Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
In alle eerlijkheid, ik vond het contactloze polsbandje wel fijner dan contactloos met pin betalen op BKS. Dan heb je toch nog iets meer controle over je uitgaven en kun je je bandje gewoon met cash opladen. Maar het is wel een logische vervolgstap om naar contactloos pinnen over te gaan.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
rickhuissen wrote:

Oasiss wrote:

rickhuissen wrote:

Oasiss wrote:
https://nos.nl/op3/artikel/2234943-grote-festivals-verschuiven-langzaam-van-munten-naar-pinnen.html

Meanwhile stapt Pinkpop (hoogstwaarschijnlijk) over naar…. munten!!


En terecht. Munten (of bonnen) is een absolute must. Niet in de rij voor bonnen/munten, en vervolgens bij elke consumptie 3x zo lang wachten. Dat gaat niet werken. Sommige dingen moet je niet altijd maar willen vernieuwen…


Wel eens op een ander festival geweest? Op BKS en Sziget werkt dit gewoon prima hoor.


Geen majors. Wel kleinere evenementen. Weet niet of die hun zaakjes helemaal op orde hadden of dat ze zelf ook nog moesten wennen, maar ik vond het he-le-maal kut. Mijn wellicht beperkte inlevingsvermogen ziet ook absoluut niet hoe het mogelijk is dit even snel te laten gaan als gewoon bonnen/munten afgeven…

En dan is er nog aspect ‘rondje geven’. Niks zo makkelijk als iedereen ff een muntje lapt…

Op Sziget moet je een pasje aanschaffen en daar geld op zetten, dan moet je een biertje dus sowieso contactloos ‘pinnen’. Ik ga er dan ook even van uit dat iedereen contactloos zou pinnen. Ik kan me voorstellen dat het (nog) niet op ieder festival zou verlopen. No offense, maar op Pinkpop ligt de gemiddelde leeftijd toch iets hoger dan op BKS en Sziget, maar het is natuurlijk wel ‘de toekomst’.

Dat systeem ken ik. De Gelredome heeft dat ook. 'Wallet' noemen ze het daar. Het systeem werkt op zich redelijk, maar het gaat mis op het invoeren van de drankjes door het barpersoneel. Je moet een kast neerzetten en alle drankjes voorprogrammeren, en dan van alle drankjes het juiste aantal intoetsen. En dan houd je als klant je pas tegen de screener, et volia. Ik ben benieuwd. Limboluus heeft het erover dat ze met 45 man een bar bezetten. Hoeveel staan in te schenken en te tappen, en hoeveel bedienen de klanten? Want als er 20 man uitserveren moet je ook 20 van die kasten neerzetten, en dan heb ik het pas over 1 bar. Zet je er minder kasten neer, dan krijg je gegarandeerd langere rijen. Als het ff druk is, kun je makkelijk bijspringen wanneer je alleen bonnen hoeft aan te pakken. Dat er is er met die kasten niet meer bij...
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
Plus, je hebt alsnog een rij bij de bonnenkassa's. Niet om fysiek bonnen/munten te kopen, maar om een pas aan te schaffen en op te waarderen. Dus ook dat probleem (volgens het artikel dan) los je niet op...
 

iggy2016

Playlistbediener
22 nov 2016
49
0
Ben benieuwd of het wel munten gaan worden want op de site staat nog steeds:

Op Pinkpop betaal je eten en drinken met consumptiebonnen die je koopt bij de bonnenkassa’s op het festivalterrein en de Pinkpop campings.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.660
6.854
Ben benieuwd of het wel munten gaan worden want op de site staat nog steeds:

Op Pinkpop betaal je eten en drinken met consumptiebonnen die je koopt bij de bonnenkassa’s op het festivalterrein en de Pinkpop campings.

Precies, maar daarom was het artikel over de kluisjes zo opvallend boven op de eerdere insider geruchten.
Eerste artikel van Pinkpop zelf waarin specifiek "munten" genoemd staat.
Zoals ook al opgemerkt was, dat de borg a 5 euro terug gegeven werd in "munten", wat een veelvoud van 2,50 zou impliceren.
 

iggy2016

Playlistbediener
22 nov 2016
49
0
Misschien dat die kluisjes alleen via muntensysteem werken en dat de rest de gewone bonnen zijn? Een vriend van me is ook vrijwilliger en heeft die bijeenkomst nog niet gehad. Ik zal hem eens vragen als hij hem heeft gehad wat hij gehoord heeft
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.660
6.854
Misschien dat die kluisjes alleen via muntensysteem werken en dat de rest de gewone bonnen zijn? Een vriend van me is ook vrijwilliger en heeft die bijeenkomst nog niet gehad. Ik zal hem eens vragen als hij hem heeft gehad wat hij gehoord heeft
Kluisjes werken met kluissleutel, staat in het artikel.
https://www.pinkpop.nl/2018/nl/nieuws/bestel-nu-alvast-je-eigen-kluisje-op-de-camping/
vooraf kluisje bestellen kost 10 euro en 5 euro borg.
ter plekke op de camping betalen met "munten"
bij inleveren kluissleutel krijg je borg terug (5 euro) of het bedrag in "munten"

edit:
overigens spreekt de partnersite over bonnen https://www.tentenzo.com/showroom/locker-at-pinkpop-campsite-255/
het is dus enkel specifiek het artikel van Pinkpop zelf dat "munten" noemt
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Je mag geen rugzak mee, je moet 10 euro betalen voor een kluisje en 5 euro borg die je in muntjes terugkrijgt? Het moet niet gekker worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.660
6.854
Je mag geen rugzak mee, je moet 10 euro betalen voor een kluisje en 5 euro borg die je in muntjes terugkrijgt? Het moet niet gekker worden.
Slakken.png
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Tja, da's jouw mening. Logisch dat het door veiligheidsredenen allemaal strenger wordt, maar kom je bezoeker dan ook een beetje tegemoet en probeer er geen slaatje uit te slaan.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.980
5.541
Tientje voor het hele weekend, om je spullen veilig op te bergen lijkt me nou ook weer niet zo'n schandalig bedrag. Als je het niet wilt, kun je er ook voor kiezen om een kleinere rugzak mee te nemen. Een rugzakje met van die touwtjes mag wel gewoon, toch?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Mensen met rugzakken moeten ze inderdaad niet toe laten, niets zo irritant als in een drukke menigte achter iemand staan die een rugzak om heeft.
 

themachineee

Playlistbediener
19 feb 2018
15
0
Zoals de weersverwachting nu is heb je iig geen zonnebrand nodig! Dus gewoon paar ponchos in je kontzak en een goedgevulde portomonee. Meer heb je toch ook niet nodig?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.980
5.541
Mensen met rugzakken moeten ze inderdaad niet toe laten, niets zo irritant als in een drukke menigte achter iemand staan die een rugzak om heeft.

Ik vind natte ponchos's (als het droog is), roken en mensen die door een optreden heen lullen irritanter, maar rugzakken zijn ook vrij irritant ja.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.980
5.541
Roken in general zouden ze moet verbieden m.i. maar waar jij zegt is natuurlijk helemaal niet wat ik zei. Blijft smerig tho.

Edit: Reactie op Timmetje
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Vind zelf rugzakken niet zo irritant. Zorgt er ook voor dat mensen minder dicht op je staan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Laten we iig hopen dat Dave zich weer goed voelt volgende week. Erg benieuwd naar het optreden op PP.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken