Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Je ziet precies hetzelfde bij Werchter en Graspop gebeuren. Graspp veel breder dit jaar. Veel meer classic rock en niet meer alleen metal enz. Volgend jaar heeft Graspop grootste evenement terrein in België. Werchter gaat veel meer richting ‘bubbel gum pop’. Veel rock die op Werchter zouden kunnen staan is op Graspop te vinden. Volgend jaar zal de trend doorzetten.

Bij Pinkpop ook. DTRH, BKS en Bospoo bijvoorbeeld nemen de ‘vertrouwde plaats langzaam maar zeker over. Ik schat over 5 jaar is het 90% ‘bubbel gum pop, hiphop en rap bij Pinkpop.
Komen niet! Staan al op Zwarte Cross...

Of liever gewoon helemaal niet.

Ach, het is eens iets anders. En Kylie heeft ook 50 jaar te vieren. ;-)

Had ze niet tijdens The Cure / Tool gestaan op RW, dan had ik dat ook weleens willen zien. Valt voor mij beter te behappen dan een Pink.

Oasiss wrote:
Dus, we hebben 2 headliners, komt nog eentje bij.

Tenacious D, bmth, George Ezra en Golden Earring pakken vier van de zes sub/north afsluitplekken.

Ik word er niet vrolijk van.

Golden Earring, Rowwen Hèze en Krezip pakken de 2e of 3e spot Mainstage gok ik (spot Blof afgelopen editie)
George Ezra op de 8e, Tenacios D op de 9e en BMTH op de 10e pakken sub spots. Al denk ik dat enkel Ezra een Mainstage spot heeft.

Ik ben er echt van overtuigd dat ze Golden Earring als sub gaan plaatsen.

DennisvdBr wrote:

Oasiss wrote:

Tenacious D, bmth, George Ezra en Golden Earring pakken vier van de zes sub/north afsluitplekken.

Golden Earring, Rowwen Hèze en Krezip pakken de 2e of 3e spot Mainstage gok ik (spot Blof afgelopen editie)
George Ezra op de 8e, Tenacios D op de 9e en BMTH op de 10e pakken sub spots. Al denk ik dat enkel Ezra een Mainstage spot heeft.

Ik denk dat Ezra sub op Mainstage staat, vandaar Golden Earring er voor.
Is een prima spot. Mainstage is ook een terechte plek.
18:00 Golden Earring / 20:00 George Ezra / 22:00 Mumford
Lijkt me logisch voor Mainstage die zaterdag.

Je ziet precies hetzelfde bij Werchter en Graspop gebeuren. Graspp veel breder dit jaar. Veel meer classic rock en niet meer alleen metal enz. Volgend jaar heeft Graspop grootste evenement terrein in België. Werchter gaat veel meer richting ‘bubbel gum pop’. Veel rock die op Werchter zouden kunnen staan is op Graspop te vinden. Volgend jaar zal de trend doorzetten.

Bij Pinkpop ook. DTRH, BKS en Bospoo bijvoorbeeld nemen de ‘vertrouwde plaats langzaam maar zeker over. Ik schat over 5 jaar is het 90% ‘bubbel gum pop, hiphop en rap bij Pinkpop.

Vandaar dat Tool op Rock Werchter staat.

Als ik het affiche van Graspop na loop, zie ik enkele namen staan die ook op RW zouden kunnen staan. Maar voor eigenlijk alle namen geldt, dat het logischer is dat ze op GMM staan. Classic rocknamen boekt Werchter zelden. Ben met je eens dat GMM breder boekt. Maar de conclusie dat dit ten koste gaat van Werchter, zie ik niet. De must have voor rock en metalfestival van dit jaar staat op Werchter en niet op Graspop. Zoals dat de afgelopen jaren vaker was (bv SOAD).

Werchter gaat veel meer richting ‘bubbel gum pop’.

Denk dat de lineup van RW 2018 hun minst 'bubble gum poppy' lineup is sinds ik er naartoe ga. Of vind jij een QOTSA, Gorillaz, Jack White, Nick Cave, AM, Pearl Jam of Nine Inch Nails dan bubble gum pop?

Nog 130 dagen tot Pinkpop en nog 7 weken tot de perspresentatie.
Tot nu...

DennisvdBr wrote:
Zaterdag
Mt. Atlas – Golden Earring – George Ezra – Mumford and Sons
Zondag
Tenacious D – (ik denk The Who)
Maandag
The Pretenders – Bring Me The Horizon - Fleetwood Mac

Dag onbekend : Rowwen Hèze, Krezip
Sterke geruchten : Armin van Buuren

Mijn verwachtingen nog: ik zie nog altijd plek voor Disturbed en Status Quo op de 9e. Nielson verwacht ik wel. Op Pinkstermaandag lijkt me Janse Bagge een mooie tent opener.
Slash hoop ik nog op.

Waar liggen nog meer verwachtingen?
Roept u maar...

Nog 130 dagen tot Pinkpop en nog 7 weken tot de perspresentatie.
Tot nu…

DennisvdBr wrote:
Zaterdag
Mt. Atlas – Golden Earring – George Ezra – Mumford and Sons
Zondag
Tenacious D – (ik denk The Who)
Maandag
The Pretenders – Bring Me The Horizon – Fleetwood Mac

Dag onbekend : Rowwen Hèze, Krezip
Sterke geruchten : Armin van Buuren

Mijn verwachtingen nog: ik zie nog altijd plek voor Disturbed en Status Quo op de 9e. Nielson verwacht ik wel. Op Pinkstermaandag lijkt me Janse Bagge een mooie tent opener.
Slash hoop ik nog op.

Waar liggen nog meer verwachtingen?
Roept u maar…

Bastille en The 1975 lijken me ook zeker. Dan heb je de mainstage alweer aardig vol zitten voor het gehele weekend.

Wat betekent dit volgens jou voor wat betreft de kans dat ze op Pinkpop staan?
Ik zou zelf geneigd zijn te zeggen dat de kans kleiner is geworden.

Ja dat lijkt mij ook wel hoor. Denk dat hier streep door heen kan.

Wel echt nieuwsgierig aan het worden waar Pinkpop dan mee gaat komen voor die laatste spot.

Oasiss wrote:

DennisvdBr wrote:

Oasiss wrote:

Ik denk dat Ezra sub op Mainstage staat, vandaar Golden Earring er voor.
Is een prima spot. Mainstage is ook een terechte plek.
18:00 Golden Earring / 20:00 George Ezra / 22:00 Mumford
Lijkt me logisch voor Mainstage die zaterdag.

Dat klinkt op zich ook wel plausibel inderdaad, Al zou George Ezra ook North kunnen afsluiten. Daar sluiten vaker artiesten af die al dan niet de Afas uitverkopen.

Ik bedoel overigens ook niet te zeggen dat Golden Earring niet op Mainstage zou moeten staan. Ik vind alleen dus dat als sub, misschien zelfs die spot van 18:00, te hoog is.

Aparte zet van MOJO.
Halestorm staat in november in de AFAS (Wat een te grote zaal is voor die band)
Maar aangezien dit nu al aangekondigd is, zal er geen NL show komen tijdens het festivalseizoen? Zouden toch kooi op Pinkpop of Fortarock passen lijkt me!

Dean Lewis net bevestigd voor optreden in Paradiso (13 april). Ook meerdere UK-data en daar komt hij met Isle of Wight dus ook. Denk dat we hem ook wel met potlood kunnen opschrijven.

Users who are viewing this thread