Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Raskolnikov wrote:
Firenze Rocks toont naar mijn mening wel aan dat een goede line-up mogelijk is in deze periode. Keurige bovenkant van het affiche. Met Tool, Sheeran, Vedder en The Cure bedien je een breed publiek. En ook de subs zijn heel degelijk.

Wat dat betreft is er nog hoop voor Pinkpop, zou je zeggen.

Volgens mij toont dit dat er idd in juni n goed programma met grote headliners te maken valt en dat pinkpop daar dus niet in slaat.
Het is je wellicht ontgaan, maar het volledige programma wordt pas op 13 maart bekend gemaakt.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.965
1.752
Sterker nog, volgens mij is alleen Tool afgeschreven, en behoren The Cure en Sheeran bij de meest genoemde kanshebbers voor de 3e headline positie. En ook de komst van Vedder is 50/50 mogelijk...
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Weer een festival een festival voor Eddie Vedder ........ zal niet headlinen op Pinkpop ..... maar .......

Op weg naar Florence ;)
 

Mr-Pronk

Playlistbediener
29 okt 2015
40
0
Skindred op firenze rocks. Die mogen zeker doorkomen naar Pinkpop.

Tot nu toe vind ik de namen redelijk. Niet echt jubileum waardig maar zeker geen teleurstelling. Het zijn tot nu toe wel echt muzikanten en geen playback artiesten.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Nou moet ik zeggen, Eddie Vedder afsluiter 2de podium zou ik erg van opkijken en ook erg blij mee zijn!
 

basgitaar

Campingartiest
14 jan 2019
71
0
Ik zag heel wat pagina's Navarone voorbij komen. Zojuist bij de voice zei Ali B: 'Jullie verdienen die boeking op pinkpop!' Of iets in die richting. Zullen zij meer weten?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Neil Young heeft gisteren nog 5 VS concerten in mei (nog voor Bottlerock) toegevoegd, onder het motto "road to Bottlerock".
Ik blijf toch (tegen beter weten in) een oog houden bij ouwe Neil.
Het mysterie rond de Duitse data begint ook vreemd te worden. Zelfs na een bericht op zijn eigen site rond de kerstdagen dat de data aangekondigd gaan worden, blijft het alsnog stil.

Ondertussen lijkt er langzaam weer nieuws op gang te komen rond het nieuwe album van AC/DC, met Brian Johnson. http://m.newsmonkey.be/article/92676
Ook daar kijk ik (in de gaten houden) wat de ontwikkelingen zijn. Het is een band die best redelijk laat een aankondiging kan doen van een potentiële tour.

Met Wembley stadium in VVK voor The Who (nog niet uitverkocht) zie ik daar (toch) niet zo snel een extra Wembley gig bij komen. Maar, wel kijk ik uit naar meer tourdata rond die periode, met name juni uiteraard!

Bewust noem ik deze drie acts. Hoog op de wishlist van Jan voor Pinkpop. Maar totaal onzeker of de bands wel/niet touren rond Pinkpop. Uiteraard, de schijn volledig tegen. Maar ik geef ze voordeel van de twijfel.

Ik verwacht géén NL act als headliner. Er zal dus bekeken moeten worden wat we anders nog kunnen verwachten op 9 juni.
The Cure kan, Ed Sheeran kan, Volbeat kan... De wat kleinere headliners Florence, Biffy Clyro, The Prodigy?
Maar ik reken op een positieve verrassing!
Amen ;)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.257
4.534
Prodigy staat op Lowlands (waar men er nog over uit is of ze de Alpha afsluiten). Lijkt me dus geen Pinkpopheadliner. Alle door jou op het eind genoemde namen zouden mij overigens meer bevallen dan Neil Young en eigenlijk ook dan ACDC. Ik heb de band nog nooit gezien, maar in mijn ogen bestaat de band eigenlijk ook niet meer.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Raskolnikov wrote:
Firenze Rocks toont naar mijn mening wel aan dat een goede line-up mogelijk is in deze periode. Keurige bovenkant van het affiche. Met Tool, Sheeran, Vedder en The Cure bedien je een breed publiek. En ook de subs zijn heel degelijk.

Wat dat betreft is er nog hoop voor Pinkpop, zou je zeggen.

Volgens mij toont dit dat er idd in juni n goed programma met grote headliners te maken valt en dat pinkpop daar dus niet in slaat.

Da's best een knappe conclusie als er nog maar een aantal acts bekend zijn. Misschien komen al die namen die op Firenze staan ook wel naar Pinkpop. Ik vind het er juist rooskleuriger uit gaan zien.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik zag heel wat pagina’s Navarone voorbij komen. Zojuist bij de voice zei Ali B: ‘Jullie verdienen die boeking op pinkpop!’ Of iets in die richting. Zullen zij meer weten?

Logische boeking in mijn ogen. Leuk dat ze nu ook wat meer publiek krijgen, heb de band al een aantal keer live gezien en ze zouden prima op Pinkpop passen. (Al vind ik er zelf niets aan).
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Net alleen Pinkpop viert 50 jarig bestaan maar ook Woodstock. Hiervan komt twee maal een herhaling in Augustus. Dit lijkt een interressant stukje met mogelijke artiesten als Bruce Springsteen en Coldplay. Zou het dan toch???

https://www.syracuse.com/expo/life-and-culture/g66l-2019/01/7db1286dbf744/2-woodstock-50th-anniversary-c.html?fbclid=IwAR0sefy5WG4C8C6ieYFawhqvTbOCeXv6atgDQioy2Wklm0xOWm34FoYX7tM

Verbazend dat Krezip in 4 minuten uitverkocht is. Mooie spot voor Fleetwood Mac.

The Who met Eddie Vedder op 9 juni zou ook een prachtboeking zijn. Lijkt mij mooi duet om samen Baba O'Riley te zingen.

Maroon 5 voor MaS en Slash afsluiter Noord Podium. Ook een mooi duet: Slash en Adam Levine die samen Gotten spelen. Persoonlijk vind ik dit een van de beste nummers die Slash ooit geschreven heeft.
 

marcopoloo

Campingartiest
19 nov 2018
68
0
Net alleen Pinkpop viert 50 jarig bestaan maar ook Woodstock. Hiervan komt twee maal een herhaling in Augustus. Dit lijkt een interressant stukje met mogelijke artiesten als Bruce Springsteen en Coldplay. Zou het dan toch???

https://www.syracuse.com/expo/life-and-culture/g66l-2019/01/7db1286dbf744/2-woodstock-50th-anniversary-c.html?fbclid=IwAR0sefy5WG4C8C6ieYFawhqvTbOCeXv6atgDQioy2Wklm0xOWm34FoYX7tM

Verbazend dat Krezip in 4 minuten uitverkocht is. Mooie spot voor Fleetwood Mac.

The Who met Eddie Vedder op 9 juni zou ook een prachtboeking zijn. Lijkt mij mooi duet om samen Baba O’Riley te zingen.

Maroon 5 voor MaS en Slash afsluiter Noord Podium. Ook een mooi duet: Slash en Adam Levine die samen Gotten spelen. Persoonlijk vind ik dit een van de beste nummers die Slash ooit geschreven heeft.

Op dat terrein ben ik nog naar Bob Dylan geweest in 2011, grappig dat het Woodstock heet terwijl het festival in 69 gehouden is in Bethel Woods.

 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Opvallend bij KINK hebben ze het over Pinkpop. Weet dat de radio ook op Pinkpop staat deze zomer.
Opvallend veel gepraat over De Staat/ Coldplay/ Eddie Vedder ....kanshebbers?
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.235
745
Kesselman wrote:

Raskolnikov wrote:
Firenze Rocks toont naar mijn mening wel aan dat een goede line-up mogelijk is in deze periode. Keurige bovenkant van het affiche. Met Tool, Sheeran, Vedder en The Cure bedien je een breed publiek. En ook de subs zijn heel degelijk.

Wat dat betreft is er nog hoop voor Pinkpop, zou je zeggen.


Volgens mij toont dit dat er idd in juni n goed programma met grote headliners te maken valt en dat pinkpop daar dus niet in slaat.

Da’s best een knappe conclusie als er nog maar een aantal acts bekend zijn. Misschien komen al die namen die op Firenze staan ook wel naar Pinkpop. Ik vind het er juist rooskleuriger uit gaan zien.

Als the smashing pumpkins, tool, ed sheeran, eddy edder en the cure nog naar pinkpop komen dan heeeft PP idd een geweldig programma, maar geloof je het zelf????????????????????????????????????????????????????????????????

nog niet 1 van die namen gaat komen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Naja ik hoor opvallend veel namen die mogelijk op Pinkpop kunnen staan maar dit kan toeval zijn.
De Staat/ Coldplay/ Call It Off / Florence & The Machine/ Eddie Vedder en nu Lenny Kravitz ??
Lenny staat al op ander Nederlands festival maar ja alsnog viel me op...
Verder super fijne radio vind ik echt kwaliteit muziek...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Timmetje wrote:

Kesselman wrote:

Raskolnikov wrote:
Firenze Rocks toont naar mijn mening wel aan dat een goede line-up mogelijk is in deze periode. Keurige bovenkant van het affiche. Met Tool, Sheeran, Vedder en The Cure bedien je een breed publiek. En ook de subs zijn heel degelijk.

Wat dat betreft is er nog hoop voor Pinkpop, zou je zeggen.


Volgens mij toont dit dat er idd in juni n goed programma met grote headliners te maken valt en dat pinkpop daar dus niet in slaat.


Da’s best een knappe conclusie als er nog maar een aantal acts bekend zijn. Misschien komen al die namen die op Firenze staan ook wel naar Pinkpop. Ik vind het er juist rooskleuriger uit gaan zien.

Als the smashing pumpkins, tool, ed sheeran, eddy edder en the cure nog naar pinkpop komen dan heeeft PP idd een geweldig programma, maar geloof je het zelf????????????????????????????????????????????????????????????????

nog niet 1 van die namen gaat komen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tja....
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Als the smashing pumpkins, tool, ed sheeran, eddy edder en the cure nog naar pinkpop komen dan heeeft PP idd een geweldig programma, maar geloof je het zelf????????????????????????????????????????????????????????????????

nog niet 1 van die namen gaat komen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik wist niet dat het slagen van Pinkpop afhing van een handjevol namen..? :roll:
En waarom zou geen van die vijf kunnen komen volgens jou? Iets meer onderbouwing zou wel fijn zijn, nu lijkt het maar wat azijnzeikerij en loos gelul in de ruimte..

Er wordt hier door velen vaak het beeld geschetst (veelal gecreëerd door vage geruchten en eigen vreemde hersenkronkels) dat ze bij Buro Pinkpop/Mojo volledig in paniek met de handen in het haar zitten.
Ik denk juist dat het lange stilzwijgen betekent dat ze vrij zelfverzekerd zijn over hun programma en kaartverkoop, en niet de noodzaak voelen om (meer) namen eerder naar buiten te brengen om andere festivals een hak te zetten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Precies, dat denk ik ook Set Abominae...

Enige wat ik me kan bedenken wat een eventuele noodgreep kan zijn:
Geen 00:00 - 02:00 tijdslot op zondag, maar Van Buuren met een flinke partij gast-zangers als zondag headliner met grote partij vuurwerk.

Maar noodgreep hé. Ik verwacht nog wel een serieuze headliner op zondag ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken