Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091

https://www.1limburg.nl/landgraaf-niet-negatief-over-langere-pinkpop

Landgraaf 'niet negatief' over langere Pinkpop

De gemeente Landgraaf bekijkt of Pinkpop volgend jaar een dag langer kan duren. De gemeente staat in principe niet negatief tegenover het verzoek van de Pinkpop-organisatie.

Volgens Pinkpop-wethouder Freed Janssen profiteert de gemeente flink van het festival.

Vier of vijf
Jan Smeets zou graag ruimte hebben om het festival vier of eventueel vijf dagen te laten duren, als hij daarmee meer grote namen voor het podium in Landgraaf kan boeken. Daar komt bij dat Pinkpop volgend jaar 50 jaar bestaat.

Lees ook: Pinkpop volgend jaar mogelijk langer dan drie dagen

Vergunningen
Wethouder Janssen benadrukt wel dat er goed gekeken moet worden naar de vergunningen. "We hebben als gemeente ook de belangen te dienen van de mensen die dicht bij het festival wonen", aldus Freed Janssen tegen L1.

Aan tafel
Landgraaf en Pinkpop zitten nu al aan tafel om te kijken naar de mogelijkheden voor een extra dag als het festival zijn jubileum viert in 2019. De 49ste editie van Pinkpop 2018 is van 15 tot en 17 juni op het Megalandterrein in Landgraaf.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Volgens 1Limburg kunnen we idd zeggen dat Pinkpop in 2019 met Pinksteren plaats zal vinden.
Als het lukt 4 dagen te gaan, kom ik idd weer op 7 tm 10 juni?
gino gelati wrote:
Iemand hier enig idee op welke datum pinkpop 2019 zal gaan vallen?

Pinksteren in 2019 is eerste pinksterdag zondag 9 juni en tweede pinksterdag maandag 10 juni.
Qua datum in principe ideaal om in het Pinksterweekend te blijven.
Geruchten zijn er tevens om 4 dagen te gaan feesten, waardoor de datum vrijdag 7 juni tm pinkstermaandag 10 juni 2019 een aardige gok lijkt om rekening mee te houden.

https://forum.festileaks.com/forums/topic/pinkpop-2019-nieuws-en-geruchten/#post-155961
 

kaj-1987

Playlistbediener
5 jun 2018
5
0
Vijftigste editie
Volgend jaar staat de vijftigste editie van het festival op de planning. "De vijftigste is uniek. Daar wordt over gesproken", zei Smeets bij AvondGasten. De jubileumeditie vindt plaats met Pinksteren. Mogelijk duurt het festival dan één dag langer


Dit staat op l1 google pinkpop
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Vijftigste editie
Volgend jaar staat de vijftigste editie van het festival op de planning. “De vijftigste is uniek. Daar wordt over gesproken”, zei Smeets bij AvondGasten. De jubileumeditie vindt plaats met Pinksteren. Mogelijk duurt het festival dan één dag langer

Dit staat op l1 google pinkpop
dat was wat ik schreef toch?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Vijftigste editie
Volgend jaar staat de vijftigste editie van het festival op de planning. “De vijftigste is uniek. Daar wordt over gesproken”, zei Smeets bij AvondGasten. De jubileumeditie vindt plaats met Pinksteren. Mogelijk duurt het festival dan één dag langer

Dit staat op l1 google pinkpop
wat overigens wel aardig is is de andere teksten van Jan Smeets...
Het gehele interview in Avondgasten ( ca 17 minuten plus Rick de Leeuw over Pinkpop) is terug te kijken.
https://l1.nl/avondgasten-jan-smeets-weer-helemaal-klaar-voor-pinkpop-141709/

Heel opvallende opmerkingen...
- Er hoeven wat betreft Smeets niet perse bands te komen die al op Pinkpop stonden.
- Voor Springsteen maakt hij een uitzondering wat dat betreft
- Hij las in OOR dat er nieuwe albums van Neil Young zijn, maar verwacht niet dat hij het feest compleet maakt
- Er is een band waarover al veel gesproken is, die de gehele zomertour van 2019 heeft ingetrokken.
- De 4de dag in 2019 gaat enkel door als de acts voor een vierde dag ook bij elkaar krijgen.

Opvallend, er is een band die dus de hele zomertour in 2019 heeft ingetrokken.
Kan over Metallica of U2 gaan, echter zelf heeft Jan vaak Dire Straits, Fleetwood Mac en The Police genoemd.
Van Metallica is bekend dat ze zaalshows gaan doen.
U2 lijkt de festival-leg van de tour voor zich uit te schuiven, of is die compleet doorgestreept?
Dire Straits is al langer bekend dat er geen reunie komt.
Van Fleetwood is bekend dat ze gaan touren, maar onenigheid is geweest met Buckingham wat tot verlaten van de band heeft geleid. Misschien heeft alle gedoe daar omheen tot cancel tour geleid.
The Police, heel veel over gesproken, al veel berichten over geweest... Wellicht gaat ook het 40 jarig jubileum tourtje in 2019 niet door van de band.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
– De 4de dag in 2019 gaat enkel door als de acts voor een vierde dag ook bij elkaar krijgen.

Toch al vrij concreet dus. Zeker geen wild plan wat ie ff oplepelt.
Ik hoop niet dat ze 4 dagen gaan doen met 2 namen die er regelmatig staan. Liever 3 dagen met 2 namen zoals PJ en Bruno Mars dit jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
DennisvdBr wrote:
– De 4de dag in 2019 gaat enkel door als de acts voor een vierde dag ook bij elkaar krijgen.

Toch al vrij concreet dus. Zeker geen wild plan wat ie ff oplepelt.
Ik hoop niet dat ze 4 dagen gaan doen met 2 namen die er regelmatig staan. Liever 3 dagen met 2 namen zoals PJ en Bruno Mars dit jaar.
wat is regelmatig
PJ en Foo Fighters staan pas de 3de keer, Mars idd de eerste.
Voor FF is het 7 jaar geleden en voor PJ 18 jaar.
Ik vind dat qua "regelmaat" niet heel opvallend.

Maar neemt niet weg dat er in 2019 headliners mogen komen die nog nooit zijn geweest of al ongeveer 10 jaar (of meer) niet meer zijn geweest.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
The Script 4 keer, Kensington 3 keer, Chef Special 3 keer, Kings of Leon 3 keer, etc.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
The Script 4 keer, Kensington 3 keer, Chef Special 3 keer, Kings of Leon 3 keer, etc.

Alleen KOL is headliner geweest.

Metallica/Pink/Springsteen/? Ik zeg doen. FM kan me gestolen worden
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
741
445
Op het FB account van PinkpopFans staat:
Pinkpop 2019 zou plaats moeten vinden van vrijdag 7 juni tot en met maandag 10 juni.
In 1981 stond U2 al op Pinkpop, toen nog als onbekend band met een gage van 6.000 gulden. Elk jaar verschijnt de bandnaam weer in het geruchtencircuit voor Pinkpop. Jan Smeets hoopt de Ierse band te strikken voor de 50e editie (2019). "Leon Ramakers doet in ieder geval zijn best. Het is hem al zo vaak gelukt."
Verder hoopt de festivaldirecteur op een reünie van The Police, De band stond in 1979 al op Pinkpop.
Van Nederlandse bodem zouden er al toezeggingen zijn van Golden Earring (de redder van het eerste festival in 1970 - ook aanwezig in 1977 en 2005) en van de Limburgse band Rowwen Hèze (eerder al aanwezig in 1992, 1999, 2005 en 2009)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.955
Er hoeven niet per se bands te komen die al op Pinkpop stonden, ok. Maar dat betekent nog niet dat er per se bands moeten komen die nog niet op Pinkpop stonden. Beetje vreemde sprong, en een beetje gek dat Smeets dan zegt voor Springsteen een uitzondering te maken. Ik neem toch aan dat ze een Muse of een Metallica niet laten lopen als ze beschikbaar zijn?

En apart nieuws van die hele tour die gecanceld is inderdaad. Ik gok op Fleetwood Mac, maar U2 en The Police zijn ook mogelijk. Ik ben benieuwd waar Pinkpop mee op de proppen gaat komen, en of ze zich enorm gaan onderscheiden of gewoon eindigen met de headliners die volgend jaar sowieso overal staan.

Ze maken er de laatste jaren met Bruno Mars en Bieber wel een dingetje van een grote popnaam te programmeren die je normaal eerder in de Ziggo Dome zou verwachten in plaats van op Pinkpop. Zou dat volgend jaar ook het geval zijn? En zo ja wie? Tijd voor een dame lijkt mij. Taylor Swift, Katy Perry, Rihanna... Of Adele, dat zou voor het festival perfect zijn denk ik. Maar die tourt niet graag volgens mij.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.955
En natuurlijk opvallend dat Springsteen met naam en toenaam genoemd wordt. Maar ja, hoeveel waarde moet je daaraan hechten bij Smeets? Die vent heeft al zo vaak de gekste dingen geroepen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Ze maken er de laatste jaren met Bruno Mars en Bieber wel een dingetje van een grote popnaam te programmeren die je normaal eerder in de Ziggo Dome zou verwachten in plaats van op Pinkpop. Zou dat volgend jaar ook het geval zijn? En zo ja wie? Tijd voor een dame lijkt mij. Taylor Swift, Katy Perry, Rihanna… Of Adele, dat zou voor het festival perfect zijn denk ik. Maar die tourt niet graag volgens mij.

Adele is inderdaad ijdele hoop, denk ik.

Ik zou Beyonce de beste optie vinden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Het is algemeen geweten dat Smeets heel graag Beyonce wil. (En Rihanna niet, haha) En dat zou ik in ieder geval een heel sterke naam vinden voor een festival als Pinkpop. Veel frisser dan een Pink (blijf die ook echt geen headliner vinden). Een andere pop naam die me te binnen springt is The Weeknd. Gaat volgend jaar ongetwijfeld touren en die past niet echt op een ander festival dan op Pinkpop.

Zou het ook gek vinden als ze er een soort 'ouwe lullen' feest van zouden maken, en alleen dingen als Fleetwood Mac, U2, The Police, Golden Earring en Rowwen Hèze neerzetten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
En natuurlijk opvallend dat Springsteen met naam en toenaam genoemd wordt. Maar ja, hoeveel waarde moet je daaraan hechten bij Smeets? Die vent heeft al zo vaak de gekste dingen geroepen.
niet zo veel waarde, ik geloof dat Bruce met E street pas 2020 / 2021 op de laatste tour gaat, dan is 2019 nog te vroeg.

Zou dat volgend jaar ook het geval zijn? En zo ja wie? Tijd voor een dame lijkt mij. Taylor Swift, Katy Perry, Rihanna…
Swift of Perry lijken mogelijk. Maar ik zie de kans van Beyonce of Pink als iets groter.
Van Pink is in ieder geval al bekend dat ze 2019 in Europa komt touren.

Er hoeven niet per se bands te komen die al op Pinkpop stonden,
Ik kan het niet laten jongens....
IRON MAIDEN heeft nog nooit op Pinkpop gestaan, zo ik heb het gezegd...
( imo moet het er van komen en deze tour is imo best geschikt ook )
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Het is algemeen geweten dat Smeets heel graag Beyonce wil. (En Rihanna niet, haha) En dat zou ik in ieder geval een heel sterke naam vinden voor een festival als Pinkpop. Veel frisser dan een Pink (blijf die ook echt geen headliner vinden). Een andere pop naam die me te binnen springt is The Weeknd. Gaat volgend jaar ongetwijfeld touren en die past niet echt op een ander festival dan op Pinkpop.

Zou het ook gek vinden als ze er een soort ‘ouwe lullen’ feest van zouden maken, en alleen dingen als Fleetwood Mac, U2, The Police, Golden Earring en Rowwen Hèze neerzetten.

Mee eens. Pink vind ik niet echt een headliner. Zelfs niet op Pinkpop ;-)

Weeknd zou wel een goede mogelijkheid zijn.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.955
Ah ja Beyonce, goeie optie inderdaad. Ben niet zo thuis in die wereld dus was haar vergeten te noemen. Ik vind het lastig opties te noemen, de meeste namen die Dennis aan het begin opsomde lijken om de een of andere reden onwaarschijnlijk. Ofwel omdat ik denk dat ze zaalshows gaan doen, ofwel omdat ze dit jaar al festivals doen en ik ze niet per se volgend jaar weer terug zie komen, ofwel omdat het een hele onwaarschijnlijke reünie is. En met wat dan overblijft krijg je een beetje een raar bij elkaar geraapt zootje. Ik zie zoals het er nu voor staat niet snel de mogelijkheid er 4 dagen met fatsoenlijke headliners van te maken.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.955
Dr. Hannibal wrote:
Er hoeven niet per se bands te komen die al op Pinkpop stonden,

Ik kan het niet laten jongens….
IRON MAIDEN heeft nog nooit op Pinkpop gestaan, zo ik heb het gezegd…
( imo moet het er van komen en deze tour is imo best geschikt ook )

Deze tour is zeker geschikt, maar ik denk toch echt dat ze hen dan dit jaar hadden moeten boeken. Iron Maiden gaat volgend jaar echt niet nog een zomer met hetzelfde spektakel Europa door hoor, die gaan na de rest van de internationale data op hun gemakje aan een nieuw album beginnen of van hun oude dag genieten lijkt mij. Een nieuwe tour zullen we na deze wel weer even op moeten wachten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Deze tour is zeker geschikt, maar ik denk toch echt dat ze hen dan dit jaar hadden moeten boeken. Iron Maiden gaat volgend jaar echt niet nog een zomer met hetzelfde spektakel Europa door hoor, die gaan na de rest van de internationale data op hun gemakje aan een nieuw album beginnen of van hun oude dag genieten lijkt mij. Een nieuwe tour zullen we na deze wel weer even op moeten wachten.
Nieuw album voorlopig nog niet.
Daarbij, van deze tour zijn het enkel nog EU data. Zeker en vast dat er rond november de rest van tour bekend is voor oa Amerika.
Ik sluit niet uit dat er nog een korte leg door Europa komt in 2019, met nog enkele data. Zoals bijvoorbeeld ze al een paar jaar niet meer naar Download UK zijn geweest, dat pakken ze dan vast mee met deze best's-tour. Dan zitten ze al rond die datum van Pinkpop he... Kan uiteraard ook dat ze Nederland overslaan of in Ziggo staan, misschien een festival als FortaRock of Zwarte Cross de kans pakt. Maar ik sluit nog data in Europa in de zomer van 2019 zeker niet uit.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken