Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Tijdens normale Sting shows bestaat het grootste deel van de setlist uit Police nummers. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat die bij een reünie van The Police anders zouden klinken dan tijdens zijn solotours. Is een beetje een gevalletje zoals bij Oasis: iedereen heeft die nummers al vaak kunnen horen op festivals de laatste jaren, maar fans willen gevoelsmatig de complete band nog eens zien.

Sting zoekt meestal prima muzikanten uit om mee te spelen, maar de chemie en spanning met Copeland en Summers is juist de kracht van deze band (net zoals bij andere trio's; denk Nirvana, Rush,....).
Niet te vergelijken met Oasis, waarbij het iedere keer zelfs onzeker was of Liam en Noel er eigenlijk wel bij zouden zijn...

Het zou echt bijzonder zijn als Pinkpop (en ik neem aan dan ook Glastonbury) komend jaar the Police weten te boeken.

Er was toch ook nog sprake van een Dire Straits reünie? Of is die weer van de baan?
Er was in principe geen sprake van.
Wat er wel was, was dat Dire Straits één van de namen was die een paar jaar terug door Jan Smeets genoemd werden waaraan gewerkt ging worden voor het jubileum in 2019.
Echter is dat, ik meen vorig jaar al gauw ontkracht.

Overigens is uit die periode (zelfde interview zelfs meen ik) ook al sprake van The Police reünie en jubileum. Ook Rowwen Hèze en Golden Earring destijds genoemd. The Police nooit ontkracht, sterker ik zie het wel gebeuren. Maar Rowwen Hèze en Golden Earring is alleen maar aangedikt en herhaaldelijk genoemd, dat zit wel snor.

meest logische namen tot nu toe:
coldplay (Pop), metallica (Hard), the police (Oud), the cure (alternatieve)
Leuke gok.
Ik denk alleen nog altijd dat Metallica voor de stadiontour gaat, evenals Rammstein.
Voor het harde segment zullen we naar een andere band moeten kijken, als Pinkpop überhaupt een harde rockact neerzetten zal... Misschien is Slayer (afscheid), Slipknot (nieuwe albumtour) of Iron Maiden/Volbeat (tweede leg) dan een optie.

Wat betreft The Cure, ik denk dat Pinkpop niet in de race is, maar dat is een onderbuik gevoel. Misschien prikt een andere oude act in dat gat? Kiss, Aerosmith, Led Zeppelin, Paul McCartney of misschien Phil Collins...
Wie weet. Misschien staat de act wel al in de Festileaks Geruchtenkeuken - headliners 2019

Misschien is Slayer (afscheid),
Staat eerder op Fortarock verwacht ik. Slayer is op Pinkpop toch ook geen headliner?

Slipknot (nieuwe albumtour)
Zie ik ook Pinkpop niet headlinen en eerder op Forta staan.

of Iron Maiden/Volbeat (tweede leg) dan een optie.
Iron Maiden wel headlinerwaardig op Pinkpop, maar zal Mojo hiervoor kiezen? Denk van niet. Eerder een eigen show.
Volbeat vind ik dan nog het meest waarschijnlijk.

Steve van Zandt zegt op zijn Twitter account that the Boss de komende 1 of 2 jaar niet gaat touren. Dus Bruce niet op Pinkpop 50 jaar

Leuk dat het speculeren weer begonnen is! Maroon 5 op 10 juni in de Ziggo. Streep doorheen?

Leuk dat het speculeren weer begonnen is! Maroon 5 op 10 juni in de Ziggo. Streep doorheen?
Lijkt me wel ja (al hoewel Pearl Jam... maar dat is wel een bijzonder geval). Denk dat Maroon 5 ook net niet de status heeft van een headliner, maar ook weer te groot zijn om te subben.

Razorlight komt ook met een nieuw album. Lijkt me best een leuke act voor ergens overdag op main of 3FM stage.

Heeft Maroon 5 ooit weleens een festivalshow gedaan in NL? Heb het gevoel dat die lui altijd in een zaal weggezet worden.

Gelukkig ook maar.

Hehe, dat is zeker waar. Altijd al een commerciële band geweest maar dat eerste album was nog enigszins oke. Daarna is het echt heel hard bergafwaarts gegaan met dertien in een dozijn muziek. Zouden naar mijn smaak waarschijnlijk een veel te hoge spot krijgen.

Ed Sheeran geeft aan dat hij na het einde van zijn tour in september een jaar vrij neemt. Kan dus een streep door (had hem eigenlijk wel verwacht)

Ik ken eigenlijk helemaal niet zo veel werk van Maroon 5. Al zal dat misschien meer zijn dan dat ik zelf denk.. "Ow is die ook van Maroon 5".

Maar voor mij hoeft het ook niet. Kings Of Leon is ook weer lang geleden overigens :D.

Maar voor mij hoeft het ook niet. Kings Of Leon is ook weer lang geleden overigens :D.

Ik moest hierom lachen en toen zei een onheilspellend stemmetje toch "het blijft Pinkpop.."

Sigrid zou ik tevens wel graag zien terugkeren, zij gaat als support act mee met Maroon 5, en is dus ook in de buurt.

Ed Sheeran toch op tour tijdens het festivalseizoen volgend jaar. Dus is ook een redelijk grote kanshebber voor Pinkpop!!

Ook in Duitsland geruchtjes gevoed dat Bon Jovi volgend jaar komt touren.
https://m.regioactive.de/news/2018/08/27/bon-jovi-2018-keine-deutschlandtour-was-passiert-2019-Fbk4P5LqP1.html
Kan een mooie classic rock headliner zijn. Zie de band wel voor de grote bezoekers aantallen gaan, Pinkpop, ArenA, Gelredome, Goffertpark?
In België één van de Werchter evenementen of Graspop headliner, stadion of hier ook een los veldconcert...

Denk wel dat ik hem op het verlanglijstje zet voor 2019. Maar durf Bon Jovi (nog) niet met potlood voor Pinkpop te schrijven.

Wel een leuke om in de gaten te blijven houden.

Eind oktober begin november mogen we de eerste headliner verwachten. Ik denk (hoop) als we een vierde dag erbij krijgen op:
- Muse (rock)
- The Police (classic)
- P!nk of Beyoncé (pop)
- Ed Sheeran (nu act)

Denk verder dat Bon Jovi, Madonna, Rammstein, Fleetwood Mac, Metallica, The Weekend, The Cure en Queen + Adam Labembert eerder een zaal concert gaan geven in NL. Al mogen 1 van deze acts van mij ook wel op Pinkpop staan.

Voorlopig alleen Springsteen, U2 en Dire Straits die we bijna met zekerheid kunnen afstrepen.

Bon Jovi lijkt me toch geen headlinermateriaal en denk dat hij nooit voor minder zal komen. Misschien iets voor Bospop, of anders inderdaad gewoon een zaal. Als Ed Sheeran rond die tijd in de buurt is, durf ik hem wel met een dikke stift op te schrijven. Muse ligt ook voor de hand. Hoop verder op Coldplay, maar die geruchten zijn nog niet echt concreet.

Florence and the Machine staat in maart in de Ziggo Dome, wellicht gaat zij in de zomer dan festivals doen. Dat lijkt me wel een uitgelezen mogelijkheid om haar eindelijk het grootste festivalpodium van NL te geven. Ook wel eens een verademing in plaats van wéér Rammstein, Metallica of Muse.

Users who are viewing this thread