Ok, dit is het laatste wat ik hier zeg:
Ik heb even gecheckt. In het hoogtijjaar 2014 stond er ook gewoon eendagsvliegen als Taymir, Les Djinns, DJ Gomes; Gecko; Epica. En braderieacts als : Chef Special, the Flexican en Kraantje Pappie.
Je moet gewoon uitkijken dat je geen ouwe azijnzeiker wordt als je de 30 passeert, dat is het geheim denk ik. Niet perse Pinkpop de schuld geven dat ze gewoon meegaan in de tijd, aangezien de artiesten en vooral populariteit van de verschillende muziekstromingen meegaan in de tijd en dus logischerwijs veranderen.
Pinkpop bestaat 50 jaar, dat heeft nog geen enkel modern muziekfestval in Europa kunnen bereiken, dat is toch echt iets wat op een speciale manier gevierd moet worden, en is iets wara iedereen best trots op mag zijn, of je ervan houdt of niet. Ik denk dat de enige goede manier om dit te vieren inderdaad eenmalig een soort hybride modern/classic festival te organiseren is, maar dan wel het classic gedeelte met bands die allemaal al meerdere keren op Pinkpop hebben gestaan of legendarisch waren. Vanuit nederland horen daar dan dus bijvoorbeeld Golden Earring (deden de eerste Pinkpop!), Doe Maar (Ernst Janz is ook meubilair trouwens – sinds 1971), Within Temptation (4e keer) en Krezip (6e keer) bij. Anouk heeft er ook al 6 keer gestaan en De heideroosjes 4 keer. Allemaal bands die ik zeker verwacht.
Een van mijn legendarische niet-gitaaracts was echt wel Faithless trouwens. Faithless is ook klaar voor een reunietour.
Op Pinkpop komen zo’n 100000 mensen af, slechts 10 of 20 daarvan zijn hier actief op dit forum, wat ik wil zeggen: De mening van dit forum is niet de mening van het Pinkpop-minnend publiek. Mijn mening is ook persoonlijk trouwens.
O ja, nog een laatste tenenkrommende opmerking voor velen hier:
Ik vind Jan Smeets en zijn team helden, maar met name Jan, omdat ie al zijn hele leven een Pinkpop-feestje wegzet voor mij en al die andere Pinkpop fans.