Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Wat mij opvalt: alle vernieuwingen vindt hij maar gedoe. Zelfs iets heel vanzelfsprekends als Early birds. Of een extra festivaldag, een hoop gezucht over vergunningen en dergelijke.

Je kunt me dan afvallen maar dat boeit me niet erg. Jan is gewoon ouderwets, wars van vernieuwing. Oud links. Een dag later een waarschuwing geven over zakkenrollende mensen....oud nieuws. In de jaren 70 was Jan vernieuwend. Nu zo conservatief als maar wat.

Ik wil early birds, hard kunstoffen bekers met statiegeld (1 munt), meer schaduwplekken en geen Frank van 3fm meer.

Geef hem een standbeeld en stuur hem verplicht met pensioen. Het wordt zo langzamerhand een karikatuur.

Ik wil early birds, hard kunstoffen bekers
Alsjeblieft géén hard kunststof bekers!!!!
Dat zou echt enorm kut zijn die klote dingen.
Altijd een afkapper bij een evenement zo'n ding vasthouden en aan je lippen. Nee zo'n bekertje dat je ook tussen je tanden kan doen om 2 handen vrij te hebben... Prima!

Early bird, ja graag!!

Om inmiddels na 9 pagina's mee te lezen ook maar eens mijn suggesties neer te leggen. Hierbij dus mijn early bird gokken :wink:
- Metallica (heel misschien, aangezien stadion tour, september aankondiging voor 2019)
- Kiss (Stanley heeft aangekondigd vanaf eind januari waarschijnlijk de grootste wereld tour te doen)
- The Police (Schat de kans, jan kennende klein in)
- Coldplay (Als ze nog steeds niet klaar zijn)
- The Rolling Stones (Voor het laatst 2014, 5 jaar laar later de 50ste pinkpop)
- Muse (You never know)
- The Cure (Gehint naar Glastonbury, misschien ook pinkpop dan?)
- Red Hot Chili Peppers (Ook al in 2016, maar je weet het nooit)
- U2 ?? (Ondanks jan zijn praatjes, zie ik het nog gebeuren ook)
- Fleetwood Mac (Laatste tour?)
- Queen + Adam Lambert (Na concert in Ahoy misschien iets te enthousiast)
- Depeche Mode (Nergens in NL in 2018)
- Ed Sheeran (Voor de jeugd zoals gezegd in het interview)
- Justin Timberlake (Gaat verder touren in 2019 in de VS, misschien toch nog oversteek naar Pinkpop?)
- Adele (Niks bekend, maar wie weet)
- Pink (Gaat touren in 2019 in VS tot en met 21 mei, erna pinkpop?)
- ABBA (Wel in hologrammen maar misschien vernieuwend)
- Beach boys (Geruchten gaan rond voor een kleine tour)
- Madonna (Voor het laatst 2015
- The strokes (Bezig met nieuw album)
- Stereophonics
- The 1975
- Disclosure
- Artiesten zoals Dua Lipa, Post Malone, Khalid etc.

The Cure geeft aan een festivaltour te gaan doen in 2019.
Misschien ook een optie voor PP 2019?

Om inmiddels na 9 pagina’s mee te lezen ook maar eens mijn suggesties neer te leggen. Hierbij dus mijn early bird gokken
1f609.svg

– Metallica (heel misschien, aangezien stadion tour, september aankondiging voor 2019)
– Kiss (Stanley heeft aangekondigd vanaf eind januari waarschijnlijk de grootste wereld tour te doen)
– The Police (Schat de kans, jan kennende klein in)
– Coldplay (Als ze nog steeds niet klaar zijn)
– The Rolling Stones (Voor het laatst 2014, 5 jaar laar later de 50ste pinkpop)
– Muse (You never know)
– The Cure (Gehint naar Glastonbury, misschien ook pinkpop dan?)
– Red Hot Chili Peppers (Ook al in 2016, maar je weet het nooit)
– U2 ?? (Ondanks jan zijn praatjes, zie ik het nog gebeuren ook)
– Fleetwood Mac (Laatste tour?)
– Queen + Adam Lambert (Na concert in Ahoy misschien iets te enthousiast)
– Depeche Mode (Nergens in NL in 2018)
– Ed Sheeran (Voor de jeugd zoals gezegd in het interview)
– Justin Timberlake (Gaat verder touren in 2019 in de VS, misschien toch nog oversteek naar Pinkpop?)
– Adele (Niks bekend, maar wie weet)
– Pink (Gaat touren in 2019 in VS tot en met 21 mei, erna pinkpop?)
– ABBA (Wel in hologrammen maar misschien vernieuwend)
– Beach boys (Geruchten gaan rond voor een kleine tour)
– Madonna (Voor het laatst 2015
– The strokes (Bezig met nieuw album)
– Stereophonics
– The 1975
– Disclosure
– Artiesten zoals Dua Lipa, Post Malone, Khalid etc.

Depeche mode was in januari 2018 in Nederland
Verwacht niet dat ze zo snel weer komen....helaas. Perfecte band voor een festival.

Ik denk dat Justin Timberlake de disco-hoofdact van 2019 is, en dan vind ik dat ze weer een hele goede artiest binnenhalen, net als Bruno Mars dit jaar. En Pink lijkt me ook wel zeker.

En laat mij hopen dat Pinkpop geen hologram-act boekt.
Pinkpop lijkt me de verkeerde plek om een uur lang een plaatje en een 3d videootje op te zetten voor 75000 mensen publiek.
Doe dan maar wat meer DJ's....die doen hetzelfde, maar dan wel met meer interactie richting publiek.
Speaking of: Welke Dj's kunnen geboekt worden ? Want daar was wel sprake van in een van de interviews.

Nederlands: Dedijk/GoldenEarring/RowenHeze
ik hoop tegen beter weten in………
Nederlands: Dedijk/GoldenEarring
Limburgs:RowenHeze/Fietsefreem/JanseBaggeBend
:) :) :)

Sorry, ik moet dit nog een keer zeggen....

Om inmiddels na 9 pagina’s mee te lezen ook maar eens mijn suggesties neer te leggen. Hierbij dus mijn early bird gokken ?
– Metallica (heel misschien, aangezien stadion tour, september aankondiging voor 2019)
– Kiss (Stanley heeft aangekondigd vanaf eind januari waarschijnlijk de grootste wereld tour te doen)
– The Police (Schat de kans, jan kennende klein in)
– Coldplay (Als ze nog steeds niet klaar zijn)
– The Rolling Stones (Voor het laatst 2014, 5 jaar laar later de 50ste pinkpop)
– Muse (You never know)
– The Cure (Gehint naar Glastonbury, misschien ook pinkpop dan?)
– Red Hot Chili Peppers (Ook al in 2016, maar je weet het nooit)
– U2 ?? (Ondanks jan zijn praatjes, zie ik het nog gebeuren ook)
– Fleetwood Mac (Laatste tour?)
– Queen + Adam Lambert (Na concert in Ahoy misschien iets te enthousiast)
– Depeche Mode (Nergens in NL in 2018)
– Ed Sheeran (Voor de jeugd zoals gezegd in het interview)
– Justin Timberlake (Gaat verder touren in 2019 in de VS, misschien toch nog oversteek naar Pinkpop?)
– Adele (Niks bekend, maar wie weet)
– Pink (Gaat touren in 2019 in VS tot en met 21 mei, erna pinkpop?)
– ABBA (Wel in hologrammen maar misschien vernieuwend)
– Beach boys (Geruchten gaan rond voor een kleine tour)
– Madonna (Voor het laatst 2015
– The strokes (Bezig met nieuw album)
– Stereophonics
– The 1975
– Disclosure
– Artiesten zoals Dua Lipa, Post Malone, Khalid etc.

Rammstein niet vergeten

Rammstein – Muse – Kensington ?
Rammstein zal vast wat festivals doen, maar 3 jaar later nog eens Pinkpop verwacht ik niet.
Muse, is wel één van de kanshebbers, maar heb ze niet héél hoog in mijn verwachting voor Pinkpop.
Kensington komt absoluut niet als headliner, op Pinkpop dan hè... Als sub geloof ik vast wel weer, maar headliner zou ik onacceptabel vinden. Ik geloof niet dat dat een logische optie is, ik denk internationaler als headliner op Pinkpop. Kensington zou niet in dat plaatje passen. Die trekken het volk ook wel als ze sub staan.

In 2019 heb ik wel enkele die ik vooral in de gaten ga houden voor mogelijke tours.
Pop headliners als : Pink, Ed Sheeran, Beyonce of Taylor Swift.
Classic headliners als : The Police, Neil Young, The Cure, Fleedwood Mac of Led Zeppelin.
Rock headliners als : Iron Maiden, Volbeat, TOOL of Kiss
Andere : The Weeknd, Kendrick Lamar, Muse,

Klein oogje houden, voor het geval, bij : U2, Rammstein, Metallica

The Police gerucht loopt al lang, ik schat momenteel de kans groot.
Pink heeft aangegeven in 2019 naar Europa te komen, ook dat schat ik hoog in.
Om een of andere reden schat ik de kans op Neil Young hoog in, maar dat is een onderbuik gevoel.
Dan de vierde, maar dat is meer persoonlijke hoop, schat ik de kans voor Iron Maiden hoog in. Sterker, als de show vanavond in Dessel en 1 juli in Gelredome goede indruk kan achterlaten bij de boekers en er volgt idd nog na de VS data enkele in de zomer van 2019. Dan is die kans best aannemelijk, na 40 jaar bestaan eens op Pinkpop.

Maar dat is mijn gok op dit moment...

Timmetje wrote:

Rammstein zal vast wat festivals doen, maar 3 jaar later nog eens Pinkpop verwacht ik niet.
Muse, is wel één van de kanshebbers, maar heb ze niet héél hoog in mijn verwachting voor Pinkpop.
Kensington komt absoluut niet als headliner, op Pinkpop dan hè… Als sub geloof ik vast wel weer, maar headliner zou ik onacceptabel vinden. Ik geloof niet dat dat een logische optie is, ik denk internationaler als headliner op Pinkpop. Kensington zou niet in dat plaatje passen. Die trekken het volk ook wel als ze sub staan.

Een Nederlandse headliner op de 50e Pinkpop.... Ik zou Kensington niet uitsluiten!!

Ik kijk zelf erg uit naar de 50ste editie. Maar zoals Jan al aangaf verwacht ik niet iets mega exclusiefs!
Ik denk dat we een goede mix zal zijn tussen nieuwe en oude muziek.
Ik denk dat gemeente Landgraaf de vergunning sowieso goedkeurt omdat het in het Pinksterweekend is en de eerste Pinkpop dag dus op een vrijdag zal plaatsvinden.
Daarnaast zijn het extra inkomsten voor de gemeente.
Verder verwacht ik dat Pinkpop pas gebruik maakt van een vierde dag als er ook daadwerkelijk vier interessante headliners zijn + 4 interessante sub headliners.
Stiekem hoop ik op een early bird verkoop maar denk dat dat niet gaat gebeuren gebaseerd op het slotinterview van dit jaar met Jan Smeets.
De prijs van de kaartjes zal 10 à 20 euro duurder worden ( de meeste bezoekers betalen toch gewoon aangezien het de vijftigste editie is).

Betreft het programma.
Rowwen Hèze en Golden Earring staan vrijwel al vast zoals ik begrepen heb dus die twee namen kunnen we al noteren.
Voor headliners verwacht ik een speciaal exclusieve act(als ze deze krijgen), een pop naam, een rock/metal/'harde' act en een classic act. We hebben dit voorgaande jaren altijd al kunnen zien.
2016: Red Hot Chili Peppers, Rammstein en Paul Mc Cartney.
2015: Muse, Robbie Williams en Foo Fighters.

Ik gok op de volgende pop kanshebbers:
P!NK (pinkpop, pink...zou heel toepasselijk zijn en ze maakt er altijd een spectaculaire show van!)
Ed Sheeran (lijkt me niet speciaal genoeg aangezien hij dit jaar al arena/festival shows doet in de buurt)
Beyonce ( ook spectaculaire shows, zou sterke zet zijn van Pinkpop als ze haar weten te strikken)
Taylor Swift (lijkt me een afwijkende naam...beter boekt Pinkpop ze niet)
Ariana Grande (geruchten dat zij volgend jaar gaat touren lijkt me ook niet slim als Pinkpop haar boekt)
Justin Timberlake (valt binnen rijtje Robbie Williams/ Bruno Mars zou een goede boeking zijn voor Pinkpop)

Classic kanshebbers:
The Cure, Neil Young, Lionel Richie (misschien nog eens?)

Rock:
Tool, Kiss

Betreft de exclusieve acts:
Adele ( dit zou ik persoonlijk super gaaf vinden!! Helaas heeft ze aangegeven geen shows meer te doen en al; helemaal geen festivals meer. Hopen mag altijd...)
Coldplay (lijkt me ook heel gaaf! Misschien maken ze voor Pinkpop een uitzondering)
The Police (gaaf!)
Fleetwood Mac

Timmetje wrote:

Kensington komt absoluut niet als headliner, op Pinkpop dan hè… Als sub geloof ik vast wel weer, maar headliner zou ik onacceptabel vinden. Ik geloof niet dat dat een logische optie is, ik denk internationaler als headliner op Pinkpop. Kensington zou niet in dat plaatje passen. Die trekken het volk ook wel als ze sub staan.

Ik verwacht een Nederlandse dag en daarop zou Kensington of Marco Borsato een logische afsluiter zijn.

Beyonce (samen met Jay Z) of Coldplay lijken me wat te hoog gegrepen. Ed Sheeran of Taylor Swift zouden wel perfect passen.

Ik verwacht een Nederlandse dag en daarop zou Kensington een logische afsluiter zijn.
nee joh... vast niet...

Sterker, als de show vanavond in Dessel en 1 juli in Gelredome goede indruk kan achterlaten bij de boekers en er volgt idd nog na de VS data enkele in de zomer van 2019. Dan is die kans best aannemelijk, na 40 jaar bestaan eens op Pinkpop.
eerste pluspunt, de indruk na Graspop was heel goed! Kan Maiden eindelijk op weg gaan naar een eerste gig op Pinkpop?
https://m.hln.be/showbizz/muziek/dit-iron-maiden-mag-graspop-elk-jaar-headlinen-de-hoogtepunten-van-dag-2~a8b00da3/

Nu zie ik regelmatig pink voorbijkomen als naam voor 2019 en ook al voor 2018.

Als ik het mij goed herinner heeft Jan in een interview na haar optreden in 2010 gezegd dat dit geen goede act voor pinkpop was... Iets met teveel circus capriolen volgens mij?

Dat jaar stond ze op de 3fm stage als afsluiter, dit podium was overigens veelste klein waardoor ze haar show ook 0p de schermen van de main lieten zien en misschien ook wel horen? ( te lang geleden...)

Users who are viewing this thread