Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Timmetje wrote:
Led Zeppelin en Pinkpop lijkt me niet echt een goeie combinatie. Die staan dan eerder op Rock Werchter denk ik.

Waar baseer je deze mening op?
Ik zie niet in waarom ze niet op Pinkpop zouden kunnen. (stel dat)
Eerst eens zien of de 50th anniversary tour er uberhaupt komt en of ze naar festivals komen dan.
Plant was ook een succes solo op Pinkpop, plus een headline show in Nederland voor dik 60 duizend, ik denk dat Pinkpop bij de kanshebbers zit.
Ik zie ze dan weer juist niet in combinatie met Rock Werchter, misschien een ander Werchter evenement als Classic of Boutique, of in Dessel.

Ik zie Pinkpop altijd een beetje als mainstream festival. Een festival waar de headliners vooral populaire hedendaagse bands headlinen. Met af en toe een uitzondering op de regel (Paul McCartney, Pearl Jam). Een Roger Waters, Iron Maiden of Led Zeppelin lijkt me iets te alternatief als headliner voor Pinkpop. Maar misschien zie ik dat wel totaal verkeerd.

Een reunieshow van Led Zeppelin zou sneller uitverkopen dan pakweg Rolling Stones enkele jaren terug. Toen ze een decennium geleden in de O2 stonden waren er meer dan 20 miljoen mensen die een ticket probeerden te scoren...

Maar laten we de verwachtingen vooral niet te hoog leggen. Dat bovenstaand artikel is puur gebaseerd op inzetten bij de bookmakers en zegt 0,0 over reëele kansen. En moesten ze echt terug samenkomen, dan gok ik dat ze eerst exclusief op Glastonbury staan en later stadions aandoen.

Maar laten we de verwachtingen vooral niet te hoog leggen. Dat bovenstaand artikel is puur gebaseerd op inzetten bij de bookmakers en zegt 0,0 over reëele kansen. En moesten ze echt terug samenkomen, dan gok ik dat ze eerst exclusief op Glastonbury staan en later stadions aandoen.

Ik denk dat het voor Pinkpop echt te duur is. Als ze op Glasto staan dan ga je echt wel over de 5 miljoen heen (an educated guess)

Dit zouden wat persoonlijke wensen van mij zijn, variërend van stadionacts tot piepklein. Als er ergens nu al een streep doorheen kan, of juist met pen kan worden opgeschreven, dan laat het vooral weten!

- Muse
- Rise Against
- Alter Bridge
- Dire Straits / Mark Knopfler
- Lenny Kravitz
- Disturbed
- Tenacious D.
- 3 Doors Down
- Incubus
- Frank Turner
- Boudewijn de Groot
- Volbeat
- Spinvis
- Fall Out Boy
- The All-American Rejects
- Placebo
- Paramore
- Aerosmith
- Limp bizkit

Ik heb bureau pinkpop gevraagd of er een earlybird verkoop komt en kreeg een diplomatiek antwoord: "Wat betreft eerdere verkoop of zoals ze dat noemen earlybird tickets is nog niet besloten. Het heeft voor en nadelen en deze worden elk jaat door de organisatie afgewogen. Mocht er verandering in komen zal dat op sociale media/ de website als eerste bekend worden gemaakt."

Mijn gevoel zegt dat die er dit jaar weer niet gaat komen. Overigens ook de drukte bij de dranktentjes van vooral de vrijdag aangekaart en dat wordt meegenomen in de evaluatie...

Dit heb ik ook beide aangegeven. Maar noem mij eens nadelen voor een early-bird? We vragen geen korting. Alleen dat de echte Pinkpop Die-Hards zowiezo een kaartje kunnen bemachtigen, zonder dat er een artiest bekend is. Helpt ook tegen de zwarte handel. ik snap het probleem niet. Maar ja, even afwachten.

inderdaad, ik had in mijn vraag ook expliciet vermeld dat korting niet nodig is maar wel voor eerste (grote) artiesten bekend gemaakt worden

Dennis ik ben het met je eens wbt Iron Maiden op Pinkpop, maar dan moeten ze wel meer top40 hits in de setlist opnemen zodat het grote publiek ook een herkenning krijgt, Wasted Years, Can I play with madness, Stranger in a Strangeland, Be Quick or be dead, Bring your daughter, etc
Voor mij persoonlijk hoeft het niet maar als er 70.000 mensen staan.....

Kanshebbers voor 2019:
Hard
Aerosmith (Steven Tyler en Joe Perry zeiden dat ze op Tour gaan in 2019. 50th anniversary Tour)
Iron Maiden
Kiss (gaan op wereldtournee in 2019)
Rammstein

Classic
ZZ Top (gaan touren. 50 anniversary tour)
Paul McCartney (nieuw album in september + wereldtour)
The Police
Bruce Springsteen (Steven van Zandt gaf aan dat ze waarschijnlijk in 2019/2020 gaan touren)
Fleetwood Mac
Eagles
Golden Earring (is al bijna zeker volgens mij)

Pop
Rowhen Hèze (is al bijna zeker volgens mij)
Pink (gaat op Tour in 2019)
Justin Timberlake
Marco Borsato
Ilse DeLange

Rock
Kensington
Di-Rect
Muse
Anouk

BKS is verschoven. Zouden ze dat hebben gedaan omdat het makkelijker is acts buiten dat weekend te boeken? En zo ja, wat voor gevolgen heeft dat voor Pinkpop?

BKS is verschoven. Zouden ze dat hebben gedaan omdat het makkelijker is acts buiten dat weekend te boeken? En zo ja, wat voor gevolgen heeft dat voor Pinkpop?

In BKS topic is een tweet vermeld dat het grote kans is dat het gaat om problemen met Beekse Bergen. Die waren not amused dat BKS in het pinksterweekend ging zitten. Voor de rest maakt dat niet uit. Verschillende doelgroepen en PP is Mojo en BKS is Friendly Fire. Het komt bijna niet voor dat BKS en PP wat delen.

In BKS topic is een tweet vermeld dat het grote kans is dat het gaat om problemen met Beekse Bergen. Die waren not amused dat BKS in het pinksterweekend ging zitten. Voor de rest maakt dat niet uit. Verschillende doelgroepen en PP is Mojo en BKS is Friendly Fire. Het komt bijna niet voor dat BKS en PP wat delen.
Pinksteren is natuurlijk voor een park als dat één van de belangrijkste weekenden.
Pinkpop zal daar weinig mee van doen hebben, die verschuiving.
Ik dacht eerst nog aan VS festivals, maar bijvoorbeeld Bonnaroo zit nog na het Pinkster weekend, en FireFly gaat hoogstwaarschijnlijk weekend nog later zitten. ( FireFly deelde BKS dit jaar AM mee bijvoorbeeld )

ja, nu zit BKS in een Hemelvaarts-weekend. Das net hetzelfde denk ik.
Het heeft met een headliner te maken en het feit dat Primavera (30 mei-1 jun) en APE (25 mei - 3 jun) nog dichterbij zitten nu......ik denk dat deze festivals een beetje samenklitten omdat ze een beetje hetzelfde smoelwerk hebben.....PInkpop is heel anders. Wat wel fijn is, dat ik nu dus niet hoef te kiezen.....ik kan naar allebei -jeuh-

ja, nu zit BKS in een Hemelvaarts-weekend. Das net hetzelfde denk ik.
...
nou, de vrijdag na Hemelvaart is niet perse een algemene vrije dag. Pinksteren is voor veel mensen al een lang weekend van 3 vrije dagen. Daar zit wel een verschil dacht ik.

Pinkpop zal er weinig van merken. Zal toch geen overlap hebben.

Neuh. BKS wil profiteren van de line-up van Primavera, wat denk ik ook goed uitpakt voor de line-up van BKS zelf. Pinkpop deelt nooit iets met Primavera volgens mij, dus die hoeven daar ook niet op te letten.

Daarnaast zijn Blöf, Kensington en Marco Borsato elk weekend vrij :lol:

de Telegraaf kopt vandaag:

https://www.telegraaf.nl/entertainment/2260455/led-zeppelin-plant-reunietoernee

Gelijk even nagevraagd bij kennissen in Engeland maar dit wordt gelijk al ontkent. Het zou fantatisch zijn maar mocht het gebeuren dan is het uitgesloten dat ze Pinkpop aan doen. Ze zouden in een keer het hele budget opslokken.

Heel misschien Glastonbury en Coachella eenmalig of Knebworth zoals in 1979. We zijn inmiddels 39 jaar verder.........

Yep...
Hier het origineel artikel:

getimage.aspx

https://www.pressreader.com/uk/daily-star/20180705/281986083307563

Over Led Zeppelin...laten we ons geen illusies maken. Zoals PP1980 al zegt. Te duur. Te exclusief.

Als dat een reunietoernee wordt dan wordt dat de duurste ooit. (Ik denk niet dat Plant dat nu aankan) Als ze dan al in Nederland staan dan wordt het die galmbak in Amsterdam. Als je dacht dat de kaarten voor Queen B en haar hubbie al duur waren wel then think again.

In maart staan eenentwintig piloten in de Ziggo. Zou een zomerfestivaltour dan ook voor de hand liggen? Lijkt mij een erg leuke sub, of kunnen zij op de andere festivals in Nederland een headlinepositie bekleden?

Users who are viewing this thread