Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
2019 editie
Ik twijfel er niet aan dat er 3 of 4 grote headliners komen dat komt wel goed denk ik THE BOSS, Metallica, Pink, RHCP, Aerosmith, allemaal dikke prima

Ik hoop dat de dagopvulling wat meer kwaliteit gaat brengen, ik hoop dat Pinkpop me meer aan het kiezen krijgt, waar wil ik heen, ze zijn allemaal goed, dat werk een beetje...

Ik zeg als subs, dagopvulling, main noord tent of waar dan ook

klassieke rockacts Bon Jovi, Van Halen
Moderne rock acts Tool, Royal Blood, A7F,stonesour
Rock/pop bands Gaslight Anthem/Nickelback/kensington
Indie rock Interpol Sonic Youth
DJ: Steve AOKI/TIesto
Nederlands: Dedijk/RowenHeze/GoldenEarring

ik hoop tegen beter weten in.........
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.473
1.628
Als ik naar het slotinterview van 3voor12 met Smeets luister moet het raar lopen als Golden Earring en Rowwen Heze volgend jaar niet op Pinkpop staan.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Als ik naar het slotinterview van 3voor12 met Smeets luister moet het raar lopen als Golden Earring en Rowwen Heze volgend jaar niet op Pinkpop staan.

Het is dat het interview ondertiteld is, want wat is die Smeets slecht te verstaan. Ik denk dat Atze de Vries ook amper er wat van verstond haha. Schrijf verder inderdaad Rowwen Hèze en Golden Earring maar op. En wellicht Ed Sheeran ook! Hij lult wel makkelijk over relevante vragen heen. De Vries vraagt: “Is het niet verstandig om kaartverkoop eerder te starten?” Antwoord: “Dat vind ik zo’n gedoe. Nu al ticket kopen en die dan bijna een jaar aan de kant leggen. Ga lekker van dat geld op vakantie” Pfff, dat is toch geen zakelijk argument? Juist eerder beginnen. Ik denk dat je daarmee veel twijfelaars tussen Rock Werchter, Pinkpop en in mindere mate Lowlands, DTRH en Lowlands, misschien toch voor Pinkpop kan laten kiezen. Persoonlijk kies ik 1 festival per jaar, vanwege het budget en vakantiedagen en ik denk dat er meer met mij zijn die maar 1 festival per jaar doen.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
OK, bestaat de Janse Bagge Bend nog ? en is dat nog aan te horen ?

Bestaan nog max 20 optredens paar jaar doen het rustig aan. henk en ton (zangers van janse bagge bend) stonden zaterdag avond wel in jans feest cafe met jansse bagge tracks. dus wie weet stage 4....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.088
Dirk wrote:
OK, bestaat de Janse Bagge Bend nog ? en is dat nog aan te horen ?

Bestaan nog max 20 optredens paar jaar doen het rustig aan. henk en ton (zangers van janse bagge bend) stonden zaterdag avond wel in jans feest cafe met jansse bagge tracks. dus wie weet stage 4….
Ik zou zeggen een dagje openen in Brightlands tent. Mag van mij ook dagje openen op Mainstage zijn, lekker feesten op het veld! Lekker man...

Rowwen Hèze en Earring zijn absoluut Mainstage acts. Maar kunnen ook naar Noord, al gun ik ze ook meer Mainstage. Zoals Blof of Miss Montreal stond.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.238
4.512
Is een dagje Nederland op Main Stage (zeker met een eventueel vierdaags festival) geen optie?
Rowwen heze, reünie van Krezip, Golden Earring en (i know, vloeken in de kerk) Kensington, gevolgd door een Nederlandse DJ.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
649
Is een dagje Nederland op Main Stage (zeker met een eventueel vierdaags festival) geen optie?
Rowwen heze, reünie van Krezip, Golden Earring en (i know, vloeken in de kerk) Kensington, gevolgd door een Nederlandse DJ.
Als dit zou betekenen dat de rest van de dagen meer internationale namen staan, en niet zoals je bijvoorbeeld dit jaar zag. Dan ben ik hier eigenlijk wel voor!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Is een dagje Nederland op Main Stage (zeker met een eventueel vierdaags festival) geen optie?
Rowwen heze, reünie van Krezip, Golden Earring en (i know, vloeken in de kerk) Kensington, gevolgd door een Nederlandse DJ.

Ik ga toch voor de rode kaart :) . Hoe leuk dat ook zou kunnen zijn denk ik dat je dat als Pinkpop niet kunt maken voor je 50ste verjaardag. Natuurlijk horen GE en RH thuis op Pinkpop maar een Nederlands podium/Nederlandse dag vind ik een brug te ver.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.238
4.512
Zo kunnen de kosten voor vier dagen festival wel enigszins gedrukt worden. Als het driedaags blijft is het m.i. geen optie. Maar Pinkpop kan de kaartprijzen in mijn ogen niet nog eens exorbitant verhogen, ook al wordt het vier dagen, want dan is de vergelijking met Werchter ver buiten proporties. En je hebt dan Met RH en eventueel Krezip toch een graag geziene gast en sentiment met Krezip. Golden Earring is natuurlijk een golden oldie en trekt wel een vol veld. Kensington, wat je er van vindt ter zijde, ze verkopen de ArenA uit en dan een DJ erachteraan (Martin Garrix viel goed vorig jaar). Als je dan - zoals Pim zei - verder meer internationaal programmeert, lijkt het mij een prima optie.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Rock/pop bands Gaslight Anthem/Nickelback/kensington
Indie rock Sonic Youth
ik hoop tegen beter weten in………

Sorry maar als mensen bands als Nickelback en Kensington gaan noemen, dan zijn ze voor eeuwig gediskwalificeerd.... :wink:

Sonic Youth is dan wel een te gekke naam, ware het niet dat die band al jaaaaaren uit elkaar is. :-D
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.196
Wat kan die Jan Smeets een pakketje lullen zeg, de meest arrogante nietsnut die ik ken. Kon niet op de naam komen van de headliner van zijn eigen festival die avond en je hoort gewoon dat hij er zelf geen bal van kent/weet. En hoe hij denkt dat Pinkpop sowieso gaat winnen van Best Kept... Hoop dat dat serieus tegenslaat!

Bovendien ALS The Police effectief plannen heeft voor een rëunie te doen, gaan ze dat graag horen dat Jantje dat nu al luidkeels zit bekend te maken... Die lult echt gewoon wat in het rond.

Iedereen met high hopes gaat volgend jaar (wederom) teleurgesteld zijn.
Ik gok: Metallica - Elton john - Muse en weer een *** dag-programmatie!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.176
4.320
@neracroft Die headliners zou ik geen teleurstelling vinden. Verre van zelf. Waar kan ik tekenen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.088
Iedereen met high hopes gaat volgend jaar (wederom) teleurgesteld zijn.
Ik gok: Metallica – Elton john – Muse en weer een *** dag-programmatie!
Dit is zeker niet teleurstellend?
Maar, lijkt me niet aangezien Elton al een show heeft staan dan in NL, Metallica aangegeven heeft eigen show te doen.

btw, Jan is zeker géén arrogante nietsnut!!!
 

Dweezzill

Playlistbediener
25 feb 2017
45
0
Wat kan die Jan Smeets een pakketje lullen zeg

"zij hebben een ander podiumbedrijf" zegt hij over BKS
One op BKS is gewoon een boogdak podium van Stageco, net zoals IBA op Pinkpop.

Wie gelooft die man nog?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Wat kan die Jan Smeets een pakketje lullen zeg, de meest arrogante nietsnut die ik ken. Kon niet op de naam komen van de headliner van zijn eigen festival die avond en je hoort gewoon dat hij er zelf geen bal van kent/weet. En hoe hij denkt dat Pinkpop sowieso gaat winnen van Best Kept… Hoop dat dat serieus tegenslaat!

De vraag welk festival gaat 'winnen' is sowieso onzinnig. BKS en Pinkpop hebben grotendeels een andere doelgroep, ander publiek en ook een ander programma. BKS kiest om de m.i. enige juiste reden voor dit weekend, namelijk dat ze verwachten dan een zo goed mogelijk programma neer te zetten, vanwege koppeling aan Primavera, Northside e.a..

Als dat voor Jan Smeets reden is om nog beter naar de Pinkpop-programmering te kijken is dat alleen maar winst voor beide festivals en hun publiek! Ik mag hopen dat Pinkpop kiest voor 3 dagen met een zo goed mogelijk programma, i.p.v. 4 dagen met nog meer vulling. Daarvan uitgaande (en gezien de neiging om hoofdacts op herhaling te laten komen) zou mijn gok zijn: the Police, Muse, Rammstein als headliners.

En mocht er daadwerkelijk sprake zijn van een reünie van Sonic Youth (... is dat überhaupt een serieuze verwachting?) dan lijkt mij dat er daarvoor in Hilvarenbeek een veel geschikter podium staat!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Wat kan die Jan Smeets een pakketje lullen zeg, de meest arrogante nietsnut die ik ken. Kon niet op de naam komen van de headliner van zijn eigen festival die avond en je hoort gewoon dat hij er zelf geen bal van kent/weet. En hoe hij denkt dat Pinkpop sowieso gaat winnen van Best Kept… Hoop dat dat serieus tegenslaat!

Bovendien ALS The Police effectief plannen heeft voor een rëunie te doen, gaan ze dat graag horen dat Jantje dat nu al luidkeels zit bekend te maken… Die lult echt gewoon wat in het rond.

Iedereen met high hopes gaat volgend jaar (wederom) teleurgesteld zijn.
Ik gok: Metallica – Elton john – Muse en weer een *** dag-programmatie!

Wat mij opvalt: alle vernieuwingen vindt hij maar gedoe. Zelfs iets heel vanzelfsprekends als Early birds. Of een extra festivaldag, een hoop gezucht over vergunningen en dergelijke.

Het stukje over de bekendmaking van BKS in het Pinkpopweekend vond ik persoonlijk zeer tenenkrommend. Alsof hij sprak over een klein, onverstandig broertje. Maar ik zeg er eerlijk bij dat ik het moeilijk vind om sympathie voor de man op te brengen (wel respect hoor dat hij het festival heeft opgebouwd en het al zo lang vol houdt).

Wat ik wel positief vond: ik las dat iemand hier zei dat Smeets bij de afsluiting van de huidige editie de verwachtingen voor volgend jaar enigszins temperde. Dat is op zijn minst te prijzen. Voordat de voorspellingen weer de hoogte in schieten.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.088
Jan Smeets heeft het over geen U2 en wellicht The Police. Dus waarschijnlijk wél U2 en geen The Police? Jan kennende…
De ontkenning van U2 schuurt voor mij meer tegen die van Radiohead aan zoals toen.
Ik denk idd dat het een gepasseerd station is...

Ik zeg maar weer: Iron Maiden
Weer meer dan genoeg animo voor gezien afgelopen weekend. Deze show van Maiden is zeer geschikt voor Pinkpop. Nog nooit op Pinkpop geweest, dus voor Pinkpop uniek. Zeker headliner waardig voor een major. Verkoop cijfers zijn ook uitstekend, ook Gelredome (na trage start) en eerste uitverkocht dagje van Graspop. Moet er gewoon eens van komen. Naast een classic headliner als bijvoorbeeld The Police en naast een pop headliner als Pink, maakt dat een mooi Rock-contrast...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken