Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
Ik wring me niet in allerlei bochten, hoor. Ik kijk in mijn pauzes even op dit forum en als ik er iets over te zeggen heb, reageer ik. Ja, ik erger me soms aan de negativiteit hier en ja, dat is mijn eigen keuze. En helemaal niks mis mee. Er is ook niks mis met kritisch zijn, dat ben ik zelf ook. Het mag van mij soms alleen wat positiever, that's all.

Ook ik ga al jaren naar Pinkpop en ik geniet er elk jaar weer van. Ook wanneer er bakken vol kritiek is. Omdat ik het een heerlijk festival vind en mijn weg door de line up altijd wel weet te vinden. En al ben je er maar één keer geweest, iedereen heeft recht van spreken.

Ik hoop dat er nog een shit load aan leuke namen komt (die voor mij en voor een ander waarschijnlijk anders zijn) en dat ik weer een mooi weekend tegemoet ga in juni!
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.547
2.688
Misschien moeten jullie meer kijken naar dat op Pinkpop breed geprogrammeerd wordt.
ipv dat Pinkpop z’n visie kwijt is (wat ik vaak als verwijt zie voorbijkomen)…

Breed geprogrammeerd, verschillende muziekstijlen uit selectie wat op het moment populair is, dat is sinds het begin de “visie”. Nu zie je vooral veel richting Top2000 ( = gesettelde classics) en bij de zenders radio2 en 538/Q-acts (btw, de Veronica/3FM acts staan eerder op BKS/DTRH)
Dat is bij de eerste edities, maar ook nog altijd terug te zien, alleen nu met 5 podia.

Met boekingen als Fleetwood Mac en eerder Bruce Springsteen en Rolling Stones is die beweging van Pinkpop richting Radio 2 op zich wel duidelijk, al zal Pinkpop zich liever associeren met 3FM.
Maar je opmerking dat Veronica-acts eerder op BKS of DTRH staan vind ik (buiten Carly Rae Jepsen...) redelijk bizar...
 

pj1617899902

Playlistbediener
12 nov 2018
25
0
Ik kwam in mijn afspeellijst net ''Public service broadcasting'' tegen. Die zou ik ook wel graag willen zien/horen op Pinkpop :D
 

koppie233

Playlistbediener
26 jan 2016
26
2
Is Slipknot trouwens nog een optie dit jaar? Niet zozeer direct als headliner maar zou wel passen in het tourschema. Ik weet dat de naam al voorbij is gekomen maar aangezien ze een Europese festival tour doen en nog geen Nederlandse datum hebben, zou het kunnen?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Slipknot heeft inderdaad nog geen nederlandse data, maar het zou me sterk verwonderen dat deze heren genoegen zullen nemen met gelijk welke plaats die geen headliner is. Staan trouwens ook dat weekend op rock am ring, rock im park. Denk dat er dus nog weinig plaats over blijft.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Ik denk toch dat Ed Sheeran de 3e headliner wordt, of is er een reden om hem door te strepen?
Laatste dag gaat door tot 2:00, lijkt me mooi om daar Fleetwood Mac en The Cure te hebben. Hoewel ik bang ben dat het gewoon een DJ na FM wordt.
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
Is er een kans dat Royal Blood ook naar Pinkpop komt? Op hun site staat alleen nog Lowlands en ze zijn dus net aangekondigd voor Reading, wat natuurlijk ook in augustus is. Maar wellicht komen ze in het begin van het festivalseizoen ook wel langs Nederland. Ik zou het in ieder geval erg gaaf vinden.

Voor de Nederlandse input denk ik ook dat Son Mieux er staat - nieuw liedje (+album) en doen nu een clubtour. Ik vind het iig een erg leuk bandje die zeker mag komen. Ik hoop ook nog een beetje op Indian Askin.

Ookal stonden ze er vorig jaar ook als sub en staan ze dit jaar ook op DTRH. Editors heeft ook nog een groot gat in het tourschema (25 mei tm 5 juli). Als ze moeite hebben met headliners vinden, zou dit nog wel eens kunnen hoor. Weinig mensen die daar blij van worden denk ik, maar ik ga erg goed op Editors (hoe vaak ik ze ook al gezien heb) dus van mij mag het wel. Beetje tegenstrijdig want ik weet ook wel dat dat nogal een zwaktebod zou zijn; toch zie ik t wel als kans gezien de headlinerproblemen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Dat ze op Lowlands staan sluit RB voor PP uit denk ik.

Verwacht nog altijd of the Cure of Kensington als derde headliner.
 

sb88

Playlistbediener
21 nov 2018
10
0
7 en 11 juni speelt Ed Sheeran in Spanje in principe een mooi gat om evenaar Nederland te komen als hij daar zin in zou hebben
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
Ik verwacht eigenlijk ook The Cure. Ik weet niet of dit vloeken in de kerk is, maar dan 10x liever Ed Sheeran :roll:
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Is er een kans dat Royal Blood ook naar Pinkpop komt? Op hun site staat alleen nog Lowlands en ze zijn dus net aangekondigd voor Reading, wat natuurlijk ook in augustus is. Maar wellicht komen ze in het begin van het festivalseizoen ook wel langs Nederland. Ik zou het in ieder geval erg gaaf vinden.

Voor de Nederlandse input denk ik ook dat Son Mieux er staat – nieuw liedje (+album) en doen nu een clubtour. Ik vind het iig een erg leuk bandje die zeker mag komen. Ik hoop ook nog een beetje op Indian Askin.

Ookal stonden ze er vorig jaar ook als sub en staan ze dit jaar ook op DTRH. Editors heeft ook nog een groot gat in het tourschema (25 mei tm 5 juli). Als ze moeite hebben met headliners vinden, zou dit nog wel eens kunnen hoor. Weinig mensen die daar blij van worden denk ik, maar ik ga erg goed op Editors (hoe vaak ik ze ook al gezien heb) dus van mij mag het wel. Beetje tegenstrijdig want ik weet ook wel dat dat nogal een zwaktebod zou zijn; toch zie ik t wel als kans gezien de headlinerproblemen.

Editors zijn headliner op Down the Rabbit Hole, zijn dus uitgesloten voor Pinkpop.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.857
5.386
Son Mieux lijkt mij inderdaad wel een leuke Nederlandse inbreng.

Nona en Pip Blom mogen van mij ook wel. Feng Suave en Willem lijken me gelet op het feit dat ze op BKS en LL staan helaas wel uitgesloten.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.857
5.386
Son Mieux lijkt mij inderdaad wel een leuke Nederlandse inbreng.

Nona, Tape toy en Pip Blom mogen van mij ook wel. Feng Suave en Willem lijken me gelet op het feit dat ze op BKS en LL staan helaas wel uitgesloten.

Edit: Bewerken en quoten helaasch door elkaar gehaald..
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Lol. Verwacht geen K-Pop groep op Pinkpop.
Die ticketprijzen zijn bijna even hoog als voor het gehele festival.

https://www.afaslive.nl/agenda/blackpink
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.367
2.710
Joe wrote:

Timmetje wrote:
Lol. Verwacht geen K-Pop groep op Pinkpop.
Die ticketprijzen zijn bijna even hoog als voor het gehele festival.

https://www.afaslive.nl/agenda/blackpink


Wat is dat zeg. En dan nog 166euro?

Maar dan heb je ook wat
1f609.svg
Ik mag het hopen voor de geïnteresseerden. Ze hebben tenslotte toch al 9 nummers uitgebracht.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Denk dat het zoiets wordt ;)

Taylor Swift ^ - Mumford & Sons - Fleetwood Mac
Bastille - The Chainsmokers - Florence & The Machine
Kylie Minogue - Bring Me The Horizon - George Ezra - Macklemore
Keane- The 1975- Tenacious D - Slash - Nicky Romero- Greta Van Fleet- Eagles Of Death Metal
Golden Earring - Krezip -Yungblud- Urbanus- Rowwen Hèze - NAAZ- Lizzo
Davina Michelle - Pip Blom- Jason Waterfalls - Mt. Atlas

^ = Dit kan net zo goed Robbie Williams zijn (ivm Hyde Park show) of een andere pop act zoals Justin Timberlake.
* Alle bands touren / hebben grote kans om te gaan touren.
* Veel acts staan al op andere festivals.
* Ik wist niet zo goed waar ik The Cure nog moest plaatsen miss i.p.v. Florence & The Machine?
Lijkt me wel raar zouden ze sub zijn.
* Verder ben ik ervan uitgegaan dat Pinkpop een exclusive pop act binnen harkt in dit geval Taylor Swift.
Ze komt in de zomer/vroege zomer met een nieuw album en normaal worden haar albums pas in het najaar uitgebracht.
Kan eventueel ook Justin Timberlake/Robbie Williams zijn...als het geen exclusive pop act wordt misschien toch The Cure.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken