Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Het hele schema drie kwartier naar voren trekken zodat de subheadliner spot een uur en drie kwartier duurt, is natuurlijk niet heel erg moeilijk in te passen. Maar net als de headliners een behoorlijke som meer verdienen doordat ze 2,5 uur spelen i.p.v. tot een poosje geleden gebruikelijke 1,5 uur, geldt dit ook voor de subs. Als het gage van bands als Queens of Nick Cave relatief hoog is, en je hebt al een groot deel van je budget in dure, lange headliners zitten, kan het zijn dat dit er dus niet in zit. Ik ben er van overtuigd dat er namelijk iets met het budget moet zijn, anders kan ik al die goedkopere NL acts niet verklaren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Het hele schema drie kwartier naar voren trekken zodat de subheadliner spot een uur en drie kwartier duurt, is natuurlijk niet heel erg moeilijk in te passen. Maar net als de headliners een behoorlijke som meer verdienen doordat ze 2,5 uur spelen i.p.v. tot een poosje geleden gebruikelijke 1,5 uur, geldt dit ook voor de subs. Als het gage van bands als Queens of Nick Cave relatief hoog is, en je hebt al een groot deel van je budget in dure, lange headliners zitten, kan het zijn dat dit er dus niet in zit. Ik ben er van overtuigd dat er namelijk iets met het budget moet zijn, anders kan ik al die goedkopere NL acts niet verklaren.
plausibel...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Foo's, Bruno Mars en Pearl Jam zijn dan ook geen goedkope headliners.
Pinkpop moet gewoon wat later doorgaan. Het bier gaat er per uur sneller doorheen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.211
4.459
Dit is wel een schitterend voorbeeld dat BKS en DTRH zichzelf niet tot grotere concurrenten ontwikkelen, maar dat Pinkpop deze ontwikkeling volledig zelf organiseert.
Leuk dat vroeger iedereen om 11 uur naar bed ging, maar we leven in 2018.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
739
445
Heeft iemand iets gehoord hoe het optreden van de Foo Fighters gisteren was? Is de stem van Dave alweer wat beter?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Heeft iemand iets gehoord hoe het optreden van de Foo Fighters gisteren was? Is de stem van Dave alweer wat beter?
Nou, ik zag op Facebook een filmpje van de opkomst van Foo's en schrok me werkelijk een hartverzakking!!!!!!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.211
4.459
De weersverwachtingen zijn - net als Dave Grohl - nog niet om over naar huis te schrijven..
 

themachineee

Playlistbediener
19 feb 2018
15
0
Nu breekt mijn klomp! Op pinkpop.nl/eerstekeer staat nu dat er geen partytenten mee de camping op mogen???

Dit zou toch wel een hele trieste ontwikkeling zijn, zeker om het 9 dagen voor de start bekend te maken en iedereen zijn partytent al gekocht heeft...
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
T. Roses wrote:
Heeft iemand iets gehoord hoe het optreden van de Foo Fighters gisteren was? Is de stem van Dave alweer wat beter?

Nou, ik zag op Facebook een filmpje van de opkomst van Foo’s en schrok me werkelijk een hartverzakking!!!!!!


hier ook al een hardverzakking. heeft iemand het volledige filmpje van rock am ring dit jaar van de foos? want was dave zijn stem echt zo slecht?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Nu breekt mijn klomp! Op pinkpop.nl/eerstekeer staat nu dat er geen partytenten mee de camping op mogen???

Dit zou toch wel een hele trieste ontwikkeling zijn, zeker om het 9 dagen voor de start bekend te maken en iedereen zijn partytent al gekocht heeft…

he dat is gek, hier staat bij wel toegestaan? Op die eerste keer pagina bij niet...
https://www.pinkpop.nl/2018/nl/festival-informatie/campings/
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.890
6.106
Ik zie geen probleem. Cave en QOTSA willen geheel terecht hun hele show spelen. Een plekje die ze beide zonder twijfel verdient hebben dus headlinen te lekker DTRH/BKS/Lowlands.

Dat had er wel eventjes anders uit gezien als ze Nick Cave hadden gehad samen met Foo’s en Pearl Jam op het affiche….
Dit verkleint ook wel de kans op een return van bijv. Arcade Fire in de toekomst.
Ik vind het vooral vrij frapant dat namen als QOTSA en Cave voor "status" kiezen en niet voor het geld, en dus een festival gaan spelen voor 30/35k mensen ipv te subben of noord af te sluiten voor het dubbele. Headliner of niet, dat is een immens verschil. Net zoals Pinkpop Radiohead heeft laten gaan en speelden toen ook voor een veld van 25k op BKS.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
Inderdaad. Als je als act de headlinerstatus hebt wil je daar ook niet ineens van afstappen, maar gewoon de headlineshow brengen waarmee je tourt. Dus op zich is het wel mooi dat je je niet laat verleiden door de zak geld, om dan een ingekorte show te spelen.
 

TafkaP

Playlistbediener
8 apr 2016
49
4
Wat een verschrikkelijke onzin zou ik het vinden als de party tent niet meer mee mag.

Rugtassen kan ik nog inkomen.
Maar de party tent is toch wel zo’n beetje een must op de camping.

Ik heb een whats app bericht gestuurd naar Pinkpop als ik een reactie heb zal ik het hier posten

 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.209
790
Net pas dat interview in AvondGasten teruggeluisterd. Jan zat weer flink te brabbelen. En het was bij vlagen onverstaanbaar en onbegrijpelijk.

Vraag: "Is het denkbaar dat op de 50e editie artiesten komen die er eerder al stonden?"
Jan: "Dat zou ik zelf niet op prijs stellen. Bruce Springsteen uitgezonderd."

:s
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.423
629
DennisvdBr wrote:

T. Roses wrote:
Heeft iemand iets gehoord hoe het optreden van de Foo Fighters gisteren was? Is de stem van Dave alweer wat beter?


Nou, ik zag op Facebook een filmpje van de opkomst van Foo’s en schrok me werkelijk een hartverzakking!!!!!!

hier ook al een hardverzakking. heeft iemand het volledige filmpje van rock am ring dit jaar van de foos? want was dave zijn stem echt zo slecht?
Ik heb zelf het hele concert op m'n laptop staan, maar kan hem niet uploaden, copyright dingen doen moeilijk, ze hebben niet 1 nummer ofzo geclaimd, het hele concert is een volledige claim en word gelijk wereldwijd geblokkeerd. Dit gebeurt met elke video van de Foo's op RaR op een of andere manier...
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Net pas dat interview in AvondGasten teruggeluisterd. Jan zat weer flink te brabbelen. En het was bij vlagen onverstaanbaar en onbegrijpelijk.

Vraag: “Is het denkbaar dat op de 50e editie artiesten komen die er eerder al stonden?”
Jan: “Dat zou ik zelf niet op prijs stellen. Bruce Springsteen uitgezonderd.”

:s

Ik vind dat hij een goede uitzondering maakt ;)
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
chris knoben wrote:

DennisvdBr wrote:

T. Roses wrote:
Heeft iemand iets gehoord hoe het optreden van de Foo Fighters gisteren was? Is de stem van Dave alweer wat beter?


Nou, ik zag op Facebook een filmpje van de opkomst van Foo’s en schrok me werkelijk een hartverzakking!!!!!!


hier ook al een hardverzakking. heeft iemand het volledige filmpje van rock am ring dit jaar van de foos? want was dave zijn stem echt zo slecht?

Ik heb zelf het hele concert op m’n laptop staan, maar kan hem niet uploaden, copyright dingen doen moeilijk, ze hebben niet 1 nummer ofzo geclaimd, het hele concert is een volledige claim en word gelijk wereldwijd geblokkeerd. Dit gebeurt met elke video van de Foo’s op RaR op een of andere manier…

raar jammer was wel benieuwd...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Met Cave en QOTSA op Pinkpop had ik een weekendticket gekocht. Daar waren QOTSA, Cave, Pearl Jam, Nick Cave, Snow Patrol, en natuurlijk Lil' Kleine genoeg voor geweest.
Mooi om te lezen dat die niet voor minder speeltijd komen opdraven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken