Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Elton John heeft zojuist aangekondigd in september aan een (jarenlange) wereldwijde afscheidstournee te beginnen. Dat is een wat serieuzere optie voor de speciale act die Jan Smeets op het oog had voor Pinkpop 2019 dan Slayer (al had Smeets het geloof ik over een supergroep die een wereldwijde afscheidstournee zou ondernemen).

Elton John heeft zojuist aangekondigd in september aan een (jarenlange) wereldwijde afscheidstournee te beginnen. Dat is een wat serieuzere optie voor de speciale act die Jan Smeets op het oog had voor Pinkpop 2019 dan Slayer (al had Smeets het geloof ik over een supergroep die een wereldwijde afscheidstournee zou ondernemen).
nee, ZiggoDome in 2019 voor Elton John.
De supergroep lijkt om de Farewell tour van Fleetwood Mac te gaan...

Bospop heeft de lineup aangevuld.
Doet niet zo'n pijn aan de Pinkpop verwachting, Racoon misschien jammer...
Valt wel op, Simple Minds met nieuw album nog geen NL-datum rond die festivals en 15 en 16 juni nog beschikbaar.

Voor de zuiderlingen (weet niet of deze al bekend was):

*WIN PINKPOP TICKETS: SPOT DE PINKPOP BESTEMMINGSTREIN*

Eind 2016 riep vervoersorganisatie Arriva Nederland het publiek op om hun mooiste en belangrijkste bestemming in Limburg in te sturen. De organisatie maakte hier een top 14 van en uiteindelijk hebben 14 treinen de naam gekregen van een Limburgse bestemming. De achterliggende gedachte: Arriva neemt je mee, naar al die mooie plekken in Limburg. Een van deze treinen is vernoemd naar Pinkpop. Vandaag hebben we deze trein, met het interieur geheel in Pinkpopstijl, officieel én uiteraard muzikaal in gebruik genomen. De trein rijdt vanaf vandaag op alle Arriva trajecten door heel Limburg.

Omdat we ontzettend trots zijn op het eindresultaat hebben we besloten om er een leuke winactie aan te koppelen. Spot jij de bestemmingstrein Pinkpop? Maak dan een leuke selfie van jou in deze trein en stuur deze foto vóór donderdag 1 februari naar [email protected]. De leukste drie inzendingen winnen een weekendticket voor Pinkpop 2018. #14bijzonderebestemmingen

Vorige week waren de EBBA-awards en Eurosonic bij ons in de stad. Daar stonden nog wel wat artiesten die misschien te verwachten zijn op Pinkpop: Sam Fender, Sigrid, Off Bloom en Youngr zou ik graag nog graag weer willen zien. Ze hebben de tourdata nog niet bekend voor die periode, behalve Sigrid (maar vanuit Noorwegen is Landgraaf snel te bereiken, hoewel ik dat niet verwacht :wink: )

festivalddictsam wrote:
Simple Minds naar Pinkpop please!

Zal ik toejuichen.

Hoewel ik hen eerder een grotere kans zie in Den Haag tijdens Parkpop of a Night at The Park.
uiteraard, die festivals kunnen ook.
Zolang er nog geen datum in NL en België komt zijn ze imo nog kanshebbers voor Pinkpop 15 of 16 juni en misschien voor TW op 14 juli.
Weet alleen niet waar ze zouden moeten staan.
Je zal zeggen als sub op main of afsluiten 3FM-stage, al zouden zie ik ze ook wel de spot onder de sub op Mainstage pakken.
Aan de andere kant, zie ik mojo/pinkpop ook wel de "fout" maken om deze band als Brightlands-tent afsluiter te zetten, als je ook ziet dat ze in februari slechts in Paradiso staan...

Vorige week waren de EBBA-awards en Eurosonic bij ons in de stad. Daar stonden nog wel wat artiesten die misschien te verwachten zijn op Pinkpop: Sam Fender, Sigrid, Off Bloom en Youngr zou ik graag nog graag weer willen zien. Ze hebben de tourdata nog niet bekend voor die periode, behalve Sigrid (maar vanuit Noorwegen is Landgraaf snel te bereiken, hoewel ik dat niet verwacht
1f609.svg
)
heb je helemaal gelijk in...
ik denk dat in dit lijstje wel kanshebbers zitten voor, openen 3FM-stage, vroege tijdslots Brightlands-tent en voor Stage 4. misschien zelfs voor Garden of Love...
(persoonlijk mis in Blackbird in dit lijstje ;) )
25_6f_longlist.jpg

bassie1978 wrote:

festivalddictsam wrote:
Simple Minds naar Pinkpop please!

Zal ik toejuichen.

Hoewel ik hen eerder een grotere kans zie in Den Haag tijdens Parkpop of a Night at The Park.

uiteraard, die festivals kunnen ook.
Zolang er nog geen datum in NL en België komt zijn ze imo nog kanshebbers voor Pinkpop 15 of 16 juni en misschien voor TW op 14 juli.
Weet alleen niet waar ze zouden moeten staan.
Je zal zeggen als sub op main of afsluiten 3FM-stage, al zouden zie ik ze ook wel de spot onder de sub op Mainstage pakken.
Aan de andere kant, zie ik mojo/pinkpop ook wel de “fout” maken om deze band als Brightlands-tent afsluiter te zetten, als je ook ziet dat ze in februari slechts in Paradiso staan…

Fout? Ik denk dat het fout zou zijn om deze band ueberhaupt op Pinkpop te zetten.
Het beste is er toch wel van af dacht ik zo
Is eerder een band voor Retropop lijkt mij, waar ze dan in 2014 ook daadwerkelijk stonden.
Laat Simple Minds ajb ver weg blijven van Pinkpop

?
denk je... zo te zien denken ze er om de benelux heen anders over...
Het is voorlopig nog enkel zo dat ze nog geen NL/BE datum hebben en die dagen nog beschikbaar zijn, met nieuw album.
Verder nog geen reden om aan te nemen dat ze komen, dus wees nog gerust... ;)

Hoe zit dat eigenlijk met Bon Jovi? Zouden die geen uur willen vullen op PP?
Voor zover ik weet hebben die nog steeds geen Europese data terwijl Jon zelf heeft gezegd dat ze dit jaar mei/juni naar Europa zouden komen.
Nu kunnen plannen wijzigen natuurlijk..

Heb het antwoord zelf al gevonden op Facebookpagina van Bon Jovi Nederland.
Die komen vermoedelijk helemaal niet naar Nederland:
https://nl-nl.facebook.com/BonJoviNederland/

Dagelijks krijgen we de vraag of er al meer bekend is over een eventueel Bon Jovi concert in Nederland en hoewel er nog steeds niets bekend is gemaakt over de tourplannen van volgend jaar, ziet het er wederom niet goed uit voor ons. Dat de band naar Europa komt is vrijwel zeker, maar Phil X heeft onlangs laten vallen dat een bezoekje aan Nederland niet op de planning staat. We hopen natuurlijk dat hij het mis heeft, maar dit is in ieder geval iets om alvast rekening mee te houden.

PJ wrote:
Die komen vermoedelijk helemaal niet naar Nederland:

tourtje is een jaartje verschoven, was al ergens in december nog meen ik…

Weet je dat zeker, dat was vorig jaar namelijk ook al het geval. Dan wordt die dus 2 jaartjes verschoven, dat is ook wel erg vreemd.

Info van 10 januari:
---
Langzaam maar zeker druppelt er nieuws binnen over een aankomende Bon Jovi tour, dus bij deze een update: In een recent podcast interview vertelt Jon dat er voor deze lente 30 arena shows (geen stadions) gepland staan. Er wordt niet specifiek gesproken over Europa maar het lijkt er sterk op dat de band in ieder geval een show gaat geven in de Londense O2 Arena. Daarnaast komen er binnenkort 2 nieuwe nummers uit als aanvulling op This House Is Not For Sale. Het hele interview is te horen via applepodcasts.com/themoment
---

nieuwe data voor Alice in Chains...
Nog niets in NL, en de eerste datum in Europa nog maar 3 dagen van Pinkpop vandaan...
...come on...
DUdI8cLVAAEzC6f.jpg

Fout? Ik denk dat het fout zou zijn om deze band ueberhaupt op Pinkpop te zetten.
-> Ik denk het ook, Pinkpop moet megaan met de tijd en niet proberen OOK classic te zijn. Aan de andere kant, Pinkpop moet wel zijn rock-smoel blijven tonen en niet bv. een Bieber halen. Dat is pas fout !

-> Daar ben ik het niet mee eens, die gasten spelen beter dan ooit tevoren, mid-jaren 80 waren ze TE populair en daar Jim Kerr duidelijk problemen mee. Nu ze weer kleiner zijn en niet zo megalomaan, spettert de muziek weer als in hun beginjaren.....

Laat Simple Minds ajb ver weg blijven van Pinkpop
-> Maar laat ze wel ajb ergens naartoe komen om te spelen, een mooie afsluiten of sub voor Werchter Classic of Bospop zou ik zeggen !

Users who are viewing this thread