Tja, nu gaan beide festivals nog meer dan ooit “naast elkaar” geplaatst worden. Dus de menen die hoopten dat de discussie over het verschil tussen de 2 (3, of met RW bij, 4) festivals snel ophoudt, zullen eraan zijn voor de moeite. Hier gaat nog veel digitale inkt over vloeien.
Maak ik me niet zo druk om.
BKS kan wel enkele leuke namen afsnoepen.
Maar dan nog, de acts die Mojo op Pinkpop zet kan je niet vergelijken met wat Friendly Fire naar BKS zet.
Voornaamste verschil zal de headliners zijn, BKS kan maar op 25 duizend a 30 duizend bezoekers zitten en zal dan ook headliners krijgen die niet eerste keus headliner zijn bij PInkpop. Net als dit jaar gebeurt is zal DTRH daar meer van profiteren, omdat dat ook een LiveNation/Mojo festival is.
Ik ben niet zo bang voor die concurentie, sterker nog, ik denk dat de headliners al wel zo'n beetje verdeeld zijn voor 2019.
Waar ik meer druk om maak is als er te veel LiveNation festivals in hetzelfde weekend zitten, dan gaat het lastig tourtjes inplannen worden.
BKS zal meer mee liften met Primavera, Field Day, North Side... Die lineups gaan loodrecht tegenover elkaar staan, wat mensen die beslissen op line-up de keuze makkelijker zal maken.
Zo zal Pinkpop vast enkele hardere rock namen verliezen op die maniet, wat dan wel positief is is enkele andere festivals.
Rock am Ring 7-9 juni
Download UK 14-16 juni
Glastonbury 26-30 juni
of misschien ook wel intressant, welk weekend gaan Bonnaroo en FireFly zitten in VS?