Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Volgend jaar 4 dagen. Mogelijkheden tot 5e dag worden nog bekeken...
Dit jaar podium 5 meter naar achter geplaatst om de capaciteit van het terrein opnieuw te bekijken. 1e dag: 78.000 man op het terrein, dit wordt bestempeld als de échte max.
Volgend jaar geen Nederlandse dag, gewoon 4 (á 5) volledige festivaldagen.

Aldus mijn buurman, die werkt als hoofd van de opbouw- en terreinindeing.

78.000 mensen, fuck shit.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.668
Pfff das echt teveel voor Pinkpop. Enige die daar blij van wordt is de penningmeester.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.116
Ik zie nog steeds Tool af en toe genoemd worden. Nu BKS hetzelfde weekend is, reken maar dat ze daar headlinen (als ze al beschikbaar zijn als headliner komend jaar).
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Ik zie nog steeds Tool af en toe genoemd worden. Nu BKS hetzelfde weekend is, reken maar dat ze daar headlinen (als ze al beschikbaar zijn als headliner komend jaar).

De Tool fan zit niet op de hippe/dance/indie daginvulling van BKS te wachten. Denk niet dat BKS het festival is voor Tool. Lowlands wel bijvoorbeeld.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Ik zie nog steeds Tool af en toe genoemd worden. Nu BKS hetzelfde weekend is, reken maar dat ze daar headlinen (als ze al beschikbaar zijn als headliner komend jaar).
ligt er een beetje aan, onder LiveNation of Friendly Fire?
ik zie de mogelijke kans voor BKS en Hurricane / Southside bijvoorbeeld.
Anders kan ik heel veel LiveNation festivals waar ze terecht kunnen, Downloads, RaR/RiP, Graspop en in Nederland FortaRock of Pinkpop. Ik zou ze in Nederland best FortaRock aan gunnen...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.746
1.905
Volgend jaar 4 dagen. Mogelijkheden tot 5e dag worden nog bekeken…
Dit jaar podium 5 meter naar achter geplaatst om de capaciteit van het terrein opnieuw te bekijken. 1e dag: 78.000 man op het terrein, dit wordt bestempeld als de échte max.
Volgend jaar geen Nederlandse dag, gewoon 4 (á 5) volledige festivaldagen.

Aldus mijn buurman, die werkt als hoofd van de opbouw- en terreinindeing.

78.000 mensen, fuck shit.

Die 4e dag snap ik wel maar om nou ook nog de optie te bekijken voor een 5e??
Dat is veel te veel. Bijna een verdubbeling van de kosten. Ik kan het me niet voorstellen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
eloelo wrote:
Volgend jaar 4 dagen. Mogelijkheden tot 5e dag worden nog bekeken…
Dit jaar podium 5 meter naar achter geplaatst om de capaciteit van het terrein opnieuw te bekijken. 1e dag: 78.000 man op het terrein, dit wordt bestempeld als de échte max.
Volgend jaar geen Nederlandse dag, gewoon 4 (á 5) volledige festivaldagen.

Aldus mijn buurman, die werkt als hoofd van de opbouw- en terreinindeing.

78.000 mensen, fuck shit.

Die 4e dag snap ik wel maar om nou ook nog de optie te bekijken voor een 5e??
Dat is veel te veel. Bijna een verdubbeling van de kosten. Ik kan het me niet voorstellen.
Zelf zou ik zeggen 5e dag laten. Gewoon 4 dagen en een mogelijkheid van verlenging van de curfew. Geen 12 uur meer als eindtijd. Probeer een vergunning te krijgen tot zeker 1 uur of zelfs half 2.daar maak je meer mensen mee blij dan een 5e dag.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Slayer op Pinkpop zou ik toch wel heel erg gaaf vinden maar dat wordt denk ik helaas Forta
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Nu zie ik regelmatig pink voorbijkomen als naam voor 2019 en ook al voor 2018.
Als ik het mij goed herinner heeft Jan in een interview na haar optreden in 2010 gezegd dat dit geen goede act voor pinkpop was… Iets met teveel circus capriolen volgens mij?
Dat jaar stond ze op de 3fm stage als afsluiter, dit podium was overigens veelste klein waardoor ze haar show ook 0p de schermen van de main lieten zien en misschien ook wel horen? ( te lang geleden…)

Ik weet nog dat ze gracieus door de lucht zweefde. en dat er een groot circuskanon op t podium stond. Pink is prima voor Pinkpop. En gaat ook zeker op de lijstjes staan volgend jaar.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Ik weet nog dat ze gracieus door de lucht zweefde. en dat er een groot circuskanon op t podium stond. Pink is prima voor Pinkpop. En gaat ook zeker op de lijstjes staan volgend jaar.

En wat programmering betreft.....daar heeft Jan al lang geen zeggenschap meer over. Ook geen veto. Daar spelen echt veels te veel financiële belangen mee om dat aan hem over te laten.

En qua de dagen...ik ben het met Pim eens....7-10 juni is mooi dan genoeg en dan een verruimde curfew tot 01.00-02.00. Als gemeente zijnde zou ik echt niet zo stom zijn om te beknibbelen op je eigen inkomsten.

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.746
1.905
P!nk is erg populair. Verkoopt heel goed, zeker headlinerwaardig. Zet daar een goede (pop) sub voor en die dag verkoopt als een trein.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
903
316
Zou het mogelijk zijn dat ze een vijfde dag bedoelen als een aparte dag naast de vier dagen ?
Een beetje zoals Werchter Boutique en Werchter Classic.
Ik weer niet of Pinkpop Classic al helemaal is afgeschreven.

Ik zie bijvoorbeeld een Fleetwood Mac niet als headliner op het gewone Pinkpop staan,
maar wel op een aparte 'Classic' dag.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.746
1.905
https://www.her.ie/entertainment/this-is-who-is-being-tipped-to-play-the-concert-at-slane-castle-in-2019-402065

Als het om headliners gaat voor PP 2019 is dit ook wel iets om in de gaten te houden. Is ook in juni volgend jaar.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.235
745
Justin Timberlake, The Police, Iron Maiden en Coldplay

dan hebben we een tiener- een oldies- een harde- en een pop headliner
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
https://www.her.ie/entertainment/this-is-who-is-being-tipped-to-play-the-concert-at-slane-castle-in-2019-402065

Coldplay zou wel verrassend zijn. FM en Radiohead verwacht ik niet op Pinkpop. Met Coldplay zullen de kaarten natuurlijk wel kolerehard gaan mocht dat 1 van de headliners zijn.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Justin Timberlake, The Police, Iron Maiden en Coldplay

dan hebben we een tiener- een oldies- een harde- en een pop headline

Waar mag ik tekenen? Scream for me Pinkpop!!!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.668
Justin Timberlake zou ik na het succes van Bruna Mars een zeer prima boeking van Pinkpop vinden. Type pop artiest die iedereen wel kan hebben.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Ik denk dat Pink of Justin Timberlake om het even is. Pink meer liedjes gericht, Timberlake wat moderner maar allebei geen probleem
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Justin Timberlake zou ik na het succes van Bruna Mars een zeer prima boeking van Pinkpop vinden. Type pop artiest die iedereen wel kan hebben.

Het enige verschil is dat Bruno Mars recentelijk nog goede muziek heeft gemaakt, ik kan me niet herinneren dat er iemand enthousiast was geworden van het vorige album van Justin Timberlake en daarvoor nog zijn 20/20-album.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken