Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Wie van het FL team heeft die poster gemaakt en was zo slim om A Perfect Circle als voorlaatste te zetten in ’t rijtje op zondag ?
als APC komt sluiten ze vast 3FM stage af, denk ik... Zal op de 15e of 16e zijn, niet de 17e ivm gig in Berlijn.
zitten idd wat puntjes voor discussie in, maar er is (zo ver ik begrijp) meer ingezet op de mogelijkheden in ruime zin algemeen...
De gehele lijst met statistieken vind je hier :
https://forum.festileaks.com/forums/topic/het-pinkpop-voorspel-2018/page/2/#post-150029

Wat je hierbij ook ziet is dat iedereen in principe wel Snow Patrol en The Script verwacht btw

Van the man is meer iets voor Bospop. Die komen trouwens nog met een afsluiter
1f609.svg

Hm kan je wel eens gelijk in hebben ja!

Misschien is Shawn Mendes wel die vierde headliner......
Zou prijzig zijn ...de verhoging van kaartverkoop verklaren want Pinkpop zorgt voor een soort vierde headliner.
Een soort Bieber 2.0 maar dan wel live....
Snow Patrol en The Script lijken me sowieso zekerheid inderdaad.

PEARL JAM - FOO FIGHTERS - BRUNO MARS
EDITORS - SNOW PATROL - TAME IMPALA
LORDE - A PERFECT CIRCLE - THE SCRIPT
OSCAR AND THE WOLF - LONDON GRAMMAR - MARCO BORSATO - THE OFFSPRING - HOLLYWOOD VAMPIRES
BEN HOWARD - JAMES BAY - ALICE IN CHAINS - MILKY CHANGE
ZARA LARSSON - TRIGGERFINGER - AWOLNATION - HAIM
NOTHING BUT THIEVES - THE BLOODY BEETROOTS - SHINEDOWN - KALEO - HOLYWOOD UNDEAD - DI-RECT
STEREOPHONICS - RACOON - FUTURE ISLANDS - TOVE LO - POTRUGAL. THE MAN - CAGE THE ELEPHANT
ALESSIA CARA - BLAUDZUN - MAGGIE ROGERS - WULF - SIGRID - MAAN - FLEDDY MELCULLY
YUNGBLUD -RONDE - MARLON WILLIAMS - THE OVERSLEPT - TUSKY - WALDEN

edit: Ik krijg de lettergrootte niet goed dus dan maar zo

PEARL JAM – FOO FIGHTERS – BRUNO MARS
EDITORS – SNOW PATROL – TAME IMPALA
LORDE – A PERFECT CIRCLE – THE SCRIPT
OSCAR AND THE WOLF – LONDON GRAMMAR – MARCO BORSATO – THE OFFSPRING – HOLLYWOOD VAMPIRES
BEN HOWARD – JAMES BAY – ALICE IN CHAINS – MILKY CHANGE
ZARA LARSSON – TRIGGERFINGER – AWOLNATION – HAIM
NOTHING BUT THIEVES – THE BLOODY BEETROOTS – SHINEDOWN – KALEO – HOLYWOOD UNDEAD – DI-RECT
STEREOPHONICS – RACOON – FUTURE ISLANDS – TOVE LO – POTRUGAL. THE MAN – CAGE THE ELEPHANT
ALESSIA CARA – BLAUDZUN – MAGGIE ROGERS – WULF – SIGRID – MAAN – FLEDDY MELCULLY
YUNGBLUD -RONDE – MARLON WILLIAMS – THE OVERSLEPT – TUSKY – WALDEN

edit: Ik krijg de lettergrootte niet goed dus dan maar zo

Hollywood Vampires zie ik niet komen. Die staan de 12e, 13e, 14e, 16e en 17e al op festivals. Als daar de 15e op Pinkpop nog tussen komt spelen ze 6 dagen achter elkaar... Dat doet geen enkele band.
James Bay stond in 2016 nog op Pinkpop, die kans is daarom ook kleiner lijkt mij.
Yungblud staat op DTRH, maakt de kans ook klein. Geldt hetzelfde voor Portugal. The Man.
Kaleo begint een tour in de VS + Canada op 20 juni dus dat wordt wel krapjes??
Hoe kom je eigenlijk bij Cage the Elephant en Alessia Cara terecht?
De rest van de namen lijken mij (grote) kanshebber inderdaad!!! Mooie lijst

James bay komt wel met nieuw werk komende weken. Eerste nummer is uit een klinkt lekker. En ik denk dat er ook teveel Nederlandse artiesten op de "poster" staan.. ?
Laat er ook maar weer wat Country / Blues komen. Chris stapleton hoop ik stiekem nog steeds op.

Ik neem even een Festileaksbreak. Ik wi me graag laten verrassen dus pas weer na de persconferentie op het forum. @dennisvdbr anders neem je een groot blad mee met Festileaks er op. Dan kunnen we elkaar vinden.

Indiaantje89 wrote:

DennisvdBr wrote:
Welke spot zou Dog Eat Dog tegenwoordig krijgen op Pinkpop, ’s middags Stage 4 denk ik?

Geen spot meer.. totaal niet interessant voor Pinkpop.

nou, oke… Blijkbaar denken Rockavaria en Exit daar dan anders over…

Stonden een paar jaar geleden op het gratis BOOCH! festival in Heerlen te spelen voor enkele tientallen mensen.
Wel leuk trouwens!

Ik neem even een Festileaksbreak. Ik wi me graag laten verrassen dus pas weer na de persconferentie op het forum. @dennisvdbr anders neem je een groot blad mee met Festileaks er op. Dan kunnen we elkaar vinden.
ben ik na vorig jaar niet te herkennen dan :lol:
Weet je wat, ik zal mijn zwarte Pinkpop hoedje van afgelopen editie op zetten.
Dan zal ik (net als vorig jaar) mijn baseballvest aan doen (wit met zwarte mouwen) en weer Foo Fighters t-shirt.
ALs ik dan niet te vinden ben ;)

btw ik zal mijn verwachte lineup in de loop van vandaag updaten... eens zien of ik nog laatste dingentjes er in kan fixen...

Ik heb nog niets gezien of gehoord over de ticketprijzen? Zijn deze al bekend?

Worden morgen bekend gemaakt.

Verwacht in ieder geval maar dat de weekendtickets de 200 gaan ontstijgen.

Jan schroeft de verwachtingen nog wat omhoog, ook al voor volgend jaar: ad interview Jan smeets
foto van Snow Patrol... ha ha ha... ;)

opvallend:
- De vorig jaar ingezette revolutie van dance en hiphop dooft weer uit.
- Zo lijkt de rentree van Snow Patrol aanstaande.
- Zelden hebben zoveel groepen laten weten graag naar Pinkpop te willen komen.
- We hadden dit jaar misschien wel zes acts als headliner kunnen opstellen. Voor volgend jaar, de 50ste Pinkpop, geldt dat helemaal.
- Pinkpop keert, kortom, weer enigszins terug naar zijn wortels: de rock en de pop.

Typisch Jan Smeets interview, straalt weer veel vertrouwen van uit. Ik moet wel zeggen dat het er dit jaar goed uitziet voor Pinkpop. Het programma mist voor mij wel wat diepte (oa geen Jack White, Gorillaz, QOTSA, David Byrne, Eels) maar met de verwachte acts erbij zoals The Killers en Snow Patrol is het een veel beter programma dan de afgelopen 2 a 3 jaar. Ze kunnen het nog goed verpesten met een knullige dagopvulling maar de voortekeningen zijn goed.

Als ik dat artikel van het AD lees, dan denk ik toch bij mooie namen waarvoor het budget omhoog moest toch niet aan James Bay, The Script, of London Grammar...

Verder neem ik aan dat Jan niet bedoeld dat er zo'n 6 acts op het affiche staan die kunnen headlinen, maar dat er wel genoeg aanbod aan headliners was die ze hebben moeten afslaan: The Killers, Muse, Gorrilaz, Arctic Monkeys, etc.

Het programma mist voor mij wel wat diepte (oa geen Jack White, Gorillaz, QOTSA, David Byrne, Eels)

Dat vind ik wel vaker een tekortkoming van Pinkpop hoewel A Perfect Circle dat wat mij betreft deels goed kan maken.

remko wrote:
Jan schroeft de verwachtingen nog wat omhoog, ook al voor volgend jaar: ad interview Jan smeets

foto van Snow Patrol… ha ha ha…
1f609.svg

opvallend:
– De vorig jaar ingezette revolutie van dance en hiphop dooft weer uit.
– Zo lijkt de rentree van Snow Patrol aanstaande.
– Zelden hebben zoveel groepen laten weten graag naar Pinkpop te willen komen.
– We hadden dit jaar misschien wel zes acts als headliner kunnen opstellen. Voor volgend jaar, de 50ste Pinkpop, geldt dat helemaal.
– Pinkpop keert, kortom, weer enigszins terug naar zijn wortels: de rock en de pop.
mooiste vind ik persoonlijk wel, minder dance en hiphop en meer rock en pop.
apart dat Jan aangeeft dit jaar dus niet meer headliners, minder dan 6, jammer... Ze hadden er meer kunnen neerzettten, blijkt maar weer.
Ik ben in ieder geval blij dat de (voor mij) minst interessante namen naar BKS en DTRH zijn geschoven, jammer van QOTSA wel...
Dan houdt Pinkpop tenminste de leuke en intressante rock en pop over denk ik dan.

Users who are viewing this thread