Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Ik denk dat het Pinkpoppubliek liever SnowPatrol ziet headlinen dan AM. SP is dan meer mainstream dan AM. Ik kan me dan de term kleine headliner wel voorstellen.
nee joh...
ik denk dat JIJ liever Snow Patrol ziet headlinen ;)

AM hoeft wat mij betreft niet zo... Zelf niet heel warm van. Maar die headline status kan je niet meer omheen (die ze in mijn ogen onterecht te vroeg gekregen hebben).
Maar dat is mijn mening...

Wat betreft TOOL, zie ik ze wel als headliner als ze weer touren en festivals aandoen, dus niet positie Puscifer/APC.
Helaas denk ik niet dat het dan Pinkpop gaat worden. FortaRock headliner in 2019 lijkt me zeer waarschijnlijk, daarnaast nog 1 van de Graspop heads en nog wel een Duits festival als RaR of Hurricane gok ik zo...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
AM hoeft wat mij betreft niet zo… Zelf niet heel warm van. Maar die headline status kan je niet meer omheen (die ze in mijn ogen onterecht te vroeg gekregen hebben).

Te vroeg hebben gekregen? Daar kan ik het niet mee eens zijn Dennis. Die band heeft misschien wel het belangrijkste rock album na de 2000's uitgebracht en daarna zeker nog 2 sterke albums afgeleverd. Naar mijn mening zijn ze hun kracht een beetje verloren met hun recente werk maar die headliner status is dik verdiend.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Arctic Monkeys is een relevantere headliner dan Green Day - Kings Of Leon en Muse bij elkaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Arctic Monkeys is een relevantere headliner dan Green Day – Kings Of Leon en Muse bij elkaar.
ik heb het vermoeden dat je dat ook meer zegt uit eigen voorkeuren ;) LOL

ik vind Muse dan weer veel relevanter dan zo'n AM
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Iedereen heeft zo zn eigen mening natuurlijk. Ik vind AM ook niet bijzonder en SP en Muse veel gaver om te zien. Maar dat wil niet gelijk zeggen dat AM geen grote band is. Al snap ik wel heel goed waarom ze een kleine headliner genoemd worden.
Naar mijn mening zijn ze niet groter dan SP of Mumford and Sons, maar misschien ligt dat ook wel aan mn persoonlijke smaak.
Hoop wel dat zr geen headliner van volgend jaar worden.

U2 lijkt me heel gaaf als headliner, P!nk zou een fijne pop headliner zijn waar ik iets mee kan en dan nog een derde oude act als Fleetwood Mac of the Police erbij en je hebt een topaffiche. Als er dan een 4e dag zou zijn dan zou er idd nog een mooie rockact bij kunnen (of ipv U2 als dat te hoog gegrepen is) en wat mij betreft mag dat als dd andere headliners wat specialer zijn ook best een muse of green day zijn.
Ik hoop vooral dat ze de wat kleinere namen wat meer aandacht geven, maar dat zal wel niet
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
eloelo wrote:
Arctic Monkeys is een relevantere headliner dan Green Day – Kings Of Leon en Muse bij elkaar.

ik heb het vermoeden dat je dat ook meer zegt uit eigen voorkeuren
1f609.svg
LOL

ik vind Muse dan weer veel relevanter dan zo’n AM

Nou ja, ik ben het wel met hem eens. Muse, Green Day en Kings of Leon teren eigenlijk allemaal op oud werk. Arctic Monkeys heeft met het album AM nog recente successen gehaald en zijn in die zin wel 'relevanter'. Ik denk alleen niet dat dat voor een Pinkpop-headliner heel belangrijk is, want Muse zal ongetwijfeld meer kaarten verkopen dan Arctic Monkeys.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Ik hoop vooral dat ze de wat kleinere namen wat meer aandacht geven, maar dat zal wel niet
Ik vind eigenlijk dat ze dat dit jaar al erg veel doen. Er staan al meer Nederlandse en kleine artiesten dan ze in de jaren voorheen hadden. Ik vind zelf dat ze voor wat meer internationale namen moeten gaan ipv de halve line up vol met Nederlandse namen.

De naam die van mij komend jaar trouwens wel echt weg mag is Kensington, grote kans dat deze weer ergens als sub staan. 2015, 2017 en dan 2019 lijkt me wel dat MOJO het wel goed vind als "grootste band van Nederland".
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Nou ja, ik ben het wel met hem eens. Muse, Green Day en Kings of Leon teren eigenlijk allemaal op oud werk. Arctic Monkeys heeft met het album AM nog recente successen gehaald en zijn in die zin wel ‘relevanter’. Ik denk alleen niet dat dat voor een Pinkpop-headliner heel belangrijk is, want Muse zal ongetwijfeld meer kaarten verkopen dan Arctic Monkeys.

Inderdaad. Arctic Monkeys is op dit momente/deze zomer zowat de meest relevante act die er is. Kijkend naar de verkoop van BKS zie je dat zoiets niks over ticketverkoop zegt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Matthijs wrote:
Ik hoop vooral dat ze de wat kleinere namen wat meer aandacht geven, maar dat zal wel niet

Ik vind eigenlijk dat ze dat dit jaar al erg veel doen. Er staan al meer Nederlandse en kleine artiesten dan ze in de jaren voorheen hadden. Ik vind zelf dat ze voor wat meer internationale namen moeten gaan ipv de halve line up vol met Nederlandse namen.

De naam die van mij komend jaar trouwens wel echt weg mag is Kensington, grote kans dat deze weer ergens als sub staan. 2015, 2017 en dan 2019 lijkt me wel dat MOJO het wel goed vind als “grootste band van Nederland”.
ik denk idd dat er wel wat NL acts bij komen
Rowwen Heze, Golden Earring, Janse Bagge Bend, Doe Maar, De Dijk, Anouk, Jacqueline Govaert en Kensington zie ik best als kanshebbers
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Black Lies wrote:
Nou ja, ik ben het wel met hem eens. Muse, Green Day en Kings of Leon teren eigenlijk allemaal op oud werk. Arctic Monkeys heeft met het album AM nog recente successen gehaald en zijn in die zin wel ‘relevanter’. Ik denk alleen niet dat dat voor een Pinkpop-headliner heel belangrijk is, want Muse zal ongetwijfeld meer kaarten verkopen dan Arctic Monkeys.

Inderdaad. Arctic Monkeys is op dit momente/deze zomer zowat de meest relevante act die er is. Kijkend naar de verkoop van BKS zie je dat zoiets niks over ticketverkoop zegt.

Relevantie (ook al weet ik dat sommigen hier gruwen van dit woord) is voor Pinkpopheadliners niet van belang. Dat moeten gewoon bands zijn die veel kaarten kunnen verkopen. Of het laatste goede album van zo'n band een jaar oud is of twintig jaar oud, maakt volgens mij niet veel uit.

Al vind ik dat Arctic Monkeys best moet kunnen als headliner op Pinkpop. Met aantrekkelijke subs erbij, waarom niet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Relevantie (ook al weet ik dat sommigen hier gruwen van dit woord) is voor Pinkpopheadliners niet van belang. Dat moeten gewoon bands zijn die veel kaarten kunnen verkopen. Of het laatste goede album van zo’n band een jaar oud is of twintig jaar oud, maakt volgens mij niet veel uit.

Al vind ik dat Arctic Monkeys best moet kunnen als headliner op Pinkpop. Met aantrekkelijke subs erbij, waarom niet.
tuurlijk, klopt ook...
Los van dat ik er persoonlijk bijna niets mee heb, verkopen ze voor BKS gewoon even die dagkaarten uit, wat is dat 25k bezoekers totaal of zo...
Dat is gewoon heel netjes.

Maar mijn voorkeur zal het zeker niet worden als headliner. Daatbij betwijfel ik of ze na headliner BKS dit jaar volgend jaar uberhaupt een optie zijn voor Pinkpop, dat denk ik dus niet.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Al vind ik dat Arctic Monkeys best moet kunnen als headliner op Pinkpop. Met aantrekkelijke subs erbij, waarom niet.

Ik zou ook zeggen dat ze dat zouden moeten kunnen maar als een losse BKS dag niet stormloopt dan heeft Pinkpop toch wel een probleem als ze geen hele sterke sub fixen.
Ik denk dat Pinkpop er verstandig aan doet om ze te laten lopen voor de komende editie. Gewoon wat je zegt. Relevantie aan de kant en 80.000 kaarten proberen te verkopen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Black Lies wrote:
Nou ja, ik ben het wel met hem eens. Muse, Green Day en Kings of Leon teren eigenlijk allemaal op oud werk. Arctic Monkeys heeft met het album AM nog recente successen gehaald en zijn in die zin wel ‘relevanter’. Ik denk alleen niet dat dat voor een Pinkpop-headliner heel belangrijk is, want Muse zal ongetwijfeld meer kaarten verkopen dan Arctic Monkeys.

Inderdaad. Arctic Monkeys is op dit momente/deze zomer zowat de meest relevante act die er is. Kijkend naar de verkoop van BKS zie je dat zoiets niks over ticketverkoop zegt.

Ja, dat vind ik wel opvallend. Maar misschien heeft het iets te maken met het feit dat AM eigenlijk wél een redelijk mainstream band is, en dat hun fans niet snel naar een BKS gaan (en wel naar een Pinkpop)?

Bovendien zie je dat de zondag van Rock Werchter wel al redelijk snel uitverkocht geraakte. Zegt ook wel wat over AM en hoe groot die zijn. En hoewel die dag ook nog Nick Cave heeft (en NiN, Noel Gallagher, Post Malone, Eels, Byrne,..), zal een groot stuk van de verkochte tickets wel voor de monkeys zijn. Moet je ook denken dat RW een kleine dertigduizend man per dag meer moet lokken dan Pinkpop, om 'uitverkocht' te zijn. Dus met een goede omkadering vind ik het wel een geschikte naam.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
AM verkoopt hier gewoon een ziggo uit. Net als QOTSA, Mumford & Son (en Racoon en Dotan). Relevantie is inderdaad 1 van de loze begrippen wat betreft Pinkpop dus veder heeft het ook geen zin om daarover te discussieren. Zullen denk ik geen optie zijn voor Pinkpop, en ik denk dat dar voor alle partijen het beste is. Blijft toch een beetje parels voor de zwijnen. Net als Arcade Fire, Nick Cave, Tool, The National, Bon Iver, The XX eigenlijk allemaal geen namen (meer) zijn voor Pinkpop. En dat is natuurlijk jammer want dat maakt Pinkpop gewoon de slapste major van heel europa.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
AM verkoopt hier gewoon een ziggo uit. Net als QOTSA, Mumford & Son (en Racoon en Dotan). Relevantie is inderdaad 1 van de loze begrippen wat betreft Pinkpop dus veder heeft het ook geen zin om daarover te discussieren. Zullen denk ik geen optie zijn voor Pinkpop, en ik denk dat dar voor alle partijen het beste is. Blijft toch een beetje parels voor de zwijnen. Net als Arcade Fire, Nick Cave, Tool, The National, Bon Iver, The XX eigenlijk allemaal geen namen (meer) zijn voor Pinkpop. En dat is natuurlijk jammer want dat maakt Pinkpop gewoon de slapste major van heel europa.

De namen die je noemt kunnen op een BKS, DTRH of Lowlands als hoofdact staan (en behalve Bon Iver en Tool gebeurt dat dus ook), met een doelgroep/publiek/programmering die ook veel beter aansluit op deze bands. Het zorgt inderdaad voor verarming van Pinkpop. Het is de vraag of dat voor het publiek echt erg is. Ik zie een Arcade Fire of the National toch echt liever als headliner aan het meer in Hilvarenbeek, met een volledige settijd, dan weggestopt in het Pinkpopprogramma.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Dat is ook wat ik probeer te zeggen, Rups.

Klopt, maar de vraag is of dit echt jammer is. Er zijn in Nederland gewoon meer (en betere) mogelijkheden om deze bands te programmeren en dat betekent dat ook Pinkpop moet zoeken naar de eigen plek (als grootste Nederlandse major).
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Absoluut, al zie je bijv. op Werchter dat het wel kán. Al zijn daar imo minder alternatieven als BKS, natuurlijk heb je Cactus, Les Ardentes, Dour wel. Ik denk dat de plek van Pinkpop duidelijk is. Zeker sinds 2015. 2 oug gedienden (Foo Fighters - Pearl Jam, Green Day - KOL) en daarbij 1 naam die je niet direct verwacht (Bruno Mars, McCartney, Robbie Williams). De minder mainstream namen als APC, SOAD, Faith No More, worden weggestopt en nemen geen hoofdpositie meer in op Pinkpop, wat ik persoonlijk jammer vind. Het lijkt een kwestie van tijd tot dat alle alternatieve namen verdwenen zijn. Gelukkig hebben we daar BKS, Lowlands, DTRH nog voor. Al met al heb ik in de afgelopen 9 jaar een heleboel gedenkwaardige optredens gezien, variernd van Stromae tot Above & Beyond tot Rolling Stones. Ga me dan ook zeker vermaken op m’n 10e Pinkpop. Al blijf ik het eeuwig zonde dat ze niet verder geborduurd hebben op de best editie de afgelopen 10 jaar: 2014.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
n hoewel die dag ook nog Nick Cave heeft (en NiN, Noel Gallagher, Post Malone, Eels, Byrne,..), zal een groot stuk van de verkochte tickets wel voor de monkeys zijn.

Iedereen weet dat het Posty season is.
 

COLO

Playlistbediener
13 mrt 2017
18
1
Op 15 december geeft Bruce Springsteen zijn laatste Broadway concert. Ik verwacht dan ook de release van zijn -langverwachte- solo album waarna hij denk ik in voorjaar/zomer 2019 nog een keer zal gaan toeren. Wellicht past dan Pinkpop (10 jaar na zijn eerste optreden in Landgraaf) ook weer in het schema. #wishfullthinking
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken