Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.223
739
ik denk dat we voor de 50e pinkpop niet verrassends hoeven te verwachten.
Gewoon de bands die pinkpop de laatste jaren ook boekt.

Dus ik zet op dit moment in op : Kensington, Green day, Rihanna en Coldplay als Headliners.
Dan kan het enkel meevallen!
 

Mike91

Campingartiest
4 okt 2016
80
5
Misschien is de megaband wel Abba:

ABBA komt na 35 jaar met nieuwe muziek:

https://www.ad.nl/show/abba-komt-na-35-jaar-met-nieuwe-muziek~a87b7539/
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.149
4.259
ik denk dat we voor de 50e pinkpop niet verrassends hoeven te verwachten.
Gewoon de bands die pinkpop de laatste jaren ook boekt.

Dus ik zet op dit moment in op : Kensington, Green day, Rihanna en Coldplay als Headliners.
Dan kan het enkel meevallen!

Coldplay is er een uit de buitencategorie. Zou een geweldige zet zijn van Pinkpop, zeker als ze er ook nog enigszins exclusief staan.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.692
1.855
Kesselman wrote:
ik denk dat we voor de 50e pinkpop niet verrassends hoeven te verwachten.
Gewoon de bands die pinkpop de laatste jaren ook boekt.

Dus ik zet op dit moment in op : Kensington, Green day, Rihanna en Coldplay als Headliners.
Dan kan het enkel meevallen!

Coldplay is er een uit de buitencategorie. Zou een geweldige zet zijn van Pinkpop, zeker als ze er ook nog enigszins exclusief staan.

Ik verwacht zeker dat de organisatie iets verrassend zal proberen te boeken. Iets wat er al jaren niet meer heeft gestaan. Fleetwood Mac is al genoemd.Mark Knopfler, Sting, Simple Minds of Faithlessis misschien ook een optie. Kan zo vlug niet nog wat opnoemen, het hoeven ook geen headliners te zijn. Gewoon wat namen uit het (verre) verleden die je normaal gesproken niet snel meer verwacht op PP maar nu vanwege het jubileum nog eens geboekt gaan worden. Ik verwacht eigenlijk wel een paar van deze artiesten.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Ik verwacht geen grote verrassingen en veel oude gedienden die eerder op Pinkpop hebben gestaan. Hoop niet te veel op die verschrikkelijke hiphoptroep.

Headliners zijn al benoemd door de meesten.

Vrijwel zeker verwacht ik Anouk, Golden Earirng, Kensington en Placebo.

Verrasing zou Michel Schenker zijn in bijvoorbeeld de tent. Hij was immers de hoofdact op Pinkpop 1981.....

Ik hoop van harte voor de Pinkpopliefhebbers dat er flink wat kaarten in de verkoop gaan zonder dat een naam bekend is.
 

marcopolootje1617899899

Playlistbediener
8 mei 2018
11
0
Rowwen Hèze, kan niet meer Limburgs dan zij, na hun laatste keer in 2009, na 10 jaar (!) weer een keer op Pinkpop lijkt mij wel plausibel.

Daarnaast komt Muse eind 2018 / begin 2019 met nieuwe muziek (album?) dus die kunnen ook met een nieuwe setlist komen...

Whitesnake of AC/DC als classic act? Komen beide in 2019 ook met een nieuw album.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.431
2.891
Zou Pinkpop nog doen aan classic acts? Met de boekingen van de afgelopen jaren lijkt het erop dat er steeds meer afstand wordt gedaan van de 40+'ers. Op zich een logische ontwikkeling aangezien voor deze doelgroep Bospop om de hoek ligt. Ik vind het ieder jaar duidelijker worden: Pinkpop probeert drie zeer grote bands te boeken die op zichzelf zouden kunnen uitverkopen, geheel onafhankelijk van het genre muziek. Als volgend jaar U2 zich aandient zullen ze dat doen, maar dat geldt ook voor een Ed Sheeran of Coldplay.
De rest van de line-up wordt dan compleet random bij elkaar geraapt op basis van de huidige top-40 muziek. Dit concept zal de komende jaren nog wel blijven zorgen voor goede ticketverkoop, maar de mensen die komen voor de ietwat grotere bands uit het hardere segment zullen naar het buitenland moeten. Of er moet in Nederland een Download uit de grond worden gestampt; ik denk dat er vraag naar is maar ik weet niet hoeveel.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.149
4.259
Zou Pinkpop nog doen aan classic acts? Met de boekingen van de afgelopen jaren lijkt het erop dat er steeds meer afstand wordt gedaan van de 40+’ers. Op zich een logische ontwikkeling aangezien voor deze doelgroep Bospop om de hoek ligt. Ik vind het ieder jaar duidelijker worden: Pinkpop probeert drie zeer grote bands te boeken die op zichzelf zouden kunnen uitverkopen, geheel onafhankelijk van het genre muziek. Als volgend jaar U2 zich aandient zullen ze dat doen, maar dat geldt ook voor een Ed Sheeran of Coldplay.
De rest van de line-up wordt dan compleet random bij elkaar geraapt op basis van de huidige top-40 muziek. Dit concept zal de komende jaren nog wel blijven zorgen voor goede ticketverkoop, maar de mensen die komen voor de ietwat grotere bands uit het hardere segment zullen naar het buitenland moeten. Of er moet in Nederland een Download uit de grond worden gestampt; ik denk dat er vraag naar is maar ik weet niet hoeveel.

Ik denk dat de vraag in Nederland tegenvalt. Een Download misschien 1, 2 edities en dan is het klaar.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.692
1.855
Toch maar even The Police in de gaten houden want het laatste nieuws is dat ze toch bezig zouden zijn met een reünie.
Later dit jaar meer nieuws: https://www.ultimate-guitar.com/news/community_feed/the_police_reunion_in_the_works.html

 

danielle

Playlistbediener
19 jan 2015
10
0
Ik heb zondag Isaac Gracie gezien. Wat een talent. Niet heel erg commercieel, maar zeker de moeite waard voor een festival. Hij staat dit jaar op BKS en het zou mijn niet verbazen als hij vorig jaar op Pinkpop staat (Stage 4?). Denk dat ik over een aantal jaar hard lach om de prijs van het concertkaartje (13 euro), want vanaf de eerste tonen was het duidelijk dat hij heel groot kan worden.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Vers van de Pers

According to Peter Tägtgren, Rammstein is done with the new album. It’s expected to be sold at the end of the year or maybe in Christmas. He also said that they will be touring next year, at least two times, that means that we will not have a new album of Lindemann next year.
Wir wollen die Ruhe stören…

Via Rammstein Live

Plus Pink heeft aangegeven dat ze in de zomer in Europa tourt. Pink op Pinkpop is natuurlijk wel erg toepasselijk.

Metallica gaat de tour voor Europa bekendmaken in september, het zou om een stadiontour gaan maar misschien ook een aantal festivals misschien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.003
6.050
Vers van de Pers

According to Peter Tägtgren, Rammstein is done with the new album. It’s expected to be sold at the end of the year or maybe in Christmas. He also said that they will be touring next year, at least two times, that means that we will not have a new album of Lindemann next year.
Wir wollen die Ruhe stören…

Via Rammstein Live

Plus Pink heeft aangegeven dat ze in de zomer in Europa tourt. Pink op Pinkpop is natuurlijk wel erg toepasselijk.

Metallica gaat de tour voor Europa bekendmaken in september, het zou om een stadiontour gaan maar misschien ook een aantal festivals misschien.

ik verwacht Metallica en Rammstein niet bij de kanshebbers (althans niet de eerste keuze kanshebbers).
Ik denk dat beide in NL een stadion of veld-show (als Goffertpark) gaan doen.

P!nk, ja kans aanwezig denk ik...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik heb liever een verrassende headliner waar ik minder mee heb (Bruno Mars & Pharell & Bieber) dan een band zoals Rammstein binnen 3 jaar op herhaling.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken