Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik heb liever een verrassende headliner waar ik minder mee heb (Bruno Mars & Pharell & Bieber) dan een band zoals Rammstein binnen 3 jaar op herhaling.

Een verrassende headliner is leuk maar goed...als ik echt moet kiezen en je krijgt Pink (verrassend) Rammstein/Metallica/Muse The Police (verrassend) en een wat mindere headliner (Mumford, AM etc) dan vind ik het wel goed.

Gisteren toevallig een nummer van AM meegepakt bij die talkshow van die Bolle op Comedy Central. Wat een zeikerig zaadnummer zeg.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Een verrassende headliner is leuk maar goed…als ik echt moet kiezen en je krijgt Pink (verrassend) Rammstein/Metallica/Muse The Police (verrassend) en een wat mindere headliner (Mumford, AM etc) dan vind ik het wel goed.

Wat is er verrassend aan het lijstje Rammstein/Metallica/Muse dan? Dat zijn van de eens in de 4 jaar op herhaling bandjes.
Ligt er ook aan wat je bedoelt met een 'mindere' headliner. Ik juich een kleinere headliner zoals Mumford of AM met een mooie, grote sub ervoor ook aan. Anders vallen we namelijk snel weer in dat zelfde hoopje met Greenday/King of Leon etc.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.405
600
bcmrmaybe wrote:
Vers van de Pers

According to Peter Tägtgren, Rammstein is done with the new album. It’s expected to be sold at the end of the year or maybe in Christmas. He also said that they will be touring next year, at least two times, that means that we will not have a new album of Lindemann next year.
Wir wollen die Ruhe stören…

Via Rammstein Live

Plus Pink heeft aangegeven dat ze in de zomer in Europa tourt. Pink op Pinkpop is natuurlijk wel erg toepasselijk.

Metallica gaat de tour voor Europa bekendmaken in september, het zou om een stadiontour gaan maar misschien ook een aantal festivals misschien.

ik verwacht Metallica en Rammstein niet bij de kanshebbers (althans niet de eerste keuze kanshebbers).
Ik denk dat beide in NL een stadion of veld-show (als Goffertpark) gaan doen.
Metallica verwacht ik niet als veldshow, die gaan echt voor stadions. De Ziggo afgelopen jaar verbaasde me zelfs al van een band als dat. Ik verwacht ze zelf wel op Pinkpop, aangezien ze dan toch best wel een breed publiek kunnen trekken, ik verwacht dat de dag van Metallica, mochten die komen, ver uit zal verkopen ivm Ziggo shows die zo weg waren en een boel mensen uit t zuiden die gewoon niet zijn kunnen gaan door Amsterdam op een door de weekse dag. Het lijkt me dan wel een goede boeking.

Rammstein zie ik zelf dan weer als een mindere kanshebber, want ja, 2016 was de laatste keer, is nog best wel dichtbij, vergeleken met 2014. Plus, voor het "nieuwe album" zie ik ze wel een show doen in de Ziggo Dome of zoals Dennis al zegt, in het Goffert. Verder zie ik nu met dat bericht van The Police die wel als de grootste kanshebber. Maar ja, je weet maar nooit, aangezien er eerst werd gesproken over eventuele 4 dagen, althans, dat heb ik hier gelezen een tijdje terug. Dus misschien word het dan wel The Police en dan kleinere acts, ivm het budget dat ze dan uit zouden moeten geven.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Zo'n Rammstein, Muse of Metallica doet mij ook niet bepaald warmlopen. Het zijn degelijke boekingen, maar misschien té degelijk. Beetje saaie, eigenlijk.

Het probleem is dat die acts wel tickets verkopen, dus als Pinkpop de kans krijgt om een Metallica te boeken, dan doen ze dat natuurlijk. Zeker met dat jubileum, waarop een megaband als Metallica goed zou passen. Maar het kan ook dat Metallica stadions doen, en Rammstein nog eens 'eigen' indoor shows, is toch ook al even geleden.

Maa als het iets wordt als 'Metallica - The Cure - The Police', dan wordt het geheel wel heel prettig. (Kan trouwens heel moeilijk de populariteit van een Police in 2019 inschatten...)

Gisteren toevallig een nummer van AM meegepakt bij die talkshow van die Bolle op Comedy Central. Wat een zeikerig zaadnummer zeg.

She Looks Like Fun? Dan ga ik akkoord hoor. Enorm irritant nummer. Wel meteen het minste nummer van die nieuwe plaat. Heb je de plaat in zijn geheel gehoord? Ben wel benieuwd wat jij ervan vindt. :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Zo’n Rammstein, Muse of Metallica doet mij ook niet bepaald warmlopen. Het zijn degelijke boekingen, maar misschien té degelijk. Beetje saaie, eigenlijk.

Het probleem is dat die acts wel tickets verkopen, dus als Pinkpop de kans krijgt om een Metallica te boeken, dan doen ze dat natuurlijk. Zeker met dat jubileum, waarop een megaband als Metallica goed zou passen. Maar het kan ook dat Metallica stadions doen, en Rammstein nog eens ‘eigen’ indoor shows, is toch ook al even geleden.

Maa als het iets wordt als ‘Metallica – The Cure – The Police’, dan wordt het geheel wel heel prettig. (Kan trouwens heel moeilijk de populariteit van een Police in 2019 inschatten…)
The Cure en The Police is wel erg ouwbollig hé. Ik ben best fan van The Cure, maar ik zie die ook niet snel meer naar Pinkpop komen. De laatste keer (2012?) verkocht ook niet geweldig. En ik heb hier al eerder mijn twijfels over The Police uitgesproken, maar die deelde meeste hier niet. Metallica of Rammstein kan je eigenlijk geen buil aan vallen wat Pinkpop betreft.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Als ik op dit moment een gok mag doen...

Dan ga ik voor Pinkpop 2019 als grote publiek trekker in richting U2 of The Police als de grote headliner.
Denk ik aan The Cure, Fleetwood Mac of Neil Young als classic headliner en classic-publiektrekker.
Misschien een jonge pop headliner er bij als Weeknd, Beyonce of P!nk.
Dan ontbreekt er misschien wel een stevige rock act in, in dat geval zouden TOOL, Metallica of Rammstein kunnen passen, al zou Volbeat daar bijvoorbeeld ook kunnen als "goedkopere" headliner ( en er is nog een goeie harde rock headliner die ik even niet noem )

Misschien zou Neil Young een mooi cadeau zijn voor Jan de laatste keer... Maar ik denk niet dat MOJO dat gaat durven.
Ik gok op U2, The Police, Fleetwood Mac en P!nk de 4 headliners worden in PP19, maar die gok kan volgende volgende week anders zijn...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Als het Fleetwood Mac - The Cure - The Weeknd wordt, dan mag je mij alvast opschrijven voor PP19. :-D Verder vind ik The Police en U2 wel érg ver uiteenliggen qua grootte. Betwijfel of The Police dat veld vol krijgt. Al betwijfel ik dat evenzeer met mijn trio hierboven :wink:

Dat gezegd hebbende: ik verbaas mij altijd aan de stijgende populariteit van The Cure. De laatste keer was het Sportpaleis wel érg snel vol en dit jaar was hun Hyde Park gig veruit de snelste die uitverkocht geraakte. Ergens voelt de Cure ook minder 'oubollig' aan dan pakweg FM, of Police, maar kan niet exact uitleggen waarom ik dat vind, is meer een gevoel.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
The Cure en The Police is wel erg ouwbollig hé. Ik ben best fan van The Cure, maar ik zie die ook niet snel meer naar Pinkpop komen. De laatste keer (2012?) verkocht ook niet geweldig. En ik heb hier al eerder mijn twijfels over The Police uitgesproken, maar die deelde meeste hier niet. Metallica of Rammstein kan je eigenlijk geen buil aan vallen wat Pinkpop betreft.

Wat wil je met een voorprogramma als Anouk? Gooi mooi Placebo of Editors ervoor.

The Police gaat het veld zonder twijfel vol krijgen. Een classic reünie act met zoveel grote hits.

Fleetwood Mac – The Cure – The Weeknd

Teveel old school. Jan graait nog eventjes in het Greenday/KOL/Metallica/Rammstein potje
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
The Police gaat het veld zonder twijfel vol krijgen. Een classic reünie act met zoveel grote hits.
precies...
ik denk dat dat wel eens een hype kan worden zo'n reunie... Nu verwacht ik niet meteen RS/PP14 tafferelen.
Maar die gok durf ik niet aan. Het is wel een goed motivatie puntje extra om de vvk vóóraf te starten voor PP19
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Indiaantje89 wrote:
The Cure en The Police is wel erg ouwbollig hé. Ik ben best fan van The Cure, maar ik zie die ook niet snel meer naar Pinkpop komen. De laatste keer (2012?) verkocht ook niet geweldig. En ik heb hier al eerder mijn twijfels over The Police uitgesproken, maar die deelde meeste hier niet. Metallica of Rammstein kan je eigenlijk geen buil aan vallen wat Pinkpop betreft.

Wat wil je met een voorprogramma als Anouk? Gooi mooi Placebo of Editors ervoor.

The Police gaat het veld zonder twijfel vol krijgen. Een classic reünie act met zoveel grote hits.


mattman wrote:
Fleetwood Mac – The Cure – The Weeknd

Teveel old school. Jan graait nog eventjes in het Greenday/KOL/Metallica/Rammstein potje
Ja de sub was niet super toen, maar die dag line-up was met Kyuss en The Afghan Whigs, Ben Howard, Moss nog niet eens zo slecht et noemen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik denk dat Pinkpop, zeker de laatste jaren, toch meer geschikt is om iedere paar jaar de vijver met Rammstein/Metallica/Muse/Green Day/KoL uit te putten.
Daarom ben ik ook een tikkeltje terughoudend met betrekking tot volgend jaar. Tuurlijk, leuk zo'n jubileum en hoop van harte dat ze U2 boeken, maar ik ben er gewoon nog niet zo van overtuigd dat het voor de bands een big deal is of een festival een jubileum viert. The Police lijkt mij op zich ook wel leuk. Maar dat is wel meer met het oog op het verleden; dat ze er al stonden toen ze net uit de puberteit kwamen. Verder hebben we het natuurlijk niet over een Beatle, the Rolling Stones, of U2.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Zo’n Rammstein, Muse of Metallica doet mij ook niet bepaald warmlopen. Het zijn degelijke boekingen, maar misschien té degelijk. Beetje saaie, eigenlijk.

Het probleem is dat die acts wel tickets verkopen, dus als Pinkpop de kans krijgt om een Metallica te boeken, dan doen ze dat natuurlijk. Zeker met dat jubileum, waarop een megaband als Metallica goed zou passen. Maar het kan ook dat Metallica stadions doen, en Rammstein nog eens ‘eigen’ indoor shows, is toch ook al even geleden.

Maa als het iets wordt als ‘Metallica – The Cure – The Police’, dan wordt het geheel wel heel prettig. (Kan trouwens heel moeilijk de populariteit van een Police in 2019 inschatten…)

Rammstein degelijk en saai noemen. ?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
P!NK inderdaad pas zomer 2019 naar Europa. Ik had ze eigenlijk eerder verwacht maar nu ligt de tour dus stil vanaf eind september tot zeg maar juni volgend jaar.
Ik vermoed veel festivals volgend jaar voor haar.

https://mobile.twitter.com/Pink/status/994986824773746688

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
mattman wrote:
Zo’n Rammstein, Muse of Metallica doet mij ook niet bepaald warmlopen. Het zijn degelijke boekingen, maar misschien té degelijk. Beetje saaie, eigenlijk.

Het probleem is dat die acts wel tickets verkopen, dus als Pinkpop de kans krijgt om een Metallica te boeken, dan doen ze dat natuurlijk. Zeker met dat jubileum, waarop een megaband als Metallica goed zou passen. Maar het kan ook dat Metallica stadions doen, en Rammstein nog eens ‘eigen’ indoor shows, is toch ook al even geleden.

Maa als het iets wordt als ‘Metallica – The Cure – The Police’, dan wordt het geheel wel heel prettig. (Kan trouwens heel moeilijk de populariteit van een Police in 2019 inschatten…)


Rammstein degelijk en saai noemen.
1f602.svg

Rammstein is een leuke act hoor. Maar het is wel altijd hetzelfde, met dezelfde truukjes. Vlammetjes tijdens Sonne, vuurpeil tijdens Du Hast, schuimkanon aan het einde. Met een setlist die altijd min of meer hetzelfde is. Ook omdat ze heel véél op onze festivals staan (zeker als je zoals ik veel RW meepikt), is het niet zo'n 'speciale' act meer. En daarom vind ik het niet echt spannend qua boeking. Gewoon een degelijke headliner dus. Voor mij dan hé. :wink:
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik vind het wel bijzonder dat men AM hier als een kleinere headliner ziet. Dat is toch sinds dat vorige album gewoon een mainstream act van formaat?

Dan ontbreekt er misschien wel een stevige rock act in, in dat geval zouden TOOL, Metallica of Rammstein kunnen passen, al zou Volbeat daar bijvoorbeeld ook kunnen als “goedkopere” headliner ( en er is nog een goeie harde rock headliner die ik even niet noem )

Verder, als Tool op Pinkpop staat ga ik echt huilen. Het zou toch schandalig zijn ruim 10 jaar op zo'n band te moeten wachten, en ze dan een uurtje -in daglicht- op een festival weide te moeten zien? Denk niet dat dat goed valt bij de Tool fanbase.

Ben wel benieuwd waar ze mee op de proppen komen. Muse zou ik niet op rekenen, die zijn volgens mij weer een zalentour met gigantische productie aan het plannen. Metallica lijkt ook geen festivals te gaan doen. Rammstein zou wellicht kunnen maar lijkt mij ook onwaarschijnlijk, denk dat ze met een nieuw album eerst losse shows willen.

Denk dat U2 wel een legitieme optie kan zijn, als die eindelijk eens die lang verwachtte festival tour doen. The Police geef ik ook best een kans, maar eerst maar eens afwachten of die echt weer bij elkaar komen. Ik denk dat het prima verkoopt, maar mij krijgen ze er niet mee naar Landgraaf...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Volbeat vind ik trouwens echt een prima Pinkpop mainstream pop/metal act. En ik ben toch benieuwd waar jij op doelt met nog een goede harde rock headliner, Dennis?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ja de sub was niet super toen, maar die dag line-up was met Kyuss en The Afghan Whigs, Ben Howard, Moss nog niet eens zo slecht et noemen.

Prima namen met The Cure boven aan dat lijstje. Maar zijn dat nou echt acts waar je samen 85 euro voor lapt? Ben Howard ging lekker maar is daarna pas echt ontploft en Kyuss and The Afghan Whigs verkopen ook niet veel kaartjes op een Pinkpop.

Ik vind het wel bijzonder dat men AM hier als een kleinere headliner ziet. Dat is toch sinds dat vorige album gewoon een mainstream act van formaat?

Voor de AM dag van BKS waren erg lange tijd (nu weer) kaarten beschikbaar. Ik had verwacht dat die met hun fanbase snel een BKS zouden kunnen uitverkopen. Denk dat dit een goeie indicatie is dat Pinkpop met hun handen van Arctic Monkeys moet afblijven en ze mooi naar Lowlands doorstuurt volgend jaar. De vorige passage was Editors op alle vlakken een betere headliner voor dat festival en met dit nieuwe album kan ik me niet indenken dat Pinkpop deze fout gaat maken.

Verder, als Tool op Pinkpop staat ga ik echt huilen. Het zou toch schandalig zijn ruim 10 jaar op zo’n band te moeten wachten, en ze dan een uurtje -in daglicht- op een festival weide te moeten zien? Denk niet dat dat goed valt bij de Tool fanbase.

Ik heb de hele tool hype gemist en ken er ook geen enkel nummer van. Daar zal Pinkpop ongetwijfeld achteraan gaan en hun een spot van 1 uur en 15 minuten willen geven. Anders krijgen ze inderdaad flink wat commentaar. Mooie afsluiter van de 3fm stage op de laatste avond voor een meer mainstream afsluiter pleuren.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Die extra 15 minuten gaan nou ook niet het verschil maken. Als ze al op een festival moeten staan kunnen ze wellicht Fortarock headlinen, maar het liefts zie ik hen gewoon in Afas Live ofzo. Eigen show, goeie sfeer neerzetten en dan 2 uur lang genieten.

Denk trouwens ook dat Pinkpop de Tool fanbase niet in deze omstandigheden op het festival moet willen hebben. Die gaan toch alleen maar de sfeer verpesten voor de rest.

En wat AM betreft, raar dat die tickets niet hard gaan. Maar dat is niet de enige maatstaf om het formaat van een band aan te meten, zeker op een festival kunnen er genoeg andere redenen voor zijn. Maar ik ben het met je eens dat ze beter naar Lowlands kunnen. Vind het alleen raar ze als 'kleine headliner' te omschrijven. Maar dat hangt ook af van wat je groot of klein noemt natuurlijk.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik denk dat het Pinkpoppubliek liever SnowPatrol ziet headlinen dan AM. SP is dan meer mainstream dan AM. Ik kan me dan de term kleine headliner wel voorstellen.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken