Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Joris wrote:

James wrote:
Ik heb iets van 170€ betaald voor m’n Mad Cool kaartje, ook 3 dagen.. Ben benieuwd of Pinkpop daar overheen gaat hoor, als ze 40€ meer vragen mag dat best.

Wacht ben je nou benieuwd of Pinkpop over de 170 heen gaat? Dat is namelijk een zekerheidje aangezien de ticketprijs al jaren rond de 180/190 is.

Ik ben benieuwd of Pinkpop over de line-up van Mad Cool heengaat, aangezien ze dan toch dat prijsverschil moeten kunnen verantwoorden. Want waarom kan Mad Cool het wel neerzetten voor die prijs en Pinkpop niet? Zelfde geldt voor Open’er, ik geloof dat je daar 160€ kwijt bent voor 4 dagen…

Aaah zo, sorry voor het misverstand.

Maar Pinkpop gaat bij lange na niet over die line-up heen komen hoor. Die Mad Cool line-up is echt absurd en ik heb weinig vertrouwen in Pinkpop om zoiets neer te zetten.

Joris wrote:

James wrote:
Ik heb iets van 170€ betaald voor m’n Mad Cool kaartje, ook 3 dagen.. Ben benieuwd of Pinkpop daar overheen gaat hoor, als ze 40€ meer vragen mag dat best.

Wacht ben je nou benieuwd of Pinkpop over de 170 heen gaat? Dat is namelijk een zekerheidje aangezien de ticketprijs al jaren rond de 180/190 is.

Ik ben benieuwd of Pinkpop over de line-up van Mad Cool heengaat, aangezien ze dan toch dat prijsverschil moeten kunnen verantwoorden. Want waarom kan Mad Cool het wel neerzetten voor die prijs en Pinkpop niet? Zelfde geldt voor Open’er, ik geloof dat je daar 160€ kwijt bent voor 4 dagen…

Bij Opener kan het makkelijk voor die prijs, omdat de loonkosten van Personeel veel lager ligt in die landen. Dat scheelt een hoop.

Mad Cool is een ander verhaal. Het scheelt de organisatie heel veel kosten bespaart, omdat er geen camping is. Dat terrein moet je huren, beveiligen, toiletten etc. Dat is een flinke besparing waardoor Mad Cool veel meer budget heeft voor het programma. Daarnaast begreep ik dat de stad Madrid veel geld in het festival pompt om de concurrentie met Bennicasim en Primavera aan te gaan (beide in Catalonië ;-) )

Ik zal de komende dagen even niet ingaan op je overdreven positiviteit Dennis., maar stellen dat de ‘minst interessante acts’ naar BKS en DTRH zijn gegaan is natuurlijk onzin. Arctic Minkeys, Nick Cave, Anderson. Paak, Franz Ferdinand, QOTSA etc.. Daarnaast heeft Lowlands Kendrick Lamar en The War on Drugs, allemaal goede namen voor Pinkpop, die morgen weer aankomen met The Script, George Ezra en James Bay.

Eens. Als ze Gorillaz, Artic Monkeys, Nick Cave, FF, QOTSA en Kendrick Lamar op het affiche hadden staan was het voor mij iig interessanter geweest. Maar goed ik ben sowieso een zeurpiet want ik had het liefst als headliners ook Eminem, Guns N Roses en Pearl Jam gezien ipv de Foo's en Bruno Mars.

Overigens ben ik echt benieuwd naar de prijsverhoging. Als dat inderdaad rond de 215 euro komt te liggen dan ga ik sowieso naar Werchter. Bij Pinkpop krijgt je 2,5 dag festival, bij Werchter vier volle dagen voor iets meer geld.

Wat betreft Mad Cool moet ik ook nog maar zien of ze over 10 jaar nog bestaan en met dat soort line-ups gaan gooien. Daarnaast zit de economie in Spanje iets anders in elkaar dan die van Nederland. Wat daar € 170,00 kost staat hier misschien gelijk aan een kaartje van € 260,00 (https://nl.wikipedia.org/wiki/Gebruiker:Greenday2/Gemiddeld_inkomen_in_Europese_landen). En dan weet ik niet eens hoe daar zit met belastingen en allerlei andere standaarden wat wij hier in Nederland hebben.

Nu wil ik niet Pinkpop vrij pleiten dat ze niet wat meer uit hun line-up mogen halen hoor. Maar soms moet je dingen wel in perspectief zien.

Nu wil ik niet Pinkpop vrij pleiten dat ze niet wat meer uit hun line-up mogen halen hoor. Maar soms moet je dingen wel in perspectief zien.
De gage's versus productie maakt de kaartprijs...
3 dagen 57 acts en dan nog alle voorzieningen en personeel bezetting.
tja, gaat wel wat in zitten.

Maar hoe zit dat dan met Werchter? Want die hebben 1,5 dag meer voor iets meer geld.

En met een lineup die eigenlijk nu al niet (veel) moet onderdoen voor Mad Cool.

"Smeets meldt een ‘ernstig verhoogd’ budget. ,,We hebben tegen die mooie namen niet willen zeggen ‘Jij mag niet komen, want je bent te duur’.’’ Een rekening die voor een groot deel bij de ticketkoper komt te liggen."

Dit moeten we natuurlijk met een korreltje zout nemen, maar het klinkt niet echt als een goede onderhandelingsstrategie :lol:
Als festivals elk jaar weer hogere gages blijven accepteren, waar trekken we dan de grens?

Campingticket voor Werchter is €27,50 + combi ticket €238,-
Betekend dus in totaal €265,50 voor 4 dagen festival (komt neer op €66,38 per dag).

Kleine aanpassingen gedaan aan door mij verwachte namen morgen.
Zal vast nog altijd niet 60 procent correct zijn, maar plausibel wel naar mijn idee…
Beetje geschrapt, verschoven en aangevuld, iets minder dance en hip hop en iets meer rock en pop.

[SIZE= xx-large]PEARL JAM FOO FIGHTERS BRUNO MARS[/SIZE]
[SIZE= x-large]EDITORS - P!NK - SNOW PATROL[/SIZE]
[SIZE= large]THE SCRIPT - NOËL GALLAGHER[/SIZE] HIGH FLYING BIRDS - [SIZE= large]OSCAR[/SIZE] AND THE [SIZE= large]WOLF
A PERFECT CIRCLE - ALICE IN CHAINS - MEGADETH[/SIZE]
NOTHING BUT THIEVES - MARCO BORSATO - HOLLYWOOD VAMPIRES - LONDON GRAMMAR
LORDE - JAMES BAY - RISE AGAINST - THE OFFSPRING - DI-RECT - SHERYL CROW – KASABIAN
GEORGE EZRA - PARAMORE – TRIGGERFINGER – BLOSSOMS – STEREOPHONICS - THE HIVES
MILKY CHANCE - HOLLYWOOD UNDEAD - BULLET FOR MY VALENTINE - RICO & STICKS - BETH DITTO
VAN DEN BERG MOONKINGS - MANIC STREET PREATCHERS - NOTHING MORE - STARCRAWLER
DEWOLFF - TASH SULTANA – BLAUDZUN - WALKING ON CARS - THE STRUTS - THE OVERSLEPT
DAMIAN WILSON & ADAM WAKEMAN - GRETA VAN FLEET – THE LAST INTERNATIONALE
CALL IT OFF - MAAN - WULF - DOG EAT DOG - SIGRID - VUUR - WALDEN

RW betaal je in verhouding zo'n 66,38 euro per dag omgerekend, zo kom je op 238 euro combiticket + 27,50 camping uit. Pinkpop was afgelopen jaar omgerekend zo'n 65 euro per dag. Zal dit jaar wel 199 euro worden het weekendticket verwacht ik. Als duurder gaat uitvallen mag ik toch hopen dat je het aan het programma gaat zien.

Campingticket voor Werchter is €27,50 + combi ticket €238,-
Betekend dus in totaal €265,50 voor 4 dagen festival (komt neer op €66,38 per dag).

En dat is vergeleken met, laten we zeggen €210,-, voor 2,5 dag festival best wel een stuk meer waar voor je geld.

RW betaal je in verhouding zo’n 66,38 euro per dag omgerekend, zo kom je op 238 euro combiticket + 27,50 camping uit. Pinkpop was afgelopen jaar omgerekend zo’n 65 euro per dag. Zal dit jaar wel 199 euro worden het weekendticket verwacht ik. Als duurder gaat uitvallen mag ik toch hopen dat je het aan het programma gaat zien.

Weekendtickets waren vorig jaar toch al €195,-?

Maar hoe zit dat dan met Werchter? Want die hebben 1,5 dag meer voor iets meer geld.
Koop maar eens een huis in Nederland, of een in België.. Zie de verschillen :). Dat is dus ook met het terrein en onderhoud daarvan.

Maar uit een simpel getapt pilsje betaal je hier ook al 2x zoveel accijns dan in België, dat mogen ze daar in Werchter in hun eigen zak steken terwijl wij het bij ons in de staatskas beland. Dan liggen de personeelskosten in Nederland gemiddeld hoger dan in België. Is het in België al verplicht dat je water gratis beschikbaar moet stellen als festival zijnde? Is in ieder geval een hele poos niet geweest. En zo kan je nog tal van cijfers opnoemen.

Nederland is in ieder geval niet HET land om goedkoop een festival te organiseren. En in Werchter heb je in ieder geval 1 dag extra, met extra bezoekers wat ook extra inkomen is. En volgens mij kunnen er gemiddeld per dag ook meer bezoekers in Werchter terecht dan in Landgraaf.

Ja, maar bedoelde nog meer dan mijn verwachte prijs van 199 euro voor heel weekend

Ik verwacht zelf dat de kaartprijs wel iets meer verhoogd wordt dan met €4,-, Smeets had het over drastische prijsverhoging toch?

Timmetje wrote:

weet ik veel???
misschien dat je je camping apart moet betalen?
Ik noem maar wat ; BTW of subsidies...PInkpop krijgt volgens mij 0 euro subiside. en de BTw is een tijdje geleden (2011) omhoog gezet en binnenkort weer (2019?)

@dennisvdbr haal Ghost maar weg, die zie ik echt niet komen aangezien die een maandje later Dynamo headlinen.

Vergeet in die hele welles-nietes disucussie en de vergelijking tussen Pinkpop en Werchter niet dat de capaciteit van Rock Werchter aanzienlijk hoger ligt (80 a 90.000 tegenover 60 a 70.000) voor Pinkpop! Aanzienlijk wat extra inkomsten me dunkt.

Users who are viewing this thread