Oasiss wrote:
Het maakt denk ik ook weer niet zo heel veel uit of ze in hetzelfde weekend plaatsvinden of één week van elkaar.
De toenemende populariteit (m.i. voor een groot deel te danken/wijten aan Pinkpop zelf) van BKS en DTRH maakt voor mij wel dat ik vrees voor het programma/de lijn van Pinkpop de komende jaren. De eventuele stap naar vier dagen zou juist heel interessant kunnen zijn om buiten de geijkte paden te denken, bijvoorbeeld een co-headliner constructie als op Werchter met Gorillaz/QOTSA of The National/Arcade Fire (twee bands die nu in NL zijn of er recent waren). Ik ben echter bang dat ik tegen beter weten in hoop en Pinkpop de komende jaren blijft doorgaan met het boeken van de grote bands die om de zoveel jaar langskomen, aangevuld met een of twee ‘hippe’ headliners (Bieber, Bruno Mars, Taylor Swift, die categorie) en verder veel Ronnie Flexen en Lil Kleines.
Vrees ik niet zo voor die andere lijn.
Sowieso BKS vist uit een heel andere vijver. Andere boeking Friendly FIre en Pinkpop LiveNation/Mojo.
Heel ander publiek dat kiest voor BKS in algemeen.
Pinkpop zal gewoon in deze lijn verder gaan, dat zal vast in de komende jaren niet veel aan populariteit inleveren. Dat heeft enkel te maken met het boeken van de stadionacts als headliner en de 3FM/538-achtige vulling van de rest van het programma, wat ook zorgt voor een ander soort publiek.
De second-headliners ofwel subs die die rol niet willen vullen schuift Pinkpop wel naar DTRH.