Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Zoveel HIp Hop heeft Pinkpop nooit echt gehad toch. Ja dingen als Broederliefde... maar dat is meer Pop Hop dan Hip Hop.

Minder dance vind ik dan weer jammer. Stiekem altijd wel leuk om zo'n grote pop act te zien, zo heb ik toch al een Martin Garrix, Avicii, Above & Beyond, Kygo, Robin Schulz afgevinkt staan waar ik anders niet snel voor naar een festival zou gaan. Liever dat dan weer The Script ofzo. Maar die dance stage is dus ook van de baan kunnen we stellen?

Ik zal de komende dagen even niet ingaan op je overdreven positiviteit Dennis., maar stellen dat de 'minst interessante acts' naar BKS en DTRH zijn gegaan is natuurlijk onzin. Arctic Minkeys, Nick Cave, Anderson. Paak, Franz Ferdinand, QOTSA etc.. Daarnaast heeft Lowlands Kendrick Lamar en The War on Drugs, allemaal goede namen voor Pinkpop, die morgen weer aankomen met The Script, George Ezra en James Bay.

tja, wat krijgen we morgen voor de kiezen dan, 205euro, 210euro of zelfs 215euro voor een weekendticket???
Daarvoor moet wel worden betaald. Smeets meldt een ‘ernstig verhoogd’ budget. ,,We hebben tegen die mooie namen niet willen zeggen ‘Jij mag niet komen, want je bent te duur’.’’ Een rekening die voor een groot deel bij de ticketkoper komt te liggen. Pinkpop, in vergelijking met zijn buitenlandse concurrenten nog relatief goedkoop, zal de kaartprijzen verhogen. Onvermijdelijk, zegt Smeets. ,,Het past in de trend die al langer gaande is.

Ik zal de komende dagen even niet ingaan op je overdreven positiviteit Dennis., maar stellen dat de ‘minst interessante acts’ naar BKS en DTRH zijn gegaan is natuurlijk onzin. Arctic Minkeys, Nick Cave, Anderson. Paak, Franz Ferdinand, QOTSA etc.. Daarnaast heeft Lowlands Kendrick Lamar en The War on Drugs, allemaal goede namen voor Pinkpop, die morgen weer aankomen met The Script, George Ezra en James Bay.
had ik (voor mij) met een enorm lettertype er tussen moeten zetten of heb je mijn mening niet correct gelezen!!

DennisvdBr wrote:

remko wrote:
Jan schroeft de verwachtingen nog wat omhoog, ook al voor volgend jaar: ad interview Jan smeets

foto van Snow Patrol… ha ha ha…
1f609.svg

opvallend:
– De vorig jaar ingezette revolutie van dance en hiphop dooft weer uit.
– Zo lijkt de rentree van Snow Patrol aanstaande.
– Zelden hebben zoveel groepen laten weten graag naar Pinkpop te willen komen.
– We hadden dit jaar misschien wel zes acts als headliner kunnen opstellen. Voor volgend jaar, de 50ste Pinkpop, geldt dat helemaal.
– Pinkpop keert, kortom, weer enigszins terug naar zijn wortels: de rock en de pop.

mooiste vind ik persoonlijk wel, minder dance en hiphop en meer rock en pop.
apart dat Jan aangeeft dit jaar dus niet meer headliners, minder dan 6, jammer… Ze hadden er meer kunnen neerzettten, blijkt maar weer.
Ik ben in ieder geval blij dat de (voor mij) minst interessante namen naar BKS en DTRH zijn geschoven, jammer van QOTSA wel…
Dan houdt Pinkpop tenminste de leuke en intressante rock en pop over denk ik dan.

Denk dat Jan met de headliners doelde op Justin Timberlake, Eminem, Guns n Roses ,etc. Pinkpop heeft elk jaar 3 headliners, waarom zouden ze dit moeten veranderen? Dat gaat toch helemaal niet als je festival om 0:00 afgelopen moet zijn? Dan staat de eerste headliner gewoon in de zon te spelen.

Denk dat Jan met de headliners doelde op Justin Timberlake, Eminem, Guns n Roses ,etc. Pinkpop heeft elk jaar 3 headliners, waarom zouden ze dit moeten veranderen? Dat gaat toch helemaal niet als je festival om 0:00 afgelopen moet zijn? Dan staat de eerste headliner gewoon in de zon te spelen.
nee, daarmee bedoeld hij "second headliners" de subs dus, aflsuiter 3FM-stage of sub-main dus...

tja, wat krijgen we morgen voor de kiezen dan, 205euro, 210euro of zelfs 215euro voor een weekendticket???

Daarvoor moet wel worden betaald. Smeets meldt een ‘ernstig verhoogd’ budget. ,,We hebben tegen die mooie namen niet willen zeggen ‘Jij mag niet komen, want je bent te duur’.’’ Een rekening die voor een groot deel bij de ticketkoper komt te liggen. Pinkpop, in vergelijking met zijn buitenlandse concurrenten nog relatief goedkoop, zal de kaartprijzen verhogen. Onvermijdelijk, zegt Smeets. ,,Het past in de trend die al langer gaande is.

Wel raar deze opmerking, welke buitenlandse concurrenten zijn duurder dan? Ja, Amerikaanse festivals misschien.. Maar verder toch niet veel? Mad Cool, Nos Alive, Werchter, Open'er etc. zijn echt niet duurder dan Pinkpop...

DennisvdBr wrote:

Wel raar deze opmerking, welke buitenlandse concurrenten zijn duurder dan? Ja, Amerikaanse festivals misschien.. Maar verder toch niet veel? Mad Cool, Nos Alive, Werchter, Open’er etc. zijn echt niet duurder dan Pinkpop…

Rock Werchter kost 230 euro (+ 8 euro servicekosten) en dat is voor 4 dagen. Dan wordt het voor Pinkpop lastig om dicht bij die prijs te gaan zitten. Als Pinkpop 210 gaat vragen (wat niet onwaarschijnlijk is) dan kun je er in Werchter dus voor 20 euro nog een dagje bij krijgen...

Wel raar deze opmerking, welke buitenlandse concurrenten zijn duurder dan? Ja, Amerikaanse festivals misschien.. Maar verder toch niet veel? Mad Cool, Nos Alive, Werchter, Open’er etc. zijn echt niet duurder dan Pinkpop…

Roskilde is wel een stuk duurder, maar om Pinkpop nou daarmee te gaan vergelijken...

Ook ben ik nog steeds van mening dat Pinkpop eerst een fatsoenlijke vrijdag mag aanbieden voor ze de prijs omhoog gooien, ik vind dat ze veels te laat starten die dag (zeker vergeleken met de vroege eindtijd)

colint wrote:

nee, daarmee bedoeld hij “second headliners” de subs dus, aflsuiter 3FM-stage of sub-main dus…

Oke, dan bedoelt hij dus dat de namen die daar dit jaar staan ook hadden kunnen headlinen. Voor Editors klopt dat, maar voor bands als The Script en Snow Patrol vind ik dat toch een beetje overdreven. Ben benieuwd of ze morgen nog met een aantal verassingen gaan komen!

We blijven toch nog waarde hechte aan de woorden van Jan Smeets? Iets met een ezel en een steen..

Ik zie de ironie van het feit dat ik toch zelf ergens op inhaak, maar dat Pinkpop relatief goedkoop zou zijn vind ik ook kul. Volgens mij is Pinkpop juist al relatief duur als je gaat kijken naar het aantal artiesten en de tijdspanne van het festival (vergeleken met andere major festivals).

James wrote:

DennisvdBr wrote:

Rock Werchter kost 230 euro (+ 8 euro servicekosten) en dat is voor 4 dagen. Dan wordt het voor Pinkpop lastig om dicht bij die prijs te gaan zitten. Als Pinkpop 210 gaat vragen (wat niet onwaarschijnlijk is) dan kun je er in Werchter dus voor 20 euro nog een dagje bij krijgen…
Dat is exclusief camping... en weet niet wat je daar betaald aan parkeer kosten?

Rock Am Ring heeft dit jaar ook prijsstijging gehad. Daar betaal je € 189 voor je kaartje. Maar voor een camping ticket krijg je nog € 50,00 extra aan kosten. Dus ze zullen vast wel goed goedkoper zijn dan enkele festivals.

Bij Werchter krijg je zelf 1,5 dag extra voor 20 euro. Die halve vrijdag blijft toch een raar punt bij Pinkpop.

Ik heb iets van 170€ betaald voor m'n Mad Cool kaartje, ook 3 dagen.. Ben benieuwd of Pinkpop daar overheen gaat hoor, als ze 40€ meer vragen mag dat best.

Ik heb iets van 170€ betaald voor m’n Mad Cool kaartje, ook 3 dagen.. Ben benieuwd of Pinkpop daar overheen gaat hoor, als ze 40€ meer vragen mag dat best.

Wacht ben je nou benieuwd of Pinkpop over de 170 heen gaat? Dat is namelijk een zekerheidje aangezien de ticketprijs al jaren rond de 180/190 is.

James wrote:
Ik heb iets van 170€ betaald voor m’n Mad Cool kaartje, ook 3 dagen.. Ben benieuwd of Pinkpop daar overheen gaat hoor, als ze 40€ meer vragen mag dat best.

Wacht ben je nou benieuwd of Pinkpop over de 170 heen gaat? Dat is namelijk een zekerheidje aangezien de ticketprijs al jaren rond de 180/190 is.

Ik ben benieuwd of Pinkpop over de line-up van Mad Cool heengaat, aangezien ze dan toch dat prijsverschil moeten kunnen verantwoorden. Want waarom kan Mad Cool het wel neerzetten voor die prijs en Pinkpop niet? Zelfde geldt voor Open'er, ik geloof dat je daar 160€ kwijt bent voor 4 dagen...

Users who are viewing this thread