Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

EddieVerder wrote:
Hollywood acteurs die muziek maken verkopen altijd. Ongeacht wat voor muziek te maken.

Helaas eigenlijk… Hollywood Vampires, Thirty Seconds To Mars en Jaden Smith zijn niet bepaald hoogvliegers. Gelukkig is er nog het geval Childish Gambino.

hier moet ik je gelijk geven, hollywood vampires was van het slechtste die ik al ooit gezien heb maar in geval van tenacious D zijn ze ook echt gewoon goed live, en hebben ze goeie nummers ongeacht de bekendheid van jack black.

EddieVerder wrote:
Hollywood acteurs die muziek maken verkopen altijd. Ongeacht wat voor muziek te maken.

Helaas eigenlijk… Hollywood Vampires, Thirty Seconds To Mars en Jaden Smith zijn niet bepaald hoogvliegers. Gelukkig is er nog het geval Childish Gambino.

Mee eens. Geldt ook voor She & Him

zijn we allemaal vergeten hoe snel tenacious D wel niet uitverkocht was in 2016? Dan spreken we over een AB Brussel die in 5 minuten uitverkocht was, ik denk dat je hier wel heer kort door de bocht gaat door te zeggen dat slechts een handje vol mensen dit willen zien.
Pinkpop kan rare dingen doen maar mogen we voor een sub spot op dit festival niet wat meer verwachten dan een band die een zaal van 2000 man snel uitverkoopt? Zoals ook al eerder aangehaald, gaan fans ook sneller naar een zaalshow en willen ze hier niet per se 100 euro voor betalen op een festival. Ik denk echt niet dat Tenacious D evenveel Pinkpop tickets gaat verkopen als een Imagine Dragons/Editors/SOAD de voorbije jaren.

mattman wrote:

EddieVerder wrote:

hier moet ik je gelijk geven, hollywood vampires was van het slechtste die ik al ooit gezien heb maar in geval van tenacious D zijn ze ook echt gewoon goed live, en hebben ze goeie nummers ongeacht de bekendheid van jack black.

Heb eigenlijk geen idee of Tencadious D een goede liveband is, en het niveau van 'we gaan wat grappige liedjes spelen' overstijgen. Want ik behoor wel tot het kamp die hun oude liedjes grappig vind, al stelt het muzikaal gezien toch weinig voor?

xydroh wrote:

mattman wrote:

EddieVerder wrote:

Heb eigenlijk geen idee of Tencadious D een goede liveband is, en het niveau van ‘we gaan wat grappige liedjes spelen’ overstijgen. Want ik behoor wel tot het kamp die hun oude liedjes grappig vind, al stelt het muzikaal gezien toch weinig voor?

Tenacious D is goed net zoals dat steel panther goed is, of zoals ghost goed is. ja het is een Gimmick, ja er wordt gelachen, maar het zijn wel serieuze muzikanten en muzikaal staan ze er wel ook echt.

Ik hoop eigenlijk wel dat Tenacious D sub wordt. Hoe meer D, hoe beter ;).
En over hun muziek, de teksten mogen dan wel niet serieus zijn, maar Jack Black heeft echt humor en de muziekkwaliteit is ook erg hoog.

De reünie van Krezip moeten we dat zien als vervanger van de reünie van The Police die niet doorging?

Ik zou overigens Ghost niet op een hoopje gooien met Steel Panther en Tenacious D. Waar laatste twee vooral onzin brengen, daar is muziek die Ghost maakt heel wat serieuzer.

Met Lowlands die namen dropt, kunnen we weer een aantal voor Pinkpop wegstrepen.. Prodigy, 21pilots, kalkbrenner, Tame impala.. dat had ook op Pinkpop niet misstaan..

De reünie van Krezip moeten we dat zien als vervanger van de reünie van The Police die niet doorging?

Ik zou overigens Ghost niet op een hoopje gooien met Steel Panther en Tenacious D. Waar laatste twee vooral onzin brengen, daar is muziek die Ghost maakt heel wat serieuzer.

Tobias steekt toch ook wel een serieuze portie humor in de show en het imago hoor, volg je de video series met papa nihil en sister imperator? Dat is gewoon pure comedy die Ghost aan het maken is.

Dus wat blijft er over? The Cure!.... Laat die maar mooi sub-headliner zijn voor Fleetwood Mac ! (Maar ze nemen toch geen genoegen met sub-headliner)

Dus wat blijft er over? The Cure!…. Laat die maar mooi sub-headliner zijn voor Fleetwood Mac ! (Maar ze nemen toch geen genoegen met sub-headliner)
op werchter speelt the cure als sub voor tool

festivalddictsam wrote:
Dus wat blijft er over? The Cure!…. Laat die maar mooi sub-headliner zijn voor Fleetwood Mac ! (Maar ze nemen toch geen genoegen met sub-headliner)

Je kan dat moeilijk een sub noemen he. Ze staan allebei op de bovenste rij, gewoon coheadliners dus

Misschien is dat dan toch die grote naam waar Smeets het over had voor de maandag? Samen met FM? Als Cure the derde headliner zou zijn vind ik het rijtje Mumford& Sons/ FM/ The Cure mager...

Na eerste namen LL zouden we dan kunnen concluderen dat volgende acts op PP spelen:
Florence and the Machine
1975
Bastille
Kylie
Elbow
Maclemore

festivalddictsam wrote:

Gast. The Cure is headliner hoor. Gaat ook een pak langer spelen dan Tool (die ik meer als een soort late night afsluiter zie). Of inderdaad: co-headliners, if you will.

Met een show van 2+ uur komen die niet subben voor FM. (Ik zou FM persoonlijk dan laten 'subben' voor Cure dan).

Ik zet m'n geld volop in op The Cure voor die derde headlinerspot nu.

Ik heb de hoop op n fatsoenlijk pinkpop programma echt opgegeven.
Ik an echt geen enkele(realistische) band meer verzinnen die pinkpop kan redden

Vrijdag is de vvk van de Wembley gig van The Who.
Ik gok dat er een extra gig op Wembley bij komt.
Volgende week verwacht ik meer Europese tourdata.

Laten we dat eens afwachten ;)

Users who are viewing this thread