Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

In maart staan eenentwintig piloten in de Ziggo. Zou een zomerfestivaltour dan ook voor de hand liggen? Lijkt mij een erg leuke sub, of kunnen zij op de andere festivals in Nederland een headlinepositie bekleden?

Yep leuke sub of misschien 3fm afsluiter zou ook kunnen

In maart staan eenentwintig piloten in de Ziggo. Zou een zomerfestivaltour dan ook voor de hand liggen? Lijkt mij een erg leuke sub, of kunnen zij op de andere festivals in Nederland een headlinepositie bekleden?
Ik zie ze wel een spot pakken als Imagine Dragons of zoals Nothing But Thieves dit jaar.
Dit jaar in VS in mei en juli. Als Bonnaroo ze niet heeft, zijn de zomerfestivals in juni een optie. Anders zal het pas augustus worden.

Maar, ik pak het potlood er vast bij ;)

In de tijd dat ze me overdonderden met Holding On To You kende nog niemand ze. Inmiddels kunnen ze een Ziggo Dome en een Lanxess Arena vullen? Hoop voor ze dat dit niet te vroeg komt.

Ik wil graag een lans breken voor Ed Sheeran. Ik denk dat hij een ontzettend goede nieuwe headliner kan zijn. Ik heb zijn repetoire eens doorgenomen en gvd wat kan die mooie liedjes maken. Dus luisteren Jan. Edje voor 2019

In ieder geval rete toegankelijke nummers, die nog makkelijker te verteren zijn dan een Big Mac menu. Maar voor Pinkpop een gedroomde headliner. Trekt erg veel volk (jeugd en huismoeders).

Tja. De hits van die Sheeran blijft echt formulemuziek die gemaakt is om zo weinig mogelijk op te vallen, zodat niemand er zich aan kan storen. En juist daarom stoor ik mij eraan. Ik blijf het muziek vinden met de persoonlijkheid van een natte boterham en de smaak van stoepkrijt. En het blijft gewoon de aller-allerbraafste muziek die op de radio wordt gedraaid. Perfect in een radioblokje op Q-music, naast Niels Destadsbader (in Vlaanderen dan), James Blunt en Gers Pardoel. Verschrikkelijk saai, gewoon.

Maar goed, da's allemaal mijn mening natuurlijk. En Pinkpop gaat hier allesbehalve een buil aan oplopen, mochten ze hem boeken.

Denk dat de kans op Edje wel vrij klein zal zijn. Die krijgt in zijn eentje de stadions al vol, dus waarom zou die naar Pinkpop komen?

ik volg The Police op social media en de laatste tijd veel reuring daar met polls over oa wat je denkt van een reünie, waarom ze live zo goed zijn etc etc.ook veel algemeen posts terwijl dit account normaal erg rustig is.

Denk dat er wel iets komt, maar wat..........?

Ik hoop heel erg op Springsteen! U2 valt al af... (voor zover ik heb gehoord...)
Nog een keer The Stones zou ook gaaf zijn! Of nog een keer Pearl Jam, daar kan ik nooit genoeg van krijgen ;p
Live zou ook leuk zijn, Metallica, Stone Temple Pilots, een solo optreden van Eddie Vedder!
Bryan Adams staat ook op mijn wensenlijst... Of Queen of een Brian May solo optreden...
Ik ben heel benieuwd wat er in 2019 op de line-up komt :)

Ik hoop heel erg op Springsteen! U2 valt al af… (voor zover ik heb gehoord…)
Nog een keer The Stones zou ook gaaf zijn! Of nog een keer Pearl Jam, daar kan ik nooit genoeg van krijgen ;p
Live zou ook leuk zijn, Metallica, Stone Temple Pilots, een solo optreden van Eddie Vedder!
Bryan Adams staat ook op mijn wensenlijst… Of Queen of een Brian May solo optreden…
Ik ben heel benieuwd wat er in 2019 op de line-up komt ?

Van alles wat je nu opnoemt zou Springsteen of Metallica wellicht kunnen. Vedder solo brrrrr. Alsjeblieft niet. PJ was al erg dit jaar.

Hehehe, persoonlijke voorkeuren. Edje moet gewoon komen, die is in Nederland mega-populair. Is echt een publiekstrekker, en om eerlijk te zijn zijn muziek is best aanstekelijk. nedelrand en belgie hebben wat dat betreft wel echt een andere muzieksmaak. Ik denk dat dit door Countdown komt, die echt een dikke focus legde op alles wat Amerikaans was/is. daarom is Bruce zo'n gewilde gast op Pinkpop enz. enz.

Al die haters voor Edje Sheeran. Boeh.

Valt wel mee hoor. ;-) Ik denk dat Edje genoeg lovertjes heeft. Maar die zitten niet per se op festivalfora. Of zijn überhaupt veel met muziek bezig.

Van alles wat je nu opnoemt zou Springsteen of Metallica wellicht kunnen. Vedder solo brrrrr. Alsjeblieft niet. PJ was al erg dit jaar.

Wat was er zo erg aan PJ als ik vragen mag? Was er natuurlijk niet bij op Pinkpop, maar op Rock Werchter vond ik die band erg overtuigend. Ik ben niet eens een megafan, maar hun show was volgens mij erg goed. En dat kwam vooral omdat Vedder heel oprecht overkwam. Heel écht, zonder te 'gemaakt' te worden. Groot verschil met die Foo Fighters show van vorig jaar bijvoorbeeld.

Wat was er zo erg aan PJ als ik vragen mag? Was er natuurlijk niet bij op Pinkpop, maar op Rock Werchter vond ik die band erg overtuigend. Ik ben niet eens een megafan, maar hun show was volgens mij erg goed. En dat kwam vooral omdat Vedder heel oprecht overkwam. Heel écht, zonder te ‘gemaakt’ te worden. Groot verschil met die Foo Fighters show van vorig jaar bijvoorbeeld.

Persoonlijke voorkeur. Wat andere meelevend vinden in zijn stem vind ik rete irritant. Hoogtijdagen in de grunge (waar ik veel naar geluisterd heb..Nirvana, Soungarden, AIC etc). Nu een rockband. Niets meer en niets minder. Ook qua wereldbeeld, politiek en daar aan gerelateerde nummers. Ook ontzettend pc.
Anderen zullen dit met andere bands en muzikanten hebben maar PJ en Eddie zijn echt een allergie voor mij.

in het tourschema van Elton John komen steeds meer data voor de Europese festivals. Ziggo shows vrijwel uitverkocht op een paar plekken na en hij treedt 8 juni op. Opvallend veel ruimte in zijn agenda rond 8 juni. Op 12 juni de volgende en 2 t/m 7 juni niets.......

Het is niet te hopen dat Kiss komt. Trouwe fans komen net terug uit Lissabon en de stem van Paul Stanley is een desastreus. Blijft wel een showmannetje maar van zingen is geen sprake meer.

Ik ben op Pinkpop voor het eerst naar Pearl Jam geweest... Echt fantastisch! Ik zou eerst naar de Ziggodome, maar dat was uitverkocht... Toen kwam ik erachter dat ik vanwege examens niet kon... Uiteindelijk na veel plannen toch maar naar Pinkpop geweest en wat was het mooi!

Met een beetje geluk stonden we helemaal vooraan! Voor het rechter scherm, Eddie kwam nog een paar keer naar ons toe... Ik was al fan, maar als je er eenmaal live bij bent geweest wordt je nog meer fan hahaha!

Jack White als (co)headliner/North Stage afsluiter is ook top hoor, man wat is die gozer goed, en heeft natuurlijk dé festivalanthem in huis.

Depeche Mode klonk op Mad Cool ook nog erg goed, dus kan ook geboekt worden, weet alleen niet hoe populair die in Nederland zijn (in Zuid-Europa zijn ze echt heel groot namelijk).

Depeche Mode heeft met deze tour al 2 keer in de Ziggo gestaan. Zijn ook in Nederland nog erg populair volgens mij. Heb ze in het verleden ook al diverse malen gezien. Zou zeker kunnen als headliner volgend jaar alleen denk ik niet dat ze dan nog op tour zijn. Ze zijn namelijk al sinds mei 2017 op pad met deze tour.

Depeche Mode heeft met deze tour al 2 keer in de Ziggo gestaan. Zijn ook in Nederland nog erg populair volgens mij. Heb ze in het verleden ook al diverse malen gezien. Zou zeker kunnen als headliner volgend jaar alleen denk ik niet dat ze dan nog op tour zijn. Ze zijn namelijk al sinds mei 2017 op pad met deze tour.

Meer een gevoel dat ze niet echt thuishoren op PP ondanks de hits. Ik denk dat het publiek van LL of BKS daar meer plezier van heeft.

Een vriendin van mij tourt momenteel met Depeche Mode, en volgens haar zijn er geen plannen voor (EU) shows in 2019.

Users who are viewing this thread