Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
396
405
Wat een gezeur over wat rook. Mensen met dikke grote rugzakken, schreeuwende mensen tijdens een optreden, dronken mensen die tegen je aan gaan lopen, of kotsen, mensen die denken dat het hele terrein van hun is, mensen die zich al beukend met ellebogen naar voren proberen te wurmen, mensen die ineens stoppen met lopen terwijl er 800 man direct achter lopen, dat is irritant. Kortom, mensen zijn irritant...
Sarcasme modus uit...

Laat iedereen op zijn eigen manier genieten, erger je niet aan kleine onbenullige dingen, waardoor je je eigen dag verpest.. kleine irritatie factortjes met een beetje humor wegwuiven en door..

Ik rook niet, ik vape. Ik weet dat dit ook best irritant kan zijn, dat er ineens een hele wolk damp voorbij komt die de meest rare geurtjes met zich mee brengt.. ik probeer daar tot een bepaalde hoogte rekening mee te houden, maar dat lukt met 60 tot 70 duizend man op hetzelfde terrein niet altijd... Zie ik dat iemand zich irriteert aan mijn wolken, spreek ik die persoon aan en excuseer me, 9 van de 10 keer staan we 2 minuten laten te proosten met een biertje.. zoals het hoort..
Lekker op iedereen gaan staan zaniken helpt niet echt mee aan een gezellige sfeer voor jezelf en anderen..
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935

Verrassend :p

Maar eerlijk is eerlijk, zo naast elkaar gezet en met deze spoorboekjes brengt Pinkpop het er niet eens zo heel slecht vanaf. Mad Cool heeft naar mijn mening iets interessantere acts en een scherper prijs, en fijne tijden! Houd wel van een beetje nachtbraken en dan de volgende dag pas om 18.00 weer beginnen. Hurricane komt er beduidend slechter af imo, al ben ik zeer jaloers op Biffy Clyro, dat dan weer wel. Anyway, ik ben blij dat ik naar Werchter ga want dat spoorboekje steekt er voor mij toch met kop een schouders bovenuit, en dan is meneer Kesselman de best artiest van het hele festival nog vergeten te selecteren: Steven Wilson!

Maar dit laat mij vooral zien dat je, door op de positieve kanten te focussen, inderdaad nog best een leuk weekend kan hebben daar in Landgraaf. Ik heb mij een beetje blindgestaard op de slechte boekingen en de hoge prijs. Mad Cool laat wel goed zien hoe het beter kan imo, met betere tijden, prijs en artiesten. Maar toch, kleine eye opener voor wat Pinkpop wel te bieden heeft dit jaar. Had ik niet verwacht haha
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.297
6.803
Mad Cool is nog niet uit en was goedkoper nl. 165€. Beste festival deze zomer gaat voor mij naar Primavera al doen de Spaanse festivals het met Mad Cool, Bilbao, Sonar en Download helemaal niet slecht. Sterker nog, Spanje is volgens mij hét land dat er deze zomer boven uitsteekt qua line ups op festivals. Maar dit is off-topic.

Ben is benieuwd naar welke bandjes, voor diegene die gaan, in de tussentijd hebben leren kennen die op jullie wishlist staan en zeker niet te missen zijn (en waarom).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
puur uit nieuwsgierigheid, Dennis, Zou jij de clashfinders van Pinkpop werchter en madc ool eens willen invullen en posten
Ben toch wel erg benieuwd naar jouw schemas!
btw, zijn die andere weekend kaarten ook inclusief camping/ocernachten

maar goed dan, zo iets denk ik

Pinkpop
https://clashfinder.com/s/pp18/?hl1=walden,slydig,lastin,blf,blaudz,snowpa,pearlj,offspr,walkin,marmoz,gangof,parovs,nothin,aperfe,script,foofig,cloves,tomwal,milkyc,oversl,brianf,kooks,blackb(2),editor,gretav,brunom&
( edit , om een vage rede vallen Editors, Greta en Mars weg)

Mad Cool
https://clashfinder.com/s/mcf18/?hl1=lastin,slaves,tameim,pearlj,kasabi,marmoz,jamesb,jackwh,snowpa,alicei,atdriv,wolfal,rivals,future,blackr,queens,ragnbo,glassa,ninein,portug,kaleo&

Hurricane
https://clashfinder.com/s/hurricane2018/?hl1=marmoz,neckde,donots,chvrch,offspr,broile,billyt,marter,gangof,frankc1,brianf1,vaccin,kooks,biffyc,prodig,blackr,wanda,nofx,angusj,franzf,jamesb,kraftk&

RW
https://clashfinder.com/s/wrchtr18/?hl1=rivals,gangof,vaccin,blackr,alicei,atdriv,script,queens,jamesb,trigge,airtra,walkin,firsta,agnusj,snowpa,franzf,killer,struts,lastin,stereo,stones,jackjo,fleetf,pearlj,novast,kaleo,davidb,ninein,parovs,feverr&
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.020
169
Mad Cool is nog niet uit en was goedkoper nl. 165€. Beste festival deze zomer gaat voor mij naar Primavera al doen de Spaanse festivals het met Mad Cool, Bilbao, Sonar en Download helemaal niet slecht. Sterker nog, Spanje is volgens mij hét land dat er deze zomer boven uitsteekt qua line ups op festivals. Maar dit is off-topic.

Ben is benieuwd naar welke bandjes, voor diegene die gaan, in de tussentijd hebben leren kennen die op jullie wishlist staan en zeker niet te missen zijn (en waarom).

Pinkpop is lekker 25 graden max. MadCool is in een zinderend heet Madrid 40-50 graden. Have fun op MadCool u allen, en eet ijsjes.
ik rij lekker naar Landgraaf, hoef geen vliegticket of hotel te regelen. uiteindelijk is Pinkpop voor de locals een heel stuk goedkoper voor de portemonnee.
Dus....
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
dat t in de buurt ligt,is voor ons Limburgers natuurlijk een enorm voordeel. en de weersomstandigheden zijn op pinkpop meestal prima.
en qua drukte is PP een heel stuk prettiger dan werchter.
Pinkpop heeft zeker voordelen,anders zouden er geen 60.000 mn 3 dagen zijn he!
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
En daar ben ik het dus precies niet mee eens. Door de terrein indeling lijkt Pinkpop dus veel drukker dan Werchter, ondanks dat er 20k meer aanwezig zijn. Werchter is daarom in mijn ogen veel aangenamer op dat gebied. Natuurlijk is het daar ook gigantisch druk, maar heb er daar echt minder last van.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Timmetje wrote:
Was niet sarcastisch haha. Er is voor mij tijdens een festival of concert niets irritanter dan op tijd arriveren bij een terrein, een mooi plekje te vinden, daar te wachten op de act die je wil zien, en vervolgens erachter komen dat je een roker voor je hebt staan zodat je de gehele show in iemand’s gore rookwalmen staat te kijken. Als je wil roken prima, maar ga dan lekker op een afstand staan waar niemand er last van heeft.

Sorry, maar zolang het niet verboden is om te roken op een openbare plek als op t veld bij Pinkpop, heb je geen poot om op te staan. ik denk dat JIJ weg moet gaan staan als je er last van hebt. Ik rook niet trouwens.
Maar ik vind dat die anti-rook-klaag-mannetjes, die achter me staan te klagen over rokers tijdens een concert, zo irritant zijn. Zo irritant zelfs dat je de hele show last hebt van hun geklaag. Als je wilt klagen prima, maar ga dan lekker op een afstand staan waar niemand er last van heeft.

Je maakt daarmee de aanname dat ik terwijl er een optreden gaande is klaag. Doe ik niet. Maar ik irriteer me er wel aan.

Wat nou als de rokers hun peukie lekker opsteken NA het concert, zodat de klagers over de rokers achter je niks te klagen hebben en jij zo lekker naar het concert kan luisteren?

[quote quote=] Ik rook niet, ik vape. Ik weet dat dit ook best irritant kan zijn, dat er ineens een hele wolk damp voorbij komt die de meest rare geurtjes met zich mee brengt.. ik probeer daar tot een bepaalde hoogte rekening mee te houden, maar dat lukt met 60 tot 70 duizend man op hetzelfde terrein niet altijd… [/quote]

Dat lukt prima: Gewoon het vapen even uitstellen tot na het concert. Hetzelfde geldt overigens voor mensen die haarlak opspuiten tijdens een festival of concert. Wacht er ff mee joh. Niet iedereen hoeft in die stank te staan.

En ik ben het eens dat zeuren over dingen waar iemand niets aan kan doen een beetje flauw is, maar dat iemand rookt is zijn/haar keuze, het is niet de keus van een ander die evenveel heeft betaalt om in jou stank te gaan staan, rook in de ogen te krijgen en die troep ook binnen te krijgen. Rokers zelf hebben vaak geen flauw idee hoe verschrikkelijk het eigenlijk ruikt.

On topic: Mad Cool en Werchter, hands down.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.981
5.544
https://clashfinder.com/s/mcf18/?user=0ehexu.yx& Mad Cool, holy fuck!

https://clashfinder.com/s/rw2018/?hl1=raesre,vaccin,tomgre,script,vinces,jamesb,queens1,gorill,isaacg,tomwal,kooks,chvrch,snowpa,benhow,london,franzf,killer,angusj,stereo,mgmt,jackjo,fleetf,jackwh,khalid,pearlj,sigrid,palewa,kaleo,george,eels,amazon,noelga1,ninein,nickca,parovs,arctic& Rock Werchter ook eentje om je vingers bij af te likken.

https://clashfinder.com/s/pp18/?user=0ehexu.yx& Ik ga met mijn vrienden weer een schitterend weekend tegemoet, maar Mad Cool en Werchter winnen toch wel heel dik.


 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.380
953
En daar ben ik het dus precies niet mee eens. Door de terrein indeling lijkt Pinkpop dus veel drukker dan Werchter, ondanks dat er 20k meer aanwezig zijn. Werchter is daarom in mijn ogen veel aangenamer op dat gebied. Natuurlijk is het daar ook gigantisch druk, maar heb er daar echt minder last van.

Inderdaad! Ik vind Werchter met 88k bezoekers ook minder druk aanvoelen dan Pinkpop met 60k.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.795
3.566
De Foo Fighters hebben na hun gig van gisteren toch wel iets van waardering gekregen van mij. In 2015 en 2017 vond ik ze werkelijk vreselijk, maar gisteren was Dave Grohl in mijn ogen een heel stuk oprechter in zijn manier van zingen.
Hij lult nog steeds veel te veel, maar ik proef wel eindelijk de beleving in zijn stem die ik dus al twee keer niet heb gehoord.

Er bestaat een kans dat ik alsnog voor een dagticket ga of zelfs een vrijdag- en een zaterdagticket. Dit zou ik sowieso hebben gedaan als ik een weekendkaart wilde aangezien ik de zondag principieel niet bezoek. Maar goed, een dag met 45 minuten NBT en dan A Perfect Circle en een Foo Fighters die gisteren in elk geval zeer relevant aan het spelen was, is best prima.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Waarom bezoek je de zondag principieel niet?

Ik kom op de Clashfinder overigens wel tot ongeveer 15 acts die ik zou willen zien en best volle dagen. Toch netjes!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.795
3.566
Bruno Mars. Ik word werkelijk agressief als ik op de radio weer eens het intro van 24k magic hoor. Zo vreselijk vind ik de funky kant van hem. De nummers zoals Grenade vind ik nog wel te doen.

Als je dan ook nog Ronnie Flex, Oscar and the Wolf en Y&Y op je affiche hebt staan, vind ik niet dat je redelijk bent tegenover de andere twee dagen. Maar met The Overslept, Triggerfinger en Greta van Fleet zou ik ook niet helemaal niks hebben.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
roy-hekkens wrote:
En daar ben ik het dus precies niet mee eens. Door de terrein indeling lijkt Pinkpop dus veel drukker dan Werchter, ondanks dat er 20k meer aanwezig zijn. Werchter is daarom in mijn ogen veel aangenamer op dat gebied. Natuurlijk is het daar ook gigantisch druk, maar heb er daar echt minder last van.

Inderdaad! Ik vind Werchter met 88k bezoekers ook minder druk aanvoelen dan Pinkpop met 60k.

Wou dit ook al zeggen. Ben nu meer Werchter minded (nog maar 1 keer op Pinkpop geweest) maar vind het 'mierennest' gevoel op Pinkpop nog een stuk groter dan op Werchter, ondanks de lagere capaciteit. Al mogen beide festivals hier nog wat aan werken imo. Mijn ene keer Pinkpop is al jaren geleden trouwens, dus misschien ben ik niet de beste vergelijker.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
druk?
tja, wat is druk.
de routes die ik uitkies zijn juist niet zo druk.
er is ook vaak van dat kudde volk dat in een hoek blijft hangen, waar dan weer mensen bij aankomen en denken dat het zo druk is dat ze niet doorlopen.
Na een paar jaar ervaring vind je die plekken wel en weet je ongeveer wanneer je moet aanlopen voor een spot vooraan.
Ik vind het reuze meevallen in ieder geval.
Ja, met The Stones of Springsteen toen was het druk. Toen bleven ook veel mensen vooraan hangen...

Is misschien het voordeel van niet uit verkopen, iets rustiger...
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.795
3.566
Rock Werchter is echt verschrikkelijker. Die klotetenten zitten altijd vol en als je in de spits van de tenten naar Main loopt en vice versa kun je best crowdsurfen om nog ergens te geraken.

Maar ja, ik was er niet bij met Coldplay in 2011. Vorig jaar op de System Of A Down dag was het naar mijn mening aangenaam druk. In 2012 was ik eerder in Pinkpop en daarvan herinner ik me louter een drukte van jewelste meteen na de slotact van de dag.
 

gijske46

Playlistbediener
17 jan 2018
18
3
Wij willen dit jaar voor het eerst met de auto gaan. Weet iemand hoelaat meestal de parkeerplaats bij mondo verde vol is?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.281
1.347
Rock Werchter is echt verschrikkelijker. Die klotetenten zitten altijd vol en als je in de spits van de tenten naar Main loopt en vice versa kun je best crowdsurfen om nog ergens te geraken.

Maar ja, ik was er niet bij met Coldplay in 2011. Vorig jaar op de System Of A Down dag was het naar mijn mening aangenaam druk. In 2012 was ik eerder in Pinkpop en daarvan herinner ik me louter een drukte van jewelste meteen na de slotact van de dag.

Over Rock Werchter: overdag kan je normaal gezien steeds probleemloos binnen en buiten. Voor de topacts 's avonds kom je inderdaad best kwartiertje vroeger. De tenten worden bovendien vergroot vanaf dit jaar.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.281
1.347
En over de "line-up-vergelijking-posts" van vorige pagina's: Mad Cool heeft zijn timetable nog niet bekend gemaakt! Dit is enkel een inschatting van een gebruiker op clashfinder.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken