Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
los van dit alles...

even terug in topic
iemand al eens in Garden of Love geweest op Pinkpop? Ben op dat stukje Pinkpop nog nooit geweest...
Ik ben sterk aan het twijfelen om ipv Triggerfinger alsnog naar Blackbird te gaan namelijk.
Dus vandaar de vraag hoe de ervaring is?

(overigens heb ik het vermoeden dat dit wel eens een last minute beslissing kan gaan worden die ik na The Kooks kan maken en daardoor dan ook weer tijdig bij Editors te zijn)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.166
4.309
Indiaantje89 wrote:
En The Offspring is geen braderie act wil je zeggen?

Goeie opmerking wel. Daar waar zoveel mensen roepen dat ze Ronnie Flex maar niks vinden omdat het geen ‘kwaliteit’ zou zijn, wel deze belegen act boeking goedpraten. Zelden iemand zo weinig gepassioneerd op een podium zien staan als deze mannen in 2016. (Ja, ik heb KoL ook al gezien).

Aan de andere kant: het is voor mij geen band die nostalgische gevoelens losweek bij mij. Dus misschien dat anderen die met een nostalgische bril wel nog (meezing)pret aan kunnen beleven.
1f609.svg
Dan lijkt me een goede plek voor PJ me meer waard, want dat belooft een écht memorabele show te worden.

Was in 2016 1 van de leukste optredens om bij te staan. Vanaf het begin tot het eind gaan. Heerlijk optreden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
En The Offspring is geen braderie act wil je zeggen?


Goeie opmerking wel. Daar waar zoveel mensen roepen dat ze Ronnie Flex maar niks vinden omdat het geen ‘kwaliteit’ zou zijn, wel deze belegen act boeking goedpraten. Zelden iemand zo weinig gepassioneerd op een podium zien staan als deze mannen in 2016. (Ja, ik heb KoL ook al gezien).

Aan de andere kant: het is voor mij geen band die nostalgische gevoelens losweek bij mij. Dus misschien dat anderen die met een nostalgische bril wel nog (meezing)pret aan kunnen beleven.
1f609.svg
Dan lijkt me een goede plek voor PJ me meer waard, want dat belooft een écht memorabele show te worden.

Was in 2016 1 van de leukste optredens om bij te staan. Vanaf het begin tot het eind gaan. Heerlijk optreden.

Zo zie je maar dat het nogal verschilt van persoon tot persoon. Voor mij leek de band snel even te komen incashen op automatische piloot, zonder greintje spelplezier. Een beetje zoals het zielloze Blink 182 vorig jaar... Heb achteraf ook weinig positieve reacties over die show gelezen en gehoord. Maar goed te horen dat iemand het toch naar z'n zin had. ;-) Ons groepje is uit miserie na een tijd zelfs naar de voetbal gaan kijken.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Paddy wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
En The Offspring is geen braderie act wil je zeggen?


Goeie opmerking wel. Daar waar zoveel mensen roepen dat ze Ronnie Flex maar niks vinden omdat het geen ‘kwaliteit’ zou zijn, wel deze belegen act boeking goedpraten. Zelden iemand zo weinig gepassioneerd op een podium zien staan als deze mannen in 2016. (Ja, ik heb KoL ook al gezien).

Aan de andere kant: het is voor mij geen band die nostalgische gevoelens losweek bij mij. Dus misschien dat anderen die met een nostalgische bril wel nog (meezing)pret aan kunnen beleven.
1f609.svg
Dan lijkt me een goede plek voor PJ me meer waard, want dat belooft een écht memorabele show te worden.


Was in 2016 1 van de leukste optredens om bij te staan. Vanaf het begin tot het eind gaan. Heerlijk optreden.

Zo zie je maar dat het nogal verschilt van persoon tot persoon. Voor mij leek de band snel even te komen incashen op automatische piloot, zonder greintje spelplezier. Een beetje zoals het zielloze Blink 182 vorig jaar… Heb achteraf ook weinig positieve reacties over die show gelezen en gehoord. Maar goed te horen dat iemand het toch naar z’n zin had.
1f609.svg
Ons groepje is uit miserie na een tijd zelfs naar de voetbal gaan kijken.

Ik denk dat het er best wel van afhangt waar je stond bij The Offspring. Voorin(stond al in het eerste vak voor Rammstein) had iedereen er wel zin in waardoor er een fijne sfeer heerste en er werd ook lekker gedanst en soms zelfs gepit, waardoor zoiets al snel zorgt voor een leuke sfeer. Moet wel zeggen dat het niet best was(was echt behoorlijk vals soms en weinig power erachter van de band), dus met te veel verwachtingen erin gaan lijkt me geen goed plan, maar het was wel leuk/lachen om eens gehoord te hebben. Gewoon, als het op plaat je soort muziek is, zonder verwachtingen ingaan en hopen op een leuk concert, maar je moet er geen geweldige performance van verwachten in mijn ogen mocht je er als pinkpop ganger naartoe gaan.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.634
5.070
Ik denk dat het er best wel van afhangt waar je stond bij The Offspring. Voorin(stond al in het eerste vak voor Rammstein) had iedereen er wel zin in waardoor er een fijne sfeer heerste en er werd ook lekker gedanst en soms zelfs gepit, waardoor zoiets al snel zorgt voor een leuke sfeer. Moet wel zeggen dat het niet best was(was echt behoorlijk vals soms en weinig power erachter van de band), dus met te veel verwachtingen erin gaan lijkt me geen goed plan, maar het was wel leuk/lachen om eens gehoord te hebben. Gewoon, als het op plaat je soort muziek is, zonder verwachtingen ingaan en hopen op een leuk concert, maar je moet er geen geweldige performance van verwachten in mijn ogen mocht je er als pinkpop ganger naartoe gaan.
Vaak is dat toch ook gewoon alles wat je wil van bepaalde oude(re) bands/artiesten, gewoon een lekker, nostalgisch feestje (vandaar ook de mateloze populariteit van 90s parties e.d.).
Iedereen weet wel dat de kwaliteit van de muziek niet meer is wat het ooit was, maar een fan hoort dat niet eens (lees: negeert het).
Zo verwacht ik ook geen muzikale hoogstandjes van Ozzy op Graspop, maar je gaat er toch gewoon heen, gewoon omdat het Ozzy is. Idem voor het legioen fans van Rolling Stones om maar wat te noemen.

En ja, ook ik heb Smash van Offspring vroeger grijsgedraaid, dus ik zou ook zeker vooraan te vinden zijn, luidkeels en tenenkrommend vals meeblèrend.. :lol:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Naar mijn idee sluit Offspring qua 90's tijdgeest en genre best goed aan aan Pearl Jam voor de doelgroep.
Ook voor de weekend bezoekers die rock-minded zijn is het geen vervelende toevoeging verwacht ik.
Offspring sluit qua 90's tijdgeest behoorlijk goed aan bij PJ en Foo Fighters ofwel Nirvana vind ik.
( Ik geloof ook niet dat er veel festivals zijn waar Pearl Jam en Foo Fighters of Pearl Jam en Nirvana samen staan of hebben gestaan?? Dan heb je toch wel 2 giganten uit de Seatle grunge scene staan dacht ik... )

Net zo zeer Snow Patrol ook wel goed aansluit aan Pearl Jam vind ik, zal ook zijn waarom Mad Cool ze bij elkaar heeft gezet.
Daarbij vind ik dan met Nederlandse inbreng van Blof daar nog voor, dat dat voor Nederland aardig op elkaar afgestemd is, hoe gek dat op papier ook uit ziet.
Dus, voor de dagjesmensen is deze dag niet eens heel vervelend lijkt me.
Als de Pearl Jam-dagjesmensen dan ook nog optijd binnen zijn, kunnen ze die dag nog Last International of Slydigs mee pakken.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
9 juni naar Johan Derksen zijn feestje bij hem in de achtertuin ….. ….. het leven kan zo heerlijk zijn ……
Johan Derksen / Wordt die gast ook nog genoemd hier op het forum. De Pinkpop 2018 thread begint wel de foutste thread van festileaks te worden..... Derksen, daar zou ik nog niet mee gezien willen worden al zou ik 10 vrijkaartjes van Pinkpop krijgen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
eh wrote:
9 juni naar Johan Derksen zijn feestje bij hem in de achtertuin ….. ….. het leven kan zo heerlijk zijn ……

Johan Derksen / Wordt die gast ook nog genoemd hier op het forum. De Pinkpop 2018 thread begint wel de foutste thread van festileaks te worden….. Derksen, daar zou ik nog niet mee gezien willen worden al zou ik 10 vrijkaartjes van Pinkpop krijgen.
mij lijkt Johan Derksen nu juist een zeer intressant persoon op muziek gebied.
iemand die zeer diep in Americana en Blues zit... zo ver ik begrepen heb wel een connectie heeft met Stones management.
ik zou wel eens willen weten welke acts hij op Pinkpop zou gaan bekijken en wat hij er van zou vinden, lijkt me wel wat.
Zijn kijk op muziek, zijn muzieksmaak en géén blad voor de mond insteek, zou me best bevallen en een intressante monoloog opleveren denk ik...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.951
1.730
Zolang er geen camera op staat en die enge clowns eromheen er niet bij zijn, lijkt mij een sigaartje roken en een Jack Daniels drinken met Derksen ook geen straf...
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
eh wrote:
9 juni naar Johan Derksen zijn feestje bij hem in de achtertuin ….. ….. het leven kan zo heerlijk zijn ……

Johan Derksen / Wordt die gast ook nog genoemd hier op het forum. De Pinkpop 2018 thread begint wel de foutste thread van festileaks te worden….. Derksen, daar zou ik nog niet mee gezien willen worden al zou ik 10 vrijkaartjes van Pinkpop krijgen.

Jammer dat dit forum zoveel azijn drinkende mensen aantrekt.
Het Holland Bluesfestival in Grolloo(das de achtertuin van Derksen) is, voor de liefhebbers, echt een lust voor het oor. Verder is het qua locatie voor de bezoekers erg aangenaam vertoeven. Dit jaar sluit Joe Bonamassa af, verheug me daar ontzettend op.
En net wat Dennis zegt, Derksen heeft misschien wel meer verstand van muziek dan van voetbal ;)

gratis tip voor veel bezoekers alhier, respecteeer eens een ander zijn menig en loop niet steeds tegen Pinkpop en dit forum (met zijn bezoekers) aan te schoppen. Af en toe is het bij het zielige af.
Natuurlijk hoef je het niet met anderen eens te zijn, ligt meer aan de manier van reageren.

Fijn weekend
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
fijn weekend

je mag me uiteraard op Pinkpop onder genot van een brandje laten weten hoe het in Grollo was ;)


hmmm, gek eigenlijk, ik had vanuit Pinkpop nog wel een berichtje verwacht vandaag, over een ticketalarm van een dagje of de kosten van de consuptiebonnen...
Vraag me af wat de stand is van de dagtickets, zal vast niet veel meer zijn, Graspop was onlangs ook al door de vrijdagtickets heen...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Vraag me af wat de stand is van de dagtickets, zal vast niet veel meer zijn, Graspop was onlangs ook al door de vrijdagtickets heen…

Ik ga niet meer wedden......
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.341
5.878
Vraag me af wat de stand is van de dagtickets, zal vast niet veel meer zijn, Graspop was onlangs ook al door de vrijdagtickets heen…

Ik ga niet meer wedden……

Ok een kort lesje correct quoten voor niet-nerds dan (blijkbaar is het nodig):

Stap 1: zoek de reactie die je wilt quoten.
Stap 2: klik op het woordje “QUOTE” rechts boven de reactie (naast het nummer van de reactie).
Stap 3: schrijf wat je wilde reageren onder de tekst die in je reactie venster verschijnt.
Stap 4: klik op “Verzenden”.

Ik zou zeggen, probeer het eens uit. Op deze reactie bijvoorbeeld. Daar is het knopje ^

Moeilijk hè
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.230
744
ik weet het .
Pinkpop kun je eigenlijk met geen enkel festival vergelijken.
Maar toch

https://clashfinder.com/s/pp18/?user=0d2sjt.lz&

3 dagen
in totaal 27 bands die je kan zien
speeltijd gemiddeld 14.00 - 0.00
voor 230 euro

VS

https://clashfinder.com/s/rar18spekulation/?hl1=gretav,altj,marily,stones,aperfe,jonath,muse,snowpa,bethdi,bodyco1,avenge,gorill,foofig,badrel,nothin,seasic,riseag,chases,neighb,yungbl,shined,walkin,jimmye,hollyw&

ook 3 dagen

26 bands kun je zien
speeltijd gemiddeld van 14.00 - 2.00
voor 189 euro


beiden: foo fighters,nothing but thieves, snow patrol, a perfect circle
Exclusief op PP: noel Gallagher, pearl jam, Bruno Mars, Editors, the Offspring.
Exclusief op RAR : ALt-J, Stone sour( of 30 seconds to mars), marilyn mansson, Muse, Avenged 7fold, Bad religion,rise against, seasick steve, chase and status en the Gorillaz.


Het is dat PP Pearl jam heeft,maar verder is er geen enkele reden om voor PP te kiezen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
ik weet het .
Pinkpop kun je eigenlijk met geen enkel festival vergelijken.
Maar toch

https://clashfinder.com/s/pp18/?user=0d2sjt.lz&

3 dagen
in totaal 27 bands die je kan zien
speeltijd gemiddeld 14.00 – 0.00
voor 230 euro

VS

https://clashfinder.com/s/rar18spekulation/?hl1=gretav,altj,marily,stones,aperfe,jonath,muse,snowpa,bethdi,bodyco1,avenge,gorill,foofig,badrel,nothin,seasic,riseag,chases,neighb,yungbl,shined,walkin,jimmye,hollyw&

ook 3 dagen

26 bands kun je zien
speeltijd gemiddeld van 14.00 – 2.00
voor 189 euro

beiden: foo fighters,nothing but thieves, snow patrol, a perfect circle
Exclusief op PP: noel Gallagher, pearl jam, Bruno Mars, Editors, the Offspring.
Exclusief op RAR : ALt-J, Stone sour( of 30 seconds to mars), marilyn mansson, Muse, Avenged 7fold, Bad religion,rise against, seasick steve, chase and status en the Gorillaz.

Het is dat PP Pearl jam heeft,maar verder is er geen enkele reden om voor PP te kiezen
Kleine toevoeging, je moet het camping ticket sinds dit jaar apart aanschaffen. Komt dus minimaal nog 52,50 euro bij. Is dus circa 241 euro. (daar zit volgens mij wel de parking van RaR bij in, bij Pinkpop 3 dagen parkeren 30 euro extra.)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
los van dit alles…

even terug in topic
iemand al eens in Garden of Love geweest op Pinkpop? Ben op dat stukje Pinkpop nog nooit geweest…
Ik ben sterk aan het twijfelen om ipv Triggerfinger alsnog naar Blackbird te gaan namelijk.
Dus vandaar de vraag hoe de ervaring is?

(overigens heb ik het vermoeden dat dit wel eens een last minute beslissing kan gaan worden die ik na The Kooks kan maken en daardoor dan ook weer tijdig bij Editors te zijn)
niemand in Garden of Love geweest zeker, van het forum?
dan gaat het idd een last minute beslissing worden denk ik...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
DennisvdBr wrote:
los van dit alles…

even terug in topic
iemand al eens in Garden of Love geweest op Pinkpop? Ben op dat stukje Pinkpop nog nooit geweest…
Ik ben sterk aan het twijfelen om ipv Triggerfinger alsnog naar Blackbird te gaan namelijk.
Dus vandaar de vraag hoe de ervaring is?

(overigens heb ik het vermoeden dat dit wel eens een last minute beslissing kan gaan worden die ik na The Kooks kan maken en daardoor dan ook weer tijdig bij Editors te zijn)

niemand in Garden of Love geweest zeker, van het forum?
dan gaat het idd een last minute beslissing worden denk ik…

Ik ben er wel eens doorheen gelopen toen er niemand speelde, maar ik weet alleen nog dat het enorm druk was. Geen idee hoe het is als er iemand speelt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken