Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
Dennis je moet echt een keer naar Graspop. Volgens mij zou je het daar veel meer naar je zin hebben
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.621
5.049
Misschien. Maar dan moet men het maar accepteren en niet blijven pretenderen dat Pinkpop een soort PSV is, en de verwachtingen eraan aanpassen. Kijk maar terug naar welke namen zijn voobijjgekomen als programma en als headliners in de 3 dagen (4 in het begin). Dan zien men Pinkpop als een Barcelona laat staan PSV of Ajax
1f609.svg
1f600.svg
Dat Pinkpop minder te besteden heeft, wil niet zeggen dat ze geen grote namen kunnen binnenhalen (wat ze meer dan eens bewezen hebben). Enkel dat ze vaker keuzes zullen moeten dan de grotere festivals.
 

bassie1978

Campingartiest
10 jan 2018
74
0
Janet Jackson voor 99% zeker naar Glastonbury! Zou een mooie sub spot zijn voor Pinkpop. Of misschien Headliner voor de zondag en daarna Armin van buuren in de late uurtjes?
http://www.music-news.com/news/UK/118918/Janet-Jackson-lands-Glastonbury-Festival-headlining-slot-report
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
@Set A. Mee eens. Maar men denken serieus dat 3rde headliner misschien AC/DC, The Who en weet ik veel wat anders zouden kunnen zijn en niet kunnen accepteren dat de werkelijkheid dichter bij Kensington met Led Zeppelin a.k.a Krezip ligt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.621
5.049
@Set A. Mee eens. Maar men denken seriues dat 3rde headliner misschien AC/DC, The Who en weet ik veel wat anders zouden kunnen zijn en niet kunnen accepteren dat de werkelijkheid dichter bij Kensington met Led Zeppelin a.k.a Krezip ligt.
Dat laatste is dan ook klinkklare onzin.
Als je kijkt naar de headliners van de afgelopen 10 (of 20, of 30..) jaar, is er geen enkele aanleiding om aan te nemen dat ze een band als Kensington of Krezip tot headliner zouden bombarderen:
2018: Pearl Jam - Foo Fighters - Bruno Mars
2017: Justin Bieber/Martin Garrix - Green Day - Kings Of Leon
2016: Red Hot Chili Peppers - Rammstein - Paul McCartney
2015: Muse - Robbie Williams - Pharrell Williams
2014: The Rolling Stones - Arctic Monkeys - Metallica
2013: The Killers - Kings Of Leon - Green Day
2012: The Cure - Linkin Park - Bruce Springsteen & The E-Street Band
2011: Coldplay - Kings Of Leon - Foo Fighters
2010: Rammstein - Green Day - The Prodigy
2009: Bruce Springsteen & The E-Street Band - Placebo - Snow Patrol

Ik zie niet in waarom namen als AC/DC of The Who onrealistisch zouden zijn voor Pinkpop.
Bruce Springsteen of The Rolling Stones werden ook ooit voor onmogelijk gehouden.

Beetje jammer dat woorden als 'rationeel' en 'realistisch' zo vaak door pessimisten worden misbruikt...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
...werden ook ooit voor onmogelijk gehouden.

Beetje jammer dat woorden als ‘rationeel’ en ‘realistisch’ zo vaak door pessimisten worden misbruikt…

And no one knows what it's like
To be hated
To be faded to telling only lies
But my dreams they aren't as empty
As my conscience seems to be


;)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.481
6.150
Je verwart pessimisten met realisten. AC/DC en The Who komen echt niet. :wink:

Maar om maar eens aan te sluiten bij de positieve bubbel: Ik vind het op dit moment wel fantastisch dat het programma van dit jaar een dikke verrassing wordt. Vrijwel alle namen die hier eerder werden genoemd zijn elders geplaatst of komen niet. Waar normaal de voorspellingen de lucht door vliegen hebben de meesten hier nu vraagtekens boven het hoofd. Nog nooit zo naar de perspresentatie uitgekeken. En hoe ouderwets ik die ook vind, vind ik dit stiekem eigenlijk best wel heel erg leuk. Het kan echt twee kanten op. Het zou leuk zijn als ze ons nu echt gigantisch positief gaan verrassen. :-D
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.621
5.049
Je verwart pessimisten met realisten. AC/DC en The Who komen echt niet.
1f609.svg


Maar om maar eens aan te sluiten bij de positieve bubbel: Ik vind het op dit moment wel fantastisch dat het programma van dit jaar een dikke verrassing wordt. Vrijwel alle namen die hier eerder werden genoemd zijn elders geplaatst of komen niet. Waar normaal de voorspellingen de lucht door vliegen hebben de meesten hier nu vraagtekens boven het hoofd. Nog nooit zo naar de perspresentatie uitgekeken. En hoe ouderwets ik die ook vind, vind ik dit stiekem eigenlijk best wel heel erg leuk. Het kan echt twee kanten op. Het zou leuk zijn als ze ons nu echt gigantisch positief gaan verrassen.
1f600.svg
Kijk, zo kan het dus ook! :p :wink:

Ik zou niet zomaar durven zeggen dat "band X echt niet komt" (nou OK, bands als The Doors, The Ramones of Nirvana zullen wel vrijwel uitgesloten zijn.. :wink: ).
Zou zomaar kunnen dat er nog een grote naam komt die al de revue heeft gepasseerd, en om een of andere reden is afgeschreven, of die nog helemaal niet is genoemd. Ik zou de contacten van Pinkpop/Smeets/Mojo niet willen onderschatten.
Wat je wel vaker ziet is dat line-ups een 'mindere' (goedkopere) headliner hebben, zodat er meer geld te besteden is aan de overige headliners. Ik denk dat die mindere met Mumford & Sons al bekend is. Ik vermoed dat de resterende 3e headliner qua kaliber in de buurt zal komen van Fleetwood Mac (of wellicht zelfs groter).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.165
4.305
jppp wrote:
@Set A. Mee eens. Maar men denken seriues dat 3rde headliner misschien AC/DC, The Who en weet ik veel wat anders zouden kunnen zijn en niet kunnen accepteren dat de werkelijkheid dichter bij Kensington met Led Zeppelin a.k.a Krezip ligt.

Dat laatste is dan ook klinkklare onzin.
Als je kijkt naar de headliners van de afgelopen 10 (of 20, of 30..) jaar, is er geen enkele aanleiding om aan te nemen dat ze een band als Kensington of Krezip tot headliner zouden bombarderen:
2018: Pearl Jam – Foo Fighters – Bruno Mars
2017: Justin Bieber/Martin Garrix – Green Day – Kings Of Leon
2016: Red Hot Chili Peppers – Rammstein – Paul McCartney
2015: Muse – Robbie Williams – Pharrell Williams
2014: The Rolling Stones – Arctic Monkeys – Metallica
2013: The Killers – Kings Of Leon – Green Day
2012: The Cure – Linkin Park – Bruce Springsteen & The E-Street Band
2011: Coldplay – Kings Of Leon – Foo Fighters
2010: Rammstein – Green Day – The Prodigy
2009: Bruce Springsteen & The E-Street Band – Placebo – Snow Patrol

Ik zie niet in waarom namen als AC/DC of The Who onrealistisch zouden zijn voor Pinkpop.
Bruce Springsteen of The Rolling Stones werden ook ooit voor onmogelijk gehouden.

Beetje jammer dat woorden als ‘rationeel’ en ‘realistisch’ zo vaak door pessimisten worden misbruikt…

Beetje jammer dat 2008 niet in je lijstje is opgenomen: Rage Against The Machine was geweldig.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.481
6.150
Timmetje wrote:
Je verwart pessimisten met realisten. AC/DC en The Who komen echt niet.
1f609.svg


Maar om maar eens aan te sluiten bij de positieve bubbel: Ik vind het op dit moment wel fantastisch dat het programma van dit jaar een dikke verrassing wordt. Vrijwel alle namen die hier eerder werden genoemd zijn elders geplaatst of komen niet. Waar normaal de voorspellingen de lucht door vliegen hebben de meesten hier nu vraagtekens boven het hoofd. Nog nooit zo naar de perspresentatie uitgekeken. En hoe ouderwets ik die ook vind, vind ik dit stiekem eigenlijk best wel heel erg leuk. Het kan echt twee kanten op. Het zou leuk zijn als ze ons nu echt gigantisch positief gaan verrassen.
1f600.svg


Kijk, zo kan het dus ook!
1f61b.svg
1f609.svg


Ik zou niet zomaar durven zeggen dat “band X echt niet komt” (nou OK, bands als The Doors, The Ramones of Nirvana zullen wel vrijwel uitgesloten zijn..
1f609.svg
).
Zou zomaar kunnen dat er nog een grote naam komt die al de revue heeft gepasseerd, en om een of andere reden is afgeschreven, of die nog helemaal niet is genoemd. Ik zou de contacten van Pinkpop/Smeets/Mojo niet willen onderschatten.
Wat je wel vaker ziet is dat line-ups een ‘mindere’ (goedkopere) headliner hebben, zodat er meer geld te besteden is aan de overige headliners. Ik denk dat die mindere met Mumford & Sons al bekend is. Ik vermoed dat de resterende 3e headliner qua kaliber in de buurt zal komen van Fleetwood Mac (of wellicht zelfs groter).

Ja joh ik krijg er helemaal ontwenningsverschijnselen van. :lol:

Ik blijf dan gewoon stiekem hopen op Robbie. Baal nog steeds als een stekker dat ik die heb gemist.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Set Abominae wrote:

jppp wrote:
@Set A. Mee eens. Maar men denken seriues dat 3rde headliner misschien AC/DC, The Who en weet ik veel wat anders zouden kunnen zijn en niet kunnen accepteren dat de werkelijkheid dichter bij Kensington met Led Zeppelin a.k.a Krezip ligt.


Dat laatste is dan ook klinkklare onzin.
Als je kijkt naar de headliners van de afgelopen 10 (of 20, of 30..) jaar, is er geen enkele aanleiding om aan te nemen dat ze een band als Kensington of Krezip tot headliner zouden bombarderen:
2018: Pearl Jam – Foo Fighters – Bruno Mars
2017: Justin Bieber/Martin Garrix – Green Day – Kings Of Leon
2016: Red Hot Chili Peppers – Rammstein – Paul McCartney
2015: Muse – Robbie Williams – Pharrell Williams
2014: The Rolling Stones – Arctic Monkeys – Metallica
2013: The Killers – Kings Of Leon – Green Day
2012: The Cure – Linkin Park – Bruce Springsteen & The E-Street Band
2011: Coldplay – Kings Of Leon – Foo Fighters
2010: Rammstein – Green Day – The Prodigy
2009: Bruce Springsteen & The E-Street Band – Placebo – Snow Patrol

Ik zie niet in waarom namen als AC/DC of The Who onrealistisch zouden zijn voor Pinkpop.
Bruce Springsteen of The Rolling Stones werden ook ooit voor onmogelijk gehouden.

Beetje jammer dat woorden als ‘rationeel’ en ‘realistisch’ zo vaak door pessimisten worden misbruikt…

Beetje jammer dat 2008 niet in je lijstje is opgenomen: Rage Against The Machine was geweldig.
idd RATM met Foo Fighters en Metallica (waarvan daarvoor altijd werd gezegd, die komen nooit, fyi!!!!!)
 

koppie233

Playlistbediener
26 jan 2016
26
2
Set Abominae wrote:
…werden ook ooit voor onmogelijk gehouden.

Beetje jammer dat woorden als ‘rationeel’ en ‘realistisch’ zo vaak door pessimisten worden misbruikt…

And no one knows what it’s like
To be hated
To be faded to telling only lies
But my dreams they aren’t as empty
As my conscience seems to be


1f609.svg

Limp Bizkit? :p
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Set Abominae wrote:
…werden ook ooit voor onmogelijk gehouden.

Beetje jammer dat woorden als ‘rationeel’ en ‘realistisch’ zo vaak door pessimisten worden misbruikt…

And no one knows what it’s like
To be hated
To be faded to telling only lies
But my dreams they aren’t as empty
As my conscience seems to be


1f609.svg

Dennis lijkt wel vrij zeker te zijn van The Who :)
 

TheseThingsHappen

Playlistbediener
11 jun 2017
42
0
Janet Jackson voor 99% zeker naar Glastonbury! Zou een mooie sub spot zijn voor Pinkpop. Of misschien Headliner voor de zondag en daarna Armin van buuren in de late uurtjes?
http://www.music-news.com/news/UK/118918/Janet-Jackson-lands-Glastonbury-Festival-headlining-slot-report

Waar haal je die 99% zeker vandaan?

The Sun is nou niet echt bepaald een reliable source. Hun beweringen blijven eigenlijk vrijwel altijd slechts bij geruchten.
Daarnaast zijn Lady Gaga en Madonna als vrouwelijke headliner ook al veel genoemd voor Glastonbury.

Ik denk dat het zo zeker nog niet is...
 

TheseThingsHappen

Playlistbediener
11 jun 2017
42
0
Over Pinkpop:

Ik heb zelf het festival in 2007, 2010 en 2011 bezocht. Pinkpop was het eerste grote meerdaagse festival waar ik als tiener heen ben geweest. Wat dat betreft hou ik er erg mooie herinneringen aan. Veel mooie optredens gezien, top sfeer altijd en veel lol gehad op Camping B.

Sinds mijn bezoeken aan Pinkpop heb verschillende andere festivals bezocht als Lowlands, V Festival, Sziget (2x) en Rock Werchter (2x). Ik zou na die festivals ervaren te hebben niet snel terug gaan naar Pinkpop, alhoewel zeg nooit nooit, omdat ik de programmeringen elders vaak toch wat fijner/meer divers vind en ik persoonlijk ook erg kan genieten van mooie aankleding, kunst en andere activiteiten die te doen zijn op een festival naast de optredens. Dit blijft echter een kwestie van smaak en wat je zoekt op een festival. Maar ik kan me voorstellen dat Pinkpop uitermate geschikt is als je puur voor de muziek gaat of als voor het eerst een festival wilt bezoeken.

Ik ben het eens met het feit dat Pinkpop zijn visie wat kwijt lijkt te zijn als je kijkt naar de programmeringen van voorgaande jaren. Maar je moet ze wel de kans geven een mooi programma neer te laten zetten, zonder op voorhand het al af te schrijven. Fleetwood Mac is niet mijn ding maar daar is zeker een groot publiek voor. Het is erg classic en qua live performance wat statisch ja, maar het is een mooie naam voor het jubileum in my opinion. Mumford & Sons is ook niet helemaal mijn ding, maar zij zijn een extreem populaire band geworden die zeker kaarten gaan verkopen. Is het een lazy boeking? Misschien ja, maar het gaat publiek trekken en ze zijn geliefd op festivals. Dus wat dat betreft heeft Pinkpop het goed gedaan.

Tenacious D is gewoon een hele mooie boeking. Die mannen spelen met zo veel lol. Ook al is niet elk nummer van ze mijn ding, ik zou ze zeker gaan zien. Tevens spelen ze naar mijn mening ook nooit veel shows wanneer ze in Europa touren. Dus dat heeft Pinkpop toch maar mooi geboekt. George Ezra vind ik een beetje een saaie boeking, maar publiek zal het wel trekken. Rowwen Hèze en Golden Earring passen gewoon perfect bij het jubileum van Pinkpop, zolang ze maar niet te hoge placeringen krijgen op het affiche.

Bring Me The Horizon is best een oke boeking, niet de "metal" die ik zou gaan zien maar genoeg mensen die er wel van houden. Ze staan ook op aardig veel festivals zo te zien.

Misschien een unpopular mening maar ik vind Krezip een pracht boeking. Het is toch mooi dat ze een reunie vieren op het 50 jarig jubileum van Pinkpop. Ik vind het mooi passen en zou het zeker gaan bekijken. Lijkt me een mooi moment om bij te zijn. Ik ben benieuwd wat voor plaats ze op het affiche gaan krijgen.

Wat mij betreft kan het programma nog alle kanten op. Tot nu toe is het niet helemaal naar mijn smaak, maar er zullen genoeg mensen zijn die het wel tof vinden. Ik hoop voor Pinkpop dat ze een sterke 3e headliner weten te scoren en dat kunnen aanvullen met een paar mooie verrassingen in de undercard.

Ikzelf ben dit jaar voor de 3e keer op Rock Werchter te vinden, maar ik blijf Pinkpop een warm hart toe dragen en ben benieuwd wat ze van hun jubileum gaan maken.

Denken jullie dat we nog namen gaan krijgen (buiten Rowwen Hèze en Golden Earring) voordat de perspresentatie plaatsvindt?

 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het gerucht dat The 1975 gaat komen kunnen we nu dus wel aannemen. Billie sluiten we uit.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Misschien moeten jullie meer kijken naar dat op Pinkpop breed geprogrammeerd wordt.
ipv dat Pinkpop z'n visie kwijt is (wat ik vaak als verwijt zie voorbijkomen)...

Breed geprogrammeerd, verschillende muziekstijlen uit selectie wat op het moment populair is, dat is sinds het begin de "visie". Nu zie je vooral veel richting Top2000 ( = gesettelde classics) en bij de zenders radio2 en 538/Q-acts (btw, de Veronica/3FM acts staan eerder op BKS/DTRH)
Dat is bij de eerste edities, maar ook nog altijd terug te zien, alleen nu met 5 podia.
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
Ik erger me er een beetje aan dat meningen voor feiten aan worden gezien op dit forum. Het kan natuurlijk zeker zo zijn dat je de tot nu toe bekende namen niks vindt, maar dat betekent toch niet dat het ook slecht IS? Ik ben zelf bijvoorbeeld erg fan van M&S (ja, ze bestaan echt) en vind het ook leuk om George Ezra te zien (ik zou er nooit een apart concertkaartje voor kopen, maar ga zeker kijken op Pinkpop). Ik heb persoonlijk helemaal niks met Fleetwood Mac maar dan ga ik toch ook niet zeggen dat dat slecht is.

Daarnaast ben ik het ermee eens dat je nog helemaal niets kan zeggen over de line-up want er is nog maar zeer weinig bekend. En met de helft wat tot nu toe bekendgemaakt is ben ik zeer tevreden, dus ik ben zeer benieuwd wat er nog meer aan komt!

Maar goed, ik heb al eerder tevergeefs een charme-offensief voor Pinkpop proberen te starten wat niet helemaal gelukt is (wat best bijzonder is op een Pinkpop forum). Ik wacht in spanning af en hoop dat ze in ieder geval nog met een zeer bijzondere headliner komen!

Het is vermakelijk dat jij je kritisch uit over de meningen en de kritiek die als feit worden gezien, blijkbaar door sommigen en dat vervolgens allerlei mensen zich in bochten wringen om eea te verzachten.

Op mijn beurt heb ik er totaal geen moeite mee dat kritiek op Pinkpop jouw ergernis oproept. Het gaat hier namelijk om meningen en dat staat een ieder vrij. Net zoals het een ieder vrij staat om de mening op gewenste manier te interpreteren.

De kritiek komt van mensen die dol zijn op het festival en er al jaren komen, daarmee dus volgens mij ookrecht van spreken hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken