rickhuissen wrote:
Oasiss wrote:
rickhuissen wrote:
Oasiss wrote:
https://nos.nl/op3/artikel/2234943-grote-festivals-verschuiven-langzaam-van-munten-naar-pinnen.html
Meanwhile stapt Pinkpop (hoogstwaarschijnlijk) over naar…. munten!!
En terecht. Munten (of bonnen) is een absolute must. Niet in de rij voor bonnen/munten, en vervolgens bij elke consumptie 3x zo lang wachten. Dat gaat niet werken. Sommige dingen moet je niet altijd maar willen vernieuwen…
Wel eens op een ander festival geweest? Op BKS en Sziget werkt dit gewoon prima hoor.
Geen majors. Wel kleinere evenementen. Weet niet of die hun zaakjes helemaal op orde hadden of dat ze zelf ook nog moesten wennen, maar ik vond het he-le-maal kut. Mijn wellicht beperkte inlevingsvermogen ziet ook absoluut niet hoe het mogelijk is dit even snel te laten gaan als gewoon bonnen/munten afgeven…
En dan is er nog aspect ‘rondje geven’. Niks zo makkelijk als iedereen ff een muntje lapt…
Op Sziget moet je een pasje aanschaffen en daar geld op zetten, dan moet je een biertje dus sowieso contactloos ‘pinnen’. Ik ga er dan ook even van uit dat iedereen contactloos zou pinnen. Ik kan me voorstellen dat het (nog) niet op ieder festival zou verlopen. No offense, maar op Pinkpop ligt de gemiddelde leeftijd toch iets hoger dan op BKS en Sziget, maar het is natuurlijk wel ‘de toekomst’.