Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.139
1.164
https://www.1limburg.nl/geen-vierde-dag-pinkpop-geen-geschikte-headliner-gevonden?context=section-1

Dus idd geen 4e dag omdat er geen geschikte headliner was gevonden. Wel apart want er tourt heel veel moois in die periode…..

Inderdaad. Als je die vierde dag écht wil, dan moet dit mogelijk zijn. Hetzelfde met dat Pinkpop Classic. Als ze écht zouden willen, kunnen ze zo goed als jaarlijks zo'n festival houden. Nu wordt dat soms eens in de pers vernoemd, maar er wordt in realiteit weinig mee gedaan...
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
617
Ik vind het maar onzin, geen geschikte headliners. MOJO heeft al minimaal 7 verschillende headline waardige artiesten om Pinkpop heen gepland. Allemaal verschillende stijlen, dus voor ieder wat wils.
Ze hebben zeker gehoopt op 1 of 2 acts, dus de rest hebben ze maar gelijk gezegd dat ze ergens anders laten spelen, omdat ze toch verwachtten dat t goed zou komen. En dan komen ze nu met M&S aan en daarna geen geschikte andere headliners voor een 4e dag. Beetje jammer dit hoor.
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
Wat teleurstellend dat Pinkpop voor de jubileumeditie niet eens in staat is om voor 4 dagen een fatsoenlijke lineup neer te zetten. Onbegrijpelijk en het geeft ook weinig vertrouwen voor een leuke editie.

Precies wat Roses hierboven schrijft, er tourt genoeg moois rond en hoe kun je dan in hemelsnaam overal zo naast grijpen???? Als ik dan kijk wat Rock Werchter nu al voor 4 dagen in de planning heeft dan vind ik het als trouwe Pinkpop fan echt onbegrijpelijk wat hier gebeurd.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.438
6.100
pinkpop gaat zooo een grote deceptie worden komend jaar

Dat wisten of verwachten we al toch? We zien al weken achter elkaar de ene goede naam na de andere naar andere zalen of festivals gaan. Op dit moment kennen we vier acts waarvan er twee al in andere zalen staan. Dit nieuws is in die zin niets nieuws. Geen vierde dag want geen geschikte headliner en of de derde dag de moeite waard wordt ook maar afwachten.

Echt zeer nieuwsgierig wie de derde headliner wordt. Dat wel.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Mijn theorie...

Ik denk niet dat ze nu pas met headliners bezig zijn.
Dat is vast al lang (in optie) "vast" gelegd.
Daarom denk ik dat er tours gecanceld zijn, Pinkpop/Mojo wil blijkbaar wel de lat hoog leggen, anders waren er al lang meer namen bekend. Maar ik denk niet dat Pinkpop hier alleen in is. Maar ook gek dat er dan ook niet één van de stadion/Goffertpark acts naar Pinkpop is geschoven??? Alsof er toch nog wat opties voor handen zijn.

Als er dan echt zo'n headliner problemen zijn (bij meerdere festivals) dan zou ik als LiveNation/Mojo achter acts aangaan met een 'rust' periode in juni.
Bijvoorbeeld, kijk ik dan hé, een act als Volbeat of Iron Maiden overhalen nog een paar juni data extra te doen. Er zijn vast tourmanagers die overstag gaan bij circa 10 data?

Aan de andere kant, dat ze zeggen dat géén geschikte headliner gevonden kan worden, geeft wel aan dat niet zomaar een grote NL act als headliner is geschoven. Dat de lat toch echt bij internationale acts lijkt te liggen!
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Mijn theorie…

Ik denk niet dat ze nu pas met headliners bezig zijn.
Dat is vast al lang (in optie) “vast” gelegd.
Daarom denk ik dat er tours gecanceld zijn, Pinkpop/Mojo wil blijkbaar wel de lat hoog leggen, anders waren er al lang meer namen bekend. Maar ik denk niet dat Pinkpop hier alleen in is. Maar ook gek dat er dan ook niet één van de stadion/Goffertpark acts naar Pinkpop is geschoven??? Alsof er toch nog wat opties voor handen zijn.

Als er dan echt zo’n headliner problemen zijn (bij meerdere festivals) dan zou ik als LiveNation/Mojo achter acts aangaan met een ‘rust’ periode in juni.
Bijvoorbeeld, kijk ik dan hé, een act als Volbeat of Iron Maiden overhalen nog een paar juni data extra te doen. Er zijn vast tourmanagers die overstag gaan bij circa 10 data?

Aan de andere kant, dat ze zeggen dat géén geschikte headliner gevonden kan worden, geeft wel aan dat niet zomaar een grote NL act als headliner is geschoven. Dat de lat toch echt bij internationale acts lijkt te liggen!

Jij weet ook echt overal iets positiefs mbt Pinkpop uit te halen he?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Jij weet ook echt overal iets positiefs mbt Pinkpop uit te halen he?

Gelukkig wel. Iemand bericht namelijk dat Pinkpop een deceptie wordt, en vervolgens struikelen er nog eens drie man over elkaar heen om dat te beamen. En dat is enkel omdat ze dat DENKEN, maar er is natuurlijk geen enkel bewijs om echt aan te tonen dat het een fantastisch of juist teleurstellend jaar wordt als je pas 4 namen kent. Dus dat de echte fanaten dan met theorieën komen dat het juist wel goed gaat komen, vind ik zelf hartstikke mooi. Ik schaar me vooralsnog ook in dat rijtje positivo's. Ook nergens anders op gebaseerd dan het simpele vermoeden dat ik niet kan geloven dat ze 50 jarig jubileum gaan verkloten.

Er is echter pas aantoonbaar iets over te zeggen na de persconferentie. En zelfs dan is de één in de wolken, terwijl de ander teleurgesteld achter Werchter tickets aan gaat op de swap...
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.996
3.679
Als 1 festival een jubileumeditie kan verkloten is het Pinkpop wel.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
738
443
Op de website van Tenacious D staat trouwens dat ze op 9 juni spelen op Pinkpop, (spelen dan 6 dagen achter elkaar) ik weet niet of dat hier al bekend was? En George Ezra speelt op 8 juni.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.199
4.428
Geen geschikte headliner kunnen vinden is natuurlijk kolder van de bovenste plank. Je had er met speels gemak 5 kunnen vinden in die periode. Dit is simpelweg weer een knap staaltje amateurisme aan Pinkpopzijde. Gelet op die aanvraag bestond de wens om het festival een dag langer te laten duren. Als je dit dan niet voor elkaar krijgt, terwijl de vijver waaruit je vist gigantisch is, is dat gewoon een teken van keihard falen.

Dit hoeft natuurlijk niet perse iets te betekenen voor de drie dagen die er wel zijn, de onrealistische verwachtingen kweken we immers helemaal zelf. Dat de organisatie zo amateuristisch handelt, biedt echter niet heel veel hoop. Tuurlijk, het gaat wel weer uitverkopen, dus dan zou je kunnen zeggen "goed gedaan", maar op deze manier gaat Pinkpop langzaam uitsterven en zullen er niet veel jubilea volgen.

En Dennis, chapeau dat je het niet voor elkaar zien te krijgen een 4e headliner te strikken weet te verleggen naar "blijkbaar ligt de lat hoog". Hoe hoog ligt die? Bij David Bowie en Prince?
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.204
783
Als 1 festival een jubileumeditie kan verkloten is het Pinkpop wel.

Precies dit, ja. Al denk ik meer dat het Mojo is die om -voor mij- onbegrijpelijke redenen (behalve: geld) bijna 10 stadion-acts wegzetten buiten Pinkpop. Stel dat dadelijk toch 'gewoon' The Cure komt. Dan heeft Pinkpop 2 van de 3 headliners hetzelfde als Rock Werchter en die 3e staat ook op TW Classic. Fijn jubileum...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken