Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Toch pijnlijk, AM naar BKS. Vorig jaar Radiohead, en ook QOTSA op DTRH.. Slechte trend, maar dat wisten we al langer. Als je kan kiezen tussen Bruno Mars en AM zou Pinkpop normaal gesproken altijd voor AM moeten gaan.

Waarom? Bruno Mars is een ras-artiest en echt heel erg geschikt voor Pinkpop. AM was headliner in 2014 en zo memorabel was het niet.
Plus AM moet willen en kunnen, Pinkpop moet willenen kunnen en qua budget etc moeten ze er ook uitkomen.

Die bands die je opsomt passen beter op BKS/LL/DTRH. Je gaat uit van je eigen smaak nu. Ik ga me persoonlijk ook veel meer vermaken bij Bruno Mars dan bij AM dus persoonlijk Bruno yeeeey, AM boeeeh.

Toch pijnlijk, AM naar BKS. Vorig jaar Radiohead, en ook QOTSA op DTRH.. Slechte trend, maar dat wisten we al langer. Als je kan kiezen tussen Bruno Mars en AM zou Pinkpop normaal gesproken altijd voor AM moeten gaan.

Bereid je voor op de Pinkpoppolitie!

Edit: mijn waarschuwing was niet op tijd ;-).

Ja joh...Als ik in BKS en DTRH zet dat Radiohead en Arcade Fire opgehemelde flutbandjes zijn en je beter Major Lazer kunt programmeren kun je ook reacties verwachten.

Het is wel heel erg opvallend dat ze alleen voor FireFly (tijdens Pinkpop) op en neer gaan.
Daar denk ik dat het voor Pinkpop meer 'pijnlijk' is dan BKS.
Al met al, persoonlijk niet zo erg. Heb zelf niet zo veel met AM.

Wat je wel kan zien is dat er héél véél headliner opties waren voor Pinkpop dit jaar.
Dan Pearl Jam, Foo Fighters en Bruno Mars over houden, denk ik dat dat niet eens heel vervelend uitgekomen is voor Pinkpop.

Waar ik nu naar benieuwd ben is de opvulling er onder, hoe gaan ze daar top-down mee om.
Ik zie al wat afvallers bij BKS, met namen in de aankomende worp, zoals in de leak.
Zie je dat het pakketje dat met Foo Fighters tourt, Wolf Alice, The Kills naar BKS gaat... Waar Pinkpop wel verwacht werd imo

Naar mijn idee, nog weinig heel pijnlijke verliezen aan BKS overigens.
De doelgroep voor BKS zal op de wenken bediend worden, die doelgroep hebben 'wij' in ieder geval niet in de Pinkpop-voorverkoop zitten.
De BKS voorverkoop (qua snelheid) is wel intressant voor de Pinkpop-vvk denk ik.
Vraag me wel af hoe de Rock Werchter zaterdag (PJ) voorverkoop verloopt momenteel, zouden er veel Nederlanders een dagkaart voor kopen?
Dat zijn factoren die bepalend zijn voor de wachtrijdrukte zaterdag ochtend 24 februari...

Ja joh…Als ik in BKS en DTRH zet dat Radiohead en Arcade Fire opgehemelde flutbandjes zijn en je beter Major Lazer kunt programmeren kun je ook reacties verwachten.

Ik vermoed dat je dan op veel meer plekken reacties kunt verwachten!

Sorry dat mensen toch hopen op een paar alternatieve namen op Pinkpop. Ik vind dat hier altijd erg makkelijk ja en amen word gezegd op alles wat Pinkpop boekt, als ze aankomen met Marco Borsato en Miss Montreal vind het gros dat hier "prima namen. Dat is iets wat ik niet zo begrijp.

Sorry dat mensen toch hopen op een paar alternatieve namen op Pinkpop. Ik vind dat hier altijd erg makkelijk ja en amen word gezegd op alles wat Pinkpop boekt, als ze aankomen met Marco Borsato en Miss Montreal vind het gros dat hier “prima namen. Dat is iets wat ik niet zo begrijp.
inmiddels kunnen we (na een paar jaar bestaan van BKS) wel concluderen dat daar een flinke lading aan verloren gaat voor Pinkpop.
Blijft vast nog een handvol over, wees gerust.
Wat betreft Borsato/Motreal achtige namen, dat er populaire nederlandse inbreng langs geboekt wordt lijkt me niet onlogisch op Pinkpop.
Los van wat ik zelf graag zie...
(btw Miss Montreal kan je doorstrpen ivm ParkCity Live)

Pinkpop moet niet zijn core-business vergeten: ROCKEN ! Bands als Pearl jam en Foo Fighters komen NOOIT bij BKS en zijn bij Pinkpop mainstream. Arctic Monkeys is een hele mooi naam voor BKS, een middelmatig mooie naam voor Pinkpop. Zo moet je het zien. Pinkpop is gewoon vele malen groter (ook qua budget) dan BKS. BKS wil ook heel graag in die rol van medium-sized festival blijven zitten. geen ambities om ook maar een heel klein beetje op Pinkpop te lijken, en ik denk dat daar de clue zit waarom BKS en Pinkpop gewoon prima naast elkaar kunnen bestaan. En geloof me: Radiohead op Pinkpop was maar helf zo magisch geweest als Radiohead vorig jaar op BKS was. Alleen volgend jaar gewoon weer op je eigen weekend in de kalender gaan zitten.....

ik heb zo een sterk voorgevoel dat de info over de Perspresentatie heel binnenkort komt...

Limp Bizkit 5 juni in de 013, kunnen we doorstrepen voor Pinkpop neem ik aan, of werden ze al niet meer verwacht?

@dennisvdbr
Wanneer kom je eigenlijk met dat nieuws wat je een paar weken terug had, die primeur waar je niks over mocht vertellen.
Dit vraag ik me namelijk best al een tijdje af.

Limp Bizkit 5 juni in de 013, kunnen we doorstrepen voor Pinkpop neem ik aan, of werden ze al niet meer verwacht?
De kans was al wat minder door de AFAS show. Maar nu is 't zeker een doorstreper

Sorry dat mensen toch hopen op een paar alternatieve namen op Pinkpop. Ik vind dat hier altijd erg makkelijk ja en amen word gezegd op alles wat Pinkpop boekt, als ze aankomen met Marco Borsato en Miss Montreal vind het gros dat hier “prima namen. Dat is iets wat ik niet zo begrijp.

Ik denk niet dat er op alternatieve namen gehoopt wordt. meer op de mainstream.

dat is oud nieuws ;)

@dennisvdbr
Wanneer kom je eigenlijk met dat nieuws wat je een paar weken terug had, die primeur waar je niks over mocht vertellen.
Dit vraag ik me namelijk best al een tijdje af.
Dat was "natuurlijk" Editors.... ( en de start van het VoorSpel) ;)

Oh dat was die leuke primeur. Dat had ik niet zo snel door! Dacht dat jij met een primeurtje zou komen en niet de radio. Had ik wel mooi gevonden :-P

Ik zie dat niet zo. Ze hadden in 2014 5 shows in Nederland. 2 festivals (Vestrock, Pinkpop) en 3 clubshows (Patronaat, Hedon en Musis Sacrum).

Ik streep ze echt nog niet door.

ik heb zo een sterk voorgevoel dat de info over de Perspresentatie heel binnenkort komt…

@Dennisvdbr Heb je inside info.......?

Jonathan Davis (KoRn frontman solo) kunnen we doorstrepen...
had 17e nog open in de agenda, maar heeft Melkweg aangekondigd de 20e juni.
Van de harde Rocknamen, wordt de spoeling langzaam dunner, Download FR, NovaRock en Firenze delen op dit vlak stevige klappen uit aan Pinkpop dat weekend.

Gaslight Anthem kunnen we helaas doorstrepen.
Die gaan Benelux exclusief naar 013 voor de "The 59 Sound" tour.
Hebben ze wel netjes gedaan, aangezien er maar 6 Europese shows hiervan komen.

Users who are viewing this thread