Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.190
765
Hoorde gisteren van iemand uit “de Limburgse media” dat Pinkpop serieus heeft geprobeerd Neil Young voor de vierde dag te strikken, maar dat hij verhinderd was in het Pinkpop-weekend.

En ook:
- P!nk zou ook Pinkpop doen als Arena uitverkocht raakte, maar management besloot later toch voor een eigen 2e concert (is dus Malieveld geworden)
- Pinkpop heeft de 3e headliner nog niet rond
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.190
765
Dat laatste lijkt me echt vrijwel onmogelijk. En als het wel echt zo is…. ouch

De bron van mijn contact wist ook wat dingen te melden over de "grote naam" die Bospop woensdag bekend maakt. Als dat Snow Patrol is, kunnen we de uitspraken over Pinkpop ook serieus nemen. Let op: dit is mijn eigen interpretatie van wat ik gehoord heb... die naam Snow Patrol is mij door niemand ingefluisterd. En dit is ook niet echt iets voor het Pinkpop forum ;)

 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
Bartjuh1981 wrote:
Hoorde gisteren van iemand uit “de Limburgse media” dat Pinkpop serieus heeft geprobeerd Neil Young voor de vierde dag te strikken, maar dat hij verhinderd was in het Pinkpop-weekend.

En ook:
– P!nk zou ook Pinkpop doen als Arena uitverkocht raakte, maar management besloot later toch voor een eigen 2e concert (is dus Malieveld geworden)
– Pinkpop heeft de 3e headliner nog niet rond

Dat zou de stilte rondom derde headliner wel verklaren en dan wordt de soep wel erg dun met alle losse concerten van potentiele afsluiters
Zou me niet verbazen dat ze dan als noodoplossing weer met Foo Fighters komen, die zijn nog vrij, of the Cure bij ander festival wegkapen
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Bartjuh1981 wrote:
Hoorde gisteren van iemand uit “de Limburgse media” dat Pinkpop serieus heeft geprobeerd Neil Young voor de vierde dag te strikken, maar dat hij verhinderd was in het Pinkpop-weekend.

En ook:
– P!nk zou ook Pinkpop doen als Arena uitverkocht raakte, maar management besloot later toch voor een eigen 2e concert (is dus Malieveld geworden)
– Pinkpop heeft de 3e headliner nog niet rond

Sorry maar kan me echt niet voorstellen dat ze nu nog achter 1 headliner aan moeten. Net zo min als dat Snow Patrol op Bospop zou staan. Maar niets is onmogelijk..............
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Bartjuh1981 wrote:

Bartjuh1981 wrote:
Hoorde gisteren van iemand uit “de Limburgse media” dat Pinkpop serieus heeft geprobeerd Neil Young voor de vierde dag te strikken, maar dat hij verhinderd was in het Pinkpop-weekend.


En ook:
– P!nk zou ook Pinkpop doen als Arena uitverkocht raakte, maar management besloot later toch voor een eigen 2e concert (is dus Malieveld geworden)
– Pinkpop heeft de 3e headliner nog niet rond

Sorry maar kan me echt niet voorstellen dat ze nu nog achter 1 headliner aan moeten. Net zo min als dat Snow Patrol op Bospop zou staan. Maar niets is onmogelijk…………..

Mee eens, dat lijkt me toch uitgesloten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Pinkpop is 2019 dan maar twee dagen ivm het gebrek aan een goede headliner? Is weer eens een andere manier om een legendarische editie te organiseren.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Sorry maar kan me echt niet voorstellen dat ze nu nog achter 1 headliner aan moeten. Net zo min als dat Snow Patrol op Bospop zou staan. Maar niets is onmogelijk…………..

Als je rond bent met 1 headliner en je een backup hebt (Pink) en de 1 valt af om bijv tourtechnische redenen en het management van Pink zeg hup Malieveld. Dan kun je daar inet zo veel aan doen lijkt me. Als je dan daar weer een backup voor moet hebben gaat dat met voorlopige contracten flink in de papieren lopen denk ik.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Sorry maar kan me echt niet voorstellen dat ze nu nog achter 1 headliner aan moeten. Net zo min als dat Snow Patrol op Bospop zou staan. Maar niets is onmogelijk…………..

Als je rond bent met 1 headliner en je een backup hebt (Pink) en de 1 valt af om bijv tourtechnische redenen en het management van Pink zeg hup Malieveld. Dan kun je daar inet zo veel aan doen lijkt me. Als je dan daar weer een backup voor moet hebben gaat dat met voorlopige contracten flink in de papieren lopen denk ik.
Als het zo is dan hebben ze echt een probleem en komen ze uit bij Kensington :roll:
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Maar zoals jij t schetst kun je ieder jaar wel naast headliners vissen. Begrijp me niet verkeerd maar wanneer is er dan eens iets definitief vraag ik me af.........
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Pinkpop is 2019 dan maar twee dagen ivm het gebrek aan een goede headliner? Is weer eens een andere manier om een legendarische editie te organiseren.

Heel oldschool, Pinkpop op twee dagen. Eerbetoon aan vroeger.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Sorry maar kan me echt niet voorstellen dat ze nu nog achter 1 headliner aan moeten. Net zo min als dat Snow Patrol op Bospop zou staan. Maar niets is onmogelijk…………..

Als je rond bent met 1 headliner en je een backup hebt (Pink) en de 1 valt af om bijv tourtechnische redenen en het management van Pink zeg hup Malieveld. Dan kun je daar inet zo veel aan doen lijkt me. Als je dan daar weer een backup voor moet hebben gaat dat met voorlopige contracten flink in de papieren lopen denk ik.

Dan hadden ze een derde en vierde backup moeten hebben. Dit zou gewoon enorm amateuristisch zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
bcmrmaybe wrote:
Sorry maar kan me echt niet voorstellen dat ze nu nog achter 1 headliner aan moeten. Net zo min als dat Snow Patrol op Bospop zou staan. Maar niets is onmogelijk…………..


Als je rond bent met 1 headliner en je een backup hebt (Pink) en de 1 valt af om bijv tourtechnische redenen en het management van Pink zeg hup Malieveld. Dan kun je daar inet zo veel aan doen lijkt me. Als je dan daar weer een backup voor moet hebben gaat dat met voorlopige contracten flink in de papieren lopen denk ik.

Als het zo is dan hebben ze echt een probleem en komen ze uit bij Kensington
1f644.svg

We are all caught in the riddle indeed. :lol:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Maar zoals jij t schetst kun je ieder jaar wel naast headliners vissen. Begrijp me niet verkeerd maar wanneer is er dan eens iets definitief vraag ik me af………

Er zullen wel afspraken zijn maar ik zit niet zo diep i het wereldje dat ik niet weet hoeveel waarde een contract heeft. Er zullen vast en zeker afkoopsommen zijn etc maar als een artiest/band om wat voor maffe reden nee zegt en zich beroept op overmacht. Tsja dan kun je daar niet zoveel aan doen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Dan hadden ze een derde en vierde backup moeten hebben. Dit zou gewoon enorm amateuristisch zijn.

En weer die mentaliteit dat op Pinkpop mogen spelen een geschenk uit de hemel is voor artiesten en ze bij Jan in de wachtrij staan. Natuurlijk is er geen artiest van het formaat headliner dat zich gaat laten vastleggen als 3e of 4e backup, tenzij je het over subs hebt die in hoge nood doorgeschoven zouden kunnen worden (Snow Patrol, Kensington etc). Maar een Foo Fighters oid gaat echt geen speeldatum vrijhouden voor de mogelijkheid dat Pinkpop ze misschien als 3e of 4e keus wil boeken, als ze ook gewoon andere shows kunnen doen in die tijd. Tenzij je ze daarvoor een flink bedrag biedt natuurlijk, maar dat is weer niet rendabel. Je ziet het aan hoe het blijkbaar met Pink is gegaan, Pinkpop mag blij zijn als artiesten op hun festival willen spelen, de luxe van meerder backups is totaal onrealistisch.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Timmetje wrote:
Dan hadden ze een derde en vierde backup moeten hebben. Dit zou gewoon enorm amateuristisch zijn.

En weer die mentaliteit dat op Pinkpop mogen spelen een geschenk uit de hemel is voor artiesten en ze bij Jan in de wachtrij staan. Natuurlijk is er geen artiest van het formaat headliner dat zich gaat laten vastleggen als 3e of 4e backup, tenzij je het over subs hebt die in hoge nood doorgeschoven zouden kunnen worden (Snow Patrol, Kensington etc). Maar een Foo Fighters oid gaat echt geen speeldatum vrijhouden voor de mogelijkheid dat Pinkpop ze misschien als 3e of 4e keus wil boeken, als ze ook gewoon andere shows kunnen doen in die tijd. Tenzij je ze daarvoor een flink bedrag biedt natuurlijk, maar dat is weer niet rendabel. Je ziet het aan hoe het blijkbaar met Pink is gegaan, Pinkpop mag blij zijn als artiesten op hun festival willen spelen, de luxe van meerder backups is totaal onrealistisch.

Nee hoor. Ik zeg niet hoe groot en fantastisch die headliners moeten zijn. Maar drie grote bands moeten kunnen laten spelen zou technisch mogelijk moeten zijn. Desnoods hou je een grotere sub achter de hand als headliner.

Niet op 1 paard wedden.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik heb kritiek op je tekst "derde en vierde backup", moet je niet terugkomen met "drie grote bands en een grotere sub". Natuurlijk is dat wel realistisch. 3 headliners en dan nog 3 of 4 backups is dat niet.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Het lijkt me sterk dat ze een lijst maken met twee namen die ze willen hebben en dat ze het daarbij laten. Ik denk dat ze een lijst maken met mogelijkheden en vandaaruit verder werken. Dan moet je spijkers met koppen slaan. Twee laten vallen en mislopen moet kunnen maar daar moet je rekening mee houden. In die zin dus derde en vierde backup.
Altijd rekening houden dat er 1 kan wegvallen als je hem nog niet op papier hebt staan. Geen headliner in december is dan erg amateuristisch en moet eigenlijk niet kunnen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Langs de andere kant is alles wat wij hier roepen ook speculeren. We weten helemaal niets, ook niet hoe het precies gelopen is rondom P!NK.
Met alle respect, iemand zegt iets maar het is maar zeer de vraag of het ook daadwerkelijk zo is.... Wie weet ligt die derde headliner al vast en maken ze hem snel bekend......
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken