Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Die boost van The Stones had ook veel te maken met de headlinershow op Glastonbury het jaar ervoor. Heeft hen gigantisch veel media-aandacht opgeleverd en aan een jonger publiek laten zien dat hun liveshow er nog steeds stond.

In ieder geval zijn er nog weinig festivals die een headlineslot over hebben voor The Who dit jaar. Of toch festivals waar zij een logische boeking zouden zijn (Open'er is bvb niet van de classic boekingen). Ik verwacht eerder een reeks UK data met Wembley als orgelpunt, en een passage langs de Europese festivals in 2020.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
In ieder geval zijn er nog weinig festivals die een headlineslot over hebben voor The Who dit jaar. Of toch festivals waar zij een logische boeking zouden zijn (Open’er is bvb niet van de classic boekingen). Ik verwacht eerder een reeks UK data met Wembley als orgelpunt, en een passage langs de Europese festivals in 2020.
Ik had ze best IOW zien doen, dat zit er niet in.
Glastonbury is pas geleden geweest, zal wel niet.
TRNSMT is wel een festival waar een Classic rockact kan komen.
In IJsland Secret Solstice kan volgens mij ook wel. Roskilde ook plausibel.
Extra dag Mad Cool? In 2019 zie ik best wat open plekken.
Een headliner spot Pinkpop lijkt me best aannemelijk.

Maar goed, die aankondiging morgen afwachten. Ik ben in ieder geval benieuwd wat ze na 1 juni gaan doen???

edit, misschien wel een spot voor The Who op O Son do Camiño 2019?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Morgen inderdaad Krezip nieuws. Dan zal het of:

A) Een pakketje met inderdaad the Who en daarnaast Krezip en Golden Earring worden.
B) Een Nederlands pakketje worden (Krezip, Rowen Hezze, Golden Earring)
C) Een reuniepakketje worden (Krezip, Heideroosjes en ....)

of het wordt, en dat lijkt me het minst waarschijnlijk,

D Een Nederlands pakketje met Golden Earring of Kensington als laatste headliner.

Ik hoop op B of C. A is me teveel PP Classic en D zou verschrikkelijk zijn. :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Morgen inderdaad Krezip nieuws. Dan zal het of:

A) Een pakketje met inderdaad the Who en daarnaast Krezip en Golden Earring worden.
B) Een Nederlands pakketje worden (Krezip, Rowen Hezze, Golden Earring)
C) Een reuniepakketje worden (Krezip, Heideroosjes en ….)

of het wordt, en dat lijkt me het minst waarschijnlijk,

D Een Nederlands pakketje met Golden Earring of Kensington als laatste headliner.

Ik hoop op B of C. A is me teveel PP Classic en D zou verschrikkelijk zijn. ?
B... Lijkt me.
Voor elke dag 1 NL-PinkpopClassic.
(Hoop op A, maar hou een slag om de arm, na 11 uur)
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.227
740
of morgen wordt er voor PP gewoon niets bekend gemaakt.
the who komt niet naar pinkpop
krezip kondigt een reunie aan( geen woord over PP)

en we wachten rustig verder af
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
Ooit op deze manier gedacht qua progamering: als je de eerste en laatste dag een 'grote' headliner met 1 of 2 goede subs neerzet dan heb je je weekend kaarten mensen want die krijgen zo ongeveer de midden dag 'gratis' erbij dus die komen wel voor het hele weekend ongeacht wat er op de zaterdag staat.

Voor de dagkaarten voor de midden dag zet je iets zoals Kensington en Krezip neer met misschien Borsato en het verkoopt vanzelf uit. De weekend kaarten mensen heb je al.

Je ziet het bij Werchter bijvoorbeeld. Dit jaar een sterke vrijdag met een hele goede zondag dan kun je een matige zaterdag (voor Werchter begrippen dan) neerzetten want de combi kaarten mensen heb je al en dan kun je een heel andere doelgroep aanspreken voor de zaterdag (en donderdag), want die twee dagen spreken ook ongeveer hetzelfde doelgroep aan. Dus die worden ook verleidt om een combi ticket te kopen en zo verkoop je de boel uit.

BTW: The Who komt niet naar Pinkpop. Een UK aankondiging heeft niets met Pinkpop of Europees vasteland te maken. Clutching at straws.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Een UK aankondiging heeft niets met Pinkpop of Europees vasteland te maken. Clutching at straws.
Correct... Maar wel kan te zien zijn of het dicht bij Pinkpop is de datum, of misschien zelfs clasht.
Als de data van UK aansluiten rond 9 juni. Dan is dat zeer gunstig.

Wembley stadium heeft nu in juni:
13, 14, 15 Spicy Girls
16 en 18 Fleetwood Mac
21 Bon Jovi
22 Billy Joel
23 Eagles
29, 30 Pink

Kans dat de data voor 13 juni zijn is aanwezig, ook tussen 23 en 29 juni mooie plek relatief kort op Pinkpop. Maar, in juli of nog later augustus kom je al verder van Pinkpop vandaan. Dan is het afwachten wat de verdere EU data laten zien?
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
Ik hoop voor je dat je 'voorspelling' uitkomt. Ik ben ook een Who fan en ook van Neil Young en AC/DC, maar die zijn namen die simpelweg niet naar Pinkpop komt (dit jaar in ieder geval).
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Ooit op deze manier gedacht qua progamering: als je de eerste en laatste dag een ‘grote’ headliner met 1 of 2 goede subs neerzet dan heb je je weekend kaarten mensen want die krijgen zo ongeveer de midden dag ‘gratis’ erbij dus die komen wel voor het hele weekend ongeacht wat er op de zaterdag staat.

Voor de dagkaarten voor de midden dag zet je iets zoals Kensington en Krezip neer met misschien Borsato en het verkoopt vanzelf uit. De weekend kaarten mensen heb je al.

Je ziet het bij Werchter bijvoorbeeld. Dit jaar een sterke vrijdag met een hele goede zondag dan kun je een matige zaterdag (voor Werchter begrippen dan) neerzetten want de combi kaarten mensen heb je al en dan kun je een heel andere doelgroep aanspreken voor de zaterdag (en donderdag), want die twee dagen spreken ook ongeveer hetzelfde doelgroep aan. Dus die worden ook verleidt om een combi ticket te kopen en zo verkoop je de boel uit.

BTW: The Who komt niet naar Pinkpop. Een UK aankondiging heeft niets met Pinkpop of Europees vasteland te maken. Clutching at straws.
Maar een grote headliner op de eerste dag hebben ze zelfs nog niet
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Ik vind het toch altijd leuk dat Festileaks met nieuws items komt, waar vandaan mag joost weten: 5 redenen waarom we Taylor Swift op de festivals willen zien.
Wie is we? Wil diegene zich dan even melden?
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
Tja mooi voor de wat ouderen als the who komt, de focus lijkt dit jaar toch op muziek voor die groep te liggen.
Dan kunnen ze nog één keer als groepje een feestje vieren. Ik hoop wel dat er genoeg rollatorparkeerplekken komen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Ik vind het toch altijd leuk dat Festileaks met nieuws items komt, waar vandaan mag joost weten: 5 redenen waarom we Taylor Swift op de festivals willen zien.
Wie is we? Wil diegene zich dan even melden?

Haha ja inderdaad. Dit artikel verbaasde me ook nogal. Zeker omdat ze, naar mijn weten, voor geen enkel festival een realistisch gerucht is.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
739
445
Krezip op Pinkpop --> https://www.radioveronica.nl/ochtendshow-met-giel/krezip-op-pinkpop-2019?utm_campaign=rd+-+alyways+on+-+jan+2019&utm_medium=social&utm_source=facebook&utm_content=link+ad+-+128&utm_term=ochtendshow&fbclid=IwAR2rR1xwbJ3U6bbZb8B8zUHhPaMUHM9O7wfMc9K1cfPaXd84En4Azxaou1I
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Hm, ergens begint me een soort Vrienden van Amstel Live gevoel te bekruipen bij de aankomende Pinkpop editie. Lekker met elkaar meezingen met de grootste hits van Nederlandse bodem. Maar dan met een roze petje op.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.210
4.453
Hm, ergens begint me een soort Vrienden van Amstel Live gevoel te bekruipen bij de aankomende Pinkpop editie. Lekker met elkaar meezingen met de grootste hits van Nederlandse bodem. Maar dan met een roze petje op.

Ja, ik had dus ook al het idee dat het een beetje een gimmick in plaats van spectaculair jubileum gaat worden. Ik ben me er ook terdege van bewust dat er nog een hele hoop namen bij gaan komen, maar de laatste jaren maakte de perspresentatie juist dat er nog teleurstellingen bij kwamen. Vorig jaar waren bijvoorbeeld de, uitstekende, headliners al bekend, aldus de namen die het festival (al dan niet nagenoeg) uitverkochten.

Los van het feit dat ik denk dat het toch wel zal uitverkopen (misschien de oorzaak van het probleem) zijn Mumford & Sons, Fleetwood Mac en een nog niet bekende/vastgelegde (?) headliner wel een stuk minder dan de headliners van vorig jaar. Tel daarbij op dat George Ezra, Tenacious D en (naar ik vermoed) de Golden Earring een hoge positie gaan krijgen, heb ik er weinig vertrouwen in. Kortom, vorig jaar kon de veelheid aan meuk nog worden gecompenseerd met een indrukwekkend trio headliners, dat zie ik nu dus niet.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.469
2.957
The Who in elk geval op Download UK, dat zit dus heel erg dicht op Pinkpop. Tenminste, zowel Download als The Who komt met een aankondiging vanavond en ik vermoed niet dat dit toeval is.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Golden Earring, Krezip en Rowwen Hezze hebben zichzelf bevestigd. Waar blijft Pinkpop met een nieuwsbericht?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Ik vind het toch altijd leuk dat Festileaks met nieuws items komt, waar vandaan mag joost weten: 5 redenen waarom we Taylor Swift op de festivals willen zien.
Wie is we? Wil diegene zich dan even melden?

Yo! Hier! :-D
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken