Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.209
4.451
De Toppers verkopen ook de Arena uit. Voor de financiële balans zal het (nog althans) niet zo spannend zijn. In die zin is verkloten natuurlijk relatief.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
Tja, mensen hier zijn wel heel snel klaar met hun oordeel. Ik denk dat de meesten niet beseffen wat er allemaal bij komt kijken om een festival te organiseren.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Mijn theorie…

Ik denk niet dat ze nu pas met headliners bezig zijn.
Dat is vast al lang (in optie) “vast” gelegd.
Daarom denk ik dat er tours gecanceld zijn, Pinkpop/Mojo wil blijkbaar wel de lat hoog leggen, anders waren er al lang meer namen bekend. Maar ik denk niet dat Pinkpop hier alleen in is. Maar ook gek dat er dan ook niet één van de stadion/Goffertpark acts naar Pinkpop is geschoven??? Alsof er toch nog wat opties voor handen zijn.

Als er dan echt zo’n headliner problemen zijn (bij meerdere festivals) dan zou ik als LiveNation/Mojo achter acts aangaan met een ‘rust’ periode in juni.
Bijvoorbeeld, kijk ik dan hé, een act als Volbeat of Iron Maiden overhalen nog een paar juni data extra te doen. Er zijn vast tourmanagers die overstag gaan bij circa 10 data?

Aan de andere kant, dat ze zeggen dat géén geschikte headliner gevonden kan worden, geeft wel aan dat niet zomaar een grote NL act als headliner is geschoven. Dat de lat toch echt bij internationale acts lijkt te liggen!

Zou mooi zijn als je gelijk krijgt maar ben bang van niet.

Mijn theorie is en blijft dat ze dachten: Jubileumjaar, dus verkoopt toch wel uit. Mensen willen erbij zijn, hashtag jubileum, en daardoor hebben ze weinig tot geen moeite gedaan en hebben ze daardoor zoveel headliners elders gezet dat ze nu met een "probleempje" zitten voor dag drie en wellicht vier. Tussen aanhalingstekens want het verkoopt toch wel uit.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.209
4.451
Tja, mensen hier zijn wel heel snel klaar met hun oordeel. Ik denk dat de meesten niet beseffen wat er allemaal bij komt kijken om een festival te organiseren.

Ik denk dat niemand hier dat beseft, ik in ieder geval zeker niet. Neemt niet weg dat ik er er toch een oordeel over geef. Als je tot de grote der aarde behoort, en je spreekt de wens uit je festival te verlengen met een dag en dit mag vervolgens (hoogstwaarschijnlijk) ook nog.. Als je het dan niet voor elkaar krijgt met het gigantische aanbod dat er is, vind ik dat heel slecht.

Het niet kunnen vinden van een vierde headliner is je reinste kul. En als je in de fase van vergunningen zit, lijkt het me vrij amateuristisch als je dan na het (quasi) verlenen hiervan tegen andere organisatorische problemen aanloopt waardoor het niet kan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Paddy wrote:
Tja, mensen hier zijn wel heel snel klaar met hun oordeel. Ik denk dat de meesten niet beseffen wat er allemaal bij komt kijken om een festival te organiseren.

Ik denk dat niemand hier dat beseft, ik in ieder geval zeker niet. Neemt niet weg dat ik er er toch een oordeel over geef. Als je tot de grote der aarde behoort, en je spreekt de wens uit je festival te verlengen met een dag en dit mag vervolgens (hoogstwaarschijnlijk) ook nog.. Als je het dan niet voor elkaar krijgt met het gigantische aanbod dat er is, vind ik dat heel slecht.

Het niet kunnen vinden van een vierde headliner is je reinste kul. En als je in de fase van vergunningen zit, lijkt het me vrij amateuristisch als je dan na het (quasi) verlenen hiervan tegen andere organisatorische problemen aanloopt waardoor het niet kan.

Jup. Spijker op kop. Niks is vervelender dan een artikel op een site als Festileaks over een vergunning voor dag vier en dan maar drie dagen kunnen volboeken. Dat laat zien dat ze het wel wilden maar dat het niet is gelukt. En dan kijk ik naar al die grote acts die elders staan (Muse, Pink, Metallica, Rammstekn om maar een paar te noemen) en dan denk ik: Hoe dan?!

Hetzelfde voor Mumford en Ezra. Leuk en aardig maar op geem enkele manier exclusief.... bij Pearl Jam was een dubbelboeking iig nog logisch.
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Mojo krijgt een aanbod van artiesten en gaan dan kijken hoe ze daar het meeste aan kunnen verdienen. Voorbeeld Pink. Mocht je een artiest nemen die in dezelfde tijd ook op een ander event staat (lees: M&S) dan had dat dus ook met Pink kunnen gebeuren. Maar nee, we zetten die nog op het Maliveld, daar verdienen we meer aan dan op Pinkpop. want Pinkpop verkoopt toch wel uit. Pinkpop valt de laatste jaren van hun geloof af als het gaat om de muziek en dat komt op een festival toch op de eerste plaats. Zo zullen steeds meer festival- en muziekliefhebbers Pinkpop mijden en steeds meer jeugd en juppie volk zullen er naar toe gaan. Ik ga al 28 jaar naar Pinkpop en ik zie de laatste jaren mensen van mijn leeftijd die ik daar mijn eerste 25 jaar niet gezien heb. Maar dit is misschien wat ze willen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
Rammstein en Metallica waren niet beschikbaar voor Pinkpop, want wilden een stadiontour. Dan kan Mojo hoog of laag springen, maar die komen dan niet naar Landgraaf.

Ik denk dat Pink tijdens Pinkpop ook niet beschikbaar was. Valt in de rustperiode tussen haar Amerikaanse en Europese tour.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Rammstein en Metallica waren niet beschikbaar voor Pinkpop, want wilden een stadiontour. Dan kan Mojo hoog of laag springen, maar die komen dan niet naar Landgraaf.

En precies dit verhaal geloof ik dus niet, zolang je maar genoeg geld geeft, willen dit soort bands echt wel een festival setje tussendoor spelen, makkelijk cashen voor ze.
Maar het interesseert mojo gewoon niet meer, zolang zij maar kunnen cashen is het goed
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Maar MUSE en P!nk en Eric Clapton en The Cure en Imagine Dragons etc doen dan weer niet exclusief stadions. Gaat er meer om dat het gewoon onbegrijpelijk is als je ziet hoeveel acts elders staan die mooi op Pinkpop hadden gepast en dat ze dan met Ezra en Mumford aan komen zetten en geen headliner konden vinden voor dag vier. Met een bericht dat je geen headliner kon vinden en een bericht dat je wel een vergunning voor dag vier aanvroeg roep je mensen die amateurisme roepen wel een beetje over je af.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Paddy wrote:
Rammstein en Metallica waren niet beschikbaar voor Pinkpop, want wilden een stadiontour. Dan kan Mojo hoog of laag springen, maar die komen dan niet naar Landgraaf.

En precies dit verhaal geloof ik dus niet, zolang je maar genoeg geld geeft, willen dit soort bands echt wel een festival setje tussendoor spelen, makkelijk cashen voor ze.
Maar het interesseert mojo gewoon niet meer, zolang zij maar kunnen cashen is het goed
Heel hun productie is daar niet voor gemaakt.. En meer geld betalen... het is en blijft een bedrijf, die willen winst maken. Hoewel ik Rammstein en Metallica tof blijft vinden, die hebben we nu toch wel gezien?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
Paddy wrote:
Rammstein en Metallica waren niet beschikbaar voor Pinkpop, want wilden een stadiontour. Dan kan Mojo hoog of laag springen, maar die komen dan niet naar Landgraaf.

En precies dit verhaal geloof ik dus niet, zolang je maar genoeg geld geeft, willen dit soort bands echt wel een festival setje tussendoor spelen, makkelijk cashen voor ze.
Maar het interesseert mojo gewoon niet meer, zolang zij maar kunnen cashen is het goed

Sorry, maar dit is echt onzin. Voor Rammstein is even een festivalsetje doen sowieso logistiek een uitdaging. En hoeveel meer moet Pinkpop dan volgens jouw betalen om een band over te halen? 2x de normale gage? 3x? Enig idee wat het effect zal zijn op de rest van het programma? En best waarschijnlijk dat met Rammstein en Metallica al afspraken zijn gemaakt voor 2020 / 2021 tegen een normaal tarief.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Ik geloof nog steeds dat er een derde headliner bijkomt die best mooi is. The Cure heeft nog geen datum, Neil Young lijkt ook een optie. Misschien (hoewel mijn smaak niet) toch nog Eminem. Dat komt wel in orde, heb je 3 degelijke headliners waar je je als major festival niet voor hoeft te schamen.

Mijn schrik ligt vooral daaronder. Er liggen bijzonder veel NL acts op de loer, die stuk voor stuk op Pinkpop (en een jubileum) zouden passen, maar er te veel boeken zou ik toch een zwaktebod vinden. En vooral: ze allemaal veel te hoog zetten. Ik denk aan een Kensington, Golden Earring, Anouk, Within Temptation, Lil Kleine, Rowwen Hèze, De Jeugd, Doe Maar of godbetert Marco Borsato of Krezip. Wil niets zeggen over de kwaliteit van de acts, maar het zijn stuk voor stuk namen die ik ze hoog op de lineup zie zetten, maar ook vrij makkelijke boekingen zijn. Nogmaals: ja, het is zeker te verantwoorden veel van deze dingen op je lineup te zetten. Maar het is wel erg makkelijk.

Ofwel: dat ze maar eens hun best doen om zo veel mogelijk mooie internationale dingen te regelen en daarmee een lineup bouwen die van boven tot onder internationale allure heeft. Anders dan sommigen anderen vind ik die 50ste verjaardag wel een selling point mee om op die lineup te komen naar de boekers toe. (En dan bedoel ik niet: acts die niet touren een eenmalige show ofzo laten doen, maar acts in de buurt).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Aansluitend op Mattman vind ik daarom het wachten op alle namen tot bij de perspresentatie zo achterhaalt en tricky.... altijd de kans dat misschien je Werchter of RaR kaarten misloopt door te wachten op wat een half Nederlandse lineup of halfbakken lineup blijkt te zijn. Das zuur.
Ga met de tijd mee!

Overigens zou ik, als het The Cure wel wordt, echt niet snappen waarom ze drie maanden met de bekendmaking hebben gewacht.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.443
4.596
zullen we een lijstje maken met headliners die haalbaar zijn en in de buurt zijn/waren:
fleetwood mac
mumford and sons
neil young
bon jovi
pink
the cure
tool
muse
eric clapton
Kiss
foo fighters
slipknot (why not?)
tame impala (als mumford and sons kan headlinen waarom dit niet?)

Lijkt me toch al een behoorlijke lijst te worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
En vooral: ze allemaal veel te hoog zetten. Ik denk aan een Kensington, Golden Earring, Anouk, Within Temptation, Lil Kleine, Rowwen Hèze, De Jeugd, Doe Maar of godbetert Marco Borsato of Krezip. Wil niets zeggen over de kwaliteit van de acts, maar het zijn stuk voor stuk namen die ik ze hoog op de lineup zie zetten, maar ook vrij makkelijke boekingen zijn. Nogmaals: ja, het is zeker te verantwoorden veel van deze dingen op je lineup te zetten. Maar het is wel erg makkelijk.
Die jij noemt zijn juist voor Pinkpop prima als undercard. Dat zijn de NL namen die er in NL op een NL festival toe doen...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
mattman wrote:
En vooral: ze allemaal veel te hoog zetten. Ik denk aan een Kensington, Golden Earring, Anouk, Within Temptation, Lil Kleine, Rowwen Hèze, De Jeugd, Doe Maar of godbetert Marco Borsato of Krezip. Wil niets zeggen over de kwaliteit van de acts, maar het zijn stuk voor stuk namen die ik ze hoog op de lineup zie zetten, maar ook vrij makkelijke boekingen zijn. Nogmaals: ja, het is zeker te verantwoorden veel van deze dingen op je lineup te zetten. Maar het is wel erg makkelijk.


Die jij noemt zijn juist voor Pinkpop prima als undercard. Dat zijn de NL namen die er in NL op een NL festival toe doen…

Best, maar vraag dan geen 240 euro voor een weekendticket. :lol:
Nederlandse acts zijn imo prima en met een vierde dag helemaal prima geweest maar met drie dagen kun je voor 240 euro niet aankomen zetten met Bevrijdingsfestivalacts als je ziet wat je bij de buren voor hetzelfde geld op vier dagen krijgt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
zullen we een lijstje maken met headliners die haalbaar zijn en in de buurt zijn/waren:
fleetwood mac
mumford and sons
neil young
bon jovi
pink
the cure
tool
muse
eric clapton
Kiss
foo fighters
slipknot (why not?)
tame impala (als mumford and sons kan headlinen waarom dit niet?)

Lijkt me toch al een behoorlijke lijst te worden.
Ik denk dat Fleetwood Mac en Mumford nog wel lukt hoor...
Slipknot op RaR/RiP en nog wat metalfest in hetzelfde weekend was vooraf al een lastige. Maar was een mooie out of the box geweest idd (helaas al de dagen met Pinkpop al volgeboekt)

edit, misschien Phil Collins of Elton John nog in je lijstje
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Slipknot verkoopt ook gewoon niet in NL, zie ook Fortarock een paar jaar terug waar ze moesten terugschalen. Foo Fighters stonden er vorig nog. Tame Impala vergelijken met M&S is tot onredelijk. Kiss moet je ook niet willen op Pinkpop anno 2019. Weer The Cure... weer Muse?

Bon Jovi werd hier ook uitgekotst, dan blijft er weinig meer over.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken