Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Neil Young geeft in Januari een vijftal solo concerten in de VS. Misschien een opwarmertje voor Pinkpop om toch een uurtje in zijn eentje voor Jan te spelen? Lijkt een mogelijkheid…...
Neil Young met Bob Dylan ook 14 juli in Ierland nu officieel bevestigd.

Meer Europa data verwacht ik nu wel langzaam...

Er zijn dan heel wat oud gedienden die wellicht op PP 2019 kunnen staan: Fleetwood Mac, Golden Earring, Robert PLant en Neil Young.
Status Quo?
Rowwen Hèze?
De Dijk?
Sting?
Peter Koelewijn?

Gaat best kunnen, mooie mix jong/oud

PP1980 wrote:
Neil Young geeft in Januari een vijftal solo concerten in de VS. Misschien een opwarmertje voor Pinkpop om toch een uurtje in zijn eentje voor Jan te spelen?

Als je Young laat aandraven om een uurtje (!) te komen spelen, kun je ‘m evengoed niet boeken. Die moet je 2 uur lang zijn gang kunnen laten gaan. Na een uur begint Neil er pas goed in te komen.
Young zou ik persoonlijk zien als de zondag headliner. Circa 2,5 a 3 uur, ongeveer van 21:00 tot 00:00, tenminste zou ik doen. Met een jonge sub er voor en Dylan apart in Ziggo.

mattman wrote:

PP1980 wrote:
Neil Young geeft in Januari een vijftal solo concerten in de VS. Misschien een opwarmertje voor Pinkpop om toch een uurtje in zijn eentje voor Jan te spelen?

Als je Young laat aandraven om een uurtje (!) te komen spelen, kun je ‘m evengoed niet boeken. Die moet je 2 uur lang zijn gang kunnen laten gaan. Na een uur begint Neil er pas goed in te komen.

Young zou ik persoonlijk zien als de zondag headliner. Circa 2,5 a 3 uur, ongeveer van 21:00 tot 00:00, tenminste zou ik doen. Met een jonge sub er voor en Dylan apart in Ziggo.

Dennis, ik teken er mee voor. :-)

Nou wat een goed idee en dan noemen we deze jubileumeditie gewoon Pinkpop Classic.

In reactie op dit lijstje:
Er zijn dan heel wat oud gedienden die wellicht op PP 2019 kunnen staan: Fleetwood Mac, Golden Earring, Robert PLant en Neil Young.

Status Quo?
Rowwen Hèze?
De Dijk?
Sting?
Peter Koelewijn?

Dan wordt het wel heel erg Pinkpop Classic. Young als dagafsluiter en FM als dagafsluiter is mij iets teveel van het goede. Beide goede maar zeer statische acts. Gebeurt weinig op het podium. Dan sluit je tweemaal de dag met een sisser af.

Smeets gaat een "interview" doen op Eurosonic Noorderslag.

"Het keynote-interview op de ESNS conferentie zal plaatsvinden op zaterdag 19 januari 2019. De Pinkpop-baas zal ingaan op de rijke geschiedenis van Pinkpop. Verder blikt hij ook vooruit naar de komende editie en de toekomst van zijn festival."

Zou me niet verbazen dat hij daar zijn stop bekend maakt,

Dan wordt het wel heel erg Pinkpop Classic. Young als dagafsluiter en FM als dagafsluiter is mij iets teveel van het goede. Beide goede maar zeer statische acts. Gebeurt weinig op het podium. Dan sluit je tweemaal de dag met een sisser af.

En dan te zeggen dat ik Mumford van die 3 eigenlijk de saaiste liveact zou vinden. Erg energiek zijn die shows niet, op wat opwellinkjes tijdens die 3 hits na. Op RW15 heb ik meer naar m'n smartphone zitten kijken dan naar het podium (en da's niet van mijn gewoonte).

Hoop bijvoorbeeld dat RW Florence na Mumford zet, zodat het qua energie naar boven gaat en niet naar beneden. Want vond Florence dan toch een stuk 'bevredigender' dan Mumford, in een live setting.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-265409.html

Mooi kunnen we het weer over de 4e Pinkpop dag gaan hebben :D.

Teveel classic acts wordt er gezegd. In 2014 was er een metal dag, waarom zou er in 2019 dan geen classic dag kunnen zijn? ;)

Dat gaat Mojo echt niet doen. Drie uur lang Neil Young als headliner verkoopt veel te weinig kaartjes voor zo'n groot (festival)terrein.

De combi Bob Dylan en Neil Young op 1 dag (met geen al te lange speeltijden) zou wel genoeg publiek kunnen trekken, maar zal duur zijn en geeft het samen met Fleetwood Mac inderdaad de indruk van een ouwelullenfestival. Persoonlijk vind ik dat Dylan en (in iets mindere mate) Young veel goede muziek hebben geschreven, maar een mooie stem heeft geen van beiden ooit gehad en ik denk niet dat ik hun huidige gekras urenlang aan kan horen...

waarom krijg ik in hemelsnaam een bericht op mijn telefoon dat er FESTIVALNIEUWS is.
normaal krijg ik dat als een nederlands festival bands bekend heeft gemaakt, ( dat is nieuws)
dat pinkpop een vergunning krijgt voor een 4e dag, is geen nieuws.
ze gaan waarschijnlijk niet eens gebruik maken van de 4e dag,

dus stop aub met zo een nieuws dan belangrijk te maken!!

en volgens mij staat er nergens dat het besluit al genomen is.
en een eindtijd verlengen, dat kan dus ook 15 min zijn.

storm in een glas water dus

Dat gaat Mojo echt niet doen. Drie uur lang Neil Young als headliner verkoopt veel te weinig kaartjes voor zo’n groot (festival)terrein.

De combi Bob Dylan en Neil Young op 1 dag (met geen al te lange speeltijden) zou wel genoeg publiek kunnen trekken,
Als losse extra dag???

waarom krijg ik in hemelsnaam een bericht op mijn telefoon dat er FESTIVALNIEUWS is.
normaal krijg ik dat als een nederlands festival bands bekend heeft gemaakt, ( dat is nieuws)
dat pinkpop een vergunning krijgt voor een 4e dag, is geen nieuws.
ze gaan waarschijnlijk niet eens gebruik maken van de 4e dag,

dus stop aub met zo een nieuws dan belangrijk te maken!!

Dat is absoluut festivalnieuws.... misschien niet dat je wilt lezen maar festivalnieuws is het zeker weten

die vergunning was (logisch) al lang geleden aangevraagd.
ondertussen is al gemeld dat er geen 4e dag komt
en nu is de vergunning verleent.
maar er zal dus geen gebruik van gemaakt worden

dan is t ook geen nieuws

althans geen nieuws waar een pushbericht van gemaakt moet worden.

Users who are viewing this thread