Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Vrijdag:
17:00 - 18:00 Kensington Main Stage
18:05 - 19:05 Kensington 3FM
19:10 - 20:30 Kensington Main Stage
20:35 - 21:40 Kensington 3FM
21:45 - 23:15 Kensington Main Stage

Zaterdag:
13:00 - 13:45 Kensington Main Stage
13:50 - 14:30 Kensington 3FM
14:35 - 15:30 Kensington Main Stage
15:35 - 16:25 Kensington 3FM
16:30 - 17:30 Kensington Main Stage
17:35 - 18:30 Kensington 3FM
18:35 - 19:35 Kensington Main Stage
19:40 - 20:40 Kensington 3FM
20:45 - 22:45 Kensington Main Stage

Zondag:
13:00 - 13:45 Kensington Main Stage
13:50 - 14:30 Kensington 3FM
14:35 - 15:30 Kensington Main Stage
15:35 - 16:25 Kensington 3FM
16:30 - 17:30 Kensington Main Stage
17:35 - 18:30 Kensington 3FM
18:35 - 19:35 Kensington Main Stage
19:40 - 20:40 Kensington 3FM
20:45 - 22:45 Kensington Main Stage

Zoiets?

Vrijdag:
17:00 – 18:00 Kensington Main Stage
18:05 – 19:05 Kensington 3FM
19:10 – 20:30 Kensington Main Stage
20:35 – 21:40 Kensington 3FM
21:45 – 23:15 Kensington Main Stage

Zaterdag:
13:00 – 13:45 Kensington Main Stage
13:50 – 14:30 Kensington 3FM
14:35 – 15:30 Kensington Main Stage
15:35 – 16:25 Kensington 3FM
16:30 – 17:30 Kensington Main Stage
17:35 – 18:30 Kensington 3FM
18:35 – 19:35 Kensington Main Stage
19:40 – 20:40 Kensington 3FM
20:45 – 22:45 Kensington Main Stage

Zondag:
13:00 – 13:45 Kensington Main Stage
13:50 – 14:30 Kensington 3FM
14:35 – 15:30 Kensington Main Stage
15:35 – 16:25 Kensington 3FM
16:30 – 17:30 Kensington Main Stage
17:35 – 18:30 Kensington 3FM
18:35 – 19:35 Kensington Main Stage
19:40 – 20:40 Kensington 3FM
20:45 – 22:45 Kensington Main Stage

Zoiets?

Als ik zou moeten beschrijven hoe de hel eruit ziet, kom ik hierop uit.

Ben het eens met Oasiss. Heb mijn ongenoegen voor de Meeuwis boeking vorig jaar bij de persconferentie laten horen. Laat dit soort campingartiesten alsjeblieft bij vrienden voor Amstel Life of Dutch Valley blijven. Als we dit jaar Borsato wat is dan next? Volgend jaar Jan Smit? Jaar erop Nick en Simon? Jaar erop de Toppers? Oh wacht K3 verkoopt ook zalen uit en daarmee spreken we meteen een jongere doelgroep aan!

Nee, dan nog liever 10x Kensington achter elkaar.
De namen die jij noemt gaan gewoon niet op. Dat zijn niet de acts die hit na hit hebben geschreven in de Nederlandse pop wereld. En dat is bij Marco en Guus wel een ander verhaal. Dus waarom mag Kensington dan wel? Om dat het Engelstalig is? Persoonlijk vind ik dat ook een beetje kortzichtig. In jouw optiek

Ik zie echt niet het probleem waarom Nederlands grootste pop artiest niet op Nederlands grootste pop festival mag staan. Met zo'n instellingen in de UK dan zou daar niemand meer op de planken mogen staan op de major festivals.

Mag ik je daarbij even corrigeren Indiaantje89?
Marco heeft ook geen enkele hit zelf geschreven, het komt alleen goed zijn strot uit

Mag ik je daarbij even corrigeren Indiaantje89?
Marco heeft ook geen enkele hit zelf geschreven, het komt alleen goed zijn strot uit
Je hebt gelijk, maar Beyoncé doet dat ook niet. Hij heeft in ieder geval genoeg hits op de Nederlandse markt gebracht, alleen The Beatles hebben er meer. Onder hem staan artiesten als Michael Jackson, Queen, Madonna, The Rolling Stones, David Bowie, Beyoncé, Adele, U2, Green Day.. om maar even een lijstje te noemen.

Leuke discussie verder.
Serieus mensen, los van of het je smaak is of niet.
Je kan, als je er goed naar kijkt, niet omheen.

Bekijk de zalen die Borsato uitverkoopt, de setlist die hij aan publiek kan voorschotelen.
De festivals in Nederland en Belgie waar hij afgelopen jaren stond.
Het lijntje met de gang naar Pinkpop is enorm klein.
Daarbij, binnen de Nederlandstalige artiesten zie ik niet in waarom Borsato niet kan.
Sterker, Pinkpop zal zich echt niet hoeven schamen als ze het doen.
Dit kan alleen maar op een succesvol uurtje uitdraaien, sub op Mainstage of net er onder voorzie ik totaal niet als een probleem.

Nogmaals, ik zeg niet dat hij er staat. Enkel dat ik de kans dit jaar enorm groot vind.

Marco Borsato is ontegenzeggelijk succesvol in Nederland. Maar het feit dat hij nog nooit eerder op Pinkpop heeft gestaan (terwijl hij toch al 25 jaar succesvol is geweest met hele grote hits), zegt toch ook wel wat. Zo kort is dat lijntje naar Pinkpop blijkbaar nooit geweest. Blijkbaar vond men Marco Borsato eerder nooit kunnen op Pinkpop, of niet passen bij Pinkpop. Ik kan echt geen andere reden bedenken. Immers, als ze hem hadden willen hebben op Pinkpop, dan was dat ongetwijfeld al eens gebeurd.

In de tijden dat ik Pinkpop kwam, waren acts zoals Marco Borsato echt not done. En Guus Meeuwis ook niet. Dus ik snap de bedenkingen van sommigen hier. Als hij nu wel geboekt kan worden, dan zegt dat vooral iets over een gewijzigde koers op Pinkpop. En dat is natuurlijk prima, Pinkpop moet doen wat het wil om de de kaarten te doen verkopen. Daar heb ik verder ook niet zo'n moeite mee. Pinkpop verandert blijkbaar van karakter, oke soit. Zolang de markt er voor open staat, is het een slimme keuze.

Ik vind Marco Borsato niet passen bij het Pinkpop zoals ik dat kende (en dat heeft niets te maken met het feit dat hij Nederlandstalig zingt), maar dat Pinkpop bestaat misschien ook niet meer, als ik dat zo lees. En dat zeg ik zonder cynisch of somber te willen doen hoor.

Leuke discussie verder.
Serieus mensen, los van of het je smaak is of niet.
Je kan, als je er goed naar kijkt, niet omheen.

Bekijk de zalen die Borsato uitverkoopt, de setlist die hij aan publiek kan voorschotelen.
De festivals in Nederland en Belgie waar hij afgelopen jaren stond.
Het lijntje met de gang naar Pinkpop is enorm klein.
Daarbij, binnen de Nederlandstalige artiesten zie ik niet in waarom Borsato niet kan.
Sterker, Pinkpop zal zich echt niet hoeven schamen als ze het doen.
Dit kan alleen maar op een succesvol uurtje uitdraaien, sub op Mainstage of net er onder voorzie ik totaal niet als een probleem.

Nogmaals, ik zeg niet dat hij er staat. Enkel dat ik de kans dit jaar enorm groot vind.

Marco Borsato is toch veel op Nederlandse festivals te vinden, ook kleinere ( bijv Pop on Top in Valkenburg vorig jaar). Dan is hij toch geen act die sub op Pinkpop zou moeten zijn? Marco zou op zo'n zelfde spot als Guus Meeuwis moeten staan. Hij heeft heel veel bezoekers getrokken met zijn "Groots met een zachte G' stadionshows, maar dat maakt hem nog geen sub op Pinkpop.

Ach op Pinkpop 95 stond er ook gewoon Van Dik Hout. Is dat dan zoveel anders? En goed, wat heeft er wel mee te maken dat Marco Borsato niet bij Pinkpop zou passen? Ik ga wat minder lang naar Pinkpop, maar ik heb in de afgelopen jaren ook acts als The Script, Gers Pardoel, Guus Meeuwis, Justin Bieber, Robbie Williams, P!Nk, Herbert Grönemeyer, Racoon, Keane, James Morrison, Sean Paul, Fun,, Clean Bandit, Thé Lauw/The Scene, Stromae, Jonathan Jeremiah, Dotan, Lionel Richie etc. voorbij zien komen.

Ik zie echt niet in waarom dan opeens Marco Borsato opeens niet in dat rijtje zou passen? Wat doet hij dan meer verkeerd dan de andere acts uit dit lijstje? Ja ik hoop natuurlijk ook dat ze over 2 weken met een Mad Cool 2.0 (of nog liever een Primavera 2.0) line-up komen, maar dat is gewoon niet realistisch. En zelfs een Mad Cool heeft er een hoop Spaanse meuk op staan, Rock Am Ring staat ook vol met Duitse meuk. Het zal dan echt wel aan mij liggen, maar ik zie dan echt niet het probleem waarom Nederlands grootste pop artiest ooit niet op ons grootste Pop festival ooit mag staan voor een klein nietig uurtje.

Ach op Pinkpop 95 stond er ook gewoon Van Dik Hout. Is dat dan zoveel anders? En goed, wat heeft er wel mee te maken dat Marco Borsato niet bij Pinkpop zou passen? Ik ga wat minder lang naar Pinkpop, maar ik heb in de afgelopen jaren ook acts als The Script, Gers Pardoel, Guus Meeuwis, Justin Bieber, Robbie Williams, P!Nk, Herbert Grönemeyer, Racoon, Keane, James Morrison, Sean Paul, Fun,, Clean Bandit, Thé Lauw/The Scene, Stromae, Jonathan Jeremiah, Dotan, Lionel Richie etc. voorbij zien komen.

Van Dik Hout in 95 was een opkomend/beginnend gitaarbandje. Dat kun je qua status onmogelijk vergelijken met Marco Borsato van nu (en ook niet van toen denk ik). En even voor de goede orde: het is echt niet zo dat ik vroeger de hele affiches van Pinkpop goed vond. Het accent lag wel anders denk ik.

Voor de rest is de rij namen die je noemt inderdaad de bevestiging van wat ik beweer: dat de koers die Pinkpop vaart is verlegd de laatste jaren.

even een samenvatting van de pinkpop fans:
Groep 1: de grote Limburgse reünie.
Groep 2: pinkpop is door de grote headliners en de namen als Kensington en guus een laag drempelig festival dus er is een hele grote groep eerste keer festival mensen.
Groep 3: de pinkpop fans... dat ze bestaan is bijzonder.
Groep 4: de dagjes mensen.
Groep 5: de muziek liefhebber. Omdat er zelfs op pinkpop ook kwaliteits muziek is. Als ik vorig jaar bij de optredens heb rond gekeken is deze groep maar heel klein op pinkpop

Als je dit samenvat kom je er dus op uit dat je makkelijk Marco Borsato en Kensington kan boeken. Want de meeste van de groepen hierboven vinden dat zelfs heel leuk.

Pinkpop was mijn eerste festival. En ik vond het geweldig toen ik er twee jaar later kwam nadat ik lowlands en Werchter had meegemaakt dacht ik hoe heb ik dit ooit leuk kunnen vinden. Maar pinkpop is dus wel een hele mooie manier om kennis te maken met festivals. En ik ben als een van de weinige mensen pinkpop dankbaar dat ze Bieber en ronnie flex en Martin garrix vorig jaar hadden. Daardoor kon mijn zoontje van 6 vorig jaar heel vroeg kennis maken met wat een festival is en vond hij het geweldig. Maar als je naar een kwalitatief goed festival wilt is er in Nederland echt iets beters te vinden. (Oké subjectief)

Nou degene waar ik naar de presentatie zou gaan heeft een mailtje dat ze kaarten heeft.
Ik heb geen toegang tot 2 adressen vanuit waar een mail is gestuurd dus miss heb ik daar kaarten op. Als ik er heb zal ik jullie wel op de hoogte houden ivm het overgeven van kaarten.

Dat heb ik dus ook, ik ga naar Graspop voor de gitaren en het hardere werk, BKS voor de Indie bands, voorheen ging ik naar Incubate (rip) en Le Guess Who? voor het niche gedeelte. Pinkpop pak toch voor het wat bekendere werk en soms zelfs wat guilty pleasures. Lowlansd pak ik mee omdat het voor mij een combinatie van alles is.

En daarom vind ik het stiekem ook best leuk om bepaalde acts mee te pakken waarvoor ik nooit echt snel een kaartje voor zou kopen. Maar in combinatie met alle andere acts toch wel leuk vind om mee te pakken.

Marco Borsato is ontegenzeggelijk succesvol in Nederland. Maar het feit dat hij nog nooit eerder op Pinkpop heeft gestaan (terwijl hij toch al 25 jaar succesvol is geweest met hele grote hits), zegt toch ook wel wat.

Hier heb ik denk ik wel een verklaring voor.

De stap naar de festivals heeft Borsato pas laaste jaren genomen.
Dus dat dat pakweg 10 jaar geleden niet was, heeft daar wel mee te maken.
Na het faillissement is hij enkele jaren terug een stap gemaakt om ook ander publiek te bereiken.
Via diveerse festivals als oa Werchter Boutique, Suikerrock, Lokerse Feesten, Strandfestival ZAND, Appelpop Tiel, Rock Zottegem, Pop on Top.
Het succes van Symphonica in Rosso bewees de support van het publiek.
Borsato is in mijn ogen catagorie Doe Maar.
Vandaar ook mijn verklaring sub, de positie op Boutique mijn verklaring spot onder de sub.

roluf

even een samenvatting van de pinkpop fans:
Groep 1: de grote Limburgse reünie.
Groep 2: pinkpop is door de grote headliners en de namen als Kensington en guus een laag drempelig festival dus er is een hele grote groep eerste keer festival mensen.
Groep 3: de pinkpop fans… dat ze bestaan is bijzonder.
Groep 4: de dagjes mensen.
Groep 5: de muziek liefhebber. Omdat er zelfs op pinkpop ook kwaliteits muziek is. Als ik vorig jaar bij de optredens heb rond gekeken is deze groep maar heel klein op pinkpop

Ik heb gewoon een tyfushekel aan het woord kwaliteitsmuziek maar goed dat is een discussie die tot in den treure hier gevoerd wordt en altijd gevoerd zal worden. Al die muziekpuristen gatverdamme.

Leuk dat jullie allemaal wat hebben...

Hier nog lege mailbox?
Ik denk dat ik op IP-adres geweerd wordt inmiddels :mrgreen:

Leuk dat jullie allemaal wat hebben…

Hier nog lege mailbox?
Ik denk dat ik op IP-adres geweerd wordt inmiddels
mrgreen.png
Je moet ook niet zo maar het podium beklimmen tijdens een officieel evenement.

Zoals ik al zei....als ik er meerdere heb dan laat ik het weten. Degene die dan als eerste een PB stuurt met Mario is God in de onderwerpregel is de gelukkige. :-)

Users who are viewing this thread