Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.240
4.519
Ik kan het niet laten jongens….
IRON MAIDEN heeft nog nooit op Pinkpop gestaan, zo ik heb het gezegd…
( imo moet het er van komen en deze tour is imo best geschikt ook )

Ik had deze niet pas op pagina zeven verwacht ;).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.367
5.957
Dr. Hannibal wrote:
Deze tour is zeker geschikt, maar ik denk toch echt dat ze hen dan dit jaar hadden moeten boeken. Iron Maiden gaat volgend jaar echt niet nog een zomer met hetzelfde spektakel Europa door hoor, die gaan na de rest van de internationale data op hun gemakje aan een nieuw album beginnen of van hun oude dag genieten lijkt mij. Een nieuwe tour zullen we na deze wel weer even op moeten wachten.

Nieuw album voorlopig nog niet.
Daarbij, van deze tour zijn het enkel nog EU data. Zeker en vast dat er rond november de rest van tour bekend is voor oa Amerika.
Ik sluit niet uit dat er nog een korte leg door Europa komt in 2019, met nog enkele data. Zoals bijvoorbeeld ze al een paar jaar niet meer naar Download UK zijn geweest, dat pakken ze dan vast mee met deze best’s-tour. Dan zitten ze al rond die datum van Pinkpop he… Kan uiteraard ook dat ze Nederland overslaan of in Ziggo staan, misschien een festival als FortaRock of Zwarte Cross de kans pakt. Maar ik sluit nog data in Europa in de zomer van 2019 zeker niet uit.

Hmm, Download UK is wel een dingetje ja, maar aan de andere kant komt de UK aan het eind van deze Europese leg al uitgebreid aan bod met maar liefst 6 data. Ik vind het niet logisch om ze in 2019 weer in Europa te verwachten, maar misschien is helemaal uitsluiten inderdaad te vroeg. Zou wel een spectaculaire headliner zijn hoor...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.733
1.897
Even bijgelezen. Springsteen word vaak genoemd. De verwachting is dat hij ergens volgend jaar met een nieuw solo album zal komen. Dit album is al af en zou eigenlijk eerder uitgekomen zijn. Hij zou dus op PP kunnen staan maar dan wel zonder E Street band. Na bijna iets meer dan 1 jaar in New York te hebben opgetreden met zijn solo accoustic show is een overstap naar Europa met een nieuw album op zak ook niet heel vreemd. Fleetwood Mac gaat voor zeker op tour en ook door Europa. Gezien de wisselingen in de band waarschijnlijk geen festivals meer en spelen ze safe op arena’s. Ook in hun Amerikaanse leg zit geen enkel festival.. Ik vermoed dat Metallica een hele zomer aan festivals had ingepland maar dat die zijn ingeruild voor arena’s.
Zou Florence and the Machine ook geen optie zijn voor PP 2019?
 

brucie

Playlistbediener
14 jan 2018
14
0
Muse lijkt mij wel een redelijke kanshebber, gezien 3fm al een grote sponsor van PP is, en er redelijk vaak muse op 3fm wordt gedraaid gezien ze nog redelijk jong zijn. Als metallica festivals gaat doen kun je die wat mij betreft ook zekers halen. En misschien is een wat oudere nederlandse DJ ook wel iets voor PP, zoals tiësto.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Muse lijkt mij wel een redelijke kanshebber, gezien 3fm al een grote sponsor van PP is, en er redelijk vaak muse op 3fm wordt gedraaid gezien ze nog redelijk jong zijn. Als metallica festivals gaat doen kun je die wat mij betreft ook zekers halen. En misschien is een wat oudere nederlandse DJ ook wel iets voor PP, zoals tiësto.
3FM is geen officieel mediapartner meer sinds dit jaar.
Los daarvan, Muse behoren denk ik wel tot één van de kanshebbers.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Alleen mediaverslag op de NPO/3voor12 en publieke omroepen maar geen grote radiozenders meer? Jammer... dat 3fm tentje was altijd wel geinig toch. Hoop dat ze op Lowlands wel welkom zijn. Gezellig voor de microfoon.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Alleen mediaverslag op de NPO/3voor12 en publieke omroepen maar geen grote radiozenders meer? Jammer… dat 3fm tentje was altijd wel geinig toch. Hoop dat ze op Lowlands wel welkom zijn. Gezellig voor de microfoon.
Zal er wel staan, staat alleen een vlaggetje NPO of 3voor12 bij denk ik. Zal toch wel...
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
393
135
Bijzonder:

Terwijl het feest nog een paar uurtjes doorgaat, kondigen wij vast aan dat de volgende editie van Best Kept Secret plaatsvindt op 7, 8 en 9 juni 2019. Ideaal, want de Pinkstermaandag ben je lekker vrij. Een beperkt aantal zeer voordelige early bird-tickets en groepstickets gaat dinsdag 12 juni om 12:00 uur in de verkoop.

Ik kan mij niet voorstellen dat BKS en Pinkpop in 2019 in hetzelfde weekend plaatsvinden
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik vind het juist wel goed en dapper dat ze dat doen. Ik denk dat beide festivals zoveel verschillen dat ze elkaar niet zo veel in het vaarwater zitten, dus dat lijkt mij prima te kunnen. En dan zitten ze ook weer direct het weekend na Primavera Sound.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Beide festivals zitten toch met andere boekers. Je hebt MOJO voor Pinkpop en Friendly Fire voor BKS. Dit maakt het niet heel spannend. Dit word gewoon een "strijd" tussen de boekers om wie namen krijgt, zoals normaal ook gebeurt. Het is juist spannender wie Rock am Ring boekt. Want de organisatie daarvan werkt nog wel eens samen met MOJO voor grotere namen binnen de rock.
Maar mocht Pinkpop tegelijk vallen met BKS zul je dat evt wel merken aan de kaartverkoop van beide. Mensen in de regio van BKS kopen sneller kaarten daarvoor dan voor Pinkpop en andersom. En als er een week tussen zou zitten, zouden beide festivals meer kaarten kunnen verkopen. Of zie ik dat dan helemaal verkeerd?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.367
5.957
Beide festivals zitten toch met andere boekers. Je hebt MOJO voor Pinkpop en Friendly Fire voor BKS. Dit maakt het niet heel spannend. Dit word gewoon een “strijd” tussen de boekers om wie namen krijgt, zoals normaal ook gebeurt. Het is juist spannender wie Rock am Ring boekt. Want de organisatie daarvan werkt nog wel eens samen met MOJO voor grotere namen binnen de rock.
Maar mocht Pinkpop tegelijk vallen met BKS zul je dat evt wel merken aan de kaartverkoop van beide. Mensen in de regio van BKS kopen sneller kaarten daarvoor dan voor Pinkpop en andersom. En als er een week tussen zou zitten, zouden beide festivals meer kaarten kunnen verkopen. Of zie ik dat dan helemaal verkeerd?

Ik denk dat er weinig overlap in publiek is. Ik kan mij niet voorstellen dat er dit jaar een significante groep mensen naar beide festivals gaat. Ten eerste omdat weinig mensen ervoor kiezen twee weken achter elkaar naar een festival te gaan, en ten tweede omdat de doelgroep zoals @pwoperfish al aangeeft heel verschillend is. Dus nee, ik denk niet dat je het heel erg in de kaartverkoop gaat merken.

Edit: en inderdaad zal het op het boeken van namen ook niet veel invloed hebben, aangezien er normaal ook al bijna geen namen gedeeld worden. Dus eigenlijk maakt het geen reet uit haha
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Download UK is volgend jaar 14 tot 16 juni. Weekje na Pinksteren. Interessant voor hardere namen. Dit jaar was het niet heel interessant maar deelden andere jaren wel een paar namen!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik vind het juist wel goed en dapper dat ze dat doen. Ik denk dat beide festivals zoveel verschillen dat ze elkaar niet zo veel in het vaarwater zitten, dus dat lijkt mij prima te kunnen. En dan zitten ze ook weer direct het weekend na Primavera Sound.

Wanneer Pinkpop daadwerkelijk naar 4 dagen gaat wil dit wel zeggen dat ze 4 North stage afsluiters nodig hebben. Afgelopen jaren zagen we daar toch wel een aantal mooie BKS voorbij komen.... dagopvulling op overige stages is het gemis verder vaak te tellen op één hand.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Ik draai het eens om. In plaats van clashes, zouden ze natuurlijk ook artiesten kunnen delen (ik laat het Mojo versus Friendly Fire verhaal even buiten beschouwing). Qua headliners is dit weleens lastig, om bepaalde exclusives toch je lokkertjes zijn, maar zeker in de dagprogrammering snap ik dat kleinere opkomende bandjes in een weekend 2x Nederland pakken. Zo vaak zijn ze er niet...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.240
4.519
Het maakt denk ik ook weer niet zo heel veel uit of ze in hetzelfde weekend plaatsvinden of één week van elkaar.

De toenemende populariteit (m.i. voor een groot deel te danken/wijten aan Pinkpop zelf) van BKS en DTRH maakt voor mij wel dat ik vrees voor het programma/de lijn van Pinkpop de komende jaren. De eventuele stap naar vier dagen zou juist heel interessant kunnen zijn om buiten de geijkte paden te denken, bijvoorbeeld een co-headliner constructie als op Werchter met Gorillaz/QOTSA of The National/Arcade Fire (twee bands die nu in NL zijn of er recent waren). Ik ben echter bang dat ik tegen beter weten in hoop en Pinkpop de komende jaren blijft doorgaan met het boeken van de grote bands die om de zoveel jaar langskomen, aangevuld met een of twee 'hippe' headliners (Bieber, Bruno Mars, Taylor Swift, die categorie) en verder veel Ronnie Flexen en Lil Kleines.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Het maakt denk ik ook weer niet zo heel veel uit of ze in hetzelfde weekend plaatsvinden of één week van elkaar.

De toenemende populariteit (m.i. voor een groot deel te danken/wijten aan Pinkpop zelf) van BKS en DTRH maakt voor mij wel dat ik vrees voor het programma/de lijn van Pinkpop de komende jaren. De eventuele stap naar vier dagen zou juist heel interessant kunnen zijn om buiten de geijkte paden te denken, bijvoorbeeld een co-headliner constructie als op Werchter met Gorillaz/QOTSA of The National/Arcade Fire (twee bands die nu in NL zijn of er recent waren). Ik ben echter bang dat ik tegen beter weten in hoop en Pinkpop de komende jaren blijft doorgaan met het boeken van de grote bands die om de zoveel jaar langskomen, aangevuld met een of twee ‘hippe’ headliners (Bieber, Bruno Mars, Taylor Swift, die categorie) en verder veel Ronnie Flexen en Lil Kleines.
Vrees ik niet zo voor die andere lijn.
Sowieso BKS vist uit een heel andere vijver. Andere boeking Friendly FIre en Pinkpop LiveNation/Mojo.
Heel ander publiek dat kiest voor BKS in algemeen.
Pinkpop zal gewoon in deze lijn verder gaan, dat zal vast in de komende jaren niet veel aan populariteit inleveren. Dat heeft enkel te maken met het boeken van de stadionacts als headliner en de 3FM/538-achtige vulling van de rest van het programma, wat ook zorgt voor een ander soort publiek.
De second-headliners ofwel subs die die rol niet willen vullen schuift Pinkpop wel naar DTRH.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.240
4.519
Oasiss wrote:
Het maakt denk ik ook weer niet zo heel veel uit of ze in hetzelfde weekend plaatsvinden of één week van elkaar.

De toenemende populariteit (m.i. voor een groot deel te danken/wijten aan Pinkpop zelf) van BKS en DTRH maakt voor mij wel dat ik vrees voor het programma/de lijn van Pinkpop de komende jaren. De eventuele stap naar vier dagen zou juist heel interessant kunnen zijn om buiten de geijkte paden te denken, bijvoorbeeld een co-headliner constructie als op Werchter met Gorillaz/QOTSA of The National/Arcade Fire (twee bands die nu in NL zijn of er recent waren). Ik ben echter bang dat ik tegen beter weten in hoop en Pinkpop de komende jaren blijft doorgaan met het boeken van de grote bands die om de zoveel jaar langskomen, aangevuld met een of twee ‘hippe’ headliners (Bieber, Bruno Mars, Taylor Swift, die categorie) en verder veel Ronnie Flexen en Lil Kleines.

Vrees ik niet zo voor die andere lijn.
Sowieso BKS vist uit een heel andere vijver. Andere boeking Friendly FIre en Pinkpop LiveNation/Mojo.
Heel ander publiek dat kiest voor BKS in algemeen.
Pinkpop zal gewoon in deze lijn verder gaan, dat zal vast in de komende jaren niet veel aan populariteit inleveren. Dat heeft enkel te maken met het boeken van de stadionacts als headliner en de 3FM/538-achtige vulling van de rest van het programma, wat ook zorgt voor een ander soort publiek.
De second-headliners ofwel subs die die rol niet willen vullen schuift Pinkpop wel naar DTRH.

Ik vrees ook niet voor de verkoopcijfers van Pinkpop, maar meer vanuit persoonlijk oogpunt. Kom er al meer dan tien jaar en heb het er ieder jaar weer naar mijn zin, maar ik voel steeds meer de drang om - m.n. bij de verstokte Limburgers ( ;) ) - te gaan lobbyen voor Werchter in plaats van Pinkpop. Tradities zijn echter mooi om in stand te houden, dus ik hoop op het beste!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
bijvoorbeeld een co-headliner constructie als op Werchter met Gorillaz/QOTSA of The National/Arcade Fire (twee bands die nu in NL zijn of er recent waren).

Dit publiek gaat veel liever naar BKS/DTRH dan Pinkpop. Die zijn ze een beetje kwijtgeraakt met die belabberde undercard.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken