Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Zowel Metallica als Rammstein zijn bands waar er geen andere van is.
Dat beweer ik nergens.
Ik heb het enkel over de headliner status, met deze twee voorbeelden met een vrijwel vergelijkbaar genre.

Wat indiaan ook zegt, we hebben het niet over een "prima bandje". Ik vermoed hier en daar wat onderschatting van Volbeat, wellicht door onbekend zijn met de band?
Zelfde discussie meen ik hebben we gehad met TOOL, imo ook 100% headliner. Balen dat Pinkpop ze misgelopen is.
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
Niet Bruce Springsteen vergeten, Amin van Buren en nog veel meer :wink: Oeps staat erbij. Mijn excuses
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
Eminem
Kanye West
Kendrick Lamar
En nog een paar andere in die genre dacht ik

Taylor Swift
Madonna
Katy Perry
Ellie Goulding?
En nog een paar ander vrouwelijke kanshebbers...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Van wereldvoetbal naar Nation League naar Eredivisie kwa voorspellingen :p

Maar ik blijf goede hoop houden.

Volbeat of Jamiroquai als headliner zou echt zeer zwak zijn iig.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Dennis1808 wrote:
Zowel Metallica als Rammstein zijn bands waar er geen andere van is.

Dat beweer ik nergens.
Ik heb het enkel over de headliner status, met deze twee voorbeelden met een vrijwel vergelijkbaar genre.

Wat indiaan ook zegt, we hebben het niet over een “prima bandje”. Ik vermoed hier en daar wat onderschatting van Volbeat, wellicht door onbekend zijn met de band?
Zelfde discussie meen ik hebben we gehad met TOOL, imo ook 100% headliner. Balen dat Pinkpop ze misgelopen is.

Oh jeej, ik voel weer de discussie Volbeat vs Tool opkomen van het Graspop forum vorig jaar haha
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ik ben absoluut geen Pinkpop fan, pak zo af en toe een dagje mee als de line-up mij echt dwingt om te gaan.
Maar ik vind dat hier de laatste dagen wel heel negatief word gedaan over dit mooie festival. Sommige namen slaan natuurlijk nergens op.
Misschien word het niet de sterkste line-up maar er zullen echt wel wat parels tussen zitten. Of het je ding is, is dan weer een ander verhaal, iedereen heeft ze eigen voorkeur.

na de persconferentie kunnen we eindelijk een conclusie trekken, nog een maandje mensen ;-)

Oh en ik zou Jamiroquai echt een topnaam vinden :-0
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
Oh en ik zou Jamiroquai echt een topnaam vinden :-0

Ik ook! Toch wel een vrij grote fan hier. Uiteraard niet als headliner, maar zie er een strakke noord afsluiter in.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.230
744
is er eigenlijk nog een realistische optie over voor pinkpop??
een grote band die een realitische kans maakt om headliner #3 te worden op PP 2019?
 

bassie1978

Campingartiest
10 jan 2018
74
0
is er eigenlijk nog een realistische optie over voor pinkpop??
een grote band die een realitische kans maakt om headliner #3 te worden op PP 2019?

Iedereen zal mij voor gek verklaren maar Ik denk dat Janet Jackson wel eens een serieuze kanshebster is. En daarna van Buuren die de nachtelijke uurtjes zijn plaatjes mag draaien.
 

bassie1978

Campingartiest
10 jan 2018
74
0
Haha. Je bent gek

En bedankt :p
Via een insider gehoord (fanclub) dat ze dit jaar de Europese festivals gaat aandoen vandaar de riële kans. Niet zo groot als Beyoncé of Madonna (die ik beide liever als headliner zie) maar toch de kans aanwezig is dat Janet Pinkpop of ander NL festival gaat aandoen.
Buiten dat mag van mij Ed Sheeran ook overvliegen vanuit Spanje
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
Een realistisch optie qua band die met gemak een stadium zoals Arena uitverkoopt, die in Nederland over PP periode beschikbaar is, redelijk exclusief zal zijn en op dit moment razend populair in Nederland is?

Ja, die is er wel maar helaas het is 'the band that shall not be named' op deze forum. Dat is een beetje waar de schoen wringt vooral op deze forum.

Momenteel is er een 'Twilight of the Gods' wat muziek betreft. Heel veel grote, geweldige bands stoppen ermee. The end of an era in veel opzichten. Nu komen de nieuwe muziek Goden eraan en die hebben helaas weinig muziekaal gezien, iets met de traditie van PP. Bieber, Kanye West, verschillende USB muzikanten en de rest zijn muzikaal armoede ten top maar dat is de heden en toekomst. Natuurlijk boekt PP een FM omdat het nog in transitie is en er is genoeg geld en animo van die groep fans om PP hiervoor te bezoeken. Dat is hetzelfde groep die met Iron Maiden, The Who en FM als de 3 headliners in extase zouden zijn maar dat is het verleden en niet de groep die PP voor de toekomst aan zich wilt verbinden.

Ga naar PP, geniet van FM 'cherish the memories' want over 5 jaar wat blijft er over? Dan is het echt alleen maar Kanye West, Kendrick en soortgelijke acts. Dus hou vast aan die goede PP dagen, prijs jezelf gelukkig dat je FM en co hebt meegemaakt want het is 'a brave new world' wat muziek betreft.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.179
2.999
Momenteel is er een ‘Twilight of the Gods’ wat muziek betreft. Heel veel grote, geweldige bands stoppen ermee. The end of an era in veel opzichten. Nu komen de nieuwe muziek Goden eraan en die hebben helaas weinig muziekaal gezien, iets met de traditie van PP. Bibier, Kanye West, verschillende USB muzikanten en de rest zijn muzikaal armoede ten top maar dat is de heden en toekomst. Natuurlijk boekt PP een FM omdat het nog in transitie is en er is genoeg geld en animo van die groep fans om PP hiervoor te bezoeken. Dat is hetzelfde groep die met Iron Maiden, The Who en FM als de 3 headliners in extase zouden zijn maar dat is het verleden en niet de groep die PP voor de toekomst aan zich wilt verbinden.

Ga naar PP, geniet van FM ‘cherish the memories’ want over 5 jaar wat blijft er over? Dan is het echt alleen maar Kanye West, Kendrick en soortgelijke acts. Dus hou vast aan die goede PP dagen, prijs jezelf gelukkig dat je FM en co hebt meegemaakt want het is ‘a brave new world’ wat muziek betreft.
Akkoord dat er momenteel veel oude invloedrijke bands aan hun einde komen maar ik raad je aan om niet te denken dat vroeger alles beter was dan nu. In een zin waar het over muziekkwaliteit gaat zowel Justin Bieber als Kanye West zetten, doet echt pijn aan de ogen. En daarna smijt je er Kendrick ook nog bij. Het kan je ding niet zijn maar die laatste 2 hebben even veel invloed gehad op de hedendaagse muziek als al die classic rock bands.
En zoals je zelf ook zegt, de doelgroep van PP kan en zal niet altijd dezelfde blijven dus leer er maar mee leven dat er ooit zo'n namen als headliner gaan staan.
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
Thijs: met je eens. Niet mijn ding, maar daar heb ik echt vrede mee hoor. Het is jullie tijd, geniet van Kanye en co. Onze (mijn) tijd is geweest en wat heb ik genoten. Ik hoop dat het voor jullie op jullie manier net zo geweldig gaat worden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Thijs: met je eens. Niet mijn ding, maar daar heb ik echt vrede mee hoor. Het is jullie tijd, geniet van Kanye en co. Onze (mijn) tijd is geweest en wat heb ik genoten. Ik hoop dat het voor jullie op jullie manier net zo geweldig gaat worden.

Gewoon open gaan staan voor nieuwe muziek en je wat verdiepen is ook een optie. :p
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
Sorry. Dutch isn't my mother tongue. Glad to have such helpful people. I am sure your English is perfect as well :wink:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken