Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Bon Jovi lijkt me toch geen headlinermateriaal en denk dat hij nooit voor minder zal komen. Misschien iets voor Bospop, of anders inderdaad gewoon een zaal.
Ik durf wel te gokken dat die voor de grote stadion/veld gaan. Dik +50k bezoekers, trekken ze vast en zeker.
Afwachten...

McCartney kunnen we al afstrepen ivm de VS data. Eens zien of we aankomende week nog wat afstrepen kunnen....

Queen + Adam Lambert zou perfect passen op Pinkpop. Zowel Pinkpop als Queen opgericht in 1970.
The Prodigy zou ook wel kunnen, nieuw album in November.. Voor minder dan een headliner spot zullen ze niet komen, maar ben bang dat ze niet meer groot genoeg zijn om een dag Pinkpop af te sluiten..
Ed Sheeran en Metallica zijn opties.
Bon Jovi twijfel ik ook aan of ze Pinkpop nog kunnen headlinen..

Ben benieuwd of ze weer zo veel mensen op terrein laten als dit jaar. Die laatste dag om mijn auto parkeren was echt een drama... stond ruim een uur lopen van het festival terrein vandaan. Terwijl ik hem andere jaren (ook op zondag/maandag) gewoon probleemloos ging.

Is Ed Sheeran volgend jaar nog op tour? Dan is hij zeker een optie. En Florence mag ook van mij al kunnen die ook makkelijk op een festival als Lowlands staan.
Bon Jovi heeft tijdens zijn laatste Europese tour Nederland niet eens aangedaan dus daar zou ik maar niet op rekenen. Ze zijn denk ik ook veel te duur om ala Lionel Ritchie om PP te staan. Headlinerwaardig vind ik ze eerlijk gezegd ook niet helemaal. Fleetwood Mac komt vermoedelijk in november met tourdata mbt hun Europese tour. Mark Knopfler komt volgens de laatste geruchten deze maand met tourdata. Als de Ziggo daar niet bij zit zou hij wel eens op PP kunnen staan en dat zou zeeeer uitzonderlijk zijn mocht dat het geval zijn.

De 25 deelnemers aan "Nu of Nooit" zijn bekend gemaakt...
De winnaar is uiteraard ook de opener van de 50ste Pinkpop.
De deelnemers
Dit zijn de deelnemers:
Austin Leaves, Huub Holtman, The Dice, Cimmerian, Mt. Atlas, Point Break, Celineshanice, Vendetta Drive, Dom Free, Whybe, Yila, Nighthawker, Josh Island, Cymbaline, Oost. , The Ride, Floortje Hover, Endeavour, Oliver, Maggie Dae, Oakland, Secluded, New Bliss, Geoff Wyld en Heavenly Heroes.

De 50e editie van Pinkpop vindt plaats van 8 tot en met 10 juni 2019 in Landgraaf.
https://www.1limburg.nl/dit-zijn-de-deelnemers-aan-muziekwedstrijd-nu-nooit

Ik zie hier vaak Ed Sheeran langs komen, zien jullie hem echt als headliner?
Want zelf zie ik hem eerder als sub, want ja zeg nou zelf. Een headliner van 1 gast met zijn gitaar en een looppedaal, ben zelf een grote fan, maar dit vind ik geen headliner materiaal.

En als Pinkpop Slayer zou boeken, zou dit idd niet als headliner zijn. Een positie als The Offspring vorig jaar, afsluiter van de 3fm/IBA stage lijkt me eigenlijk wel perfect voor een band van die grootte. Of misschien als Metallica toch zou komen (pray to god they will) een sub positie voor hun.
Van Metallica zullen we snel weten. Verwacht volgende week of de week erna hun tourschema voor Europa 2019!

Want zelf zie ik hem eerder als sub, want ja zeg nou zelf. Een headliner van 1 gast met zijn gitaar en een looppedaal, ben zelf een grote fan, maar dit vind ik geen headliner materiaal.

Ed Sheeran verkoopt in zijn eentje een volledige Werchter-weide uit (65.000) op één dag, één jaar van te voren. Ja, dit is dus een headliner. Bruno Mars slaagde er overigens niet in om zijn optreden op de Werchter-weide uit te verkopen, en die was wèl headliner...

Pim wrote:

Ed Sheeran verkoopt in zijn eentje een volledige Werchter-weide uit (65.000) op één dag, één jaar van te voren. Ja, dit is dus een headliner. Bruno Mars slaagde er overigens niet in om zijn optreden op de Werchter-weide uit te verkopen, en die was wèl headliner…
Ja oke, qua het trekken van flink wat mensen naar een show zit hij zeker goed, verdient hij ook zeker. Maar ik zie hem nou niet bepaald als een headliner op Pinkpop. Als hij nou een klein orkest ofzo meebrengt, of wat gast vocalen zie ik hem zeker als headliner staan, maar hij is meestal gewoon solo en dat lijkt me gewoon geen afsluiter voor Pinkpop. Er zit dan een te laag showgehalte in als je mij vraagt. Maar ja, wie ben ik. 1 mening tegenover MOJO/Pinkpop/miljoenen fans.

Ik zie Ed Sheeran ook niet echt als headliner op Pinkpop.
Mooie sub, dat wel. Maar als headliner kan ik mij moeilijk voorstellen.
(overigens zou ik het niet erg vinden, kan het wel waarderen)

Maar, ik denk dat Lowlands misschien een mooie headline spot voor Sheeran kan hebben, als het Pinkpop niet gaat zijn. Of op Brouwersdam of in de paleistuin, kan ik me goed voorstellen.

Wat betreft Metallica, ik verwacht nog steeds dat we ze kunnen doorstrepen als die data komen... Helaas.

Maar, ik denk dat Lowlands misschien een mooie headline spot voor Sheeran kan hebben, als het Pinkpop niet gaat zijn. Of op Brouwersdam of in de paleistuin, kan ik me goed voorstellen.

Kaarten voor CAS zijn al kolere om te krijgen. Als die Ed Sheeran daar neerzetten kan je het helemaal wel shaken.

Ed Sheeran vulde twee keer de ArenA, moeiteloos. Wat moet de act na hem dan in godsnaam presteren om boven hem te mogen staan?

Het zommerreces is blijkbaar voorbij, Bon Jovi laten headlinen met Ed Sheeran als sub, ik heb de Pinkpopsectie gemist!

Idem
Werchter (65K) in 45min uitverkopen, meeste tickets aanvraag ooit geregistreerd...
Weet niet wat een artiest meer moet doen om als Headliner gezien te worden.
(persoonlijk vond ik zijn optreden niet headliner waardig wegens te saai maar dat is puur persoonlijke smaak :-) )

Ja, begrijp me niet verkeerd. Ik kan persoonlijk ook zo een heel elftal aan acts opnoemen die ik interessanter zou vinden, maar het lijkt mij toch een uitstekende headliner verder.

Volgens mij twijfelt niemand eraan dat als Ed geboekt word, dat hij headliner is.
Verkoopt alles overal uit, staat jarenlang boven in de hitlijsten en streamings.
Ik vind hem ook veel beter op Pinkpop passen dan op LL .

Wat mij betreft hoeft het niet, ben een beetje Sheeran moe.
Zeker het nummer Shape of you komt me de strot uit. Maar je blijft hem altijd en overal horen, en elke keer reageren de mensen er weer goed op.

Als je snel je tickets wil uitverkopen, dan is Sheeran wel een goeie zet. Past prima op Pinkpop.

Maar als absolute headline act vind ik het ook maar povertjes, puur omwille van de act zelf. Kan me ook geen bravere act voorstellen. Zelfs Bieber heeft meer ballen. Ken iemand die erbij was op dat losse Werchter event en ze was ook wat teleurgesteld (maar ook omdat er die dag vanalles foutliep qua voorzieningen enzo).

Zelfs Bieber heeft meer ballen.

En toonde zoveel desinteresse dat hij vrij letterlijk aan zijn ballen stond te krabben van verveling. Behalve ingestudeerde dansjes is er niets dat hij beter kan dan Ed Sheeran.
Ed Sheeran heeft trouwens enkele liedjes geschreven en aan Bieber 'gegeven' omdat hij ze zelf niet zo vond.

Je hebt gelijk hoor. Doelde eigenlijk vooral op Sheeran en hoe kleurloos en saai ik 'm vind.

Maar mijn meninkje zal zijn miljoenen (?) fans niet echt kunnen boeien.

Het schijnt dat zaterdag op de tourpagina van Pink 2 festivals hebben gestaan, 1 in Duitsland en 1 in Landgraaf. Na een uur waren deze weer verwijderd. Helaas heb ik het zelf niet gezien maar een vriend van mij wel. Spijtig genoeg geen screenshot gemaakt dus of het waar is moet ik in het midden laten.

Het schijnt dat zaterdag op de tourpagina van Pink 2 festivals hebben gestaan, 1 in Duitsland en 1 in Landgraaf. Na een uur waren deze weer verwijderd. Helaas heb ik het zelf niet gezien maar een vriend van mij wel. Spijtig genoeg geen screenshot gemaakt dus of het waar is moet ik in het midden laten.
mwah... Of het waar is, dat moeten we op je woord geloven.
Maar op tweede plaats, ik vind het héél plausibel dat ze één van de headliners is.
Ik denk zelfs meer kans dan Ed Sheeran... (maar dat is een onderbuik gevoel)

Users who are viewing this thread