Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
DennisvdBr wrote:
wel als ik de derde dag Pinkpop na tig frikandellen en 30 pils voor je sta en een vunzige festival scheet laat

Kun je nagaan wat er gebeurt als jij die festivalscheet laat en de persoon achter je net een sigaret aansteekt!
tenor.gif
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Laten we vanvond even duimen.
Foo Fighters staan vanavond in dezelfde venue als waar Dave in 2015 z'n been brak. Ze hebben ook weer de catwalk bij waardoor 't misging.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Nieuwe naam Noord, is een lokaal regio dingetje... Maar niet te min!!!
https://www.pinkpop.nl/2018/nl/nieuws/iba-parkstad-stage/

IBA Parkstad Stage is de nieuwe naam van het Noord podium.

Onze nieuwe sponsor IBA is een Duits concept dat al ruim 100 jaar bestaat en nu voor het eerst in Nederland wordt toegepast. Een bewezen aanpak om vernieuwing te stimuleren en gebieden te transformeren. IBA geeft de Parkstad-regio een ‘boost’ en brengt het gebied versneld in ontwikkeling. IBA zorgt bijvoorbeeld voor extra kwaliteit in bouwprojecten, stimuleert hergebruik van materialen, verbetert de openbare ruimte en versterkt de identiteit van Parkstad. Samen met bewoners en ondernemers maakt IBA Parkstad beter. In Parkstad wordt nu samen met gemeentes, provincie, ondernemers én bewoners aan 50 projecten gewerkt. Met één gemeenschappelijk doel: de regio aantrekkelijker maken om in te wonen, werken en te verblijven.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.350
5.904
Toch apart dat niet-muziekgerelateerde bedrijven dan zo'n podium sponsoren. Ik bedoel, biermerken en radiozenders kan ik nog in komen, maar wat heeft zo'n IBA Parkstad nou te zoeken op Pinkpop? Klinkt wel als een goed concept hoor, daar niet van. Maar ik mis de logische link met Pinkpop.

En buiten dat bekt het ook niet echt lekker, IBA Parkstad Stage :roll:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Toch apart dat niet-muziekgerelateerde bedrijven dan zo’n podium sponsoren. Ik bedoel, biermerken en radiozenders kan ik nog in komen, maar wat heeft zo’n IBA Parkstad nou te zoeken op Pinkpop? Klinkt wel als een goed concept hoor, daar niet van. Maar ik mis de logische link met Pinkpop.

En buiten dat bekt het ook niet echt lekker, IBA Parkstad Stage
1f644.svg
Regionaal en lokaal dingetje hoor...
"versterkt de identiteit van Parkstad. Samen met bewoners en ondernemers maakt IBA Parkstad beter."
lijkt me een statement dat Pinkpop thuis hoort in Parkstad met thuishaven Landgraaf. Evenals Brightlands de sponsor van de tent is geworden.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.350
5.904
Dr. Hannibal wrote:
Toch apart dat niet-muziekgerelateerde bedrijven dan zo’n podium sponsoren. Ik bedoel, biermerken en radiozenders kan ik nog in komen, maar wat heeft zo’n IBA Parkstad nou te zoeken op Pinkpop? Klinkt wel als een goed concept hoor, daar niet van. Maar ik mis de logische link met Pinkpop.

En buiten dat bekt het ook niet echt lekker, IBA Parkstad Stage
1f644.svg


Regionaal en lokaal dingetje hoor…
“versterkt de identiteit van Parkstad. Samen met bewoners en ondernemers maakt IBA Parkstad beter.”
lijkt me een statement dat Pinkpop thuis hoort in Parkstad met thuishaven Landgraaf. Evenals Brightlands de sponsor van de tent is geworden.

Oh ja das ook gewoon een chemiebedrijf natuurlijk. Ik snap dat het regionaal is hoor, maar ik denk dan meer in termen van doelgroep enzo. Je wil met zo'n sponsoractie toch je doelgroep bereiken. Voor bier en radio is het logisch dat je doelgroep grote overeenkomsten heeft met het festivalpubliek, van dit soort bedrijven ligt dat toch minder voor de hand. Ook al ligt het in de regio, Pinkpop trekt natuurlijk bezoekers uit het hele land en van over de hele wereld. En festivalgangers zijn nou niet per se geïnteresseerd in chemiebedrijven of regio ontwikkeling, dus ik vraag mij af wat ze denken te bereiken met zo'n sponsor actie.

Maar goed, dat zal Pinkpop natuurlijk een worst wezen, als ze maar betalen. En zo boeiend vind ik het eigenlijk ook niet, het verwonderde mij alleen even.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.350
5.904
Dr. Hannibal wrote:
Oh ja das ook gewoon een chemiebedrijf natuurlijk.

Volgens mij zit je er een klein beetje naast…
https://www.iba-parkstad.nl/iba-parkstad/wat-is-iba-parkstad/

Ik had het over Brightlands, in reactie op jou. Dat hebben toch een chemie campus? Of iets in die richting. Ik heb gelezen wat je net over Parkstad schreef ja. Maar wat het allemaal ook precies voor bedrijven zijn, festivalpubliek is voor beiden niet de meest voor de hand liggende doelgroep imo.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Iets interessanter misschien...:

Pinkpop had dit jaar bijna Queens of the Stone Age en Nick Cave and the Bad Seeds aan de affiche toegevoegd. De twee bands hadden echter geen trek om als second-headliner naar Landgraaf af te reizen. - 1Limburg
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
DennisvdBr wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Oh ja das ook gewoon een chemiebedrijf natuurlijk.


Volgens mij zit je er een klein beetje naast…
https://www.iba-parkstad.nl/iba-parkstad/wat-is-iba-parkstad/

Ik had het over Brightlands, in reactie op jou. Dat hebben toch een chemie campus? Of iets in die richting. Ik heb gelezen wat je net over Parkstad schreef ja. Maar wat het allemaal ook precies voor bedrijven zijn, festivalpubliek is voor beiden niet de meest voor de hand liggende doelgroep imo.
Het gaat om campus Brightlands...

Maar goed, ik vind je instelling kortzichtig en misschien lichtjes impulsief getypt.

Het zijn vrij logische lokale regio sponsors. Verder niet nodig om internationale allure of doelgroepen af te geven, maar regionale trots door te geven. Met name stukje identiteit uit de vestigingsplaats.
Een samenwerking met Pinkpop is bijvoorbeeld voor IBA een gouden match. Pinkpop is geworteld in Landgraaf en hét internationale topevent van de regio. IBA werkt sinds 2013 aan vernieuwende ideeën voor de regio. Pinkpop is één van de speerpunten in segment cultuur, met Jan Smeets als Parkstad Ambassadeur. Brightlands was 1 nu is IBA 2.

Het is eigenlijk veel logischer dan je denkt.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.350
5.904
Prima dat jij dat vindt hoor Dennis. Ik begrijp wat je bedoelt maar betwijfel hoeveel dat nou voor zo'n bedrijf oplevert. Misschien denk ik teveel in directe kosten/baten, in plaats van aan identiteit en dat soort zaken. Anyway, zoals ik al zei vind ik het ook niet zo heel boeiend allemaal.

Iets interessanter misschien…:

Pinkpop had dit jaar bijna Queens of the Stone Age en Nick Cave and the Bad Seeds aan de affiche toegevoegd. De twee bands hadden echter geen trek om als second-headliner naar Landgraaf af te reizen. – 1Limburg

Tja, best begrijpelijk. Dit lijkt mij toch een direct gevolg van het feit dat Pinkpop aan zo'n strikte eindtijd vast zit. Anders hadden ze eenzelfde constructie als QOTSA - Gorillaz kunnen proberen met Bruno Mars, daar ging QOTSA blijkbaar wel mee akkoord. Allebei 1,5 geven. Dat ze nu niet komen opdraven voor spot van een uurtje bij daglicht vind ik volkomen terecht, zeker van Nick Cave.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.215
797
Pinkpop had dit jaar bijna Queens of the Stone Age en Nick Cave and the Bad Seeds aan de affiche toegevoegd. De twee bands hadden echter geen trek om als second-headliner naar Landgraaf af te reizen.

Die bands staan op RW toch ook als second headliner?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Yannick wrote:
Pinkpop had dit jaar bijna Queens of the Stone Age en Nick Cave and the Bad Seeds aan de affiche toegevoegd. De twee bands hadden echter geen trek om als second-headliner naar Landgraaf af te reizen.

Die bands staan op RW toch ook als second headliner?

Staan daar als headliner eigenlijk, naast resp. Gorillaz en AM. Dubbele headliners eigenlijk. Denk dat het 'm zit in het feit of ze een volledige show kunnen doen of niet. Op Pinkpop kunnen ze dat niet, op RW wel.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Bartjuh1981 wrote:

Yannick wrote:
Pinkpop had dit jaar bijna Queens of the Stone Age en Nick Cave and the Bad Seeds aan de affiche toegevoegd. De twee bands hadden echter geen trek om als second-headliner naar Landgraaf af te reizen.


Die bands staan op RW toch ook als second headliner?

Staan daar als headliner eigenlijk, naast resp. Gorillaz en AM. Dubbele headliners eigenlijk. Denk dat het ‘m zit in het feit of ze een volledige show kunnen doen of niet. Op Pinkpop kunnen ze dat niet, op RW wel.
Volledig?
Klein half uurtje verschil.
Draait meer om de stempel "headliner", met een beetje onderhandelingen krijgen ze vast meer speeltijd. Editors krijgen ook 1:15 minuten. Dat is ook meer dan gewoon.
Dit gaat meer om allure en status.
QOTSA vind ik wel jammer. Cave boeit me dus echt niet, daar heb ik heeeleemaaal niets mee. Had die headliner gestaan, was ik lekker optijd weg geweest... Staat vind ik uitstekend binnen de entourage van DTRH.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.505
mattman wrote:

Bartjuh1981 wrote:

Yannick wrote:
Pinkpop had dit jaar bijna Queens of the Stone Age en Nick Cave and the Bad Seeds aan de affiche toegevoegd. De twee bands hadden echter geen trek om als second-headliner naar Landgraaf af te reizen.


Die bands staan op RW toch ook als second headliner?


Staan daar als headliner eigenlijk, naast resp. Gorillaz en AM. Dubbele headliners eigenlijk. Denk dat het ‘m zit in het feit of ze een volledige show kunnen doen of niet. Op Pinkpop kunnen ze dat niet, op RW wel.

Volledig?
Klein half uurtje verschil.
Draait meer om de stempel “headliner”, met een beetje onderhandelingen krijgen ze vast meer speeltijd. Editors krijgen ook 1:15 minuten. Dat is ook meer dan gewoon.
Dit gaat meer om allure en status.
QOTSA vind ik wel jammer. Cave boeit me dus echt niet, daar heb ik heeeleemaaal niets mee. Had die headliner gestaan, was ik lekker optijd weg geweest… Staat vind ik uitstekend binnen de entourage van DTRH.

Denk dat dat half uurtje voor QOTSA veel uitmaakt. Tevens zullen ze voor de show ook eisen dat die grotendeels in het donker is. Trouwens op Werchter spelen ze 1:45. Voor Nick Cave geldt precies hetzelfde en ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat ook Jack White en Gorillaz om deze reden niet op pinkpop staan. Pinkpop kan dit soort acts alleen een lange settijd in grote deel donker bieden als absolute headliner en niet als second-headliner.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Pinkpop kan dit soort acts alleen een lange settijd in grote deel donker bieden als absolute headliner en niet als second-headliner.
Dan niet, zeg ik dan.
Zijn nog genoeg andere acts om zo'n spot wel in te vullen.
Als je als artiest perse in het donker wil spelen, moet je niet naar een festival gaan.
Misschien ben ik dan kort door de bocht, maar er is een limiet aan het aantal artiesten dat een bepaalde spot in het donker eisen kan.
Misschien is die limiet voor Pinkpop kleine door de eindtijden, maar er zijn blijkbaar nog genoeg acts die daar toch wel in meedenken willen. Zoals dat vroeger ook hoorde...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.505
Brian wrote:
Pinkpop kan dit soort acts alleen een lange settijd in grote deel donker bieden als absolute headliner en niet als second-headliner.

Dan niet, zeg ik dan.
Zijn nog genoeg andere acts om zo’n spot wel in te vullen.
Als je als artiest perse in het donker wil spelen, moet je niet naar een festival gaan.
Misschien ben ik dan kort door de bocht, maar er is een limiet aan het aantal artiesten dat een bepaalde spot in het donker eisen kan.
Misschien is die limiet voor Pinkpop kleine door de eindtijden, maar er zijn blijkbaar nog genoeg acts die daar toch wel in meedenken willen. Zoals dat vroeger ook hoorde…

En dat is pinkpop zijn goed recht. Net als het van andere festivals hun goed recht is om daar hun programmering wel op aan te passen en de bands hun goed recht om dat wel op te eisen. Het is natuurlijk wel interessant om te zien welke acts pinkpop daardoor nu mist, die ze blijkbaar wel op het affiche wouden zetten.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.350
5.904
Brian wrote:
Pinkpop kan dit soort acts alleen een lange settijd in grote deel donker bieden als absolute headliner en niet als second-headliner.

Dan niet, zeg ik dan.
Zijn nog genoeg andere acts om zo’n spot wel in te vullen.
Als je als artiest perse in het donker wil spelen, moet je niet naar een festival gaan.
Misschien ben ik dan kort door de bocht, maar er is een limiet aan het aantal artiesten dat een bepaalde spot in het donker eisen kan.
Misschien is die limiet voor Pinkpop kleine door de eindtijden, maar er zijn blijkbaar nog genoeg acts die daar toch wel in meedenken willen. Zoals dat vroeger ook hoorde…

Ik denk dat het donker nog niet eens het grootste probleem is, maar inderdaad de lengte van de set wel. Dan kun je wel doen alsof die acts niet willen meedenken, maar die touren gewoon met een uitgewerkte show die ze graag in zijn geheel willen kunnen neerzetten. Het is niet hun verantwoordelijkheid om de Pinkpop programmering rond te krijgen, dus laten ze het festival liever links liggen. Het gebrek aan meedenken (en de arrogante eisen) zitten m eerder bij Pinkpop en de gemeente, en ze hebben alleen zichzelf ermee.

En tja, vroeger... The future is now, old man :wink:
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik zie geen probleem. Cave en QOTSA willen geheel terecht hun hele show spelen. Een plekje die ze beide zonder twijfel verdient hebben dus headlinen te lekker DTRH/BKS/Lowlands.

Dat had er wel eventjes anders uit gezien als ze Nick Cave hadden gehad samen met Foo's en Pearl Jam op het affiche....
Dit verkleint ook wel de kans op een return van bijv. Arcade Fire in de toekomst.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken