Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
Ik herhaal (en geloof me nou): Eddie Vedder staat NIET op PP.

O ja. En wie nou nog een keer EddY zegt, kom ik persoonlijk een draaitje om de oortjes geven. Da's net zo erg als FreddY Mercury.

En nee: "je weet toch wie we bedoelen" gaat hier niet op.

Azijnplasser modus uit: ik vermoed dat Mojo er alles aan doet om een klapper te halen. Maar het moet allemaal wel lúkken. Stil blijven hopen, menschen!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik herhaal (en geloof me nou): Eddie Vedder staat NIET op PP.

O ja. En wie nou nog een keer EddY zegt, kom ik persoonlijk een draaitje om de oortjes geven. Da’s net zo erg als FreddY Mercury.

En nee: “je weet toch wie we bedoelen” gaat hier niet op.

Azijnplasser modus uit: ik vermoed dat Mojo er alles aan doet om een klapper te halen. Maar het moet allemaal wel lúkken. Stil blijven hopen, menschen!
Maar, Eddy Zoëy mag wel ?
 

jswa

Playlistbediener
17 okt 2015
33
0
Even op een rij:

The Cure kan, maar waarom dan nog niet aangekondigd?
Ed Sheeran lijkt me in theorie een optie, maar heeft volgens mij zelf zijn hele tour aangekondigd. Doet wel festivals, dus het kan als verassing. Echter zie je dat artiesten van dit formaat tegenwoordig zelf de regie in handen houden met aankondigingen voor tours. Wellicht uitzondering voor jubileum editie?
Eddie Vedder zie ik na Pearl Jam vorig jaar niet als realistisch. En ook niet echt als een waardige headliner.

Ik ben wel bang dat dit uiteindelijk toch zo lang duurt vanwege problemen met het boeken van een goede headliner. Het is toch geen goede tactiek om een goede headliner te verzwijgen als mensen ondertussen plannen maken voor andere festivals? Wellicht dat Pinkpop hier minder last van heeft dan ik denk, maar we wachten dus nog maar even af....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Het is toch geen goede tactiek om een goede headliner te verzwijgen als mensen ondertussen plannen maken voor andere festivals? Wellicht dat Pinkpop hier minder last van heeft dan ik denk, maar we wachten dus nog maar even af….
Het is niet uitzonderlijk dat Pinkpop dat vol kan houden tot de perspresentatie.
Kaartverkoop Pinkpop begint ook pas na de perspresentatie.
Ik geloof niet dat Pinkpop zich druk maakt om mensen die kaarten kopen voor andere festivals.
Volgens mij gaan ze uit van de eigen kracht.

Persoonlijk verwacht ik wel iets bijzonders, anders hadden ze voor de kerst al een "mindere" headliner gepresenteerd...
Dat er mensen zijn die al kaarten kopen voor andere festivals en Pinkpop daardoor overslaan maak ik mij zelf niet druk om. Dat is een voordeel bij de voorverkoop 16 maart.
Want verdorie, waarom nog altijd geen pre sale bij Pinkpop. Dat is momenteel de enige kritische noot die ik kan bedenken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.448
7.442
Ik zou dat best naïef vinden. Want die andere festivals hebben inmiddels wel een groot gedeelte van hun programma bekend gemaakt.

Dan moet of het programma van PP zo fantastisch zijn dat ze zich geen zorgen maken, of ze denken misplaatst arrogant dat het hoe dan ook wel uitverkoopt en dat doet niemand ten goede. Of ze hebben geen tijd om erover na te denken omdat ze wanhopig nog aan het programmeren zijn.

We zullen zien!
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Als je goed kijkt naar de line-up van nu doet Pinkpop het best slim. Mensen blijven nu namelijk nieuwsgierig en velen wachten dus tot maart...
Fleetwood Mac : Spelen maar bij heel weinig venues/ festivals in de zomer van 2019 in Europa...heel slim van Pinkpop dus...Helaas wel beetje statische act denk ik.

Mumford& Sons: Heeft de Ziggo Dome uitverkocht en is daarmee sterke zet van Pinkpop om meer Mumford & Sons fans te trekken.

Krezip: Verkoopt binnen 5 minuten eerst Ziggo Dome show uit. Staat verder alleen op Pinkpop...

George Ezra: Razend populair bij de jeugd

Golden earring/ Rowwen Hèze : Voor de trouwe Pinkpop bezoekers...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik zou dat best naïef vinden. Want die andere festivals hebben inmiddels wel een groot gedeelte van hun programma bekend gemaakt.

Dan moet of het programma van PP zo fantastisch zijn dat ze zich geen zorgen maken, of ze denken misplaatst arrogant dat het hoe dan ook wel uitverkoopt en dat doet niemand ten goede. Of ze hebben geen tijd om erover na te denken omdat ze wanhopig nog aan het programmeren zijn.

We zullen zien!
We kunnen de tactiek van Pinkpop wel allemaal dom, naïef en niet meer van deze tijd vinden, maar het is ook naïef om te denken dat een organisatie/bedrijf als Buro Pinkpop (met 50 jaar ervaring, en in samenwerking met Mojo/Live Nation) geen heel goede redenen heeft om te blijven vasthouden aan deze tactiek. Geen idee verder wat die redenen precies zijn, maar ze zullen ongetwijfeld veel verder reiken dan enkel 'traditie'..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Eens kijken...

Major festivals die nog headliner(s) missen:

Pinkpop Nederland
Exit Servië
Eurockéennes Frankrijk (of is het dat pauper zooitje bij elkaar compleet?)
Secret Solstice IJsland (mist toch nog een echte headliner)
Glastonbury UK
TRNSMT UK
Open’er Polen
Northside Denemarken (mist toch nog headliner zeker???)
Tinderbox Denemarken
Bergenfest Noorwegen
i-Days Italië (alleen Muse tot nu)
St Gallen Zwitserland (zal vast nog wel een headliner bij moeten)
Lollapalooza Berlijn Duitsland
extra dag Mad Cool Spanje, althans is het gerucht
Benicassim Spanje

Zijn er nog suspects voor headliner positie?
(correctie of toevoeging is welkom)

edit:
+ Milano Rocks Italië
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
PinkpopSinds2008 wrote:
Ik herhaal (en geloof me nou): Eddie Vedder staat NIET op PP.

O ja. En wie nou nog een keer EddY zegt, kom ik persoonlijk een draaitje om de oortjes geven. Da’s net zo erg als FreddY Mercury.

En nee: “je weet toch wie we bedoelen” gaat hier niet op.

Azijnplasser modus uit: ik vermoed dat Mojo er alles aan doet om een klapper te halen. Maar het moet allemaal wel lúkken. Stil blijven hopen, menschen!

Maar, Eddy Zoëy mag wel ?

Zéker;) Ik weet ook wel dat mijn taalnazi-zijn me niet altijd even aardig maakt, maar er zijn grenzen.

OT:
PP gaat echt wel met een klapper komen (Ed Sheeran, bijvoorbeeld). Ook omdat ze bij Mojo zooo goed weten wat ze doen. Laten we daar echt waar meer op vertrouwen met z'n allen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Eens kijken…

Major festivals die nog headliner(s) missen:

Zijn er nog suspects voor headliner positie?
(correctie of toevoeging is welkom)

Exit -> Afgaande op posters van de voorbije edities is het vet daar al van de soep, hebben nooit meer dan 1 echt grote headliner
Secret Solstice -> Vorig jaar waren Slayer en Stormzy de grootste namen, zou er niet onmiddellijk van uitgaan dat daar nog een klepper volgt
Northside en St Gallen -> Die affiches zijn compleet wat headliners betreft
Eurockéennes en Bergenfest -> Boeken meer in de lijn van DTRH, lijkt me sterk dat ze uitpakken met een naam die op Pinkpop meer krijgt dan sub/3FM-headliner
Lollapalooza Berlin -> Begin september lijkt me niet bepaald relevant voor Pinkpop?

De festivals waar Pinkpop echt op moet letten qua headliners zijn intussen al volgeboekt. Nee, als er nog een grote naam uit de mouw komt zal het iets zijn wat Pinkpop individueel geboekt heeft, en niet in samenwerking met meerdere andere festivals. Dus de vraag is vooral hoe ver Mojo wil gaan om alsnog een Ed Sheeran binnen te halen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Zie trouwens dat naast Disturbed op 9 juni, ook Alice in Chains op 8 juni een gaatje in het schema heeft tussen RaR en RiP in...

(please yes)
 

mika

Playlistbediener
15 jan 2019
41
0
Dat zou inderdaad wel vet zijn!
Al zijn ze beide in mei ook in Nederland... Disturbed in Afas en Alice in Chains in 013 als ik het goed heb.
Maar fingers crossed!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Zie trouwens dat naast Disturbed op 9 juni, ook Alice in Chains op 8 juni een gaatje in het schema heeft tussen RaR en RiP in…

(please yes)
Daar over gesproken, ik zie toch wel wat meer acts van RaR/RiP komen dan ik vooraf dacht. Flinke hand vol is haalbaar imo.
Zeker de acts die om dag een gig spelen Kris kras door Europa, zijn zeker verdachte...
1975, Slash, Bastille, Slayer (ja serieus), Alice in Chains, Black Rebel Motorcycle Club, Die Antwoord...
Met BMTH en Tenacios D al op the bill..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
DennisvdBr wrote:
Eens kijken…

Major festivals die nog headliner(s) missen:

Zijn er nog suspects voor headliner positie?
(correctie of toevoeging is welkom)


Exit -> Afgaande op posters van de voorbije edities is het vet daar al van de soep, hebben nooit meer dan 1 echt grote headliner
Secret Solstice -> Vorig jaar waren Slayer en Stormzy de grootste namen, zou er niet onmiddellijk van uitgaan dat daar nog een klepper volgt
Northside en St Gallen -> Die affiches zijn compleet wat headliners betreft
Eurockéennes en Bergenfest -> Boeken meer in de lijn van DTRH, lijkt me sterk dat ze uitpakken met een naam die op Pinkpop meer krijgt dan sub/3FM-headliner
Lollapalooza Berlin -> Begin september lijkt me niet bepaald relevant voor Pinkpop?

De festivals waar Pinkpop echt op moet letten qua headliners zijn intussen al volgeboekt. Nee, als er nog een grote naam uit de mouw komt zal het iets zijn wat Pinkpop individueel geboekt heeft, en niet in samenwerking met meerdere andere festivals. Dus de vraag is vooral hoe ver Mojo wil gaan om alsnog een Ed Sheeran binnen te halen.

Oké... Haal ik die weg...
Blijven deze festivals over:
Pinkpop Nederland
Glastonbury UK
TRNSMT UK
Open’er Polen
Tinderbox Denemarken
i-Days Italië (alleen Muse tot nu)
Lollapalooza Berlijn Duitsland
extra dag Mad Cool Spanje, althans is het gerucht
Benicassim Spanje
Milano Rocks Italië
 

koppie233

Playlistbediener
26 jan 2016
26
2
Kijkend naar Hurricane Festival in Duitsland: Foo Fighters misschien toch nog een keer. Of misschien Tame Impala, net als Lowlands... Zijn wel in de regio rondom Pinkpop.

Ik hoop ook nog steeds op Papa Roach op het festival, niet als headliner hoor :D
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Kijkend naar Hurricane Festival in Duitsland: Foo Fighters misschien toch nog een keer. Of misschien Tame Impala, net als Lowlands… Zijn wel in de regio rondom Pinkpop.

Ik hoop ook nog steeds op Papa Roach op het festival, niet als headliner hoor
1f600.svg

Foo Fighters zie ik eerlijk gezegd niet snel gebeuren maar als ze echt in t nauw zitten vanwege die laatste headliner, wie weet?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken