Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.209
4.451
is Stereophonics al genoemd? mijns inziens altijd een fijne naam en staan 11 juli op een festival in Engeland. Hebben verder pas 1 datum, ook in Engeland, staan deze zomer. Zal hier niet bij blijven lijkt me, dus lijkt een mogelijkheid wat mij betreft?

Ik hoop het! Maar vrees dat ook deze band eerder een ander Nederlands festival aandoet.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.580
584
Ticketmaster Nederland heeft in ieder geval een evenement op Facebook toegevoegd: Pinkpop 2019. Misschien deze week dan nog wat nieuws? Of zou het dan de gouden tip worden?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Volgens de automatische mail die je kreeg na het invullen van de Gouden Tip krijgen mensen in de tweede week van januari bericht. Dus zou nu wel snel moeten komen.
 

remko

Campingartiest
5 feb 2016
81
0
Volgens de automatische mail die je kreeg na het invullen van de Gouden Tip krijgen mensen in de tweede week van januari bericht. Dus zou nu wel snel moeten komen.

Vorige jaren werden de prijswinners ook niet publiekelijk bekend gemaakt dus ik verwacht niet op die reden nieuws deze week. Of waren er nog andere aanwijzingen dat er deze week iets zou komen?
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Wessel wrote:

roluf wrote:
Ik las op het lowlands forum dat iemand op graz had gelezen dat een betrouwbare bron daar the 1975 had bevestigd voor pinkpop. Beetje omslachtig allemaal dit Haha maar ik denk ik meld het toch nog even.


Hele mooie naam voor Pinkpop. Benieuwd of ze dan echt afluister Noord of Sub worden of misschien is dat te snel. Moeilijk ze in te schatten.

Prima naam voor Pinkpop ja!



Qua positie. Op RW staan ze volgens mij een plekje onder de sub. En aangezien BMTH, Tool en vooral The Cure daarna vrij lange sets gaan spelen, denk ik dat die een plekje rond 18 uur (op de main dan) wel zouden aanvaarden.

The 1975 is langzaam aan het klimmen naar een headliner van de toekomst als ze zo doorgaan. Hele toffe plaat afgeleverd dit jaar. En zeker in Engeland al een grote naam. Weet niet of ze het voor minder doen dan sub of afsluiter north/tent misschien de spot van gretha van fleet vorig jaar. Maar schat ze eigenlijk al iets groter.

Ik zou het als lowlands ganger jammer vinden…

Brrrr, snap niet zo goed dat mensen dit wat vinden. Die singles van hun zijn poppy als wat. Volgens mij een hoop tienermeisjes als fanbase en een paar jaar terug een draak van een optreden van hun gezien op Rock Werchter. Past wel in het profiel van Pinkpop natuurlijk, maar als serieus goede (semi alternatieve) band gezien worden, mwaaahhhh neuh.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Nog geen Pinkpoptickets in de mailbox. Wel in ieder geval vrij voor de PinkpopPersconferentie :)
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Ik wil het ook niet direct rock noemen. Maar ik vind die laatste plaat vooral heel creatief en prettig erg prettig luisteren.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Volgens mij een hoop tienermeisjes als fanbase en een paar jaar terug een draak van een optreden van hun gezien op Rock Werchter. Past wel in het profiel van Pinkpop natuurlijk, maar als serieus goede (semi alternatieve) band gezien worden, mwaaahhhh neuh.

Ze zijn live beter geworden. Geef ze nog een kans!
Echt onwijs goed hoeveel sterke en leuke nummers die gasten met 3 albums uit hebben gepompt. Ik sta vooraan!
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
Is het slechts mijn gevoel. Of hebben we veel minder een beeld welke namen nu nog gaan komen? Gevoelsmatige hadden we nu al een paar namen waarvan we een heel sterk vermoeden hadden dat ze gingen komen. In januari komen normaal enkele leaks, dus ben daar nog wel benieuwd.

Heeft nog iemand een serieus lijstje?
Golden Earring
Rowwen Hèze
The 1975
Neil Young ?
Armin van Buuren
...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Is het slechts mijn gevoel. Of hebben we veel minder een beeld welke namen nu nog gaan komen? Gevoelsmatige hadden we nu al een paar namen waarvan we een heel sterk vermoeden hadden dat ze gingen komen. In januari komen normaal enkele leaks, dus ben daar nog wel benieuwd.

Heeft nog iemand een serieus lijstje?
Golden Earring
Rowwen Hèze
The 1975
Neil Young ?
Armin van Buuren
Bring me the Horizon?
Slash met Kennedy?
Within Temptation verwacht ik eigenlijk best.

Neil Young is wel met heel dik vraagteken hè?
De Bottlerock datum is gunstig en de data van de geruchten uit Duitsland ook. Enige wat in de weg kan staan is dat Young tijdens Pinksteren bij het thuisfront is. Maar het zijn wel ontwikkelingen om héél goed in de gaten houden (dat op zijn minst)...
Ik vind het maar opvallend hoe dichtgetimmerd het is dit jaar weer. Op zich doen ze dat goed.
Eind deze maand verwacht ik wel weer wat gedoe bij LiveNation festivals.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Neil Young is überhaupt geen vraagteken. Neil Young komt niet.
Die is gevraagd voor de mogelijke 4e dag, maar kon niet.

Gelukkig.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.580
584
bcmrmaybe wrote:
Neil Young is überhaupt geen vraagteken. Neil Young komt niet.
Die is gevraagd voor de mogelijke 4e dag, maar kon niet.


Gelukkig.

Gelukkig dat hij het niet is geworden maar wel jammer van die vierde dag.

Snap vanwege oldie gehalte niet ideaal, maar zou wel vette naam zijn hoor. Ik had 'm graag gezien, maar losse show is nog wel mooier zelfs.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Misschien een inhaker hier.

Als er echt headliner problemen zijn (niet alleen Pinkpop, maar meer EU zomerfestivals) dan is er een kanteling mogelijk.
Blijkbaar in Noord Amerika tegenvallende ticketsales van Iron Maiden tour, zie topic
Kan zijn dat manager Rod Smallwood moet ingrijpen, 3 extra data in oktober in Zuid Amerika één gevolg al.
Ik zou zeggen dat dit het moment wel is om als LiveNation bij Rod aan te kloppen of de band in juni nog wat data in UK en EU wil komen doen, weekje of 3 a 4...

Ik zeg doen!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.580
584
Timmetje wrote:
Leuke headliner voor op Fortarock eerder denk ik dan.

Mee eens, enorm respect en zwak voor deze band, maar geen headliner voor een mainstreamfestival toch?

Hebben wel eens op RW of PKP gestaan. Maar denk dat ze niet passen in het huidige Pinkpop model.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Er hebben wel hardere bands op Pinkpop gestaan.
Neemt niet weg dat ik dit niet zie gebeuren, past inderdaad niet meer binnen het huidige beleid
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Timmetje wrote:
Leuke headliner voor op Fortarock eerder denk ik dan.

Mee eens, enorm respect en zwak voor deze band, maar geen headliner voor een mainstreamfestival toch?

Ja precies. Wat Pinkpop nu nog nodig heeft is een echte mainstream pop, poprock of hiphop headliner die een hoop kaarten verschuift. Het rijtje Iron Maiden - Mumford - Fleetwood Mac zou volgens mij al bijna té alternatief kunnen zijn voor het Pinkpop publiek.

Op de PP FB zeurt vrijwel iedereen waar de echte headliners blijven. Die hopen daar allemaal op bv een Sheeran of Timberlake.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken