Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Pim wrote:
Whitesnake 12 juni naar 013. Leek me toch ook wel een mooie naam. Hebben wat nummers die iedereen (onbewust) wel kent. En voor hun is het ook een jubileum, hun 40e. Leek me toch een mooi plaatje, maar nee, nog een band met zaalshow naar Nederland…

Zoals ik enkele tientallen pagina’s geleden al voorspelde gaat 013 weer een mooie zomer tegemoet. Oa Godsmack,, Alice in Chains en nu ook Whitesnake een plekje daar. Toch zonde dat die bands geen plekje meer vinden op Nederlandse festivals?
Mogelijk een beetje offtopic. Imo heeft Mojo daar met Fortarock gewoon de plank mis geslagen. Die hadden echt een mooie locatie moeten uitzoeken met een mooie camping locatie erbij. En dan niet per direct een Metal only festival neer moeten zetten, maar zo nu en dan ook wat (glam)rock bandjes erbij, hier en daar een punk bandje, of commericieelere acts ala Marilyn Manson, Limp Bizkit ook op het affiche zetten. Een beetje wat Graspop nu ook doet (of RAR minus de commercieele namen).

Gisteren The War on Drugs in Keulen.
Zie nog geen tourdata voor 2019.
Wellicht een optie voor het middagprogramma....?

Wellicht een optie voor het middagprogramma….?

Zijn inderdaad geen tourplannen bekend voor 2019, ik denk dat deze tour er nu ook wel opzit. Maar deze band is echt geen middagprogramma band meer. Op zijn minst afsluiter Noordpodium.

Rolo wrote:

Zijn inderdaad geen tourplannen bekend voor 2019, ik denk dat deze tour er nu ook wel opzit. Maar deze band is echt geen middagprogramma band meer. Op zijn minst afsluiter Noordpodium.
Stiekem toch nog de hoop op grotere namen als afsluiter noord voor editie 50, sorry.

Was the Cure nu door Jan Smeets ontkracht? Ik dacht dat hier gelezen te hebben? Maar op de fesitleaks staat er dat er Smeets er niets over wilde zeggen.

Was the Cure nu door Jan Smeets ontkracht? Ik dacht dat hier gelezen te hebben? Maar op de fesitleaks staat er dat er Smeets er niets over wilde zeggen.
Ja.
"The Cure komt niet, die hebben we gelaten aan ..."
Iets in die strekking, waarna Giel Beelen de zin afbrak met een nieuwe vraag.

Joslittel wrote:

Rolo wrote:

Stiekem toch nog de hoop op grotere namen als afsluiter noord voor editie 50, sorry.

Iets als The War On Drugs op het noordpodium krijgen zou ik al een kleine stunt vinden eerlijk gezegd. Zoals gezegd: da's een band van het formaatje Ziggo. Al zie ik ze nog een positie als dat van Editors in 2018 aanvaarden (zoals op LL). Hoe dan ook: die mannen lijken niet te touren dus streep.

Maar DTRH heeft dus géén Tame Impala, Florence en The Cure. Voor Tame zie ik Lowlands wel aan zet zijn, maar misschien kan Florence wel op Pinkpop staan nu? RW heeft ook de combo Macklemore/Florence/Mumford. Misschien Pinkpop ook? Beide op Lowlands zie ik niet voor me, aangezien ook dingen als The National, 21 Pilots en/of Childish Gambino daar (grote) kanshebbers voor zijn.

En dan is er nog The Cure. Eén van de grootste smaakmakers van 2019, staan in zowat elk Europees land, maar nog steeds niet in NL. BKS en DTRH lijken uitgesloten en voor LL zijn er ook veel kanshebbers (die misschien nog iets meer bij dat festival passen). Smeets ontkende half dat ze er staan, maar het blijft Smeets en het kan perfect zijn dat Pinkpop een paar namen heeft misgelopen. Dus mogelijk hebben ze die van het DTRH-roster geplukt?

Neen, die touren al bijna 1,5 jaar met hun huidige plaat en houden in 2019 een jaartje vrijaf.

Vandaag bekend dat Sting op 8 juni in Litouwen speelt. Blijven dus nog 2 dagen over.
https://www.sting.com/news/title/sting-to-perform-in-kaunas-lithuania--in-june-2019/

Sting hoef je denk niet te verwachten. Treedt vooral op wat kleinere festivals op. En met 8 juni in Litouwen is de kans, dat hij 9 juni in Landgraaf staat ook aardig klein.

Eerlijk gezegd denk ik dat ook alleen omdat Jan zoveel over The Police bezig was. Op dezelfde dag als Fleetwood Mac zou heel misschien een optie zijn?
Maar normaal gezien wordt het denk ik Bospop of NSJ

Joslittel wrote:

Rolo wrote:

Helemaal mee eens, vorig jaar stonden ze op Lowlands en ik vond het eigenlijk niet bijzonder. In ieder geval niet als headliner voor Pinkpop op een jubileumeditie.

Het eindeloze optimisme van het Pinkpoptopic... Wat vinden jullie dan een waardig formaat afsluiter van de Noord stage voor deze jubileum editie? Bruce Springsteen?

Het eindeloze optimisme van het Pinkpoptopic… Wat vinden jullie dan een waardig formaat afsluiter van de Noord stage voor deze jubileum editie? Bruce Springsteen?
Ik hoorde dat Daft Punk de tent komt afsluiten ter ere van het 50-jarig jubileum.

Dr. Hannibal wrote:
Het eindeloze optimisme van het Pinkpoptopic… Wat vinden jullie dan een waardig formaat afsluiter van de Noord stage voor deze jubileum editie? Bruce Springsteen?

Ik hoorde dat Daft Punk de tent komt afsluiten ter ere van het 50-jarig jubileum.

Nee volgens een bron dicht bij Jan Smeets staan die op de camping.

Christiaan wrote:

Dr. Hannibal wrote:

Nee volgens een bron dicht bij Jan Smeets staan die op de camping.

Nog even los van het gegeven dat veel van ons de lineup nog te mager vinden, zou dit dan wel weer cool zijn!

Users who are viewing this thread