Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Bruno Mars stond op 9 en 10 mei van dit jaar nog 2 keer in een uitverkochte Ziggo. Is geen graadmeter maar het zegt wel iets. Ook goede recensies. Misschien is Jan wel wezen kijken
1f609.svg
Niet mijn ding.
Maar aan de andere kant, imo meer entertainer dan Bieber.
Heel goed geproduceerd werk met heel goede producers.
Zijn moves tikken nivo'tje Michael Jackson aan en zijn sound is goed te doen hoor.
Ik denk dat als hij er staat, ik het niet heel erg vind. Maar op het moment wel heel onverwacht, niet op mijn radar...

Even los van het feit of het wel of niet je ding is. Ik vind het ook niks. Maar hoe kan dit nou niet op je radar staan? Leg dat eens uit. Hij geeft concerten in Europa op festivals en ook nog in dezelfde maand als PP.
Wat maakt iets wel een kanshebber en wat niet vraag ik mij dan af???

Volgens mij is er inderdaad nooit expliciet gemeld dat er sowieso een popheadliner moest komen op Pinkpop.

Wel is er verscheidene malen vanuit Pinkpop/Mojo aangegeven dat ze qua programmering van Pinkpop ook in andere richtingen willen gaan zoeken. Bijvoorbeeld een popheadliner zoals Bieber vorig jaar, R&B of hiphop.

Als ze dat daadwerkelijk willen, dan zou je verwachten dat ze dit jaar niet meer aankomen met Metallica / Foo Fighters / Pearl Jam.

Bruno Mars zou dan best een logische naam zijn. Vind het zelf helemaal niets, maar populair genoeg.

Maar ik sluit inderdaad niet uit dat er niet per se een beleid achter zit, maar dat ze gewoon de kansen die zich voordoen aangrijpen.

Even los van het feit of het wel of niet je ding is. Ik vind het ook niks. Maar hoe kan dit nou niet op je radar staan? Leg dat eens uit. Hij geeft concerten in Europa op festivals en ook nog in dezelfde maand als PP.
Wat maakt iets wel een kanshebber en wat niet vraag ik mij dan af???
Volgens mij heb je mij niet begrepen.
Hij stond niet op mijn radar, omdat hij niet in mijn zoekgebied zat en ook niet had verwacht dat hij in de zomer die periode in Europa zou zijn. Dat bedoelde ik met op mijn radar.

Nu, met BST en Rock in Rio zo dicht bij Pinkpop. Is hij één van de grote kanshebbers als headliner, zo veranderen dingen heel rap. Van géén idee naar 90% kans...

Dan had ik je inderdaad verkeerd begrepen. Helemaal duidelijk nu :!:
De namen beginnen her en der te komen. Volgens mij kwam Roskilde vorig jaar half oktober ook met de eerste namen. Misschien zit daar ook wat tussen?

Volgens mij kwam Roskilde vorig jaar half oktober ook met de eerste namen. Misschien zit daar ook wat tussen?
ik gok Bruno Mars ook bij Roskilde, lijkt me ook echt zo'n naam die daar heel goed past. Datum van BST is er ook gunstig voor.

Ik verwacht zelf sowieso de FF en ik denk dat Bruno Mars ook wel bijna zeker is.
De andere headliner durf ik niet zo een twee drie op te noemen. Ik heb het gevoel dat het een headliner is die we nog niet genoemd hebben.

Even een ander vraagje:
Komt er nog een voorspelspel (aangezien er nu wat namen worden bevestigd)?

Dan dachten we allemaal dat we verlost waren van Ed Sheeran en daaruit volgend een popheadliner op alle festivals zoals Pharrell Williams in 2016, komt Bruno Mars nu met festivaldata...

Ik verwacht zelf sowieso de FF en ik denk dat Bruno Mars ook wel bijna zeker is.
De andere headliner durf ik niet zo een twee drie op te noemen. Ik heb het gevoel dat het een headliner is die we nog niet genoemd hebben.

Even een ander vraagje:
Komt er nog een voorspelspel (aangezien er nu wat namen worden bevestigd)?

Die vraag begon bij mij ook ineens te leven!!!

Zaterdag ben ik in de Rodahal bij Golden Earring (voorprogramma The Ten Bells) onder organisatie van Buro Pinkpop.

Ik zal eens opletten of ik iets te weten kom over Pinkpop 2018 ;)

Nog even wat betreft Iron Maiden, heb Jan smeets twee jaar geleden backstage op Grasop gespot. Toen zei hij dat hij naar dat bandje met dat vliegtuig kwam kijken. Dus als Jan nog wat in de melk te brokkelen heeft, zou Maiden goed mogelijk zijn.

Nog even wat betreft Iron Maiden, heb Jan smeets twee jaar geleden backstage op Grasop gespot. Toen zei hij dat hij naar dat bandje met dat vliegtuig kwam kijken. Dus als Jan nog wat in de melk te brokkelen heeft, zou Maiden goed mogelijk zijn.
Mooi toch...
Ik sluit ook niet uit dat MOJO het ook kan doen hoor, ik meen dat één van 'de prominente boekers' voor oa Pinkpop ook wel liefhebber is van gitaren en ook in Nederland Iron Maiden boekt voor MOJO.

Ik zeg niet dat het gebeurt, ik zou er niet van opkijken hoor ;)

Ik zou er wel van opkijken. Pinkpop kan namelijk ook gewoon metallica boeken wat zoals al eerder gezegd hier meer kaarten zal verkopen dan maiden. Het lijkt me dus gek als maiden geboekt wordt, aangezien ze echt niet metallica EN maiden beide boeken (al zou t wel heel gaaf Zijn) en maiden niet verkiezen boven metallica.

Ik zou er wel van opkijken. Pinkpop kan namelijk ook gewoon metallica boeken wat zoals al eerder gezegd hier meer kaarten zal verkopen dan maiden. Het lijkt me dus gek als maiden geboekt wordt, aangezien ze echt niet metallica EN maiden beide boeken (al zou t wel heel gaaf Zijn) en maiden niet verkiezen boven metallica.
tja, maar waarom dan Metallica wéér kiezen?
ik zou daar nog niet zo zeker van zijn of Metallica uberhaupt het Pinkpop affiche zal halen in 2018
misschien zijn er meer keuze's dan we nu zelf denken, kijk bijvoorbeeld hoe Bruno Mars vanochtend ineens een grote kanshebber is geworden

superginger wrote:

tja, maar waarom dan Metallica wéér kiezen?

Omdat Metallica populairder is dan Iron Maiden. Gaat uiteindelijk toch om winst draaien. En met Iron Maiden op een andere dag, ik denk heus dat ze een andere act kunnen krijgen die meer kaarten doet verkopen dan Iron Maiden.

Van de pop die kan komen is Bruno Mars niet eens een hele slechte act... SuperBowl een paar jaar geleden was best spectaculair. En zingt live ook meer dan prima. Als het dan pop moet zijn, zeg ik ja!

Over 2 weken komt Download met nieuws. Hier delen ze eigenlijk wel elk jaar wat namen met Pinkpop. Even opletten dus!

Pim wrote:
Over 2 weken komt Download met nieuws. Hier delen ze eigenlijk wel elk jaar wat namen met Pinkpop. Even opletten dus!

ik ben bang dat er eerder een afstreper bij zit…
Afstrepers kunnen natuurlijk ook. Als het om een enkele headliner gaat, zal t misschien minder interessant zijn. Maar als er bijvoorbeeld ook wat namen van de randprogrammering komen kan het wel wat worden. Want meestal delen Pinkpop en Download wel een paar namen. Het zijn er niet veel, maar we hebben al een beter overzicht wat er nog meer in Europa komt wat nog niet zeker was ofzo.

Ik gooi er nog even een mogelijke headliner in.
Zou Depeche Mode een optie zijn? Hun arena tour eindigd in maart.
Mogelijk festivals in de zomer?? Een bron heb ik niet, zomaar een wilde gedachte......

Users who are viewing this thread