Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
Muse gaat kennelijk de studio in, ook maar (ergens onderaan) je lijstje, Dennis?

En Iron Maiden, ik zou het je wel gunnen, maar lijkt me toch echt geen realistische boeking voor Pinkpop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Muse gaat kennelijk de studio in, ook maar (ergens onderaan) je lijstje, Dennis?
ik heb het vermoeden dat juni/juli 2018 te snel is voor Muse.
Ze stonden er 2015 nog, hoewel ik het wel oke vind, zou het imo te snel zijn.
Ik kan me goed voorstellen dat ze in 2018 eerst stadions doen.
Wat mij betreft opschrijven voor Pinkpop 2019.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
NovaRock geeft via Instagram aan dat er eind oktober eerste namen komen.
Dat is om te beginnen goed nieuws, NovaRock zelfde weekend met Pinkpop maar 1 dag verschoven, dd 14 -16 juni.

Maar er is meer….
in dat bericht voegen ze iets opvallends toe:
“despite all rumors, a specific legendary British Heavy Metal band (having a singer which is also the bands pilot) unfortunately won’t be part of the line-up.”

Hiermee reageren ze op het Iron Maiden gerucht (zie Iron Maiden topic)
Indien die festival-headlinespots / data geschoven zijn is natuurlijk de vraag.
Of dit betekend dat Iron Maiden géén festivals aandoet is niet uitgesloten, maar ook niet bevestigd.
Met het gerucht voor Hellfest is ook Graspop niet gek gedacht, zij zitten weer zelfde dagen (fyi een week na Pinkpop).
Ik kan mezelf echter wel wensen dat Iron Maiden naar vr 15 of za 16 juni op Pinkpop is geschoven.

Wat mij betreft, wel aardig om in de gaten te houden…

Maar zoals je zelf aangeeft in het iron maiden topic is er mogelijk sprake van package deal met judas priest en anthrax. Denk je dan nog dat ze kans maken voor PP?
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Geen Kensington aub.
Vind het al een overkill de laatste jaren en ze zijn dit jaar al op PP geweest.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
MUSE – FOO FIGHTERS – KENSINGTON
The Script – P!nk – Ariane Grande

Ik denk dat Pinkpop hiervoor zou tekenen. Denk dan wel dat Pink of Ariane Grande op de eerste regel staat in plaats van Kensington.

Persoonlijk zou ik van ellende niet weten waar ik moest gaan kijken. Van dit rijtje kan ik alleen Muse waarderen. Maar objectief gezien zou Pinkpop goed voor de dag komen met Muse / Foo Fighters / Pink / Ariane Grande. En Kensington en Script zijn voor de grote massa prima subs.

Iron Maiden zou leuk zijn, maar lijkt niet echt te verwachten toch?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Maar zoals je zelf aangeeft in het iron maiden topic is er mogelijk sprake van package deal met judas priest en anthrax. Denk je dan nog dat ze kans maken voor PP?
dat idd...
Ik zie nog altijd niet in waarom dat dan niet kan op Pinkpop, op Pinkpop kan heel veel.
Wil ook niet altijd zeggen dat package deals mee komen, maar ook dat is niet uit te sluiten toch? Judas Priest als Brightlands tent afsluiter is toch niet heel vreemd?
Ik persoonlijk blijf het juist anders om gezien gek vinden, waarom bijvoorbeeld wel Metallica en Rammstein wel kunnen, maar een (mag wel zeggen) legendarische britse metal band nog nooit is geweest.
Zoals ik al aangaf is de kans ook heel groot dat ze géén festivals bezoeken, dus of de kans heel groot is is uiteraard ook nog maar de vraag.
Mijn punt is,
1 ) dat ze vermoedelijk touren in de periode juni (en week later gerucht voor Hellfest)
2 ) dat het een heel goede festival-act is als headliner
3 ) nog nooit op Pinkpop, dus 'nieuwe'-naam
dat los van wat ik er persoonlijk van vind is imo al 3 redenen om ze goed in de gaten te houden voor Pinkpop ;)

daarbij, Jan zei dit jaar dat de tegevallende kaartverkoop te maken had met het wegblijven van gitaren-liefhebbers, dit zou ultiem revange zijn uiteraard \m/
Sterker nog, ik zou eerder Iron Maiden op Pinkpop willen zien dan Metallica op het moment. Omdat Metallica er in 2014 al stond...
Maar de keuze is niet aan mij hé
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Alleen denk ik dat Metallica wat beter verkoopt, denk ik….
2753.svg

Dat lijkt me wel ja. Metallica heeft enorm grote en trouwe fanschare. Daar kan Iron Maiden nooit tegenop.

Al zou ik Iron Maiden persoonlijk wel leuk vinden en Metallica weer ontzettend afgezaagd.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Alleen denk ik dat Metallica wat beter verkoopt, denk ik….
2753.svg
Ik zie niet in of een dag met Iron Maiden een festivaldag minder verkoopt dan RHCP, KOL of Muse.
Dat Metallica normaal gezien wel hard gaat, dat is niet onverwacht.
Laatste keer GelreDome 2016 was niet geheel uitverkocht, maar dat waren nog altijd circa dik 30k bezoekers.
In 2014 verkocht FortaRock ca 26.000 kaarten met Iron Maiden.
Dus wat dat betreft kunnen ze dagkaarten wel op eigen kracht heel goed kunnen verkopen.
Daar twijfel ik niet aan. Dus dat zal niet een twijfel puntje zijn voor Mojo Rob.

 

SneakyDevil

Playlistbediener
13 okt 2017
20
0
Wat ik nog niemand heb zien noemen en die (in Amerika toch aan het touren zijn);
Queen
Is dit geen waardige headliner voor pinkpop?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Wat ik nog niemand heb zien noemen en die (in Amerika toch aan het touren zijn);
Queen
Is dit geen waardige headliner voor pinkpop?
Van mij mag het, maar wat een beetje tegenzit deze tour zijn al die stadions en arena's.
Ik kom nog geen enkel festival geruchtje tegen ook, waar ze in 2016 nog hier en daar opdoken en ook stonden.

Ik had wel eens opgezocht, dus ik ben ze niet vergeten,
thanxs voor de heads up!
 

Richard Kuiter

Playlistbediener
7 feb 2017
14
0
Ik zag Iron Maiden voorbijkomen op een Duits forum als kandidaat voor FortaRock 2018 op 1/2 juni als onderdeel van hun europese Legacy of the Beast tour met Judas Priest en Anthrax...ik zou ze graag zien op Pinkpop, maar FortaRock lijkt me dan waarschijnlijker...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik zag Iron Maiden voorbijkomen op een Duits forum als kandidaat voor FortaRock 2018 op 1/2 juni als onderdeel van hun europese Legacy of the Beast tour met Judas Priest en Anthrax…ik zou ze graag zien op Pinkpop, maar FortaRock lijkt me dan waarschijnlijker…
je loopt een beetje achter.
FortaRock heeft met Nightwish de headliner en daar komt niet nog een grotere band bij.
Dat van Legacy of the Beast tour met Judas Priest en Anthrax, zie ook het Iron Maiden topic (hier is een link) ;) heb ik al eea in gezet (vanaf 30 juni).
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Ik zag Iron Maiden voorbijkomen op een Duits forum als kandidaat voor FortaRock 2018 op 1/2 juni als onderdeel van hun europese Legacy of the Beast tour met Judas Priest en Anthrax…ik zou ze graag zien op Pinkpop, maar FortaRock lijkt me dan waarschijnlijker…

Volgens Fortarock zijn Parkway Drive en Nightwish de headliners, dus Iron Maiden is daar dit jaar uitgesloten, mag je aannemen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Metallica en Rammstein zijn veel meer mainstream en trekken een breder publiek. (Rammstein natuurlijk ook nog veel showelementen die veel niet-fans ook wel een keer gezien willen hebben).

Iron Maiden op Pinkpop zou best een keer kunnen, maar is voor de organisatie zeker niet de eerste keus.
Als fan moet je dit eigenlijk niet willen. Op Werchter een paar jaar geleden vond ik het ook geen succes, terwijl ik zowel het festival als de band graag bezoek. Toch een beetje alsof Justin Bieber op je festival staat. De dag verkoopt wel uit, maar de sfeer is compleet anders. ?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Metallica en Rammstein zijn veel meer mainstream en trekken een breder publiek. (Rammstein natuurlijk ook nog veel showelementen die veel niet-fans ook wel een keer gezien willen hebben).

Iron Maiden op Pinkpop zou best een keer kunnen, maar is voor de organisatie zeker niet de eerste keus.

Precies dit.

Daarnaast: ik denk inderdaad niet dat Iron Maiden per se minder kaarten verkoopt dan bijvoorbeeld Kings of Leon of Peppers (wel veel minder dan Muse natuurlijk, Muse verkocht op eigen kracht arena's en goffert uit), maar ik denk dat liefhebbers van Kings of Leon en RHCP zich beter thuis voelen op Pinkpop dan de aanhang van Iron Maiden, waarvan je mag aannemen dat die zich meer op het gemak voelt op bijvoorbeeld Fortarock.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Dat laatste weet ik niet zo, dat op het gemak voelen tov FortaRock bijvoorbeeld.
Als zo'n dag op Pinkpop een aantal stevige namen heeft, zoals de Metallica-Metal-Maandag in 2014, zie ik dat nog wel als beweegreden voor velen.

Overigens dat Iron Maiden niet eerste keus zal zijn, daar kan ik wel inkomen.

Maar we gaan er nu wel heel erg op in ;)
Het is nog niet eens helemaal zeker of ze uberhaupt touren.
De geruchten zijn er in ieder geval en Pinkpop is niet geheel onmogelijk of uitgesloten.

Ik droom zelf wel gewoon nog even verder :mrgreen:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken