Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Waar is Garden of Love überhaupt? Ik ben nog nooit in dat stuk geweest
Het is waar dat hartje op de plattegrond staat, zeg maar achter het hoofdgebouw en voorbij dat BBQ paviljoen na de ingang.
pinkpop4.jpg

Afgelegen stukje tussen bomen in, staat het 5e podium van Pinkpop. Een intiem singer-songwriter podium.
27592979556_34bdca061a_b.jpg

Ben er zelf ook nog niet bij geweest...
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
pp2017 wrote:
Waar is Garden of Love überhaupt? Ik ben nog nooit in dat stuk geweest

Het is waar dat hartje op de plattegrond staat, zeg maar achter het hoofdgebouw en voorbij dat BBQ paviljoen na de ingang.
pinkpop4.jpg

Afgelegen stukje tussen bomen in, staat het 5e podium van Pinkpop. Een intiem singer-songwriter podium.
27592979556_34bdca061a_b.jpg

Ben er zelf ook nog niet bij geweest…

Oh daar is dat, vorig jaar stond daar geloof ik een draaimolen voor. Ik vroeg me al af wat dat was, dankjewel
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
ik weet het .
Pinkpop kun je eigenlijk met geen enkel festival vergelijken.
Maar toch

https://clashfinder.com/s/pp18/?user=0d2sjt.lz&

3 dagen
in totaal 27 bands die je kan zien
speeltijd gemiddeld 14.00 – 0.00
voor 230 euro

VS

https://clashfinder.com/s/rar18spekulation/?hl1=gretav,altj,marily,stones,aperfe,jonath,muse,snowpa,bethdi,bodyco1,avenge,gorill,foofig,badrel,nothin,seasic,riseag,chases,neighb,yungbl,shined,walkin,jimmye,hollyw&

ook 3 dagen

26 bands kun je zien
speeltijd gemiddeld van 14.00 – 2.00
voor 189 euro

beiden: foo fighters,nothing but thieves, snow patrol, a perfect circle
Exclusief op PP: noel Gallagher, pearl jam, Bruno Mars, Editors, the Offspring.
Exclusief op RAR : ALt-J, Stone sour( of 30 seconds to mars), marilyn mansson, Muse, Avenged 7fold, Bad religion,rise against, seasick steve, chase and status en the Gorillaz.

Het is dat PP Pearl jam heeft,maar verder is er geen enkele reden om voor PP te kiezen
Dan kies je gewoon niet voor PP, simpel zat toch?
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
even een opvallend feitje:

Binnenkort ga ik naar de Stones in Dublin op 17 mei. Kaartverkoop loopt voor geen meter. Ed Sheeran speelt 16, 18 en 19 mei ook in Dublin en is stijf uitverkocht. Een andere lokatie welliswaar maar ook een stadion.

Is er soms een kentering met grote bands want bijvoorbeeld Guns and Roses in Nijmegen is ook nog lang niet uitverkocht.

Fleetwood Mac wellicht volgend jaar maaris dit nu de grote act waar iedereen op wacht (hoop zelf wel overigens)?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
pp2017 wrote:
Waar is Garden of Love überhaupt? Ik ben nog nooit in dat stuk geweest

Het is waar dat hartje op de plattegrond staat, zeg maar achter het hoofdgebouw en voorbij dat BBQ paviljoen na de ingang.
pinkpop4.jpg

Afgelegen stukje tussen bomen in, staat het 5e podium van Pinkpop. Een intiem singer-songwriter podium.
27592979556_34bdca061a_b.jpg

Ben er zelf ook nog niet bij geweest…
Ik heb er vorig jaar een kijkje genomen bij Gerson Main. Maar je mist er niet veel van. Gisteren Blackbird gezien op bevrijdingsfestival in Den Bosch, en ik ben niet echt positief over deze act.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
even een opvallend feitje:

Binnenkort ga ik naar de Stones in Dublin op 17 mei. Kaartverkoop loopt voor geen meter. Ed Sheeran speelt 16, 18 en 19 mei ook in Dublin en is stijf uitverkocht. Een andere lokatie welliswaar maar ook een stadion.

Is er soms een kentering met grote bands want bijvoorbeeld Guns and Roses in Nijmegen is ook nog lang niet uitverkocht.

Fleetwood Mac wellicht volgend jaar maaris dit nu de grote act waar iedereen op wacht (hoop zelf wel overigens)?
Denk dat het meer is dat sommige grote bands maar blijven touren, hierbij teren op voornamelijk oud materiaal en dan ook nog eens astronomische prijzen voor hun tickets vragen. De oudere fans hebben ze allemaal wel eens gezien (met dus een soortgelijke setlist) en op de diehards na zullen die dus niet allemaal zin hebben een kaartje te kopen. Voor de jeugd is het daarnaast vaak te duur geworden (oke de echte fans zullen wel gaan, maar het is geen concert waar je makkelijk een vriend mee naar toeneemt die het "wel een leuke band" vindt.
Een Ed Sheeran is razend populair onder de jeugd en wordt op elke radiozender grijsgedraaid, komt om de paar jaar met nieuw materiaal en volgens mij (hoewel ik dit niet heb gecheckt) betaal je geen Rolling Stones achtige bedragen voor zijn tickets.
Grote bands blijven een ding, denk meer dat de classic rock gigant wiens laatste enorm succesvolle album 20 jaar terig was op zijn retour is.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.037
even een opvallend feitje:

Binnenkort ga ik naar de Stones in Dublin op 17 mei. Kaartverkoop loopt voor geen meter. Ed Sheeran speelt 16, 18 en 19 mei ook in Dublin en is stijf uitverkocht. Een andere lokatie welliswaar maar ook een stadion.

Is er soms een kentering met grote bands want bijvoorbeeld Guns and Roses in Nijmegen is ook nog lang niet uitverkocht.

Fleetwood Mac wellicht volgend jaar maaris dit nu de grote act waar iedereen op wacht (hoop zelf wel overigens)?

Ed Sheeran is momenteel gewoon populairder dan al die andere grote bands. Niets 'opvallend' aan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
En 82.000 is misschien een beetje veel voor Ierland? Zeker omdat in het VK de Stones meerdere optredens geven. In het nieuwsbericht wat ik zag, hebben ze het btw over ‘some tickets left’. “Some” is een beetje een rekbaar begrip natuurlijk.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
nog 40 dagen?
gaat rap nu.

Nog 6 werkweken…

Wanneer is jouw hypelevel eigenlijk op z'n hoogtepunt Dennis?
Is dat in de Paradiso tijdens de persconferentie? of toch die woensdag en donderdag voor het heilige weekend? neem ons eventjes mee.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
DennisvdBr wrote:
nog 40 dagen?
gaat rap nu.

Nog 6 werkweken…

Wanneer is jouw hypelevel eigenlijk op z’n hoogtepunt Dennis?
Is dat in de Paradiso tijdens de persconferentie? of toch die woensdag en donderdag voor het heilige weekend? neem ons eventjes mee.

hypelevel op z'n hoogtepunt...?
Als de opbouw begint, groeit dat langzaam. Als ik 's ochtends richting werk ga in de week vooraf en de boels-containers langsrijden richting Megaland.
Minsten één keer kijken naar de opbouw vanaf de skiberg en als de borden voor de omleiding route's langs de weg staan, dan krijg ik daar een lekker onderbuikgevoel van.
Nou, ik denk zo in de nacht en ochtend voor Pinkpop het hoogtepunt wel is...
Dat ik dan 's ochtends mijn spulletjes klaar leg, kaartje, uitgetypt spoorboekje, poncho, oordopjes, portemoneetje, hoedje... Fiets klaarzetten... 10 keer controleren of ik mijn kaarten klaargelegd heb...
Proberen nog even wat te eten, muziekje aan ( Festileaks Pinkpop 2018 Spotify playlist ) en dan wachten om langzaam die kant op te gaan.
Eerste dag gaat terrein 13 uur open, dus waarschijnlijk fiets ik tegen 12 uur richting Megaland.
Polsbandje halen en wachten voor de poorten...
Dan als ik eindelijk door security ben, spulletjes weer wegstoppen, door de poort, programmaboekje aannemen en dan het terrein zien...DAT MOMENT!!!
Dat is HYPELEVEL 100... Voor de trap staan, het veld overzien... Helemaal naar de overzijde lopen om bonnen te halen en het naastgelegen tentje het eerste getapte Brandje nemen... Dan is het voor mij begonnen...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dan als ik eindelijk door security ben, spulletjes weer wegstoppen,

Ja ge moet t tegenwoordig alles goed wegstoppen.
Dat ze jou controleren Dennis. Schande!

Valt me trouwens wel op dat Pinkpop editie 2011 mist in je lijst Dennis. Jammer van de streak.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Daar is mijn vaderland: Pinkpop-directeur Jan Smeets: Zondag 13 mei om 10.00, 12.00, 14.00, 16.00 en 17.00 uur op L1 televisie

https://l1.nl/daar-is-mijn-vaderland-pinkpop-directeur-jan-smeets-140921
In deze aflevering gaan filmmaker Maurice Nijsten en assistente Dénise Nijsten met Jan Smeets uit Einighausen, oprichter en festivaldirecteur van Pinkpop op zoek naar bijzondere mensen en verschillende karakteristieke locaties die het wonen in Limburg voor Jan zo bijzonder maken.

 

SneakyDevil

Playlistbediener
13 okt 2017
20
0
https://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/dave_grohl_had_another_scary_onstage_fall_i_almost_just_broke_my_fucking_leg_over_there.html

Oeii had hij weer bijna pech
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
<ophemelmodus>
Ik vind dat volgend jaar -bij het jubileum- Jan Smeets eens goed in het zonnetje gezet moet worden.
50 jaar Pinkpop en nog steeds een van de populairste festivals in Europa. Dan moet je toch iets goeds hebben gedaan.
Kroon die gast tot koning van het festival !
Zet hem op een troon het hele weekend en laat iedereen die langs loopt voor hem buigen.
Jan Smeets is een held. Serieus respect voor die man.
</ophemelmodus>
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
<ophemelmodus>
Ik vind dat volgend jaar -bij het jubileum- Jan Smeets eens goed in het zonnetje gezet moet worden.
50 jaar Pinkpop en nog steeds een van de populairste festivals in Europa. Dan moet je toch iets goeds hebben gedaan.
Kroon die gast tot koning van het festival !
Zet hem op een troon het hele weekend en laat iedereen die langs loopt voor hem buigen.
Jan Smeets is een held. Serieus respect voor die man.
</ophemelmodus>
Ik ben nog altijd van mening...
Mainstage Pinkpop moet naam krijgen : Jan Smeets Stage
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
Dirk wrote:
<ophemelmodus>
Ik vind dat volgend jaar -bij het jubileum- Jan Smeets eens goed in het zonnetje gezet moet worden.
50 jaar Pinkpop en nog steeds een van de populairste festivals in Europa. Dan moet je toch iets goeds hebben gedaan.
Kroon die gast tot koning van het festival !
Zet hem op een troon het hele weekend en laat iedereen die langs loopt voor hem buigen.
Jan Smeets is een held. Serieus respect voor die man.
</ophemelmodus>

Ik ben nog altijd van mening…
Mainstage Pinkpop moet naam krijgen : Jan Smeets Stage
Dat minimaal, en op de befaamde Pinkpop heuvel minimaal een Jan Smeets standbeeld ala Jezus in Rio de Janeiro
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken