Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Verwijderd lid 38027

Playlistbediener
18 jul 2018
30
0
Toto speelt de 13e juni in Londen... Daarvoor nog geen concerten in Europa, dus wie weet... Maar ze staan natuurlijk ook op Nort Sea Jazz, de kans op een Pinkpop optreden zal wel niet groot zijn. Maar qua datums zou het wel kunnen!
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.224
739
kan iemand nog een keer het rijtje updaten met bands die allemaal NIET op Pinkpop 2019 komen?

dat is een abnormaal rijtje inmiddels.

Maar we hebben wel, george ezra, the golden earing en krezip
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.444
2.925
Het lijstje met bands die niet komen is altijd groter dan het andere lijstje. Maar om die open deuren even te vergeten: het is ook niet zo dat er heel rampzalige missers zijn. Met Tenacious D, Fleetwood Mac en Krezip heb je toch al drie zeer exclusieve boekingen te pakken. Los van de smaakkwestie is dat gewoon goed.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Sterker nog, eigenlijk is de gehele lijst van (zelf)bevestigde artiesten tot nu toe prima. Het gezeik zit hem tot nu toe vooral in de namen die we nog niet hebben. We denken allemaal dat er geen spectaculaire laatste headliner bijkomt, want we kunnen geen argument verzinnen waarom die nu nog niet bekend is. Dus gaan we zelf maar lopen invullen dat de laatste headliner waarschijnlijk een teleurstellende naam wordt, of een reeds bevestigde naam die we echter te licht vinden om Pinkpop te headlinen en liever een paar plaatsen lager op het affiche hadden gezien. En daarnaast zien we mooie en exclusieve namen opdoemen bij concurrerende festivals, en dus zetten we er met veel verdriet een streep doorheen voor wat betreft Pinkpop.

Maar wees eerlijk, los van op welk podium en om welk tijdstip ze staan, de Internationale namenlijst Fleedwood Mac, Mumford & Sons, Bring me the Horizon en Tenacious D. is prikkelend en van prima kwaliteit, en George Ezra is een makkelijke boeking, maar geen hele slechte. En daarnaast is de Nederlandse inbreng van Krezip, Golden Earring en Rowwen Héze tot nu toe ook meer dan prima, en van een heel ander kaliber dan de gevreesde Kleine/Flex/Boef/Famke namenreeks.

Natuurlijk komen er ook nog wat slechte namen bij, alsmede missers die we graag hadden gezien, maar de eerste namen zijn toch gewoon een dikke prima? Ik hoop voor iedereen dat de resterende 45 namen voor iedereen genoeg vertier meebrengen...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.435
6.094
George Ezra en Mumford vind ik absoluut niet dikke prima of goede boekingen omdat beide al elders in Nederland spelen dit jaar. Dat is gewoon armoe.
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
Mee eens. En er wordt een beetje gedaan alsof Krezip een calibier van een Led Zeppelin reünie heeft. Verder komt de Boef/Kleine reeks er nog aan, daar hoef je er geen zorgen over te maken. Ook ben ben ik een groot fan van FM, maar ik hoop dat men begrijpt dat ze geen spetterende energieke live stage show van ze moeten verwachten. Dat zit er zeker niet bij.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.410
Mee eens. En er wordt een beetje gedaan alsof Krezip een calibier van een Led Zeppelin reünie heeft. Verder komt de Boef/Kleine reeks er nog aan, daar hoef je er geen zorgen over te maken. Ook ben ben ik een groot fan van FM, maar ik hoop dat men begrijpt dat ze geen spetterende energieke live stage show van ze moeten verwachten. Dat zit er zeker niet bij.

Haha, ja inderdaad. En ik kan me nog herinneren dat Krezip verkettert werd, zeker als vervanger van Depeche Mode. En nu is iedereen er happy mee. Wat ik van die aankondiging ook niet erg sterk vind is dat er direct ook een Ziddo Dome show is aangekondigd, de echte fans gaan allemaal daar heen. Twee keer zolang Krezip voor een derde van de prijs.

Maar ach, het is ook wel een beetje mierenneuken. Liever 10 keer Krezip dan 1 keer Lil'Kleine of een van zijn suffe vriendjes.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
jppp wrote:
Mee eens. En er wordt een beetje gedaan alsof Krezip een calibier van een Led Zeppelin reünie heeft. Verder komt de Boef/Kleine reeks er nog aan, daar hoef je er geen zorgen over te maken. Ook ben ben ik een groot fan van FM, maar ik hoop dat men begrijpt dat ze geen spetterende energieke live stage show van ze moeten verwachten. Dat zit er zeker niet bij.

Haha, ja inderdaad. En ik kan me nog herinneren dat Krezip verkettert werd, zeker als vervanger van Depeche Mode. En nu is iedereen er happy mee. Wat ik van die aankondiging ook niet erg sterk vind is dat er direct ook een Ziddo Dome show is aangekondigd, de echte fans gaan allemaal daar heen. Twee keer zolang Krezip voor een derde van de prijs.

Maar ach, het is ook wel een beetje mierenneuken. Liever 10 keer Krezip dan 1 keer Lil’Kleine of een van zijn suffe vriendjes.

2 keer zolang krezip? dacht dat iedereen maar 1 nummer kende van hen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.410
Joslittel wrote:

jppp wrote:
Mee eens. En er wordt een beetje gedaan alsof Krezip een calibier van een Led Zeppelin reünie heeft. Verder komt de Boef/Kleine reeks er nog aan, daar hoef je er geen zorgen over te maken. Ook ben ben ik een groot fan van FM, maar ik hoop dat men begrijpt dat ze geen spetterende energieke live stage show van ze moeten verwachten. Dat zit er zeker niet bij.


Haha, ja inderdaad. En ik kan me nog herinneren dat Krezip verkettert werd, zeker als vervanger van Depeche Mode. En nu is iedereen er happy mee. Wat ik van die aankondiging ook niet erg sterk vind is dat er direct ook een Ziddo Dome show is aangekondigd, de echte fans gaan allemaal daar heen. Twee keer zolang Krezip voor een derde van de prijs.

Maar ach, het is ook wel een beetje mierenneuken. Liever 10 keer Krezip dan 1 keer Lil’Kleine of een van zijn suffe vriendjes.

2 keer zolang krezip? dacht dat iedereen maar 1 nummer kende van hen.

Er zullen vast wel wat fans zijn die zeker twee nummers kennen.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Wat ik van die aankondiging ook niet erg sterk vind is dat er direct ook een Ziddo Dome show is aangekondigd, de echte fans gaan allemaal daar heen.

Ik vond het tijdstip van de aankondiging ook een beetje vreemd. Normaal doen festivals dat niet 's avonds. Het kwam op mij over alsof Pinkpop het pas mocht bekend maken nadat Krezip hun Ziggo Dome show had aangekondigd en niet andersom.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.224
739
T probleem bij pinkpop is ook nooit de namendie ze boeken, maar de spot waar deze namen spelen.
Mumford and sons is prima,maar niet als headliner.
Kkrezip george ezra, tenacious D en golden earing is prina,maar dan wel op n lage spot.
Dus niet als afsluiter noord of cohead op main
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
George Ezra en Mumford vind ik absoluut niet dikke prima of goede boekingen omdat beide al elders in Nederland spelen dit jaar. Dat is gewoon armoe.

Dit is wat ik zei:

"...de Internationale namenlijst Fleedwood Mac, Mumford & Sons, Bring me the Horizon en Tenacious D. is prikkelend en van prima kwaliteit, en George Ezra is een makkelijke boeking, maar geen hele slechte."

Ik noem de kwaliteit van Mumford & Sons dus prima. Ik noem daarnaast George Ezra een makkelijke boeking, maar geen hele slechte. Jij maakt daar vervolgens van dat beiden niet dikke prima zijn maar armoe, met als argument dat ze beiden al elders in Nederland spelen.

Dat noem ik dan weer een mis-interpretatie van wat ik heb gezegd, door een professionele zwartkijker m.b.t. Pinkpop...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.435
6.094
T probleem bij pinkpop is ook nooit de namendie ze boeken, maar de spot waar deze namen spelen.
Mumford and sons is prima,maar niet als headliner.
Kkrezip george ezra, tenacious D en golden earing is prina,maar dan wel op n lage spot.
Dus niet als afsluiter noord of cohead op main

Mumford niet als headliner? Golden Earring en Tenacious D op een lage spot?
Ik ga jezelf even quoten als je het niet erg vindt. ;-)

ieder forum heeft zo zijn leden die je gewoon niet serieus moet nemen…….

Anyway, vooralsnog vind ik de boekingen van Fleetwood Mac, BMTHZ, Krezip, Golden Earring en Tenacious D prima. Beide exclusief, beide niet vaak in Nederland, perfecte namen voor op een jubileum. Bring Me The Horizon kwam blijkbaar als één van de gouden tips eruit dus ook dat is logisch. Krezip is grappig voor ergens in de middag. Golden Earring heeft een grote band met Buro Pinkpop en is één van Nederlands grootste iconische bands, dus die hoort gewoon op een hoge spot en op dit jubileum thuis.

De andere boekingen snap ik niet echt en/of vind ik jammer.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
tenacious D en golden earing is prina,maar dan wel op n lage spot.


Hoe haal je jou dit in je hoofd? voor mij zijn dit 2 subheadliners, exclusiever dan tenacious D ga je niet vinden op deze editie hoor
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Kesselman wrote:
tenacious D en golden earing is prina,maar dan wel op n lage spot.

Hoe haal je jou dit in je hoofd? voor mij zijn dit 2 subheadliners, exclusiever dan tenacious D ga je niet vinden op deze editie hoor
Een subheadliner moet voor Pinkpop ook de nodige dagkaarten verkopen. Dus mensen die voor die groep 100 euro over hebben. Dit doet niemand voor de Golden Earring en maar een handje vol mensen voor Tenacious D. Vraag aan de massa welke nummers ze kennen en ze komen op 1 uit. Ezra, nu ook Krezip staan al ergens anders , waar de echte fan eerder naar toe zal gaan.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
xydroh wrote:

Kesselman wrote:
tenacious D en golden earing is prina,maar dan wel op n lage spot.


Hoe haal je jou dit in je hoofd? voor mij zijn dit 2 subheadliners, exclusiever dan tenacious D ga je niet vinden op deze editie hoor

Een subheadliner moet voor Pinkpop ook de nodige dagkaarten verkopen. Dus mensen die voor die groep 100 euro over hebben. Dit doet niemand voor de Golden Earring en maar een handje vol mensen voor Tenacious D. Vraag aan de massa welke nummers ze kennen en ze komen op 1 uit. Ezra, nu ook Krezip staan al ergens anders , waar de echte fan eerder naar toe zal gaan.

zijn we allemaal vergeten hoe snel tenacious D wel niet uitverkocht was in 2016? Dan spreken we over een AB Brussel die in 5 minuten uitverkocht was, ik denk dat je hier wel heer kort door de bocht gaat door te zeggen dat slechts een handje vol mensen dit willen zien.
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Maurice wrote:

xydroh wrote:

Kesselman wrote:
tenacious D en golden earing is prina,maar dan wel op n lage spot.


Hoe haal je jou dit in je hoofd? voor mij zijn dit 2 subheadliners, exclusiever dan tenacious D ga je niet vinden op deze editie hoor


Een subheadliner moet voor Pinkpop ook de nodige dagkaarten verkopen. Dus mensen die voor die groep 100 euro over hebben. Dit doet niemand voor de Golden Earring en maar een handje vol mensen voor Tenacious D. Vraag aan de massa welke nummers ze kennen en ze komen op 1 uit. Ezra, nu ook Krezip staan al ergens anders , waar de echte fan eerder naar toe zal gaan.

zijn we allemaal vergeten hoe snel tenacious D wel niet uitverkocht was in 2016? Dan spreken we over een AB Brussel die in 5 minuten uitverkocht was, ik denk dat je hier wel heer kort door de bocht gaat door te zeggen dat slechts een handje vol mensen dit willen zien.
Ik wil dit ook zien, maar dit is geen subheadliner in mijn ogen. Met deze zwakke headliners heb je een betere sub nodig om het affice op te krikken en niet met TD , golden earring en Ezra
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.576
578
Hollywood acteurs die muziek maken verkopen altijd. Ongeacht wat voor muziek te maken.
 

pj1617899902

Playlistbediener
12 nov 2018
25
0
Waarom is het eigenlijk zo erg als artiesten in hetzelfde jaar ergens anders in Nederland optreden? De echte Krezip fan zal bijvoorbeeld ook wel naar Pinkpop willen. Ik ben overigens wel erg blij met Krezip :) Nu nog even een paar goede artiesten erbij en ik koop een kaartje.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.881
8.506
Hollywood acteurs die muziek maken verkopen altijd. Ongeacht wat voor muziek te maken.

Helaas eigenlijk... Hollywood Vampires, Thirty Seconds To Mars en Jaden Smith zijn niet bepaald hoogvliegers. Gelukkig is er nog het geval Childish Gambino.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken