Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.182
Het is maar waar je het mee vergelijkt.

Met andere festivals natuurlijk. Die over het algemeen of goedkoper zijn of, voor mij iig, meer waard voor mijn geld zijn.

Een los concert van een headliner gaat al snel over de 100 euro

Concerten voor twee van deze headliners kosten niet meer dan 100 euro. The Cure in Ziggo was in 2016 voor eerste rang 60 euro. Mumford in Ziggo is ook max 59.

Fleetwood Mac vraagt in Engeland wel meer dan 100 maar is op Boutique goedkoper. Al krijg je daar geen Slash enzo.

Vorig jaar waren concertprijzen headliners wel allemaal 80 euro of meer.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Ik denk dat de headliners Cure en Mumford And Sons wel goedkoper zullen zijn dan acts als Springsteen, Stones, McCartney en Bieber. Fleetwood Mac daarentegen kan wel eens heel duur zijn.

Aan de andere kant hebben ze nu wellicht meer kosten aan het dagprogramma. Want daar staan welk gewoon duurdere namen dan gebruikelijk denk ik. Met als gevolg dat men hier op het forum ook enthousiaster is over het programma dan de twee jaar ervoor, krijg ik de indruk.

Lowlands kost ook meer dan 200 euro, ook zonder grote headliners. Al hebben ze daar natuurlijk veel meer namen. Al zal een groot deel daarvan niet zoveel kosten. Weet ook niet zo goed wat de omringende festivals verder kosten, maar ik schrik niet meer van een ticketprijs van meer dan 200 euro.

En zouden er mensen afhaken als het 230 kost en wel gaan als het 220 kost? Een of twee tientjes meer voor een heel weekend, laat je het daar op knappen als je het programma goed vindt? Al besef ik natuurlijk wel dat ik geen oordeel kan vellen over andermans portemonnee.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.182
Ik denk dat met name goedkopere dagtickets wat verschil had gemaakt. Want 110 voor die vrijdag is natuurlijk bizar veel geld. Voor 90 zag ik in 2015 Muse, Elbow, Faith No More en Slash.

Die servicekosten maken er sws een dure bende van.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Ik denk dat met name goedkopere dagtickets wat verschil had gemaakt. Want 110 voor die vrijdag is natuurlijk bizar veel geld. Voor 90 zag ik in 2015 Muse, Elbow, Faith No More en Slash.

Die servicekosten maken er sws een dure bende van.
Je zegt het goed. Het is veel geld, maar het is niet duur. De prijs/wat je krijgt verhouding is prima. En daarbij ben ik van mening dat een festival niet voor "mensen die één dag gaan" bedoeld is. Voor 200 euro al deze namen van Pinkpop zien is niet duur (wel veel geld). En zelfs de mensen die één dag gaan, zoals al eerder gezegd is, hebben nog altijd een goedkopere ervaring op een festival dan bij een zaalshow, aangezien je veel meer acts kan zien.
 

Ciska01

Campingartiest
7 nov 2016
58
0
Heb net Oor aan de telefoon gehad. De kans dat je een kaartje krijgt is ongeveer 1 op de 10. Donderdag gaan ze loten en ze hopen het dan uiterlijk begin volgende week naar iedereen gemaild te hebben. Iedereen die geen kaartje krijgt kan zijn abonnement annuleren.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Heb net Oor aan de telefoon gehad. De kans dat je een kaartje krijgt is ongeveer 1 op de 10. Donderdag gaan ze loten en ze hopen het dan uiterlijk begin volgende week naar iedereen gemaild te hebben. Iedereen die geen kaartje krijgt kan zijn abonnement annuleren.

1 op 10??!!

Dat is toch wel echt een enorme fuckup. Waarom hebben ze dat formulier niet geblokkeerd zodra de max bereikt werd?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Breng het als OOR dan wat anders. eerst dit zeggen en dan dat doen. Geeft wel aan dat er mensen zijn die daadwerkelijk OOR willen hebben en niet als vangnet op het moment dat het zou uitverkopen. Want dat zag iedereen toch aankomen? Of niet?
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Breng het als OOR dan wat anders. eerst dit zeggen en dan dat doen. Geeft wel aan dat er mensen zijn die daadwerkelijk OOR willen hebben en niet als vangnet op het moment dat het zou uitverkopen. Want dat zag iedereen toch aankomen? Of niet?

Ik heb het gedaan omdat ik OOR sowieso leuk vind om te lezen. Verder waren de weekendkaarten op deze manier 30 euro goedkoper.
Hoewel ik verwachte dat het niet uit ging verkopen, vond ik het ook een voordeel dat ik zo "verzekerd" was van een kaartje.
Zo'n organisatie als OOR leek mij wel betrouwbaar.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.182
Een abonnementje OOR met korting op Pinkpop voor 200 was leuk. Een abo OOR voor 200 zonder Pinkpop is het me dan weer niet waard.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Ik had het jullie allemaal gegund hoor, maar ik vind een abonnement van 3 jaar (!) plus ook nog eens een weekendkaart Pinkpop samen voor 200 euro, dus 30 euro minder dan een losse weekendkaart normaal gesproken kost, wel heel veel van het goede. Het gaat dan heel veel mensen enkel en alleen om de weekendkaart, en totaal niet om het blad. Natuurlijk heeft OOR een fuck-up gemaakt, maar in mijn ogen meer in de scherpte van de actie, dan in het niet tijdig stopzetten bij overmatige interesse. Als OOR daadwerkelijk 200 euro voor 3 jaar kost, dan had een pakketje met pinkpopkaart erbij ook wel 300 euro kunnen kosten. Dan mijd je de kaarthunters die niets om het blad geven, en beloon je de OOR lezer met een weekendkaart voor de prijs van ongeveer een dagkaart. En had je alle daadwerkelijke nieuwe OOR lezers nu dus ook kunnen bedienen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.238
4.512
Het gaat hier - en ongetwijfeld elders ook - wel over OOR. Slechte (of in ieder geval geen geweldige) publiciteit is ook publiciteit.
 

mika

Playlistbediener
15 jan 2019
41
0
Ik afgelopen vrijdag. Maar heb inmiddels naar OOR gebeld en het abonnement laten stopzetten. Daarna bij de bank ingelogd en de automatische incasso stopgezet.

Heb me zelf daarna gewoon een Collectors ticket gekocht. Dan maar geen korting, vind het wel prima zo.

Hoe zet je een automatische incasso stop?
Ik was namelijk ook van plan om via Oor de kaartjes te kopen, maar had me halverwege de registratie bedacht. Tablat gesloten en niet op bevestigen gedrukt ofzo, krijg ik alsnog een mail van Oor dat de registratie is voltooid.
Probeerde de inlogcodes, maar die werkten die dus ik dacht ik wacht maar af. Er is nog niks afgeschreven, maar ik heb die mail over het beperkte aantal kaartjes wel gehad.
Denken jullie dat het nog afgeschreven gaat worden of dat het het gewoon zo moet laten?
 

Ciska01

Campingartiest
7 nov 2016
58
0
Twee jaar terug had Oor deze actie ook, werkte toen prima, heb toen een dagkaart voor Pinkpop en twee jaar oor gehad, vooral de gratis concerten waar je heen kan zijn echt leuk (Bad Religion, Jett rebel, skatalites). Het verbaasd me dan ook dat het dit jaar in een keer fout gaat terwijl je twee jaar terug nog een aantal maanden naar de kaartverkoop een abonnement kon afsluiten met pinkpop kaartje erbij.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
602
580
Het gaat hier – en ongetwijfeld elders ook – wel over OOR. Slechte (of in ieder geval geen geweldige) publiciteit is ook publiciteit.

Een automatische incasso kun je altijd terugboeken (meestal zelfs nog 30 dgn later) en als je vooraf een bericht krijg van je bank, kun je de incasso weigeren.
Maar volgens mij incasseren ze (nog) niks, hebben ze bij mij ook niet gedaan. Ik denk dat ze dit na de loting pas doen... ik zou me er iig geen zorgen over maken.

EDIT: ANTWOORD IS BEDOELT VOOR MIKA
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
397
302
Gaat iedereen naar white lies??
Die zijn op plaat Top.
Maar live??. Toch minder.
Ik ga sws naar bloodred shoes
(Vreemde overlapping trouwens!)

White Lies ja zeker vindt ze live ook super. Nieuwe album Tokyo is goed. En wil ze zien omdat het niet lukt naar een van de concerten die ze voor Pinkpop gepland hebben te gaan. En ik ze 2 jaar geleden heb gemist door de drukte bij ingang door die gekke Bieber fans.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.078
Timmetje wrote:
Ik denk dat met name goedkopere dagtickets wat verschil had gemaakt. Want 110 voor die vrijdag is natuurlijk bizar veel geld. Voor 90 zag ik in 2015 Muse, Elbow, Faith No More en Slash.

Die servicekosten maken er sws een dure bende van.

Je zegt het goed. Het is veel geld, maar het is niet duur. De prijs/wat je krijgt verhouding is prima. En daarbij ben ik van mening dat een festival niet voor “mensen die één dag gaan” bedoeld is. Voor 200 euro al deze namen van Pinkpop zien is niet duur (wel veel geld). En zelfs de mensen die één dag gaan, zoals al eerder gezegd is, hebben nog altijd een goedkopere ervaring op een festival dan bij een zaalshow, aangezien je veel meer acts kan zien.
230 euro is imo redelijk tegenwoordig.
Dat is 77 euro per dag, wat mij een redelijke ticketprijs lijkt ook voor Mumford/Cure/Fleetwood, helemaal met het "voorprogramma" dat er voor staat.
Tegenwoordig betaal je al snel rondom 60 euro ( zonder service kosten ) voor concerten minimaal, voor sommige headliners. Als weekend bezoeker heb je het dus met die 77 euro gemiddeld niet heel erg slecht. De prijs van de dagkaart lijkt wel iets uit verhouding, ik denk dat er best 10 a 20 euro vanaf had gemogen.
ECHTER! : Er zullen vast knappe koppen aan gerekend hebben. De kosten van 20 miljoen euro moet er toch ook wel enigszins mee betaald worden dit jaar voor "project Pinkpop". Daar zal vast zo de helft van in het affiche gestoken zijn (vorig jaar 9 miljoen).
Met de verkochte kaarten tot nu is er 6,9 miljoen (30k weekendkaarten) en 3,3 miljoen (30k dagkaarten), dus circa 10,2 miljoen aan ticketverkoop. De onkosten van het affiche is er pas uit.
De inkomsten zullen verder vooral uit de consumpties moeten komen dan, denk ik.

Al met al, misschien op het oog te hoge ticketprijzen. Maar zoals gezegd, Jan is blij met de kaartverkoop. Maar belangrijker, voor ons, niet druk op het terrein. Plus, zoals ik al aangaf, qua verkoop niet een onredelijk bezoekers aanta, gezien vvk voorgaande edities als 2012, 2013 of 2017...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.078
Kesselman wrote:
Gaat iedereen naar white lies??
Die zijn op plaat Top.
Maar live??. Toch minder.
Ik ga sws naar bloodred shoes
(Vreemde overlapping trouwens!)

White Lies ja zeker vindt ze live ook super. Nieuwe album Tokyo is goed. En wil ze zien omdat het niet lukt naar een van de concerten die ze voor Pinkpop gepland hebben te gaan. En ik ze 2 jaar geleden heb gemist door de drukte bij ingang door die gekke Bieber fans.
heb ze toen gezien, inclusief suprise optreden in de 3fm tent toen... was live wel oké vind ik
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.182
Prijs voor weekendticket is idd ondanks tegenvallende headliners prijs kwaliteit netjes.
Dagkaarten zijn echter imo zo'n 20 inc servicekosten te duur. 90 a 95 was een nettere prijs geweest.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
602
580
Gaat iedereen naar white lies??
Die zijn op plaat Top.
Maar live??. Toch minder.
Ik ga sws naar bloodred shoes
(Vreemde overlapping trouwens!)

JAZEKER!
Heb hun 1ste album, to lose my life, helemaal grijs gedraaid na het overlijden van m'n vader in 2009. Het nr Death is voor mij toch altijd wel een hoogtepunt!
Al de 3x op PP gezien en ze werden met de keer live beter. Sta dit jaar iig (ook) weer vooraan ?
Zo zie je maar weer hoe het kan verschillen qua stage/tijdindeling: in 2011 stonden ze op main voor headliner KOL, nu openen ze IBA!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken