Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
Voor wie hoopt op Hollywood Vampires (ik dus oa)
Deze kunnen alleen nog op vrijdag 15-6, de andere 2 dagen spelen ze shows in Engeland.
Zouden ze dus ook Pinkpop spelen, spelen ze 3 dagen achter elkaar
Afstrepen maar?
kan nog dus, de 15e?
Nog geen NL-datum hé
Zie ze best van Monchengladbach naar Landgraaf (60km verschil) gaan en daarna naar UK.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
DennisvdBr wrote:

Joslittel wrote:

Indiaantje89 wrote:
Er was nog niks te doen in juni/juli in Nederland….


Ja inderdaad zeg. Keuzestress waar allemaal heen te gaan..


er tourt zo veel goeds.
voor iedereen eigenlijk wel.
Als ik naar mijzelf kijk, van mijn favoriete acts, Foo Fighers naar Pinkpop, Iron Maiden naar GelreDome, LIVE naar Bospop… Kan zelfs voor Muse naar RaR mocht ik willlen.
Dan nog alle andere verwennerijtjes…
Als je dan ziet wat er allemaal op alle festivals verdeeld is, ook qua verwachtingen hier op Pinkpop.
Het is meer geruchten schrappen, dan met potlood opschrijven, zo veel tourt er.
Het aanbod in 2018 is goed, heel goed…

Het aanbod is goed, en toch verwacht ik dat Mojo/LN/Pinkpop het presteert om de minste namen van dat aanbod op Pinkpop neer te zetten
Mwah.. ze hebben 3 top headliners (het een kan wel/niet je ding zijn, maar denk niet dat we daar te klagen over hebben). Met Editors al zeer degelijke sub (al ben ik ze wel beetje beu geluisterd), en ook Nothing But Thieves op het affiche (die hebben ook gewoon een sterk album gemaakt, en staan imo terecht op Pinkpop en zijn misschien zelfs klaar voor de mainstage).
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Eens met je opmerkingen over Editors en NBT en de headliners.
Maar mijns inziens, gaat het bij een festival om de som der delen, oftewel niet alleen om de (sub)headliners
Overigens staat NBT ook op Paaspop al
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Ik verwacht in principe weinig "bijzondere" acts. En denk dat we een vrij voorspel affiche gaan krijgen (Snow Patrol, 30 Seconds To Mars, The Script, London Grammar, A Perfect Circle, Oscar & The Wolf, The Kooks, Triggerfinger, Milky Chance etc,)
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Eens met je opmerkingen over Editors en NBT en de headliners.
Maar mijns inziens, gaat het bij een festival om de som der delen, oftewel niet alleen om de (sub)headliners
Overigens staat NBT ook op Paaspop al

De organisatie van Pinkpop heeft al vaker duidelijk gezegd dat het een festival is dat om de headliners draait. Alles daaronder is alleen maar mooi meegenomen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.876
8.492
Ik verwacht in principe weinig “bijzondere” acts. En denk dat we een vrij voorspel affiche gaan krijgen (Snow Patrol, 30 Seconds To Mars, The Script, London Grammar, A Perfect Circle, Oscar & The Wolf, The Kooks, Triggerfinger, Milky Chance etc,)

Pinkpop moet beter kunnen dan dit. Ze zijn goed begonnen, moeten ze wel nog even de bal naar binnen schieten en het afmaken.

Ik gun het Pinkpop van harte om eens met een heel sterk affiche te komen. En dus niet alwéér met kleurloze acts als The Script, Oscar, Snow Patrol en godbetert Marco Borsato en die dan op te waarderen tot sub of 3fm headliner. Met alles wat er tourt moet er toch echt wat beters van te maken zijn. Eigenlijk moet een goede lineup ook mensen die de headliners niet perse vinden ook over de streep kunnen trekken vind ik.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.278
Rick wrote:
Voor wie hoopt op Hollywood Vampires (ik dus oa)
Deze kunnen alleen nog op vrijdag 15-6, de andere 2 dagen spelen ze shows in Engeland.
Zouden ze dus ook Pinkpop spelen, spelen ze 3 dagen achter elkaar
Afstrepen maar?

kan nog dus, de 15e?
Nog geen NL-datum hé
Zie ze best van Monchengladbach naar Landgraaf (60km verschil) gaan en daarna naar UK.

Het zou kunnen, maar dan spelen ze niet 3 maar 6 dagen achter elkaar. (En in 15 dagen, maar 3 dagen pauze). Klinkt dan toch niet echt waarschijnlijk dat ze op Pinkpop staan. Eerder of een los concert, Zwarte Cross of ze slaan NL over.
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Ik verwacht in principe weinig “bijzondere” acts. En denk dat we een vrij voorspel affiche gaan krijgen (Snow Patrol, 30 Seconds To Mars, The Script, London Grammar, A Perfect Circle, Oscar & The Wolf, The Kooks, Triggerfinger, Milky Chance etc,)

Ik ben ook bang dat je daar gelijk in gaat krijgen.
Ze zullen erop gokken dat de kaartverkoop met de 3 headliners en deze namen voldoende zal zijn om een goede verkoop van kaarten te hebben.
Puur financieel gezien, waarom zal je relatief dure acts als bijvoorbeeld Marilyn Manson, Stonesour en Hollywood Vampires boeken als ze geen extra kaartverkoop genereren.

Even off topic:
Hired Gun, docu op onder andere Netflix is een interessante kijk op hoe artiesten ingehuurd worden voor optredens en opnames. Aanrader voor elke concertganger. Hierdoor ga je iets harder klappen voor de muzikanten die officieel niet bij de band horen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
617
Even off topic:
Hired Gun, docu op onder andere Netflix is een interessante kijk op hoe artiesten ingehuurd worden voor optredens en opnames. Aanrader voor elke concertganger. Hierdoor ga je iets harder klappen voor de muzikanten die officieel niet bij de band horen.
Ik heb hem me laatst bekeken, best interessant om te zien hoe "hired guns" ter werk gaan en hoe dat allemaal zit. En ook wel echt nice dat ze focussen op 3 totaal verschillende muzikanten die hun verhaal doen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Indiaantje89 wrote:
Ik verwacht in principe weinig “bijzondere” acts. En denk dat we een vrij voorspel affiche gaan krijgen (Snow Patrol, 30 Seconds To Mars, The Script, London Grammar, A Perfect Circle, Oscar & The Wolf, The Kooks, Triggerfinger, Milky Chance etc,)

Pinkpop moet beter kunnen dan dit. Ze zijn goed begonnen, moeten ze wel nog even de bal naar binnen schieten en het afmaken.

Ik gun het Pinkpop van harte om eens met een heel sterk affiche te komen. En dus niet alwéér met kleurloze acts als The Script, Oscar, Snow Patrol en godbetert Marco Borsato en die dan op te waarderen tot sub of 3fm headliner. Met alles wat er tourt moet er toch echt wat beters van te maken zijn. Eigenlijk moet een goede lineup ook mensen die de headliners niet perse vinden ook over de streep kunnen trekken vind ik.
Ja eens hoor, ik vermaak me altijd wel prima op Pinkpop. Zelfs met de kleurloze acts (al vind ik persoonlijk een Snow Patrol geen kleurloze act, en kan ik nog oprecht genieten van een set met het oudere werk van The Kooks). A Perfect Circle zou ik niet kleurloos vinden, al zie je die best ver van te voren aankomen door die Puscifer boeking van een paar jaar terug. Daarnaast vind ik nog steeds dat Stone Sour een gemiste kans is (of die exclusieve show in TiVre moet achteraf ook ingetrokken worden). Marshmello zou ik in het EDM gebeuren op de Bruno Mars dag ook nog niet eens zo gek vinden. En Khalid hoort ook op die dag thuis (maar goed die staat weer vrij hoog op het North Sea Jazz affiche).

Ik geloof niet dat Pinkpop bijvoorbeeld een Kraftwerk 3D zal neerzetten, of een dEUS een mooi plekje toewijzen. Dat zit om een of andere manier niet in de genen van het festival.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
(...) dus niet alwéér met kleurloze acts als The Script, Oscar, Snow Patrol en godbetert Marco Borsato en die dan op te waarderen tot sub of 3fm headliner. .
Ik denk dat je aan het feit voorbij gaat hoe populair Borsato is.
8 keer ZiggoDome uitverkopen is ook niet zomaar...
Daar kan Pinkpop echt geen slechte keuze mee maken.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
mattman wrote:
(…) dus niet alwéér met kleurloze acts als The Script, Oscar, Snow Patrol en godbetert Marco Borsato en die dan op te waarderen tot sub of 3fm headliner. .

Ik denk dat je aan het feit voorbij gaat hoe populair Borsato is.
8 keer ZiggoDome uitverkopen is ook niet zomaar…
Daar kan Pinkpop echt geen slechte keuze mee maken.

Je bent de knipoog vergeten Dennis
Dit kun je niet serieus menen
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.197
4.422
De Toppers verkopen de Arena een paar keer per jaar uit, André Rieu doet het ook goed in Maastricht. Zullen we dat dan maar de andere subs laten zijn? Hou toch op, Marco Borsato zou hooguit oké zijn als guilty pleasure om 13u op de laatste dag.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Ik ben het eerlijk gezegd wel met Dennis eens. Ik moet echt niks van Marco Borsato hebben kwa muziek, en vind het een naar persoon om naar te kijken. Maar ik moet wel mijn mening even wegpoetsen om eerlijk te zijn dat Marco Borsato misschien wel de grootste Nederlandse pop artiest is die wij nog hebben in ons land. En dat mag je best wel eens een keer neer zetten op het grootste festival van Nederland. Alleen dan moet de artiest wel gewoon zijn plaats kennen, en gewoon overdag ergens op het podium staan.

Want Guus Meeuwis pakte vorig jaar ook gewoon niet slecht uit. Al moet ik eerlijk bekennen dat die man meer sympathie heeft dan Marco, en ik die oprecht wel leuke nummers vind hebben.

Dan kun je zeggen: what's next de Toppers? Maar die hebben niet hit naar hit geschreven. Al hoeft het voor mij niet, maar ik zou wel begrip hebben voor deze act.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.197
4.422
Guus Meeuwis was al een aanfluiting, dat het uiteindelijk leuk uitpakt omdat de zon schijnt en het met bier wel gezellig is, naakt het geen goede boeking. Het geeft hooguit de downfall weer. Borsato zal vast niet met minder gemoeten nemen dan doe Maar, dus dat zou alvast één verschrikkelijk slechte sub zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Guus Meeuwis was al een aanfluiting, dat het uiteindelijk leuk uitpakt omdat de zon schijnt en het met bier wel gezellig is, naakt het geen goede boeking. Het geeft hooguit de downfall weer. Borsato zal vast niet met minder gemoeten nemen dan doe Maar, dus dat zou alvast één verschrikkelijk slechte sub zijn.
Dus nu is het de schuld van de zon en het bier dat Guus de weide gewoon goed mee heeft gekregen? Sorry maar dat is gewoon je kop in het zand steken.

Het is andere landen heel normaal om je grootste pop act een podium te geven. Glasto heeft ook Adele er neergezet, In Amerika staat ook gewoon een Janet Jackson te headlinen. Hoe vaak hebben de Duitsers al niet Die Toen Hosen neergezet op hun festival. Maar omdat het puur Nederlandstalig is zou het net meer mogen staan op het grootste Nederlandse "Pop" festival van Nederland?

We praten hier niet over een alternatief festival als DTRH of BKS, maar gewoon Pinkpop. Had Marco al zijn nummers in het Engels gedaan, en bij wijze van spreken de status van Elton John gehad in de UK, dan hadden we hier met z'n allen staan te roepen om Marco Borsato.
 

MISG

Playlistbediener
9 nov 2014
48
0
Voor mensen die mee hebben gedaan aan de Paradiso prijsvraag,
Mijn broer heeft zijn uitnodiging binnen dus check allemaal jullie mail.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Voor mensen die mee hebben gedaan aan de Paradiso prijsvraag,
Mijn broer heeft zijn uitnodiging binnen dus check allemaal jullie mail.

Dit gaat niet allemaal in 1 keer. Wordt over de dagen gesmeerd. Althans dat was vorige keer.
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
123
31
Ben het eens met Oasiss. Heb mijn ongenoegen voor de Meeuwis boeking vorig jaar bij de persconferentie laten horen. Laat dit soort campingartiesten alsjeblieft bij vrienden voor Amstel Life of Dutch Valley blijven. Als we dit jaar Borsato wat is dan next? Volgend jaar Jan Smit? Jaar erop Nick en Simon? Jaar erop de Toppers? Oh wacht K3 verkoopt ook zalen uit en daarmee spreken we meteen een jongere doelgroep aan!

Nee, dan nog liever 10x Kensington achter elkaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken