Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
Ik zie nog altijd eerder de derde headliner dan dat Bospop ermee komt... Het zal dus morgen moeten zijn.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.829
Ben het zeker met je eens dat Pinkpop erg amateuristisch is hoor @timmetje

Natuurlijk werkt MOJO met een langere lijst mogelijkheden dan wat er uiteindelijk staat. Als alle opties op de lijst echter losse shows krijgen, terwijl je het Pinkpop affiche nog niet rond hebt, werk je jezelf natuurlijk wel in het nauw natuurlijk. En als ze wel dingen hadden vastliggen die vervolgens afzeiden, tja, dan heeft elk festival een probleem. Blijf erbij dat een lijstje backups van formaat, op het moment dat je al een aantal andere artiesten vast hebt liggen, volstrekt onrealistisch is. Dus voor de duidelijkheid, mocht Pinkpop echt in het nauw zitten, dan zijn er twee scenario's voor hoe dat komt:

1. Losse shows geboekt terwijl Pinkpop nog niet rond is, wat gewoon dom zou zijn (onwaarschijnlijk).
2. Pinkpop wel rond, maar verschillende afzeggingen, wat dikke vette pech is en problematisch voor elk festival.

Hoe dan ook, dat idee van meerdere backups slaat nergens op: die zijn er niet.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.463
6.127
Helemaal eens hoor. Denk dat het woord backup vooral verkeerd en ongelukkig gekozen is en ietwat anders bedoelt. Excuus voor de verwarring.

Wel verbazingwekkend dat Pink wel op Werchter staat.

Ik verwacht headliner drie niet vroeger dan 2019. Misschien zelfs op de perspresentatie. Dames en heren, met trots maken wij de eerste grote nationale headliner bekend....
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.463
6.127
Timmetje wrote:
Geen headliner in december is dan erg amateuristisch en moet eigenlijk niet kunnen.

Hou een ander voor de gek joh!!

Sorry.

Ik bedoel natuurlijk....
Een headliner missen in december terwijl elk festival ze zowel allang geboekt als al bekend heeft gemaakt is heel normaal en de derde headliner wordt fantastisch.

Minder realistisch maar wel positiever.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.877
Maar ik moet wel zeggen dat ik er nieuwsgierig ben naar die laatste headliner. Ik zou het qua tourschema’s van de beschikbare bands/artiesten zo 123 niet weten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Maar ik moet wel zeggen dat ik er nieuwsgierig ben naar die laatste headliner. Ik zou het qua tourschema’s van de beschikbare bands/artiesten zo 123 niet weten.
Pinkpop heeft laatste jaren vaker pas laat de laatste headlines aangekondigd. Bieber en McCartney kwamen pas vlak voor de perspresentatie. Stones officieel zelfs pas op de perspresentatie.
Gewoon afwachten...
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.758
3.702
Denk dat hij bedoelt dat er een verschil is tussen een 3e headliner hebben en een 3e headliner hebben en nog niet bekend maken
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.463
6.127
PJ wrote:
Maar ik moet wel zeggen dat ik er nieuwsgierig ben naar die laatste headliner. Ik zou het qua tourschema’s van de beschikbare bands/artiesten zo 123 niet weten.

Pinkpop heeft laatste jaren vaker pas laat de laatste headlines aangekondigd. Bieber en McCartney kwamen pas vlak voor de perspresentatie. Stones officieel zelfs pas op de perspresentatie.
Gewoon afwachten…

Bieber en Mccartney waren toen niet al bekend voor de Arena en het Goffertpark.... (met andere woorden: Er blijft als je naar de tourschemas kijkt steeds minder en minder headliners over)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.877
Ik ben niet zo thuis in de dj wereld maar misschien zijn Hardwell of Martin Garrix ook wel opties??
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Blijf gokken op Green Day, RHCP of Kensington.

Waarom blijf je Green Day noemen? Die stonden er toch nog maar net? En je mag veel zeggen van Pinkpop, maar als ze in 1 ding consequent zijn, dan is het in ervoor zorgen dat een headliner niet te snel herhaald wordt. En er is nog geen enkele datum rond hen bekend. Lijkt me niet het type band die in 2019 nog doodleuk een tour aankondigt die plaatsvindt in juni van datzelfde jaar. Daar zijn ze iets te groot voor.

Verder blijf ik denken dat Pinkpop sowieso hun 3de headliner moet hebben. Dat die Limburgse partner nog van niets weet kan best, maar dat wil gewoon zeggen dat de mediapartners nog niet op de hoogte zij ofzo. Van zo'n festival lijkt het me absoluut not done om nu nog een headlinertje te lopen zoeken.

Vind zelf het uitblijven van een Nederlandse datum voor The Cure erg verdacht. Ik blijf m'n geld op hen inzetten (ookal heeft Jan dat soort van ontkent, maar tussen dan en nu kan er weleens een tourtje of 2 afgesprongen zijn).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.463
6.127
Hebben volgens mij net een best of album uitgebracht. Verwacht elk moment tour dates. Zal er wel naast zitten :p

The Cure zou echt mosterd na de maaltijd zijn. Super late aankondiging.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Is er ook al misschien iets bekend of Arctic Monkeys naar Europa komen na de aankondigingen van lollapalooza?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.877
Hebben volgens mij net een best of album uitgebracht. Verwacht elk moment tour dates. Zal er wel naast zitten
1f61b.svg


The Cure zou echt mosterd na de maaltijd zijn. Super late aankondiging.

Ik vond Mumford ook mosterd na de maaltijd, niet dat er iets mis mee is, goeie boeking dat wel
Zou the Cure niet op Bospop kunnen staan? Zij hebben ten slotte hun festival 1 week verzet vanwege tourschema’s en daar bovenop komen ze nu met 1 extra festivaldag vanwege een headliner.......
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Timmetje wrote:
Hebben volgens mij net een best of album uitgebracht. Verwacht elk moment tour dates. Zal er wel naast zitten
1f61b.svg


The Cure zou echt mosterd na de maaltijd zijn. Super late aankondiging.

Ik vond Mumford ook mosterd na de maaltijd, niet dat er iets mis mee is, goeie boeking dat wel
Zou the Cure niet op Bospop kunnen staan? Zij hebben ten slotte hun festival 1 week verzet vanwege tourschema’s en daar bovenop komen ze nu met 1 extra festivaldag vanwege een headliner…….

Cure staat voor en na die extra Bospop dag in Spanje (Mad Cool) en Portugal (NOS). En aangezien deze band tot nu toe geen enkele keer 2 dagen na elkaar speelt -laat staan 3- streep ik ze alvast door.

Snap dat mosterd na de maaltijd verhaal niet echt. The Cure moet toch nog aan die tour beginnen? Maakt het echt uit wanneer die datum aangekondigd wordt?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.463
6.127
Als elk festival er in oktober mee komt dat ze The Cure hebben, Pinkpop dat niet doet en daarmee het idee geeft dat ze een andere headliner hebben, Smeets wegwuift dat the Cure zou komen en dan als laatste headliner toch the Cure bekendmaken is imo het perfecte voorbeeld van mosterd na de maaltijd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken