Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
Dit wordt een legendarische Pinkpop.
De lineup wordt uiteindelijk veel mooier. Wat er nu bekend is gemaakt is slechts het topje van de ijsberg. De enige naam die ik niet echt vind passen is George Ezra op t moment, maar misschien slaat het wel aan daar bij de Noord stage.
Legendarische bands als Fleetwood Mac en the Who zijn natuurlijk geweldige boekingen, ik vraag me af of Werchter daar ook nog mee komt.
Ik schaar Golden Earring ook bij geweldige boekingen trouwens. Die ouwe rockers kunnen nog steeds rocken en verdienen echt een topplek. -> mijn mening.
Pinkpop bevestigt dit jaar gewoon zijn eigen smoel. ik zeg mooi !

 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Dit wordt een legendarische Pinkpop.
De lineup wordt uiteindelijk veel mooier. Wat er nu bekend is gemaakt is slechts het topje van de ijsberg. De enige naam die ik niet echt vind passen is George Ezra op t moment, maar misschien slaat het wel aan daar bij de Noord stage.
Legendarische bands als Fleetwood Mac en the Who zijn natuurlijk geweldige boekingen, ik vraag me af of Werchter daar ook nog mee komt.
Ik schaar Golden Earring ook bij geweldige boekingen trouwens. Die ouwe rockers kunnen nog steeds rocken en verdienen echt een topplek. -> mijn mening.
Pinkpop bevestigt dit jaar gewoon zijn eigen smoel. ik zeg mooi !

Hoi Dennis , ik wist niet dat je nog een broertje(Dirk) had.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.193
4.411
Ik hoop dat Lowlands de uitverkoophype weer gaat overnemen van Pinkpop en dat niet langer bij Pinkpop de tendens is "we verkopen toch wel uit".
De lijst van Lowlands zou het in ieder geval rechtvaardigen.

Misschien dat Pinkpop dan weer eens een echt goed programma gaat neerzetten, zoals in 2014.

The Cure als headliner durf ik nu wel in te vullen. Verder is FatM niet op Lowlands, dus hopelijk wel op Pinkpop.
Verder een hele waslijst aan toffe namen die we dus kunnen afschrijven. Misschien The Strokes nog op Pinkpop (ik probeer er ook een beetje de moed in te houden)
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Ik denk juist dat dit jaar het een beetje een do or die situatie is. Met ietwat teleurstellende programma's van de afgelopen jaren is juist dit jaar de kans voor Pinkpop om keihard terug te slaan, en te laten zien dat ze het nog kunnen. Met Fleetwood Mac hebben ze al een schitterende headliner, met Krezip een ludieke reünie (al bekruipt mij het gevoel dat ze na die Ziggo Dome-show alsnog besluiten door te gaan). Ik vind Mumford & Sons dodelijk saai, maar wel een prima headliner voor Pinkpop. Het is wachten op The Cure of The Who en dan heb je toch een sterk headlinertrio. Als ze dan ook nog fatsoenlijke bands erbij halen kan dit nog wel prima gaan. Helaas ken ik dat wel een beetje bij Pinkpop, en ben ik voorbereid op een teleurstelling.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Het positieve is...
Namen zoals The 1975, Bastille, Macklemore, Kylie Minogue, The Cure, Florence And The Machine,etc. zijn nu dus grote kanshebbers voor Pinkpop.
Als al deze namen komen wordt het wel wat interessanter...
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.449
1.568
Ben groot voorstander van Florence + Machine als sub voor Fleetwood Mac, dan kom ik voor het eerst sinds '11 weer eens naar Landgraaf.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
Dirk wrote:
Dit wordt een legendarische Pinkpop.
De lineup wordt uiteindelijk veel mooier. Wat er nu bekend is gemaakt is slechts het topje van de ijsberg. De enige naam die ik niet echt vind passen is George Ezra op t moment, maar misschien slaat het wel aan daar bij de Noord stage.
Legendarische bands als Fleetwood Mac en the Who zijn natuurlijk geweldige boekingen, ik vraag me af of Werchter daar ook nog mee komt.
Ik schaar Golden Earring ook bij geweldige boekingen trouwens. Die ouwe rockers kunnen nog steeds rocken en verdienen echt een topplek. -> mijn mening.
Pinkpop bevestigt dit jaar gewoon zijn eigen smoel. ik zeg mooi !

Hoi Dennis , ik wist niet dat je nog een broertje(Dirk) had.
Tsja, ik liep al op Pinkpop rond, toen het merendeel (ook jij ) van dit forum nog geboren moest worden. Dus misschien dat ik daardoor toch wel een rose-gekleurde zonnebril op heb, ja.
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Maurice wrote:

Dirk wrote:
Dit wordt een legendarische Pinkpop.
De lineup wordt uiteindelijk veel mooier. Wat er nu bekend is gemaakt is slechts het topje van de ijsberg. De enige naam die ik niet echt vind passen is George Ezra op t moment, maar misschien slaat het wel aan daar bij de Noord stage.
Legendarische bands als Fleetwood Mac en the Who zijn natuurlijk geweldige boekingen, ik vraag me af of Werchter daar ook nog mee komt.
Ik schaar Golden Earring ook bij geweldige boekingen trouwens. Die ouwe rockers kunnen nog steeds rocken en verdienen echt een topplek. -> mijn mening.
Pinkpop bevestigt dit jaar gewoon zijn eigen smoel. ik zeg mooi !


Hoi Dennis , ik wist niet dat je nog een broertje(Dirk) had.

Tsja, ik liep al op Pinkpop rond, toen het merendeel (ook jij ) van dit forum nog geboren moest worden. Dus misschien dat ik daardoor toch wel een rose-gekleurde zonnebril op heb, ja.
Mijn eerste Pinkpop was 1990 en ik ben er toch elk jaar bij , traditie. Maar dat wil niet zeggen dat ze zich er zo makkelijk vanaf kunnen maken. Pinkpop was altijd stevige muziek. Een voorbeeld: vorig jaar stonden we naar Bruno Mars te kijken en ik was me aan het ergeren, niet dat het niet goed was, maar dat ik dit niet op "mijn" traditionele Pinkpop thuis vind horen. Een vriend vond dat raar en zei: Dat is de nieuwe Micheal Jackson. Waarop ik vond dat ik mijn gelijk kreeg, want Micheal Jackson heeft ook nooit op Pinkpop gestaan en moesten ze in die tijd ook niet mee aankomen. Dat de muziek veranderd is de laatste jaren, daar heb ik me maar bij neer te leggen, maar het moet niet te makkelijk worden voor ze. Ik hoop dat ze een keer op hun bek gaan en dan eens achter hun oren gaan krabben. Hier moet ik Oasiss gelijk in geven.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.423
6.088
Timmetje wrote:
George Ezra en Mumford vind ik absoluut niet dikke prima of goede boekingen omdat beide al elders in Nederland spelen dit jaar. Dat is gewoon armoe.

Dit is wat ik zei:

“…de Internationale namenlijst Fleedwood Mac, Mumford & Sons, Bring me the Horizon en Tenacious D. is prikkelend en van prima kwaliteit, en George Ezra is een makkelijke boeking, maar geen hele slechte.”

Ik noem de kwaliteit van Mumford & Sons dus prima. Ik noem daarnaast George Ezra een makkelijke boeking, maar geen hele slechte. Jij maakt daar vervolgens van dat beiden niet dikke prima zijn maar armoe, met als argument dat ze beiden al elders in Nederland spelen.

Dat noem ik dan weer een mis-interpretatie van wat ik heb gezegd, door een professionele zwartkijker m.b.t. Pinkpop…

Je zei ook

Sterker nog, eigenlijk is de gehele lijst van (zelf)bevestigde artiesten tot nu toe prima

Natuurlijk komen er ook nog wat slechte namen bij, alsmede missers die we graag hadden gezien, maar de eerste namen zijn toch gewoon een dikke prima?

En daar ben ik het dus gewoon niet mee eens ;-).
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
Er is niks veranderd, alleen de verwachting van sommige mensen hier op t forum. Pinkpop is geen Werchter en ambieert ook geen werchter te zijn.
Ik was er bij toen de Janse Bagge Bend nog op het programma stond. Ik denk dat ik zelfs Jimmy Cliff en Wang Chung gezien heb toen. 1986 was trouwens voor mij een memorabel jaar, met mn eerste vriendinnetje naar Pinkpop en the Cure, Claw Boys Claw en The Cult op het podium. :) :)

In ieder geval, die populaire disco-acts zijn er altijd geweest, wil ik eigenlijk zeggen voorat ik wegdreef in mijn eigen melancholie in deze post..
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
Misschien moet Pinkpop het festival maar een jaartje overslaan. Dat is beter dan zoals in 2005 toen er maar 20.000 bezoekers waren in het hele weekend. Zo jammer.

Anyway, ik hoop dat de organisatie nog waanzinnige mooie namen uit de hoge hoed weten te toveren om de jubileumeditie te redden. Ik ben dol op Pinkpop maar ga voor de huidige prijzen niet het hele weekend naar een matige lineup luisteren.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Je zei ook


rickhuissen wrote:
Sterker nog, eigenlijk is de gehele lijst van (zelf)bevestigde artiesten tot nu toe prima

Natuurlijk komen er ook nog wat slechte namen bij, alsmede missers die we graag hadden gezien, maar de eerste namen zijn toch gewoon een dikke prima?

En daar ben ik het dus gewoon niet mee eens ;-).

Ok, got the point. Ik bedoelde het gehele lijstje tot nu toe als totaal. Vandaar dat ik er even wat dieper op inging door aan te geven dat ik de meeste namen ruim voldoende vond, alleen George Ezra bijvoorbeeld iets minder.
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
Ik erger me er een beetje aan dat meningen voor feiten aan worden gezien op dit forum. Het kan natuurlijk zeker zo zijn dat je de tot nu toe bekende namen niks vindt, maar dat betekent toch niet dat het ook slecht IS? Ik ben zelf bijvoorbeeld erg fan van M&S (ja, ze bestaan echt) en vind het ook leuk om George Ezra te zien (ik zou er nooit een apart concertkaartje voor kopen, maar ga zeker kijken op Pinkpop). Ik heb persoonlijk helemaal niks met Fleetwood Mac maar dan ga ik toch ook niet zeggen dat dat slecht is.

Daarnaast ben ik het ermee eens dat je nog helemaal niets kan zeggen over de line-up want er is nog maar zeer weinig bekend. En met de helft wat tot nu toe bekendgemaakt is ben ik zeer tevreden, dus ik ben zeer benieuwd wat er nog meer aan komt!

Maar goed, ik heb al eerder tevergeefs een charme-offensief voor Pinkpop proberen te starten wat niet helemaal gelukt is (wat best bijzonder is op een Pinkpop forum). Ik wacht in spanning af en hoop dat ze in ieder geval nog met een zeer bijzondere headliner komen!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.423
6.088
Maar er is vrijwel niemand hier die roept dat het muzikaal slecht is.

Wat slecht is is dat je als grootste festival van Nederland geen unieke exclusieve line-up lijkt te kunnen boeken. Als er in je eerste pakketjes al drie namen (Ezra, Mumford, Krezip) staan die je in hetzelfde kalenderjaar elders in het land kan zien is dat weinig hoopgevend.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.193
4.411
Ik erger me er een beetje aan dat meningen voor feiten aan worden gezien op dit forum. Het kan natuurlijk zeker zo zijn dat je de tot nu toe bekende namen niks vindt, maar dat betekent toch niet dat het ook slecht IS? Ik ben zelf bijvoorbeeld erg fan van M&S (ja, ze bestaan echt) en vind het ook leuk om George Ezra te zien (ik zou er nooit een apart concertkaartje voor kopen, maar ga zeker kijken op Pinkpop). Ik heb persoonlijk helemaal niks met Fleetwood Mac maar dan ga ik toch ook niet zeggen dat dat slecht is.

Daarnaast ben ik het ermee eens dat je nog helemaal niets kan zeggen over de line-up want er is nog maar zeer weinig bekend. En met de helft wat tot nu toe bekendgemaakt is ben ik zeer tevreden, dus ik ben zeer benieuwd wat er nog meer aan komt!

Maar goed, ik heb al eerder tevergeefs een charme-offensief voor Pinkpop proberen te starten wat niet helemaal gelukt is (wat best bijzonder is op een Pinkpop forum). Ik wacht in spanning af en hoop dat ze in ieder geval nog met een zeer bijzondere headliner komen!

Ik ben het met je eens dat velen, misschien maak ik mijzelf er ook wel schuldig aan, te subjectief zijn. Verder komt de kritiek die ik op Pinkpop lever juist voort uit het feit dat ik van het festival houd. Was als 17jarige mijn eerste grote festival en zou dit jaar eventueel voor de 13e keer gaan. Ik vind het erg naar om te zien dat Pinkpop een overpriced braderie aan het worden is, en op deze manier ben ik ervan overtuigd dat er niet veel jubilea meer volgen.

Er zit gewoon heel weinig visie achter, behalve zoveel mogelijk kaarten verkopen (het argument voor ieder wat wils, is wel een dooddoener in mijn ogen). Ik snap wel hoe commercie werkt, maar ik denk dat de bubbel van 2014 wel op ploffen staat. Tegelijkertijd groeien DTRH en BKS dankzij Pinkpop naar hét platform voor alternatieve(re) acts, waar het bij Pinkpop niet veel vernieuwender wordt dan een quinoaburger in de kalm aan laan.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Ik erger me er een beetje aan dat meningen voor feiten aan worden gezien op dit forum. Het kan natuurlijk zeker zo zijn dat je de tot nu toe bekende namen niks vindt, maar dat betekent toch niet dat het ook slecht IS? Ik ben zelf bijvoorbeeld erg fan van M&S (ja, ze bestaan echt) en vind het ook leuk om George Ezra te zien (ik zou er nooit een apart concertkaartje voor kopen, maar ga zeker kijken op Pinkpop). Ik heb persoonlijk helemaal niks met Fleetwood Mac maar dan ga ik toch ook niet zeggen dat dat slecht is.

Daarnaast ben ik het ermee eens dat je nog helemaal niets kan zeggen over de line-up want er is nog maar zeer weinig bekend. En met de helft wat tot nu toe bekendgemaakt is ben ik zeer tevreden, dus ik ben zeer benieuwd wat er nog meer aan komt!

Maar goed, ik heb al eerder tevergeefs een charme-offensief voor Pinkpop proberen te starten wat niet helemaal gelukt is (wat best bijzonder is op een Pinkpop forum). Ik wacht in spanning af en hoop dat ze in ieder geval nog met een zeer bijzondere headliner komen!

Jouw charme offensief is zeker niet tevergeefs, want hij was op dat moment gewoon even hard nodig. Er heerste een golf van kritiek op een line-up waar op dat moment slechts 4 of 5 namen van bekend waren, puur omdat er elders namen waren aangekondigd die men hier heel graag zou zien, en bij voorbaat al had opgegeven, want: "anders zouden ze toch al wel aangekondigd zijn?"

Ik was in ieder geval blij met jou als nieuw lid in team 'Hup Pinkpop' :D
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.193
4.411
Ik hoop heel hard met jullie mee, maar de perspresentatie heeft daardoor al vier jaar op rij tot een teleurstelling geleid.
Anyway, ik hoop dat team 'Hup Pinkpop' mij op 13 maart kan 'told you so-en'.

Ik vind het ook wel fijn dat Dennis nu niet in zijn eentje campagne hoeft te voeren.
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
Dat er weinig visie achter zit ben ik met je eens. Dat mag van mij ook wat meer. Ik heb het idee dat ze wel besloten hebben dat ze die alternatieve kant ook niet meer op willen (mede doordat de alternatievelingen onder ons inmiddels liever naar DTRH en BKS gaan), en dat ze meer de popkant op willen. Maar aan de andere kant willen ze de "hardere" en "alternatieve" acts ook niet helemaal laten gaan. En dat maakt het verwarrend. Een festival waar zowel Justin Bieber als Five Finger Death Punch staat is gewoon raar. Dat vind ik ook erg jammer! Maak een keuze, zou ik zeggen. Maar dat is lastig, want je kunt een 3daags festival denk ik niet vullen met alleen maar pop/top 40 acts.

Toch weet ik elk jaar wel mijn "eigen route" wel te vinden. Ik hou van britse bands en die hoeven niet perse alternatief te zijn (ik ga van NBT naar Bastille en van Editors naar Coldplay, waar ik allemaal evenveel van kan genieten) en weet de acts waar ik niets om geef (de flex en kleine oid) te vermijden. Mijn muzieksmaak is dan ook heel breed dus daarom is Pinkpop een prima festival voor mij (al heb ik me ook prima op Lowlands weten te vermaken twee jaar geleden).

Over de vernieuwendheid en de quinoaburger in de kalm aan laan; dat maakt me echt niets uit eigenlijk. Ik ga naar de acts die ik graag wil zien, sta graag helemaal vooraan (heb het er dan ook voor over om een uurtje te wachten van te voren), ga helemaal op in het concert en nee ik ben geen fan van de pinkpop friet maar aan een lekkere wrap heb ik genoeg, daarvoor ga ik ook niet naar een festival. Toen ik op Lowlands was, was dat idd wel een wereld van verschil en vond ik dat ook supergaaf, maar vind die twee festivals ook niet met elkaar te vergelijken.
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
lau24 wrote:

Jouw charme offensief is zeker niet tevergeefs, want hij was op dat moment gewoon even hard nodig. Er heerste een golf van kritiek op een line-up waar op dat moment slechts 4 of 5 namen van bekend waren, puur omdat er elders namen waren aangekondigd die men hier heel graag zou zien, en bij voorbaat al had opgegeven, want: “anders zouden ze toch al wel aangekondigd zijn?”

Ik was in ieder geval blij met jou als nieuw lid in team ‘Hup Pinkpop’
1f600.svg

Yes! Go team 'Hup Pinkpop'! (ik word ook echt wel een beetje bang van jullie ideeën over de line-up en ben ook bang dat t een deceptie wordt, maar blijf hoop houden). En anders sla ik gewoon een jaartje over, zoals ik in 2017 ook gedaan heb toen ik Bieber wilde ontlopen. Dan proberen we t volgend jaar nog een keer ;)
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ik denk dat die derde headliner een dure pop act gaat worden waardoor er veel specifieke fans naar Pinkpop komen voor die act.
Dit volgt het rijtje Robbie Williams/ Justin Bieber/ Bruno Mars...
Justin Timberlake, Taylor Swift of Beyoncé?
Verder verwacht ik Florence And The Machine als grote act voor de maandag...Swedish House Maffia en Armin Van Buuren als dance ....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken