Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Rockbeer wrote:
Rock Werchter is echt verschrikkelijker. Die klotetenten zitten altijd vol en als je in de spits van de tenten naar Main loopt en vice versa kun je best crowdsurfen om nog ergens te geraken.

Maar ja, ik was er niet bij met Coldplay in 2011. Vorig jaar op de System Of A Down dag was het naar mijn mening aangenaam druk. In 2012 was ik eerder in Pinkpop en daarvan herinner ik me louter een drukte van jewelste meteen na de slotact van de dag.

Over Rock Werchter: overdag kan je normaal gezien steeds probleemloos binnen en buiten. Voor de topacts ’s avonds kom je inderdaad best kwartiertje vroeger. De tenten worden bovendien vergroot vanaf dit jaar.

Overdag is het inderdaad prima. Maar bij de afsluitende topacts: maak van een kwartier maar eerder DRIE kwartier. Althans, dat is mijn ervaring. Nu met de grotere Barn (Klub C blijft net zo groot) ben ik benieuwd hoe het dit jaar gaat uitpakken.

Edit: ik waande mij even op het Werchter forum haha. Blijft interessante discussie, maar wijkt af van Pinkpop, Vond Pinkpop in 2012 prima te behappen qua drukte, los van het Bruce Springsteen optreden. Dat was megaaaa druk.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.342
5.882
Mijn herinnering aan topdrukte op Werchter blijft altijd de mensenmassa die terug wilde naar de camping na Pearl Jam in 2014. Rijen dik voortschuifelen over een kilometer autoweg tussen het terrein en de camping, stond volledig vast! Een grote menselijke file. Maar op het terrein zelf is het meestal wel te doen, alleen om het voorvak in te komen bij Metallica was het enorm dringen. Maar goed, back on topic voor Pinkpop inderdaad...
 

kaj-1987

Playlistbediener
5 jun 2018
5
0
Op mondo verde is idd nooit vol
In de 12 jaar dat ik op pinkpop vekeer regel heb ik volgens mij nog nooit de melding gehad dat die vol was
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Op mondo verde is idd nooit vol
In de 12 jaar dat ik op pinkpop vekeer regel heb ik volgens mij nog nooit de melding gehad dat die vol was

Afgelopen jaren altijd plek gehad daar!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
bij Festival informatie op de site staat nu “consumptiemunten”
zie https://www.pinkpop.nl/2018/nl/festival-informatie/festivalterrein/

edit: lijkt er op dat nu langzaam alle “bonnen” teksten aangepast worden naar “munten”op de site
overigens, nog niets te vinden over de prijs van de consumptiemunten...

ook nog geen Amnesy hoedjes in voorverkoop, nog geen plattegrond, nog geen Pinkpop-gids online...

Daarbij, er is nu dus een podium naar Jan Smeets genoemd... Jan's Feestcafe.
Maar, dat vind ik wat minimaal....
Misschien dan op het festival terrein een podium, bijvoorbeeld Mainstage, omnoemen naar Smeets-Stage?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.951
1.730
Je kunt Pinkpop ook een Whatsapp sturen toch? Heb ik van de week ook gedaan. Kreeg binnen 3 minuten antwoord dat de Jack Daniels truck er helaas (weer) niet staat dit jaar...
 

Danielle1617899608

Playlistbediener
8 mrt 2017
49
0
Zoals de weersverwachting nu is heb je iig geen zonnebrand nodig! Dus gewoon paar ponchos in je kontzak en een goedgevulde portomonee. Meer heb je toch ook niet nodig?

Als vrouw is het toch anders best fijn om een stevige rugzak om te hebben om extra ruimte te creeëren als mannen tot vervelends toe dicht tegen je aan staan
 

Danielle1617899608

Playlistbediener
8 mrt 2017
49
0
DennisvdBr wrote:
bij Festival informatie op de site staat nu “consumptiemunten”
zie https://www.pinkpop.nl/2018/nl/festival-informatie/festivalterrein/

edit: lijkt er op dat nu langzaam alle “bonnen” teksten aangepast worden naar “munten”op de site


overigens, nog niets te vinden over de prijs van de consumptiemunten…

ook nog geen Amnesy hoedjes in voorverkoop, nog geen plattegrond, nog geen Pinkpop-gids online…

Daarbij, er is nu dus een podium naar Jan Smeets genoemd… Jan’s Feestcafe.
Maar, dat vind ik wat minimaal….
Misschien dan op het festival terrein een podium, bijvoorbeeld Mainstage, omnoemen naar Smeets-Stage?

Sta je dan niet lang in de file om daar te komen? Wij gingen altijd op de fiets vanaf de Watertoren. Deze keer hebben we een huisje in Simpelveld, dus moeten we opnieuw de route (wederom een half uur) ontdekken. Ben benieuwd hoe het dan met de auto is.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.951
1.730
Consumptiemunten

Op Pinkpop betaal je eten en drinken met consumptiemunten die je koopt bij de muntenkassa’s op het festivalterrein en de Pinkpop campings. Op het festivalterrein zijn die bij de ingang het drukste, iets rustigere kassa’s vind je bij de North Stage en op de Kalm Aan Laan.

Bij alle muntenkassa‘s kun je contant betalen en met je Maestro pinpas terecht.
Milieubewust en/of een krappe beurs? Doe dan op het festivalterrein mee met de alom bekende Pinkpop bekeractie bij de ‘BEKER INNAMEPUNTEN’. Voor 50 ingeleverde bekers krijg je 1 consumptiebon en help je mee aan het recyclen van meer dan vier ton plastic volgens het cradle-to-cradle principe. De ingeleverde bekers vormen weer de grondstof voor nieuwe producten. De papieren draagtrays kunnen ook ingeleverd worden; voor 25 trays ontvang je 1 consumptiebon.



Wel grappig dat al die schooiers die je voor de voeten lopen om bekers en trays op te rapen, worden uitbetaald in waardeloze bonnen, omdat het festival verder op munten is overgegaan :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Wel grappig dat al die schooiers die je voor de voeten lopen om bekers en trays op te rapen, worden uitbetaald in waardeloze bonnen, omdat het festival verder op munten is overgegaan
1f61b.svg
HA HA...
jammer ook voor die kindertjes die rondlopen, die volwassen "schooiers" met zo'n tunnel bekers vind ik doorgaans alleen maar sneu om te zien.
als ik zo'n kindje zie rondlopen met zo'n stapeltje drink ik meestal mijn laatste slokje op en overhandig ik het bekertje, da's wel leuk voor ze.
Heeft ook wel wat.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.215
797
Jan Smeets vanavond bij AvondGasten op L1, om 17:55u. Zal wel vooral over de munten en zijn hartoperatie gaan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.166
4.309
Oasiss wrote:

DennisvdBr wrote:
ach roken
weet je, ik ben zelf niet roker.
ik zie totaal het probleem niet van in de open buitenlucht roken.
zoiets moet iemand zelf weten, of het ongezond of ‘smerig’ is dat is een heel ander verhaal.
ik tik in zo’n weekend junkfood en flink wat bier achterover, nee dat is heel gezond.

ieder zijn ding he.
we komen allemaal maar voor 1 ding naar Pinkpop, voor de muziek, op welke manier je er dan ook maar van wil genieten.
zolang je maar niemand anders lastig valt, ik vind niet dat je met roken in de open buitenlucht je van lastig vallen kan spreken.


Andermans kansen op kanker vergroten én diegene in stank te laten staan, vind ik wel degelijk onder die noemer te plaatsen. Van jouw broodje kroket heb ik in die zin geen last.

wel als ik de derde dag Pinkpop na tig frikandellen en 30 pils voor je sta en een vunzige festival scheet laat

Kun je nagaan wat er gebeurt als jij die festivalscheet laat en de persoon achter je net een sigaret aansteekt!

 

Schlalip

Playlistbediener
2 apr 2015
48
24
Ik blijf de keuze om de dance hal op camping A op te doeken vreemd vinden. Zeker met de toevoeging van Jan's feestje op B. Iemand al iets gehoord over de redenen daarvan?

Hopelijk heeft de Total Irre Disco Show volle accu's bij zich.......
 

Bryan

Playlistbediener
28 okt 2017
14
0

Dennis, weet je toevallig ook of ze de 'vakken' en nummers op volgorde gebruiken? Enkele jaren terug heb ik op Camping B gestaan, bij vak 1/2 ergens. Daarna 1 keer bij vak 24, maar dat was minder fijn. Volgens mij gaat het stuk waar vak 1 t/m 6 is, pas als laatste open?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken