Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
DennisvdBr wrote:

Indiaantje89 wrote:
Nouja.. laat hem 1x Marco mee nemen.. dan zijn we ook weer van dat verhaal af dat de “grootste” NL pop artiest allertijden tenminste ook een keer op Pinkpop heeft gestaan.


ik kijk er niet van op…

In dat geval pleit ik voor een alternatief op Stage 4.
Als ik The Cure was zou ik contractueel vastleggen dat Marco Borsato minstens 100 km van hun vandaan moet zijn. Waar ik Armin fan ben, ben ik enorm anti Marco.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467
Niet perse Armin-fan. Ik vind het wel leuke feestjes, maar ik weet er onvoldoende van om er echt een relevante mening over te hebben.
Al heb ik op Sziget wel het verschil tussen David Guetta en Martin Garrix gezien en kan volgens mij gerust stellen dat die laatste beter is in wat ie doet.

Anti-Marco ben ik overigens wél! Dus ik sta volledig achter je voorstel.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
ik denk dat van Buuren er wel iets van kan maken.

Zou hij echt een DJ set doen, zo'n Armin Only set.
Benieuwd of er wat gast-zangers bij komen, dat verwacht ik althans wel om het optreden op Pinkpop net even een glanzend randje te geven.
Beetje Armin Only usb'tje draaien met overdone hoeveelheid lampen en lazers met rookkanonnen en vuurwerk, dat zal toch niet veel spannends opleveren??
Tenminste lijkt mij....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
ik denk dat van Buuren er wel iets van kan maken.

Zou hij echt een DJ set doen, zo’n Armin Only set.
Benieuwd of er wat gast-zangers bij komen, dat verwacht ik althans wel om het optreden op Pinkpop net even een glanzend randje te geven.
Beetje Armin Only usb’tje draaien met overdone hoeveelheid lampen en lazers met rookkanonnen en vuurwerk, dat zal toch niet veel spannends opleveren??
Tenminste lijkt mij….
Davina Michelle en Jaqueline Govaert/Krezip staan in ieder geval die dag en heeft daar samenwerking mee gedaan. Benno de Goeij van Rank 1 is er meestal ook wel bij dit soort zaken (co-producer van Armin tegenwoordig ook). Verder gunt hij zijn broer Eller van Buuren meestal ook wel wat, doet ook vaak wat met band op de Armin only shows.

Daarna heeft Armin genoeg keuze aan NL artiesten waar hij mee heeft samen gewerkt. O.a. Kensington, Sharon den Adel, Racoon, van Velzen, Herman Brood, Jan Vayne, Laura Jansen, Mr Probz, Niels Geusebroek, Maar ook vaak echte trance vocalisten en uiteraard tal van bekende dj's.

Wat betreft de dj scene.. die sowieso een beetje zijn charme verloren. Iedereen komt idd met een USB stickje of hun MacBook met Ableton aangekakt. Ik vond het toch altijd een mooi gezicht als een dj een platen tas en trolly (+ een hulpje met idem materiaal) de toko binnen kwam lopen. Dan de platen tas open maken en dan het doorzoeken naar de platen (soms kon je van te voren al beetje zien wat ze gingen draaien). Altijd live gemixed, met soms nog een kraakje hier en daar, of een plaat die bleef hangen. En die analoge sound had soms ook echt wel zijn charme. Ook stond een dj vaak gewoon een hele nacht te draaien, tegenwoordig op festivals moeten dj's uur op uur achter elkaar gepropt worden. Helemaal geen set opbouw, ze willen vaak allemaal boven een ander uit steken... oef wat ik mis die goede oude tijd af en toe.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Herman Brood lijkt me sterk dat die er nu bij is.
Man wat was dat fantastisch geweest bij de jubilerende editie...!!
Davinna Michelle staat dag eerder, maar ze kan uiteraard een dagje extra langskomen ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
[SIZE= x-large]Happy Pinkpop Birthday[/SIZE]

[SIZE= xx-large]18 MEI 1970 -> 2019[/SIZE]



( ik ga het vandaag vieren op een tribute festival in Brunssum ;) )
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Jack wrote:
First Aid Kit annuleert optreden wegens gezondheidsredenen. De hele tour is afgelast.

Nu verdient DeWolff wel een plekje.
DeWolff was ook mijn eerste gedachte.
Ook Wulf, Nielson, Diggy Dex, Van Dik Hout, De Kik of Heideroosjes lijken me kanshebbers. Ze staan dagje eerder nog op Hello.
Zaterdags staan DeWolff er met ook VandenBerg, dat lijkt me ook wel interessant.
DeWolff lijkt mij ook een prima Brightlands tent act hoor.

Maar als ik persoonlijk verzoek mag doen, Buro Pinkpop bel aub Damian Wilson...

edit:
Biffy Clyro graag
Biffy Clyro lijkt me inmiddels "te groot" voor de tent, zeker op zo'n middag spot.
 

Ciska01

Campingartiest
7 nov 2016
58
0
Hier mijn spoorboekje met dikgedrukt de must sees. Nog bands die ik er niet bij heb staan maar wel een dikke show geven (behalve Die Antwoord die ik helaas moet missen om vooraan te komen bij The Cure)?

Zaterdag
Mt Atlas 13:30
Pauze 14:15
Golden Earring 15:00
Pauze 16:00
Cage The Elephant (begin, daarna naar Anouk) 17:00
Anouk 18:00
Halestorm 19:00
Jamiroquai 20:00
? 21:15

Zondag
Blood Red Shoes 13:45
Confidence Man 14:45

Rowwen Heze 15:45
Krezip 16:45
Miles Kane 17:45
Lenny Kravitz (en eten) 18:45
Naar voorvak 20:00
The Cure 21:15


Maandag
Indian Askin 12:45
Jett Rebel 13:30

BMTH (hoop op een moshpit) 14:20
Pauze/Wachten op tenacious D 15:20
Tenacious D 16:20
Pauze/Wachten op dropkick murphys 17:20
Dropkick murphys 18:20
Pauze 19:20
Fleetwood Mac 21:30
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
Het is toch wel verleidelijk om die maandag, na Rock Am Ring, nog even een dagje Pinkpop te pakken nu ik deze spoorboekjes zie met het oog erop dat ik toch al in Landgraaf ben dan...

Het mijne zou iets als dit zijn:
12:45 - 13:30 Indian Askin, Stage 4
13:30 - 14:20 Coldrain, Tent
14:20 - 15:20 Bring Me The Horizon, Noord
15:20 - 16:20 The 1975, Jan Smeets Stage
16:20 - 17:20 Tenacious D, Noord
17:20 - 18:20 Palaye Royal, Stage 4
18:20 - 19:20 Dropkick Murphys, Noord
Niks
21:30 - 23:45 Fleetwood Mac, Jan Smeets Stage

Palaye Royal klinkt erg lekker en Slash zie ik deze zomer al vaak genoeg.


 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
De eerste tekenen van opbouw zijn te zien tussen de kraampjes van de braderie.
Nog 20 dagen dan staat het daar beneden helemaal vol.


 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Op de Facebook pagina van Pinkpop fans heeft iemand ook wat foto's gepost.






https://www.facebook.com/768769136503969/posts/2231523323561869/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Wedden dat ze met Duncan Laurence komen? Exclusief festival optreden, ofzo.
Verwacht ik niet.
Zal hij eerst een album moeten hebben.
Dat zal er pas zijn voordat hij in oktober een club tour gaat doen. Want momenteel is er nog geen sprake van een album of van genoeg andere tracks.
Vandaar, niet een logische naam.

Met nog kleine 3 weekjes, verwacht ik weinig verrassing of iets spannends. Er zal uit de reserve lijst geplukt worden, vandaar dat ik vooral bij Hello keek.

edit, of Novastar. Hij staat ook op Boutique met Fleetwood. Had ik eigenlijk best verwacht op Pinkpop. Tijd niet geweest en redelijk aannemelijk om in de tent te staan later op de dag imo...

edit 2: kijken bij RaR/RiP dat een dag eerder stopt. Zie ik Kovacs als kanshebber. Of misschien de blues rock van Kadavar, alhoewel ze een week eerder op Fortarock staan. Feit is wel Hello, Boutique en RaR/RiP zijn in hetzelfde weekend en daar kan de betreffende act al staan gok ik...

edit 3: ook zelfde weekend. Ribs and Blues Raalte. Daar ook DeWolff op de bill, maar ook My Baby. imo zeer welkom My Baby... Verder lijkt Fisher Z die dagen ook een gat in zijn agenda te hebben. Met andere woorden, er zijn realistische mogelijkheden te vinden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Pauze/Wachten op tenacious D 15:20
Tenacious D 16:20
Pauze/Wachten op dropkick murphys 17:20
Dropkick murphys 18:20
Leuk spoorboekje, maar een ding vind ik raar. Dat je tijdens 1975 een pauze pakt kan ik begrijpen. Maar kijkend naar je spoorboekje en je muziekkeuze vind ik het gek dat je Slash met Myles Kennedy overslaat.
Ik zou je adviseren Slash op Mainstage te overwegen. Of heb je een specifieke reden dat je ze skipt? Gewoon een vraag he...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.454
6.116
Miles Kennedy met Alter Bridge was te gek maar op PP 2015 met Slash vond ik het meer een soort GNR tribute band af en toe. Beetje potsierlijk allemaal en Slash was bijna en parodie van zichzelf. Kon me niet echt overtuigen.

Is hun nieuwe werk beter en de moeite waard om te kijken?

Ik verwacht ook Duncan Lawrence voor First Aid Kit
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken