Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.190
Dit zegt niet zoveel. Jan Smeets had al aangekondigd dat ze een vergunning voor en vierde dag zouden aanvragen, maar dat het afhankelijk van namen/programma zou zijn of die extra dag er komt. Dit is onderdeel van die vergunningenprocedure.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
596
Combo Dylan + Young zou heel vet zijn. Maar dan liever in een Gelredome ofzo, waar het geluid niet zo wegwaait.
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
Nu het nieuws van een vergunning van de 4de dag er uit is, zouden we morgen dan eindelijk een nieuwe naam krijgen? Misschien zelfs al de headliner voor dag 4 (als die zou komen)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Combo Dylan + Young zou heel vet zijn. Maar dan liever in een Gelredome ofzo, waar het geluid niet zo wegwaait.

Dylan ook ja? Grote held natuurlijk, maar op het podium vond ik m een aantal jaar geleden echt zielig. En dan zitten we nu alweer enkele jaren verder... Verschil tussen Dylan en Young is gigantisch imo.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Nu het nieuws van een vergunning van de 4de dag er uit is, zouden we morgen dan eindelijk een nieuwe naam krijgen? Misschien zelfs al de headliner voor dag 4 (als die zou komen)
In tegenstelling tot wat de frontpage van Festileaks beweert, is er volgens mij nog helemaal geen vergunning. De link naar overheid.nl zegt dat er het 'voornemen' is om een vergunning te geven voor een vierde dag en om een bepaalde dag van Pinkpop langer te laten duren, en dat bewoners daar sinds gisteren binnen een bepaalde periode reacties op kunnen geven. Als er buurtbewoners zijn die gaan klagen over het voornemen om Pinkpop uit te breiden, kan het volgens mij alsnog mis gaan met het verstrekken van een vergunning. In elk geval is de procedure nog bezig en geenszins afgerond.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
596
EddieVerder wrote:
Combo Dylan + Young zou heel vet zijn. Maar dan liever in een Gelredome ofzo, waar het geluid niet zo wegwaait.

Dylan ook ja? Grote held natuurlijk, maar op het podium vond ik m een aantal jaar geleden echt zielig. En dan zitten we nu alweer enkele jaren verder… Verschil tussen Dylan en Young is gigantisch imo.

Dat geloof ik meteen, maar hem 'm nog nooit live gezien. Dus is meer een bucket list dingetje. Young was laatste keer in Ziggo nog weergaloos.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Robert Plant nieuwe tourdata: 13 juni t/m 2 juli in Scandinavie.

Potlood opschrijven of inmiddels viltstift?
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Kunnen we niet stellen dat Pinkpop nu juist genoeg namen heeft te pakken voor een vierde dag?
Waarom zou de gemeente anders nu pas het voorstel indienen terwijl Pinkpop al (zogenaamd) bekend heeft gemaakt drie dagen te duren.

Als Pinkpop definitief weet dat het drie dagen zal zijn wat is het doel dan nog van het indienen van dit voorstel?
Ik denk dat het voorstel nu juist is doorgezet omdat er genoeg namen zijn voor een vierde dag anders snap ik niet waarom de gemeente de moeite zou doen dit nog allemaal te regelen?
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Even alles op een rijtje zetten...
- De gemeente had al veel eerder het voorstel kunnen indienen maar dit is niet gebeurt. Pinkpop zal nu wss genoeg namen hebben voor een vierde dag.
- Door de wijzigingen van Mumford&Sons in het tourschema konden zij op de zondag/zaterdag spelen waar eerst die andere headliner zou spelen die nu naar de vrijdag is verplaatst.
-De Pinkpop teller stond pas op de website een dag te vroeg dit zou betekenen dat er een vierde dag was maar dit is snel weg gehaald.

Dit zijn natuurlijk allemaal beredenaties maar ja het lijkt me logisch...
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Als Pinkpop niet vier dagen zal duren zijn de artikels van onder andere 1Limburg een pijnlijk iets voor Pinkpop.
Mensen hopen namelijk nu op vier dagen. Als het drie dagen blijft zal dit enkele mensen teleurstellen.
Maar ja liever een goede line-up over drie dagen dan magere namen wanneer het vier dagen duurt.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Er komt geen 4e dag. Ik neem ze in ieder geval niet meer serieus dan. Data overal verkondigen en dan er van afwijken..
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Kunnen we niet stellen dat Pinkpop nu juist genoeg namen heeft te pakken voor een vierde dag?
Waarom zou de gemeente anders nu pas het voorstel indienen terwijl Pinkpop al (zogenaamd) bekend heeft gemaakt drie dagen te duren.

Geen idee hoe dat in Nederland zit, maar Belgische bureaucratie is traag en volledig achterhaald. Ik gok dat dat in Nederland niet veel beter is. En ik denk ook niet dat een gemeente een officiële vergunningsaanvraag eventjes gaat annuleren op basis van een uitspraak op de radio.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
– De gemeente had al veel eerder het voorstel kunnen indienen maar dit is niet gebeurt. Pinkpop zal nu wss genoeg namen hebben voor een vierde dag.
Zit een tijdspanne in aanvraag en verschillende publicaties. Aanvraag, publicatie aanvraag, publicaties in overweging nemen en mogelijkheden tot bezwaar procedures en later pas goedkeuring en verlenen vergunningen. Dan daarna kan pas een officiële bekendmaking komen.
Maar dat is kort door de bocht nog, want achter de schermen zal al vanalles uitgewerkt en voorbereid worden.
Tijd genoeg om zo iets pas op de perspresentatie pas officieel naar buiten te brengen en de zaterdag er na de vvk te starten.

Eerder nieuws is natuurlijk ook altijd mooi.
Maar er moet bij de aankondigingen op de perspresentatie ook nog wel iets "nieuws" zijn...

Laat ik zeggen, kan alle kanten op.
Rocking Kolonia dagje, een Pinkpop-Classic dagje, een reguliere dag extra of een losse thema dag met een bepaalde headliner??
Word vast nog een leuke periode hier op het forum!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.159
Er komt geen 4e dag. Ik neem ze in ieder geval niet meer serieus dan. Data overal verkondigen en dan er van afwijken..

Jup. Er zijn nu twee mogelijkheden:

- Er is wel een vierde dag en die kondigen ze beetje te laat aan. Maakt minder indruk dan gehoopt want Festileaks was eerder dan Pinkpop. Mensen die al gepland hebben balen. Met name niet slim voor internationale bezoekers ivm vlucht ed.
- Er is geen vierde dag maar door Festileaks artikel verwacht en hoopt iedereen van wel. Dit is een domper en mensen balen.

Beetje lose lose situatie.... tenzij de twee andere headliners fantastisch zijn (I know I know)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
Kunnen we niet stellen dat Pinkpop nu juist genoeg namen heeft te pakken voor een vierde dag?
Waarom zou de gemeente anders nu pas het voorstel indienen terwijl Pinkpop al (zogenaamd) bekend heeft gemaakt drie dagen te duren.

Als Pinkpop definitief weet dat het drie dagen zal zijn wat is het doel dan nog van het indienen van dit voorstel?
Ik denk dat het voorstel nu juist is doorgezet omdat er genoeg namen zijn voor een vierde dag anders snap ik niet waarom de gemeente de moeite zou doen dit nog allemaal te regelen?

Het is niet de gemeente die een voorstel indient, maar de pinkpoporganisatie die een aanvraag indient.
De gemeente neemt de aanvraag in ontvangst, beoordeelt die en neemt vervolgens een besluit. Als een aanvraag wordt ingediend, is het niet aan de gemeente om de procedure af te breken.

De aanvraag is btw voor 2019 EN 2020. Dus wellicht krijgen ze voor dit jaar het programma niet rond, of doen ze dit jaar een opwarmdag.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.230
744
dat 2019 en 2020 slaat op dat andere festival dat op megaland gehouden wordt.

er komt geen 4e dag op pinkpop 2019
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Gewoon een 4e dag met alleen Bob Dylan en Neil Young. Waar kan ik tekenen?

Ik hoop nergens.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
741
445
https://www.1limburg.nl/geen-vierde-dag-pinkpop-geen-geschikte-headliner-gevonden?context=section-1

Dus idd geen 4e dag omdat er geen geschikte headliner was gevonden. Wel apart want er tourt heel veel moois in die periode.....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken